| Forfatter |
|
brevis Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
=> brevis
Hvilket format er filmen på de 700 mb i?
- BR
|
|
|
Den er .mpg og andre i .avi
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må nok erkende, at jeg ikke helt kan se idéen med at brænde en 700 mb mpeg fil ud på en 4,7 gb dvd.
Hvad er det du vil ende ud med? En dvd der kan afspilles på en
dvdafspiller og derved vises på et tv? Eller en film som skal kunne
afspilles på computeren?
- BR
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omkring det med kopisikring af dvd'er så er programmet AnyDVD rigtig godt til at klare den slags
http://www.slysoft.com/da/anydvd.html
En liciens koster godt nok 39$, men selvom $-kursen pt er historisk lav
mon så ikke der kan "findes" en version et sted derude på
"indernettet"?
- BR
|
| Til top |
|
| |
brevis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Må nok erkende, at jeg ikke helt kan se idéen med at brænde en 700 mb mpeg fil ud på en 4,7 gb dvd. 
Hvad er det du vil ende ud med? En dvd der kan afspilles på en dvdafspiller og derved vises på et tv? Eller en film som skal kunne afspilles på computeren?
- BR
|
|
|
Min DVDafspiller kan afspille mpeg, VCD og SVCD filer. Derfor ville jeg brænde dem ud på 4,7gb skiver som så skulle kunne indeholde 5-6 filer.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK!
Har selv haft brændt mpeg filer som ganske almindelig data-dvd vha. af
nero hvor der ikke har været problemer med at "afspille" dvd'en på
computeren, men om det virker på en dvd-afspiller tør jeg ikke
garantere!
Det burde være ganske enkelt af smide en dvd i drevet på computeren,
vælge dvd som medie i nero, data-disk, trække-og-slippe de filer du vil have lagt
og derefter sætte nero til at brænde!
- BR
|
| Til top |
|
| |
brevis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor lang tid bruger I på at brænde een DVD? For mig tager det ca. 1½time med DVDshrink. Er nogen programmer hurtigere til at rippe end andre?
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
brevis skrev:
|
Det er fuldt lovligt at lave en kopi af en købt DVD. Det er ligeledes lovligt at brænde en fil på 800MB man har liggende på sin PC. Hvis slipsefyren har flere anklager er du velkommen til at kontakte mig.
Men er der ingen der kan svare på mine spørgsmål? Som har haft samme problemer med Nero.
|
|
|
Jeg anklager ikke nogen, det har vi domstolende til jeg spørger bare om det er lovligt det du foretager dig, for hvis det hele bare er lovligt, hvad har vi så en antipiratgruppe for mon.
Kopier du bare trygt videre, personligt ville jeg bare ikke eje en kopi af noget da originalerne altid har den bedste kvalitet.
|
|
|
Domstolende anklager ikke, det er anklager der anklager dig sammen med politiet.
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
brevis skrev:
|
Min DVDafspiller kan afspille mpeg, VCD og SVCD filer. Derfor ville jeg brænde dem ud på 4,7gb skiver som så skulle kunne indeholde 5-6 filer.
|
|
|
Det kan ikke direkte lade sig gøre, VCD og SVCD er lavet til cder, di kan brænde dem ned som datafiler, men så er det ikke sikkert at de kan afspilles på din dvd. Det nero gør, og grunden til at du får fejl, kan være to ting, hvis du sætter den til at brænde en *.mpg vil nero lave komprimeringen om til at det kan spilles på en dvd, derfor fylder det meget mere, hvis det er *.avi kender nero sikkert ikke komprineringen så det kan ikke lade sig gøre.
Det du kan gøre er enten at brænde vcder på cd, eller bruge et program f.eks tempgenc til at lave dine *.mpg eller *.avi og til dvd-video-filer.
Og ja, det tager lang tid at rippe og brænder dvder alt efter hvor kraftig din computer er.
Ydermere mht. lovligheden, det er lovligt at brænde hjemmevideoer og andre lovlige klip ned på en dvd. Det er lovligt at tage en backup af egne film HVIS DISSE IKKE ER KOPIBESKYTTEDE, hvilket stortset alle dvder er, så i praksis er det ulovligt at tage backups af egne film. __________________
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have flere .mpg eller .avi filer over på en 4,7Gb DVD, så skal det vel bare brændes som DVD-rom, ikke DVD-video?
Med hensyn til hvad man må og ikke må, så er reglerne i flere "lag".
1) Som udgangspunkt er det tilladt at tage sikkerhedskopi til sig selv (bilen, båden, campingvogn, sommerhus osv...) . Man skal med andre ord eje originalen for at måtte tage en kopi af den - til sig selv.
Tidligere var reglerne lidt mere diffuse, nemlig at det var lovligt at tage "kopier til eget brug" - men uden angivelse af at man selv skulle eje originalen. Man kunne altså låne en film eller cd af en kammerat eller sågar på biblioteket, og frit tage kopier - så længe det var til "eget brug".
1a) En nyere tilføjelse til reglerne siger dog, at det IKKE er tilladt at omgå eventuel kopisikring for at lave disse sikkerhedskopier. Programmer der omgår CSS og Macrovision og andre beskyttelsessystemer er derfor i princippet ikke lovlige at anvende til kopiering. Undtagelsen er det som den famøse "DVD-Jon" i Norge fik skabt en form for præcedens for - nemlig at hvis det bevisligt er NØDVENDIGT at omgå denne kopisikring for at kunne afspille filmen. DVD-Jon hævdede at han havde udviklet DeCSS med det formål at kunne rippe en DVD som han ville afvikle fra sin harddisk med Linux som på det tidspunkt ikke understøttede DVD.
2) Det er IKKE lovligt at tage yderligere kopier af en kopi - selv ikke hvis man ejer originalen. Denne skelnen er måske lidt teoretisk, men afhængig af hvilke beskyttelsessystemer der findes på en cd eller dvd er det i nogen tilfælde faktisk muligt at se om en kopi er lavet udfra en original eller en anden kopi.
3) Og så er det naturligvis ikke lovligt at down- eller uploade film eller musik uden tilladelse fra dem der har rettighederne til dem.
|
| Til top |
|
| |
JCEC Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs jeg er ny her ,er der mon nogle der kan hjælpe mig .mit problem er når jeg har taget en sikkerhedskopi af en af mine gode film ,som jeg gerne vil gemme og passe på så sker der det at jeg kan godt se noget af filmen men efter et godt stykke tid begynder den at hakke og fryse og så går den død .
Jeg har en NAD DVD T533 , jeg har købt den i hifi-klubben,jeg gik ned med den og de sendte den til rep, og jeg fik den hjem igen og det var det samme ,så fik de den igen og efter en måned fik jeg en ny, for det kunne ikke svarer sig at rep den ,men den nye gør det samme er der nogle der kan hjælpe mig ,jeg bruger DVD Shrink 3.2 og Nero den sidste nye
MVH JCEC
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
brevis -> Synes det lugter lidt for meget af ulovlige rips fra nettett, men nok om det. Da du netop siger de fylder 700 mb..... men nok om det.
Køb en Kiss DVD afspiller, den kan afspille DivX, Xvid, SVCD, og mange andre...
Så kan du bare brænde dem som almindelig Data DVD, eller bruge det netkort der er i nogle af deres modeller og hente dem direkte fra din computer.
Det at de fylder så lidt, er pga. komprimering, og de kan de fleste DVD'er ikke læse.... derfor skal du nok have fat i den kiss jeg har omtalt hvis du vil gøre det på den måde....for hvis du skal til at komprimere dem i andet format kommer de til at fylde meget igen. og så kan der alligevel ikke være så mange på en DVD.
Jeg ville fortrække at skaffe et tv-out kort eller noget i den retning, så er du også fri for at brænde dem ud...
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
JCEC -> Er det originale DVD'er?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
JCEC,
det er ikke alle DVD-afspillere der kan afspille hjemmebrændte DVD´er uden problemer som hakken eller det der er værre. Er du sikker på at Nad´en skal kunne det..?
Edit: gik lige end på Nad´s hjemmeside - den undstøtter dvd+r, men tilsyneladende ikke dvd-r. Hvilket format brænder du i..?
|
| Til top |
|
| |
JCEC Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent
Tager mange disc-typer og formater I forhold til de tidligere modeller kan T533 spille endnu flere af de mange formater og discs, som findes på markedet i dag. Ud over almindelige CD-, DVD-Audio og DVD-video plader tager den også de to mest brugte formater til musik på Internet - MP3 og WMA. Bredbånd har gjort film fra Internet mere aktuelle, og T533 klarer både VCD 2.0 og SVCD discs. Afspilleren har heller ikke problemer med discs, som du selv brænder på en PC eller en CD/DVD-optager. Den tager både CD-R og CD-RW, og af DVD-formater accepterer den DVD-R, DVD+R og DVD-RAM (de to sidste typer afhænger af, hvilken brænder og DVD-disc som bruges). 
jeg brænder i begge formater
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ er det vel stadig en defekt dvd afspiller hvis den stopper og hakker i det ved dem..... og hvis den ikke fejler noget ville jeg nok kigge efter en anden DVD afspiller....
Men det du siger er at den afspiller orginale uden problemer men når du laver en kopi hakker den og nogen gange går helt kold????
// ouT
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fair nok..! 
Det var denne beskrivelse jeg faldt over: http://www.nadelectronics.com/dvd_players/T533_framset.htm
Den nævner kun dvd+r.
Næste spørgsmål er selvfølgelig hvilke medier du bruger..? Jeg købte på et tidspunkt nogle billige no-name skiver (Primco tror jeg det var...) og de var stort set ulæselige for begge mine DVD-afspillere, som gerne skulle kunne læse både dvd +r og -r. Siden har jeg brugt Verbatim uden problemer.
|
| Til top |
|
| |
Klander Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anklager ikke nogen, det har vi domstolende til jeg spørger bare om det er lovligt det du foretager dig, for hvis det hele bare er lovligt, hvad har vi så en antipiratgruppe for mon.
Antipiratgruppen er til advokater der vil tjene penge 
Kopier du bare trygt videre, personligt ville jeg bare ikke eje en kopi af noget da originalerne altid har den bedste kvalitet.
Nu kunne det jo være en film fra et digital kamera ik  __________________ Med venlig hilsen
Kurt
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Fair nok..! 
Det var denne beskrivelse jeg faldt over: http://www.nadelectronics.com/dvd_players/T533_framset.htm
Den nævner kun dvd+r.
Næste spørgsmål er selvfølgelig hvilke medier du bruger..? Jeg købte
på et tidspunkt nogle billige no-name skiver (Primco tror jeg det
var...) og de var stort set ulæselige for begge mine DVD-afspillere,
som gerne skulle kunne læse både dvd +r og -r. Siden har jeg brugt
Verbatim uden problemer. |
|
|
Billige medier er = mange fejl så som pixel, hak, CRC og mange flere
Køb altid verbatim www.wesellcd.com www.cdrsite.com
Jeg har prøvet mange mange forskellige medier... og Verbatim er det der
holder, de billige bliver hurtigt slidte og dårlig kvalitet.
Kan se der er mange her inde der bruger "one 2 go" programmer. Dette
forenger kvalitet meget på en 9GB film som skal på en 4.7 også selv om
man fjerne ekstra. Jeg har prøvet shrink recode colneDVD decrypter og
mange flere., og kan kun sige at DVDRebuilder er bedst + CCE og IfoEdit
elelr vobblanker.
Man skal bruge disse 3/4 programmer til at lave en DVD i super
kvalitet. Der er dog det minus at det tager mellem 6-8 timer at lave 1
DVD. Men så kan man heller ikke se forskel på orginal og kopi. Jeg vil
senere hvis det er i orden med HIFI4all smide en guide her ind der
detaljeret forklare hvordan man bruger det. Der er nemlig ikke nogle
steder der er en komplet guide til at gøre det hele samlet.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klander skrev:
|
Antipiratgruppen er til advokater der vil tjene penge 
Nu kunne det jo være en film fra et digital kamera ik 
|
|
|
Må give dig ret i at nogen af de efterkrav antipiratgruppen kommer med viker helt hen i vejret, på den anden er det nu godt de er der for i mine øjne er der ingen forskel på at stjæle en cykel eller stjæle musik og film. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
JCEC Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs igen tak for hjælpen medier fejler ikke noget for jeg kan afspille dem i Pioneer DVD 370 , men det er jo også en billig dvdafspiller og der er ingen problemer , men nok om det ,jeg har lige snakket med HI-FI klubben,og de sagde kom ned med den og du kan finde en anden DVD afspiller ,og det er jo fint nok, fed service , jeg har kik på Denon 1400 , er der nogle der kender til den ?
AkilleuZ Verbatim er gode har dem ,tak for de sidste 4 linjer 
Tak til RogueAgent , AkilleuZ ,
|
| Til top |
|
| |