Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: eAR 501 mono-block - 500W RMS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 December 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

et net kable (i alm. kvalitet) i indkøb, koster jo ikke en krig, så det forstår jeg ikke man gider spare væk.

ydermere er det vores erfaring at de ikke er så kritiske mht. net kabel som så meget andet. (relativt )

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 December 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Mht. design, udseende af disse ICE ting....

Tjaa, Bertrams kan man jo ikke se. Desværre.

AR; tjoo, måske, det vil tiden vise når jeg får besøg.

JAZZ: De ser godt ud, både dem i træ og "stål"....  I hverfald det man kan se på siden.

PSAudio.; USA. Ser godt ud på deres side.

Er der flere???

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 December 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

tak

Ja, Jeff Rolan laver også forstærkere med ICEpower, men det er vist helt andre priser. Det er vist dem der ansporede Bertram til at gå i lag med ICEpower.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 582&zoneid=3

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 21 December 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
Disse ASP 1000 moduler giver også den mulighed at man kan hænge et ekstra A modul på, hvilket indebærer at dette A modul kan trække bas eller subben, disse (ekstra) A moduler er udelukkende fremstillet til sub og bas.

Alle ASP-modulerne har mulighed for at få hægtet ekstra moduler på, det er ikke en speciel egenskab ved 1000ASP.

Det eneste specielle i den sammenhæng er at 1000A modulet ikke har fuld båndbredde. Det har derimod både 250A og 500A.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

et net kable (i alm. kvalitet) i indkøb, koster jo ikke en krig, så det forstår jeg ikke man gider spare væk.

ydermere er det vores erfaring at de ikke er så kritiske mht. net kabel som så meget andet. (relativt )

Mon ikke de regner med mersalg på andre produkter, og så har hovedfortjensten der? AR sælger et skærmet netkabel til omkring 1000 kr, så det er nærliggende at tro, at de håber at folk køber kablet med, samtidig med de køber en forstærker.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Ja, sådan er det jo. Hvad man sætter til på karrusellen, hentes på gyngerne.

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

tror s.. vi får en ny bruger snart der vil være med..

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 21 December 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Toftdahl: De der "Vi" hele tiden, hvem er i alverden er det ?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Ja, hvem er vi. Og hvorfor blev det ikke til LC's zappulse, når de lyder bedre?

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 21 December 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Jeg vil vove den påstand at LCs moduler spiller bedre og er mere musikalske i alle områder, når det er sat ordentligt op (mere strøm).

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hvad var konfigurationen på strømdelen ?

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 December 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Ja, hvem er vi. Og hvorfor blev det ikke til LC's zappulse, når de lyder bedre?

At bruge LC audios modul komercielt, kan blive ret bekosteligt. Der er langt fra de samme krav til en KIT/ DIY produkt, som til et der slælges som færdigt produkt. Derfor ville en evt. producent, selv skulle stå for al godkendelsen osv. og det kan hurtigt løbe op.

Jeg har en hifi-ven-nørd, der har bygget LCaudios pulse med meget godt resultat, så der er ingen tvivl om at det kan bringes til at lyde rigtigt godt. (dog kan han ikke bruge baby alarm, når han har den tændt ) noget med noget udstråling.

Hvorfor Jørgen, som er ren kunde hos Bertram , så har valgt hans, frem for en bedre lydene puls, er lidt en gåde. Men det kan Jørgen vel selv forklarer.

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 December 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har også siddet her på sidelinien og luret på hvem vi er, mon Hr. Toftdahl vi afsløre noget mere ?.

Mvh. kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 21 December 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Ja, denne her tråd kører i ring...IGEN...næsten ærgeligt at peter/AR ikke kan deltage mere...så havde det været rigtigt sjovt

- men tilbage til trådens oprindelse ( næsten da  ); Jeg har også bestilt 2 stk 1000ASP ICE power monoblokke hos AR, og har endelig ( efter ca. 1 måned ) fået bekræftet en lev. dato...I DENNE UGE.......................Glæææææææder mig  ( bare nu ikke forventningens glæde er den største  )

Og ja, der medf. IKKE netledning...synes egentligt at det er lidt "skrabet"..men pyt.

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

At bruge LC audios modul komercielt, kan blive ret bekosteligt. Der er langt fra de samme krav til en KIT/ DIY produkt, som til et der slælges som færdigt produkt. Derfor ville en evt. producent, selv skulle stå for al godkendelsen osv. og det kan hurtigt løbe op.

[/QUOTE]

Pulserne findes skam kommercielt. Der findes en græsk producent, hvor produktet er testet med ret fint resultat. Dog var prisen temmelig pebret, men også et rigtigt flot kabinet.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 December 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

ICEPower - igen, igen.

Det er nok bedst vi tager det fra begyndelsen igen, da det undervejs bliver forvansket og omgjort af et enkelt branchemedlem.

Jeg fremførte at ICEpower modulerne spiller ganske flot og er absolut ikke ringe, men at man med LCs moduler kunne nå længere, og de er mere musikalske i alle områderne, for slet ikke at glemme den meget flotte bas de kan levere.

Tilbage i tiden startede jeg med 4 stk. ASP 1000, efter at have langtidstestet samtlige 500 moduler. Disse ASP 1000 moduler blev en klar vinder, hvilket også bekræftes af HIGHfidelity i deres gennemgribende test. Ligeså er de fleste producenter ude i den store verden gået over til ASP 1000 modulerne.

Angående de mange lange tests af ASP 1000 på det danske marked fremfører jeg, at den bedste lyd fik jeg / vi ubetinget med mono trinene fra Søren Bertram. Dette skyldes ganske givet at de er produceret ud fra lang tids erfaring og med et dyrere materialevalg og udgange, hvilket det viser sig at de andre producenter har sprunget over, selv hvis de tager 2 eller 3 gange så meget for det samme produkt.

Så er der nogen der spørger hvem de og vi er, jeg synes ikke det er relevant eller venligt at udstille og fremføre 3 person / personer her, det gør man bare ikke.

Nogen spørger så hvorfor jeg har valgt 4 forstærkere baseret på ASP 1000 fra Søren Bertram, jamen det er jo indlysende.

Et af spørgsmålene er også, hvorfor jeg valgte Søren Bertram og ASP 1000 i stedet for LCs løsning. Jamen det gør jeg også, vælger LC løsningen, ud fra de mange test der er foretaget med LCs grej. Der er ingen tvivl om at LC løsningen er nemmere og bedre. Nemmere fordi man selv kan bygge med og modificere hele vejen igennem, så man opnår absolut forrygende og lyd i toppen af High End klassen. Den udviklingsmulighed har man ikke på ICE modulerne.

Selv det almindelige og prisbillige samlesæt eller dres Predator fra LC er utroligt velspillende. 
Så i løbet af kort tid vil der være 2 færdigudviklede forstærkere med 4 moduler, modificeret til absolut High End ud fra LCs moduler.

Der var også en der prøvede at forvrænge det at anvende LCs moduler i kommercielt brug, da det krævede dyre godkendelses procedurer. Igen noget hø og vrøvl, der er ingen problemer i forholdet til en godkendelse – verificeret af Lars Clausen, man skal bare gøre det rigtigt.

Men tilbage til moduler – efterfølgende vil jeg indkøbe 4 moduler af lignende konstruktion men andet fabrikat, så ser vi hvordan det spiller, det skader jo ikke at være med på udviklingen og det at lære noget nyt – ganske som det opleves her i forummet, der er mange dygtige udviklere og de er faktisk en berigelse for producenterne.

Så hermed må det være manet til jorden at jeg har valgt det ene eller det andet, jeg har derimod forsøgt meget og bragt en del flotte lydmæssige resultater til veje. Og da der var nogen i begyndelsen der spurgte om erfaringerne – så var det jo både høfligt og venligt ment at svare dem.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 December 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

hov Jørgen, du glemte et link til Bertrams hjemme side, i bold og stor font

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 December 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

[/QUOTE]

Pulserne findes skam kommercielt. Der findes en græsk producent, hvor produktet er testet med ret fint resultat. Dog var prisen temmelig pebret, men også et rigtigt flot kabinet.

[/QUOTE]

ok, så blev man så meget klogere  har du evt. et link?

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 December 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

ICEPower - igen, igen.

Det er nok bedst vi tager det fra begyndelsen igen, da det undervejs bliver forvansket og omgjort af et enkelt branchemedlem.

bare skriv JJAZ, det er jo os du taler om

Jeg fremførte at ICEpower modulerne spiller ganske flot og er absolut ikke ringe, men at man med LCs moduler kunne nå længere, og de er mere musikalske i alle områderne, for slet ikke at glemme den meget flotte bas de kan levere.

Tilbage i tiden startede jeg med 4 stk. ASP 1000, efter at have langtidstestet samtlige

det var ellers ikke så få. eller var det A og ASP

500 moduler. Disse ASP 1000 moduler blev en klar vinder, hvilket også bekræftes af HIGHfidelity i deres gennemgribende test. Ligeså er de fleste producenter ude i den store verden gået over til ASP 1000 modulerne.

igen, Søren Kikegaard

Angående de mange lange tests af ASP 1000 på det danske marked fremfører jeg, at den bedste lyd fik jeg / vi ubetinget med mono trinene

de findes vist ikke som andet end mono trin som standard

fra Søren Bertram. Dette skyldes ganske givet at de er produceret ud fra lang tids erfaring og med et dyrere materialevalg og udgange, hvilket det viser sig at de andre producenter har sprunget over, selv hvis de tager 2 eller 3 gange så meget for det samme produkt.

er det vores eller JR, Ar eller ? du her henviser til?

Så er der nogen der spørger hvem de og vi er, jeg synes ikke det er relevant eller venligt at udstille og fremføre 3 person / personer her, det gør man bare ikke.

nej det er total irelevant hvem dine total objetive sandheds vidner er  og 3 personer er altså ikke så mange i den sammenhæng.

Nogen spørger så hvorfor jeg har valgt 4 forstærkere baseret på ASP 1000 fra Søren Bertram, jamen det er jo indlysende.

Et af spørgsmålene er også, hvorfor jeg valgte Søren Bertram og ASP 1000 i stedet for LCs løsning. Jamen det gør jeg også, vælger LC løsningen, ud fra de mange test der er foretaget med LCs grej. Der er ingen tvivl om at LC løsningen er nemmere og bedre. Nemmere fordi man selv kan bygge med og modificere hele vejen igennem, så man opnår absolut forrygende og lyd i toppen af High End klassen. Den udviklingsmulighed har man ikke på ICE modulerne.

så du bruger 4 x 1000 fra Bertram puls lidt pulse

Selv det almindelige og prisbillige samlesæt eller dres Predator fra LC er utroligt velspillende. 
Så i løbet af kort tid vil der være 2 færdigudviklede forstærkere med 4 moduler, modificeret til absolut High End ud fra LCs moduler.

Der var også en der prøvede at forvrænge det at anvende LCs moduler i kommercielt brug, da det krævede dyre godkendelses procedurer. Igen noget hø og vrøvl, der er ingen problemer i forholdet til en godkendelse – verificeret af Lars Clausen, man skal bare gøre det rigtigt.

ok, så tager jeg mine ord i mig, ville ellers tro at bla. den store udstråling var et problem

Men tilbage til moduler – efterfølgende vil jeg indkøbe 4 moduler af lignende konstruktion men andet fabrikat, så ser vi hvordan det spiller, det skader jo ikke at være med på udviklingen og det at lære noget nyt – ganske som det opleves her i forummet, der er mange dygtige udviklere og de er faktisk en berigelse for producenterne.

Så hermed må det være manet til jorden at jeg har valgt det ene eller det andet, jeg har derimod forsøgt meget og bragt en del flotte lydmæssige resultater til veje. Og da der var nogen i begyndelsen der spurgte om erfaringerne – så var det jo både høfligt og venligt ment at svare dem.

Tak.

jeg er sikker på du og de 3 musketere og Bertram er kompetente, og dygtige. (sikkert mere end de fleste) men jeg bryder mig ikke om at folk stiller spørgsmål ved mine valg. når jeg ligesom dig har testet og valgt. jeg kunne jo lige så godt bruge 1000. men JEG finder dem ikke bedre en 500, fat det dog. -At du har en anden smag... fint. men det er jo ikke den endegyldige sandhed.

udvis dog lidt respekt, for andres valg, uden at antyde at de er halv døve. jeg angriber da heller ikke dig for dit 1000 valg, men kun for din nedgøring af dem der bedre kan lide 500.

med venlig respekt fuld hilsen

Peter

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hva'så drenge SKAL vi ikke finde tilbage til emnet igen. Jeg bryder mig ikke så meget om mundder kast mellem to personer.......

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 December 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

det kan du ha' ret i

men vi har altså prøvet, men det er lidt svært, når der er en der insistere på at muddre det hele til, hele tiden 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes