Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mark Levinson og B&O (opdateret 10/9-05) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej gufle!

det ser bare super lækkert ud, ML har bare det flotteste design

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hermed bileder og forklaring af mit nye HIFI projekt nemlig mit nyindkøbte hus.

Til formålet anvendes stuen som er ca. 30 m2. Som det ses af billederne nedenfor er alt blevet revet ud af huset for at lave nyt. Dette er bl.a. lavet for at få en bedere lyd i lokalet.

Af lydforbedrende tiltag skal følgende nævnes:

El installationen er blevet lavet om så der nu er en sepearat gruppe til Hifi med eget jordspyd. Fra gruppetavlen og op i stuen er der strukket et 2 1/4 kvarat skærmet kabel til 7 enkelte jordstikkontakter. Hermed burde en evt. strømmangel være historie.

Der er under gulvet og i loftet trukket kabelrør til projektor og baghøjttalere så en evt. kabeludskiftning vil være mulig. Til baghøjttalerne har jeg valgt at bruge transparent Audio specielle innwall SP 14-2 brandhæmmende højttalerkabel.

Loftet er blevet lavet med 100 mm isolering hvorpå der er monteret 13 mm. gipsplade. Gulvet er lavet med 150 mm. isolering, gulvvarme og 20,5 mm massiv askeplanker. Dette burde dæmpe basresonanserne betragteligt.

Vægene i stue bliver beklædt med Rockfons sonarplader FL1024. Vinduespartiet i stue vil naturligvis blive udstyret med garndiner af den tykke salgs.

Skillevægene mellem gangen og den anden stue bliver også isoleret med 100 mm isolering og 13 mm. gips for ligeledes at lave disse væge så lyddøde som muligt.

Som det ses af billederne nedenfor er jeg ikke helt færdig endnu. Der mangler stadig en enkelt lille detalje eller to.

Jeg vil løbende opdatere dette link med sidste nyt i byggeriet med billeder og forklaringer og valg af bl.a. ny projektor (Muligvis Infocus SP 4805 eller 5300), nye strømkabler (Transparent Audio), nye Baghøjtalere (Jeg har købt nogle Sota Timedomaine 2), nyindkøbt forforstærker ML 380S,  opdatering af min endnu ikke leverede Transrotor pladespiller (Bl.a. med SME arm og TMD drive) osv.

Så alt i alt burde jeg kunne få en rimelig god lyd og surround oplevelse i min nye stue. Og så er der tilmed taget høje for konefaktoren med mit B&O og indbyggede kabler.

Først skulle der lidt nedrivning og 4 containere til.

Et billed af loftet med forskalling og isolering.

Så nu var huset klar til at jeg kunne begynde at fylde nye materialer ind i de repektive rum.

Først den nye strøopbygning.

Så skulle der isoleres.

Så skulle der etableres gulvvarme

Så skulle gulvet på

Et billede af hvordan loftet er lavet

Så kom de nye vinduer i.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Det var godt af få dig tilbage Gufle - glæder mig til billeder...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:

Vægene i stue bliver beklædt med Rockfons sonarplader FL1024. Vinduespartiet i stue vil naturligvis blive udstyret med garndiner af den tykke salgs.

Jeg kan ikke finde dem på Rockfons hjemmeside. Har du et link? Og hvad koster de?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Det var godt af få dig tilbage Gufle - glæder mig til billeder...

Så er der billeder af hvorlangt jeg er nået indtil nu

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Gufle skrev:

Jeg kan ikke finde dem på Rockfons hjemmeside. Har du et link? Og hvad koster de?

Sidst jeg købte nogle gav jeg omkring 1.800 kr. for 6 palder af 60 cm x 180 cm.

De skulle gerne være på hjemmesiden der fandt jeg dem.  

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Det bliver spændene at følge endnu et projekt her og det ser ud som om det bliver et af dem med et rigtig godt resultat. Der bliver da gjort noget ud af den stue og med det udstur der skal placeres i den kan det kun ende godt

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:
Svend P skrev:
Gufle skrev:

Sidst jeg købte nogle gav jeg omkring 1.800 kr. for 6 palder af 60 cm x 180 cm.

De skulle gerne være på hjemmesiden der fandt jeg dem.  

Gå ind på hjemmesiden under malede overflader Sonar side 70 i kataloget og vælg kant F1024. eller hvilken du godt kan lide.

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Det bliver spændene at følge endnu et projekt her og det ser ud som om det bliver et af dem med et rigtig godt resultat. Der bliver da gjort noget ud af den stue og med det udstur der skal placeres i den kan det kun ende godt

Ja det håber jeg også, for ellers er en masse gode penge blevt spildt.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:

MichaelWB skrev:

Ja det er jo altid et sats når man bygger så meget om, men det ser godt ud og det må være dejligt at kunne lave det lige som man vil have det. Der har jo været flere eksempler her inde med folk der er startet helt fra bunden og er endt med nogle rigtig lækre musik/film værelser, stuer, hjemmebiografer osv. nogen gange bliver man helt misundelig

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Gufle skrev:

MichaelWB skrev:

Ja det er jo altid et sats når man bygger så meget om, men det ser godt ud og det må være dejligt at kunne lave det lige som man vil have det. Der har jo været flere eksempler her inde med folk der er startet helt fra bunden og er endt med nogle rigtig lækre musik/film værelser, stuer, hjemmebiografer osv. nogen gange bliver man helt misundelig

Du kan jo nå det endnu. Det er bare at tage sig sammen til at få startet.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Det bliver ikke der hvor jeg bor nu der bliver bygget om, et er nemlig leje

Men engang i fremtiden så bliver det forhåbentlig min tur til at indrette et dedikeret rum, det er da drømmen

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Lækkert at kunne bruge et rum til god lyd og opbygge det til optimale betingelser! Jeg ser også frem til den dag hvor jeg kan gøre det samme - så skal i bare se løjer

Husk endelig at holde os informeret med billeder - dem æææælsker vi

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:

Lækkert at kunne bruge et rum til god lyd og opbygge det til optimale betingelser! Jeg ser også frem til den dag hvor jeg kan gøre det samme - så skal i bare se løjer

Husk endelig at holde os informeret med billeder - dem æææælsker vi

- BR

Jeg skal nok holde dette link opdateret med billeder af den resterende del af processen, samt opsætning af udstyret.

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Ja. vi venter

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Ja. vi venter

Mvh

Dr. Lyd

JA DET GØR JEG SGU OGSÅ, OG HOLD KÆFT HVOR TAGER DET LANG TID AT SÆTTE ET HUS I STAND.

Hilsen

Danny

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Kender det. Har selv et fra 1890. Købte det i 1986. Vi bygger stadig om og skal til at bygge til her i sommer. Har lige fået ny skortstenspibe....det er hårdt arbejde. Men bagefter........ Og glæden ved selv at lave noget og hjælpe mureren.

Mvh

Claus

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Man smider da ikke bare grejet ind i stuen i det nye hus, næ næ, man river hele l**tet ned og dæmper akustikken så det hele spiller godt

Sådan skal det være

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej

Kender det. Har selv et fra 1890. Købte det i 1986. Vi bygger stadig om og skal til at bygge til her i sommer. Har lige fået ny skortstenspibe....det er hårdt arbejde. Men bagefter........ Og glæden ved selv at lave noget og hjælpe mureren.

Mvh

Claus

Er du så ikke flyttet siden vi mødtes sidst. Jeg husker jeres hus som et noget nyere 1 plans typehus.

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

Man smider da ikke bare grejet ind i stuen i det nye hus, næ næ, man river hele l**tet ned og dæmper akustikken så det hele spiller godt

Sådan skal det være

Ja, jeg har altid lært at "Skal man gøre noget skal man gøre det rigtigt", ikke alt det der midt imellem. Så derfor denne store ombygning. Selvfølgelig kunne vi så lige få varme i gulvet + nogen andre ikke Hifi modifikationer når vi nu alligevel var i gang

Hilsen

Danny 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum