Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 00:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forsikringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 17 December 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Ved lynnedslag kaldes det typisk en "elskade 2 forsikring" eller "strømskade 2 forsikring". Almindelig kortslutning hører som regel under den almindelige forsikring, men er absolut noget man skal forhøre sig om.

Fx slog lynet ned i nærheden og min den ene PC incl alt tilsluttet udstyr røg en tur. Det eneste jeg skulle gøre var at bringe det ødelagte udstyr til et værksted, som skulle fortælle hvad det ville koste at lave det/udskifte det, og så fik jeg det beløb af top danmark.

Betaler i alt omkring 1200kr om året for min kæreste og jeg i lejlighed.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 December 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Næ ikke en skid .

min dækker alt op til 1,5 mill om det er hifi eller andet l**t .

Det er en god en må man sige...

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 December 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

min almindelige indboforsikring dækker også "særligt elektronisk udstyr" og den flinke dame, sagde at mit anlæg var dækket ind under det. også efter jeg fortalte hende hvad det har kostet.

mit indbo er dækket med op til 180.000kr, det må jo lige kunne slå til

180.000, hmm, der får du godt ikke dækket meget for.

Min egen indbo forsikrring dækker op til 800.000 kroner.

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 December 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

phoegh skrev:

Uddrag fra min police vedr.kortslutningsskader i uddrag:

Radio, tv og video bånd og pladespillere erstattes ved kortslutningsskader, når de er købt som nye inde for de første 2 år med genanskaffelsesværdien for tilsvarende nye genstande uden fradrag(nyværdi)

I de følgende 4 år nedsættes erstatningen med 20 % af genanskaffelsessummen pr. påbegyndt år. Genstande der er mere end 6 år gamle erstattes ikke!!!

Ved underforsikring erstattes kun forholdsmæssigt!

Ved simpelt tyveri dækkes kun højst 10 % af forsikringssummen. Forholdsmæssigt ved underforsikring

Det var dog voldsomt!  Jeg skal da i gang med at få tjekket mine forsikringer. Jeg har en temmelig stor cd-samling, og hvis jeg ender med 'kun' at få 10% af forsikringssummen går jeg kold. Men det er anlægget der er problemet. Jeg ser gamle anlæg der bliver solgt for 50% af deres indkøbspris, mange år efter at de 'burde' være udfaset. Men værdien af godt kvalitetsgrej falder ikke på samme måde, hvilket forsikringsselskaberne nok ikke forstår...

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 December 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Forsikringer er en farlig rodekasse at stikke fingrene i som branchemedlem, så jeg må nok hellere starte med en disclaimer: Jeg er IKKE provisionslønnet, og i det hele taget ikke forsikrings-"pusher". Man kan købe en forsikring hos os hvis man vil, men man bliver ikke tilbudt det hvis man ikke selv spørger. Jeg skriver altså ikke dette for at score flere kroner eller noget, jeg synes bare der er en vigtig ting der skal påpeges:

Indboforsikringer kan dække over mange ting, men de dækker aldrig _alt_. Specifikt vil der meget sjældent kunne hives penge fra forsikringsselskaberne når apparatet "bare" går i stykker. Det er langtfra alle defekter der kan henføres til kortslutninger (tværtimod). Det er primært dette tillægsforsikringerne dækker over. Derudover dækker de så en helt masse andre ting, som kan være meget forskellige, og som ofte giver dobbelt-dækning da meget er dækket af indboforsikringen i forvejen. Til gengæld har nogle af forsikringerne ingen afskrivning. Derfor vil en indboforsikring aldrig _helt_ kunne erstatte en tillægsforsikring - men man skal også være opmærksom på at alt kan købes for dyrt, også forsikringer.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 17 December 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Idéen med forsikringer er at erstatte økonomiske tab som følge af en række hændelser.
Uforsigtighed og andre tåbeligheder er undtaget, derfor dækkes simpelt tyveri kun med 10%.
Problemet med elektronisk udstyr er som regel, at det fylder meget lidt og koster ret meget, samtidig er der en hel underskov af mennesker der godt kan tænke sig at gøre en god handel, idet nyt bliver gammelt rekordhurtigt i disse år.
Tænk blot på en Plasmaskærm der for 3 år siden kostede 100K eller mere. d.d. findes tilsvarende til en femtedel, tilmed er teknikken under udfasning.
At der så findes nørder, er nærmest en streg i regningen.
De må tegne all risk med 1. værdidækning - altså uden afskrivning og sum.
Bare nyt for gammelt.
Selskaberne kender dog ret gdt mulighederne for at afsætte udstyret og lave lidt brækmærker på hoveddøren. Så det er dyrt.
Sørg i stedet for at udstyret er svært at løbe med eller at få øje på.
Jeg har haft et indbrudsforsøg, men jeg tror de fandt udstyret for nørdet til at blive solgt på Hans Otto´s Hælerbar, så de opgav heldigvis - pyhha da da.
CDérne kunne de ikke se, så måske det stoppede showet.
Nu er der persienner, selvskydende automatvåben, en ulv, en tre meter høj ræv, 2 trøfler fra Emery´s årgeng 1982 med pels og et nøgenbillede af Jens Jørgen Thorsen, der sidder og tisser i et badekar i Clichy sammen med 2 piger.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 17 December 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

- men man skal også være opmærksom på at alt kan købes for dyrt, også forsikringer.

eller som Svend Åge Madsen siger det: Forsikringsselskaberne skal sikre sig at de tager mere end tyvene gør!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 17 December 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
eller som Svend Åge Madsen siger det: Forsikringsselskaberne skal sikre sig at de tager mere end tyvene gør!

Haha - ja, præcis! Statistisk set vil det aldrig kunne betale sig at købe en forsikring (jeg har set sælgere forsøge at bruge statistik til at sælge forsikringer, det er _helt_ hul i hovedet), så det drejer sig bare om hvor stor en risiko man kan leve med at gå rundt med. Man skal ikke forsikre sig for økonomiens skyld, man skal gøre det for at slippe for at gå og bekymre sig.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 17 December 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Otto, TC skrev:

- men man skal også være opmærksom på at alt kan købes for dyrt, også forsikringer.

Rigtigt!
Men man kan godt have heldet med sig.
F.eks. hvis det nu er besluttet i ét selskab, at man vil have en høj pris for villa forsikringen og en lav for indbo, så kan man ved kun at etablere indbo, godt bringe sig i en favorabel position rent økonomisk.

Og så er det pludselig dig der tager mere end tyvene gør.
I øvrigt er alting skidedyrt, når der skal udbetales erstatning, mens man prutter som en gal, når det er egne penge der er på spil.

Solidaritet er egentlig idéen med forsikringsselskaberne. De første kom efter brandene i Kbh. i 1700 tallet. Deraf navnene Alm. Brand, Kgl Brand (IF) Vejle Brand, Brande Brand (øh det er vis et nyt selskab).
Senere er aktionærerne kommet til, de vil også have deres bid af kagen.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 17 December 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Solidaritet er egentlig idéen med forsikringsselskaberne.

... and that's nothing but pure communism!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 December 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
witzel skrev:

min almindelige indboforsikring dækker også "særligt elektronisk udstyr" og den flinke dame, sagde at mit anlæg var dækket ind under det. også efter jeg fortalte hende hvad det har kostet.

ganske rigtigt.. men nu har jeg også kun 10m2 at fylde tingene ind på.. meen om 22 dage..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 December 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
witzel skrev:

ganske rigtigt.. men nu har jeg også kun 10m2 at fylde tingene ind på.. meen om 22 dage..

Tæller du ned ?

Jeg vil da også lige snakke med top danmark

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

phoegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Sendt: 17 December 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Godt at læse at I er kommet på andre tanker omkring dækning på indbo forsikring.

Jeg kan kun råde jer der har anlæg mv. til mere end 50.000 samlet at tænke jer godt om og tegne de rigtige forsikringer - og det er ikke en indbo forsikring!

De af jer der har ældre anlæg skal spørge jeres nuværende forsikringsselskab og jer der køber nyt skal tegne de særlige forsikringer som OttO TC taler om

Held og lykke med det:-)

Til top Vis phoegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoegh

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

jeg hiver lige tråden frem igen, det er nu mere et spørgsmål til tillægsforsikringerne (omend jeg liiige skal have kigget på indboforsikringen..)

hvis ikke det vækker for mange minder vil jeg gerne høre om nogen har haft grimme oplevelser med tillægsforsikringerne. lige nu overvejer jeg en sony 30" sony lcd i electric city, og der føler jeg at det er smart at sikre sig i 5 år (dog ikke fordi den ivrige ekspedient siger det...).  

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

øjeg har en forsikring hos YC, min fagforening, den dækker alt (og jeg mener alt) op til 200.000 for 620 kr om året. jeg har regnet lidt på det, og jeg er meget godt dækket ind. hvad angår afskrivninger går det nok, da det nogenlunde går lige op med den rabat jeg har fået på systemet som de enkelte dele. 

Det er da så absolut den forkerte måde at regne det på - du skulle jo gerne få det beløb ind der gør det nogenlunde sandsynligt at anskaffe tilsvarende produkter, og hvis du fortæller forsikringen at du har fået 50 % rabat gnider de sig bare i hænderne, udskriver en håbløs check og du sidder tilbage og kan ikke få tilsvarende med samme favorable rabatter.

Nypris, min ven - nypris...... (ellers er det helt håbløst)

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Husk at: Forsikringer kun er noget værd, hvis du får brug for dem.

Hvis du betaler kr. 1500 om året, og du ikke har indbrud, så har du i løbet af fire år betalt kr. 6.000,- for ingenting. Det er en fuldpris CD mere om måneden.

Når man ringer eller skriver til forsikringen for at fortælle at ens cykel er blevet stjålet eller ens vasketøj er blevet stjålet fra tørresnoren i gården, så er det jo en kamp at få noget tilbage. De folk der er ansat hos forsikringsselskaberne sidder der jo KUN for at granske din police og din anmeldelse for at finde lige præcis den undtagelse der gør at de kan slippe for at give dig penge.

Ovenikøbet har der været flere sager i dagspressen om folk der har brugt deres forsikring 'for meget'. Det er jo klart at hvis man er til større udgift end til indtægt for forsikringsselskabet, så gider de ikke forsikre een længere (eller også hæver de præmie så det kan løbe rundt for dem med overskud).

Forsikringsselskaberne ville jo ikke kunne løbe rundt hvis deres virksomhed var baseret på at GIVE flere penge væk end de fik ind i præmier.

Summa summarum: Forsikringer kan ALDRIG betale sig.

Lad os se lidt realistisk på det: Medmindre man er meget uheldig, klodset eller bor i det forkerte neighboorhood, så vil man måske opleve brand eller indbrud en enkelt gang i sit liv. Selv om det kan være ret alvorligt og kostbart, så er min påstand at hvis man selv lægger de penge tilside som man ville betale i forsikring hele livet fra man er 18 - 75 (eller accepterer risikoen for den pludselige udgift) så vil det sikkert bedre kunne betale sig.

Nuvel: jeg har for et par år siden oplevet at jeg hos Topdanmark ikke kunne få dækket et indbrud i min firmabil, hvor jeg fik stjålet pung, et halvdyrt ur og mine briller, selvom at den part jeg havde af min police tydeligt fortalte at det var dækket. Samme år var der vandskade i kælderen og jeg fik ødelagt et par højttalere jeg havde lånt af en ven - de kunne heller ikke dækkes på trods af at det også burde være det ifølge al tekst og alle skemaer i min police.

Derfor forsøgte jeg at finde en helt rå forsikring kun for brand og indbrud (da det i virkeligheden jo er det man helst vil sikre sig mod). Det viste sig ret svært da de fleste 'tilbyder' (læs:tvinger) ekstrapakker for vasketøj, egne klodsetheder og alt muligt, som de alligevel åbenbart ikke dækker når det kommer til stykket, og som er 'med i prisen', men som man hellere ville slippe for og så betale et par hundrede kroner mindre i præmie.

Jeg fandt nogenlunde det jeg søgte hos GF forsikring.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Det sjove ved dem er altid når de kommer ud køre de altid i store fede biler og siger e har et godt tilbud til dig .

tag røven på dem før de tager røven på dig .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
kim olsen skrev:

øjeg har en forsikring hos YC, min fagforening, den dækker alt (og jeg mener alt) op til 200.000 for 620 kr om året. jeg har regnet lidt på det, og jeg er meget godt dækket ind. hvad angår afskrivninger går det nok, da det nogenlunde går lige op med den rabat jeg har fået på systemet som de enkelte dele. 

Det er da så absolut den forkerte måde at regne det på - du skulle jo gerne få det beløb ind der gør det nogenlunde sandsynligt at anskaffe tilsvarende produkter, og hvis du fortæller forsikringen at du har fået 50 % rabat gnider de sig bare i hænderne, udskriver en håbløs check og du sidder tilbage og kan ikke få tilsvarende med samme favorable rabatter.

Nypris, min ven - nypris...... (ellers er det helt håbløst)

jeg er måske ikke helt vågen, men hvordan skulle de kunne vide at jeg har fået rabat? (men ellers tak for omtanken)

der er selvfølgelig faktura det jeg har købt fra nyt, der vil noget af rabatten ligge, dog relativt skjult. hvad angår mine brugt køb har jeg kopirere af faktura med nypris...

lidt OT; nogle der kender bevisbyrde osv ved eks brand? der har man jo ikke lige faktura liggenge... de er jo ligeledes gået op i røg

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er forsikret på ret gode vilkår igennem Djøf stud.samf ved Codan.

En ting der nager mig - og er fælles for alle forsikringsselskaber - er dog de store afskrivningstariffer. De diskriminere folk med bestemte interesser. Det være sig personer med AV- såvel som cykelpassion. Jeg er tilhører selvfølgelig begge disse grupper

En årlig afskrivning på 10% på et 100.000 kr.'s anlæg, vil jo alt andet end lige være mere byrdefuld end samme afskrivning på et til 10.000 kr. Folk der invistere i kvalitet straffes således ekstra hårdt, da en almindelig formodning er, at jo dyrere man køber jo lavere er den markedsmæssige afskrivning. Det sammenholdt med, at man normalt også passer bedre på sine dyre ting.

Ja, jeg er godt træt af det. Hvis min kæreste - der er forsikret på samme vilkår som mig - ved et indbrud får taget alt hendes tøj (der mindst udgør den samme købspris som mit AV-setup og cykler) ville hun få genanskaffelsesværdien erstattet, mens jeg må tage til takke med en hel del mindre.

Man kan jo også argutere for, at forsikingsselskaberne udøver aktiv kønsdiskrimination. Statisk set er jeg ret overbevist om, at vi af det trebenede køn har en hel del mere invisteret i de ting, hvor der er en stor afskrivningsprocent på.  

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Det sjove ved dem er altid når de kommer ud køre de altid i store fede biler og siger de har et godt tilbud til dig .

tag røven på dem før de tager røven på dig .

Jeg kan desværre kun give dig ret...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes