Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 19:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: eAR 501 mono-block - 500W RMS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er godt klar over at tråden handler om ICE, men har i glemt PS-Audio's SDAT ?
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 December 2004 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Kanon tråd, denne her om ICE.... Jeg får besøg af "Mdpdr" i starten af det nye år. Så kan jeg få et lytteindtryk af hans Enigma....

Nu skriver i om Bertrams til kr.5000.- Er den lige klar til at sætte til en forforstærker ?... Dvs jeg vil bruge preamp i min Primare I20. Det bliver spændende det her....

Det er synd der ikke er flere med på denne vogn af ICE grej og dem der er, bortset fra AR, er jo ikke ligefrem særlig meget fremme i lyset, så man kan se de har noget.. De burde jo, hvis deres grej er godt, reklamere for det en hel del mere end de gør... For i mine øre, lyder det billigt med disse ICE moduler, set i forhold til traditionelle analoge forstærkere, som jo mange gange løber op i fuldstændige sindsyge priser. Og kan man virkelig få en fed og kontroleret lyd med en amp til omkring 5-9000.-,, ja så er det jo kun godt Rigtig godt...

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2004 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Ja, lad os prøve at holde os til det tråden handler om. Lyden fra bla. ICEpower

Jeg er mest til 500 modellen, frem for 1000 og 250, fordi jeg syntes den lyder af minder. Forstået på den måde, at den bidrager minimalt med egen lyd. Den er ubetinget den forstærker jeg har hørt, der siger mindst. Den forstærker blot.

Jeg kan godt forstå hvis man mere er til 1000 (eller 250, som minder om hinanden i lyden) fordi de/den ikke på samme måde bare lukker op igennem. De er begge lidt mere sædvanlige i deres spille stil. 500 syntes jeg kræver meget af resten af anlægget, og den kræver meget af lytteren. Fordi er er så meget hul igennem. Og det der kommer ud er så utilsløret.

Det endeløse kraft overskud (som selvfølgelige også er der ved 1000) og den formidable dynamik, kan først i første omgang virke lidt underlig og lidt pudsig, men har man først hørt det, så er det meget svært at komme fra igen.

500ASP: hul igennem, på godt og ondt

Det skal dog lige siges, at der er jo ikke tale om 2 (3) helt forskellige forstærkere, men der er forskelle. Men de er meget minder end på så mange andre forstærker, fra samme ”firma”

Og ja vi sælger dem, det er vist ingen hemmelighed, og ja det er umodificeret. Vi har bla. som de eneste et billede på vores hjemme side, hvor man kan se hvad man køber, om man så må sige. Og ja det er til en helt anden pris, men det er altså også i en helt anden indpakning. Om man vil betale for det, er på til den enkelte.

Det er min mening, og min holdning, og mit valg. Jeg kunne ”bare” bruge 1000 watt modellen, hvis jeg syntes den var federe, men det syntes jeg altså ikke. Og jeg er værken dum, døv, eller uerfaren. (har bruget alt fra 4x8W Monster, 2x20W SoZ, små underlig rør trin og store Rotel og Luxman. Men i ICEpower 500ASP, finder jeg det jeg leder efter. Et trin der bidrager minimalt med lyd, men blot forstærker det jeg putter i.

Kan det blive bedre JA DA, det kan det altid.

Jeg er sikker på at Zappulse, og de andre klasse D trin, finder deres fans og brugere. Og er sikker på at Jørgen og hans hi-fi venner, har fundet ”deres” forstærker, i Bertrams 1000W’er. Men jeg har altså fundet min i 500ASP. Og det kan man vel godt finde ud af at akseaptere. Uden at betvivle om jeg nu er rigtig klog.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Og ja det er til en helt anden pris, men det er altså også i en helt anden indpakning. Om man vil betale for det, er på til den enkelte.

Så det er vel rigtigt at sige at det ikke kun er indmaden, der kommer fra B&O? Jeg synes at kunne ane at deres produktfilosofi lurer i baggrunden? Jeg håber da at I kan overleve på den baggrund på et prisfikseret dansk marked

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 21 December 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Lad os holde fast i emnet. Lyden og ideen med ICE power / klasse D forstærkere.. Ikke alt det andet ikke relateret "pjat", der bare ødelægger tråden.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

KBAndersen: Jeg kan ihvertfald sige at jeg er enormt glad for min AR EAR TWo effektfætter, den spiller bare med så meget hul igennem, og så "gennemsigtig" at man tror det er løgn. Hvis bare resten af AR levede op til lyden ville det være perfekt.

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 21 December 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Så det er vel rigtigt at sige at det ikke kun er indmaden, der kommer fra B&O? Jeg synes at kunne ane at deres produktfilosofi lurer i baggrunden? Jeg håber da at I kan overleve på den baggrund på et prisfikseret dansk marked

Du har fat i en vigtig pointe der. Vi er desværre ved at nå til den erkendelse at Danmark ikke er stedet at sælge vores forstærkere, netop fordi de konkurrerende produkter med samme elektronik sælges i en langt billigere kasse med lavere udsalgspris til følge. Danskerne er kendt for design i hele verden, men når det kommer til Hifi kniber det gevaldigt med at få de danske hifi-elskere til at betale lidt ekstra for et flot produkt.

Hvis man gemmer kassen væk og udelukkende fokuserer på lyden så er der ingen tvivl om at AR/Bertram/JJAZ forstærkere med ASP moduler lyder ens. Det betyder så at hvor man før fik meget lyd for pengene ved at købe vores, der får man nu endnu mere lyd for pengene ved at købe de billigere alternativer

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 21 December 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo godt nok det ICEpower, hvis man skal tro denne tråde, så derfor har jeg besluttet mig, at anskaffe mig to stk. eAR 202 fra AR. Jeg er ret spændt på at høre dem. Den en'e skal bruges til mine baghøjtaler og den anden til min center.

Er der nogel som har nogel gode forslag til signal kabler, samt netkabler. ( Der følger desværre ikke netkabler med til eAR202

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 December 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

peewee© skrev:

Det lyder jo godt nok det ICEpower, hvis man skal tro denne tråde, så derfor har jeg besluttet mig, at anskaffe mig to stk. eAR 202 fra AR. Jeg er ret spændt på at høre dem. Den en'e skal bruges til mine baghøjtaler og den anden til min center.

Er der nogel som har nogel gode forslag til signal kabler, samt netkabler. ( Der følger desværre ikke netkabler med til eAR202

er du sikker på det ?

det lyder godt nok underlige at der ikke følger et netkable med

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har stadigvæk ICE tilgode at lytte på -og som interesseret nørd så vil jeg gerne spørge hvor i vil rangere Bertram's - AR's - JJazz's forstærker rent lyd - og prismæssigt i i forhold til konventionelle forstærker ?

Ligeledes vil det interesser at høre hvilken konventionelle forstærker i har sammenlignet med ?

Min egen erfaring med KL.D forstærkere strækker sig til PS Audio's SDAT princip -og der var foreskellen til min gamle Mark Levinson no.27 himmelråbende til fordel for SDAT.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 21 December 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kender selv lidt til PS AUDIo, men vil meget gerne høre mere om deres Digital forstærkere... hvilken er det du har hørt ....

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

peewee© skrev:

Jeg ville bruge et skærmet kabel. Jeg har oplevet at de godt kan støje bagud, så man bl.a. får støjstriber på TV'et.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
[

er du sikker på det ?

Ja, det er jeg sikker på. Det står også inde på deres hjemmeside. og han skrev det i en mail.

NO SolaWing/

Min hjemmebio

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 21 December 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

ICEpower.

KBAndersen.

Jeg er glad for at høre du, at du også ønsker at tråden fastholdes til at omhandle ICEpower lyden, istedet for alt det fnidder enkelte tilføjer tråden.

Det her handler om god lyd og seriøs lyd, derfor er det ret trættende at skulle høre fra en enkelt person - om vores dårlige smag angående lyd og design.

Der er ingen tvivl om at Bertram har ramt den bedste lyd, og man behøver bestemt ikke at gemme kasserne væk.

Kigge vi på testen i HIGHfidelity nr.3 - 2004, er de jo også enige i at ASP1000 modulerne absolut spiller den mest åbne og musikalske lyd. Ligeledes har et meget stort forum i udlandet erkendt at ASP1000 modulerne spiller bedst, derfor producerer de udelukkende med dem som basis.

Disse ASP 1000 moduler giver også den mulighed at man kan hænge et ekstra A modul på, hvilket indebærer at dette A modul kan trække bas eller subben, disse (ekstra) A moduler er udelukkende fremstillet til sub og bas.

Vi har lagt et meget stort arbejde i at teste på de forskellige moduler under mange forskellige forhold, igennem et år. Disse test er ikke foretaget af mine venner som det påstås, men af anerkendte reference lyttere og folk med kendskab til lyd og referencer. Vi når alle til det samme resultat at ASp 1000 modulerne udgør det bedste grundlag for musikalitet og åbenhed i et større område end de andre og mindre moduler.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Jeg er glad for at høre du, at du også ønsker at tråden fastholdes til at omhandle ICEpower lyden, istedet for alt det fnidder enkelte tilføjer tråden.

Der er efterhånden skrevet SÅ mange tråde om lyden fra ICE at det hurtigt begynder at gå i ring. Læs dem i stedet. Det nye er, at priserne er blevet så lave som de er nu!!!

Alex, hvad er prisen på den PS Audio SDAT ting? Og er den baseret på B&O's ASP board? Man kan kun se et hjørne af den på hjemmesiden, men det lignede lidt.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 December 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

peewee© skrev:
3DX skrev:
[

er du sikker på det ?

Ja, det er jeg sikker på. Det står også inde på deres hjemmeside. og han skrev det i en mail.

ok, så har man da også skåret ind til benet mht cost pris.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 December 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

ICEpower.

KBAndersen.

Det her handler om god lyd og seriøs lyd, derfor er det ret trættende at skulle høre fra en enkelt person - om vores dårlige smag angående lyd og design.

Der er ingen tvivl om at Bertram har ramt den bedste lyd, og man behøver bestemt ikke at gemme kasserne væk.

Kigge vi på testen i HIGHfidelity nr.3 - 2004, er de jo også enige i at ASP1000 modulerne absolut spiller den mest åbne og musikalske lyd. Ligeledes har et meget stort forum i udlandet erkendt at ASP1000 modulerne spiller bedst, derfor producerer de udelukkende med dem som basis.

Disse ASP 1000 moduler giver også den mulighed at man kan hænge et ekstra A modul på, hvilket indebærer at dette A modul kan trække bas eller subben, disse (ekstra) A moduler er udelukkende fremstillet til sub og bas.

Vi har lagt et meget stort arbejde i at teste på de forskellige moduler under mange forskellige forhold, igennem et år. Disse test er ikke foretaget af mine venner som det påstås, men af anerkendte reference lyttere og folk med kendskab til lyd og referencer. Vi når alle til det samme resultat at ASp 1000 modulerne udgør det bedste grundlag for musikalitet og åbenhed i et større område end de andre og mindre moduler.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

bla bla bla. du bliver ved

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
peewee© skrev:
3DX skrev:
[

er du sikker på det ?

ok, så har man da også skåret ind til benet mht cost pris.

Ja, det må siges. det er så både godt og skidt. Det gode er at prisen er lav, men det dårlige er hvad koster et netkabel? når man som jeg ikke selv kan lave dem

NO SolaWing/

Min hjemmebio

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 December 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

fra ca. 70 kr og opefter..... men det koster mere hvis det som svendP foreslår skal være skærmet

men du må meget gerne skrive en brugeranmeldelse af "dyret" ved lejlighed...

jeg må indrøme at jeg selv går og overvejer at investere i noget billig icepower, men der er ikke lige pt forhandlere på fyn? andet end diy....

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Det skal jeg nok gøre Kim, men jeg får dem nok først i det nye år.

NO SolaWing/

Min hjemmebio

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum