| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse billeder er IKKE spam og er mere end velkommen i tråden og kommer lige med i indholdsfortegnelsen på side 1. Jeg har selv mange gange tænkt på at hoppe på denne vintage-vogn med M-22, men har ikke gjort det - det er hårdt at være hifi-nød 
Ikke at forglemme; må jeg straks og højlydt rose farven på borpladen 
Ha' en god dag drenge!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
| Go'daw igen i tråden,
Så har M-22'eren haft bundkarret fjernet for en foreløbig inspektion, og med undtagelse af netkablet (som alligevel bliver smidt langt væk) fremstår den 100% original, ingen hjemmefusk og klatlodderi her, som man jo desværre meget ofte ser i vintage grej, enten på grund af hjemme reparationer eller som det oftest ses, på grund af diverse komplet tåbelige og hjernedøde modifikationer, udført af folk uden den mindste flair for, at vurderer den endelige lyd eller for den sags skyld, ordentligt loddearbejde.
Når jeg nu alligevel har kapret Hr. McHamreisommerhytte's tråd, er her et par pick's:

Hilsen McPriest  |
|
|
Det var dog utroligt så velholdt den ser ud såvel udenpå som indeni ! Jeg har set 2 år gamle amps der var mere støvede. Det er nu bedst at få brugt udstyr der er 100% iorden mekanisk og kosmetisk, men det havde jeg nok ikke forventet af en amp fra 1976! 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kaptajn,
Det er helt OK at fortsætte her for min skyld eller i andre tråde.
mvh Den Frisindede Sydsjællænder (ja, vi er lidt mærkelige )
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B skal da også have hjælp, det er jo flere dage siden vi har set noget nyt
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvassor Lektor Blomme, hva' fan' har du gang i, aspirerer du til en moderator post eller hvad? .
Jeg nægter katagorisk, at lave indlæg i andre tråde end McSommerhat's, han er sådan en dejlig dreng .
Lidt hvasse hilsner fra McPriest 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go'daw igen igen i tråden.
Når nu Hr. McHamreisommerhytten har brug for lidt hjælp i tråden, er her et billede af en anden Pioneer M-22, men denne gang er den sammen med storebror, så M-22'erens dimensioner er lettere, at danne sig et indtryk af.

Storebror er selvfølgelig Dali Gravity'en.

Jeg havde oprindeligt 2 Gravity'er, den ene blev solgt for nogle måneder siden, og den sidste jeg har tilbage (vist på billedet), ryger formentligt hvis alt går vel, til Tyskland i løbet af de næste 14 dage.
Det er en rigtig god effektforstærker, men Gravity'erne har desværre en i mine øjne, lidt kedelig tendens til en svag markering, så alting bliver lidt mere dynamisk at lytte til, altså lidt for meget live, og så må man ikke glemme, det måske største problem når man snakker Gravity, nemlig blæserstøj. Støjen fra de to 120mm, 230 Volt's blæsere kan være lidt af en prøvelse, og mikro dynamik i de svageste passager på mange plader, er selv ved moderat lytteniveau tæt på, at være en by i Rusland.
Jeg har lyttet flere Gravity'er op imod den effektforstærker der oprindeligt var prototypen/forgængeren for Dali Gravity, en 2x65 watter lavet af Daner Audio Systems, og det er bare en dejlig forstærker, så den satser jeg på i fremtiden.
Hilsen McPriest/Claus 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
| Go'daw igen igen i tråden. |
|
|
Jamen godaften i det mørke Jylland McPriest - får de spist noget McMad for tiden?
cvo2004 skrev:
| Når nu Hr. McHamreisommerhytten har brug for lidt hjælp i tråden, er her et billede af en anden Pioneer M-22, men denne gang er den sammen med storebror, så M-22'erens dimensioner er lettere, at danne sig et indtryk af. |
|
|
Ja, tråden skulle jo ikke gerne gå i stå ... Disse billeder du disker op med er mere end velkomne. Det er yderst interessant grej, som jeg ved du har testet ud og ind. Jeg synes jeg aner et hunstik for enden af netkablet på M-22?
cvo2004 skrev:
| Jeg havde oprindeligt 2 Gravity'er, den ene blev solgt for nogle måneder siden |
|
|
Jeg husker da jeg blev lokket til det store land mod vest og lige skulle give en hånd med, da der skulle løftes en vis Gravity ud i limoen. Selv for 4 mand var det fast arbejde - damn 
cvo2004 skrev:
| den sidste jeg har tilbage (vist på billedet), ryger formentligt hvis alt går vel, til Tyskland i løbet af de næste 14 dage.
Det er en rigtig god effektforstærker, men Gravity'erne har desværre en i mine øjne, lidt kedelig tendens til en svag markering, så alting bliver lidt mere dynamisk at lytte til, altså lidt for meget live.
Jeg har lyttet flere Gravity'er op imod den effektforstærker der oprindeligt var prototypen/forgængeren for Dali Gravity, en 2x65 watter lavet af Daner Audio Systems, og det er bare en dejlig forstærker, så den satser jeg på i fremtiden. |
|
|
Det vil sige at du bytter din Gravity til Daner (Jupiter) eller hvad det nu lige var den hed? Du kommer virkelig igennem noget lækkert grej må man sige 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004's underskrift skrev:
| Absoluten Überklasse Dali Grand Coupé |
|
|
Se der er vi 100% enige Claus 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen i der besten tråd auf der forums,
LB, nu har vi talt meget om vintageudstyr, og så vil jeg lige vise et af mine klenodier fra en tid hvor alt var meget mindre kompliceret, nærmere bestemt 1980.
Det er Luxman's PD555 Annivesary Edition, som Rossing Elektronik (dengang Luxman importør) havde skaffet til landet for, at bruge den til udstillingsbrug. Jeg købte den i 1981, stående som helt ny inkl. mængder af ekstraudstyr, og den står i samme stand den dag i dag efter, at have været en del af familien i 25 år.
Den er lavet i anledning af Luxman's 55 års jubilæum i 1980, og kun lavet i 55 eksemplarer hvoraf de fleste røg til USA og Østen.

Den pløjer ikke vinyl længere og har ikke gjort det i en del år, jeg er Audio Alchemy mand, så musikken foregår i det digitale domæne her i huset, men det ved du jo alt om .
Hilsen McPriest 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej McPriest
Laver du ikke din egen tråd, så vi kan se flere billeder af dit spændende grej? Jeg ved at L.B. desperat prøver at holde sideantallet nede i hans egen tråd
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Hej McPriest
Laver du ikke din egen tråd, så vi kan se flere billeder af dit spændende grej? Jeg ved at L.B. desperat prøver at holde sideantallet nede i hans egen tråd
|
|
|
Hej Svend,
Nej, det gør jeg ikke, jeg poster som sagt kun i McSommerhatten's tråd (og lidt i Kyhn's), fordi de er sådan nogen dejlige drenge .
Hilsen McPriest AKA Claus 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
|
Hvassor Lektor Blomme, hva' fan' har du gang i, aspirerer du til en moderator post eller hvad? .
Jeg nægter katagorisk, at lave indlæg i andre tråde end McSommerhat's, han er sådan en dejlig dreng . Så du NÆGTER at adlyde, din slemme dreng! 
Lidt hvasse hilsner fra McPriest Visse hvasse! 
|
|
|
Næh, ingen moderator drømme herfra jvf. ovenfor, men jeg finder det blot en anelse "rodet" at der poste mange indlæg, som egentlig fortjente sin egen tråd eller hørte hjemme i en allerede eksisterende tråd.
Just my 25 cent....
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
| Jeg synes jeg aner et hunstik for enden af netkablet på M-22? |
|
|
jeps, mulighed for løst netkabel uden grimme huller i kassen. Det er vidst heller ikke meget plads!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
Svend P skrev:
|
Hej McPriest
|
|
|
Hej Svend,
Nej, det gør jeg ikke, jeg poster som sagt kun i McSommerhatten's tråd (og lidt i Kyhn's), fordi de er sådan nogen dejlige drenge .
|
|
|
Claus har som pænt spurgt og det er helt iorden at poste billeder her. Man må alt i LB-tråden . Jeg kan egentlig godt forstå dem der ikke vil lave en tråd med deres anlæg. Man bliver næsten web-master og det forpligter.
Hvis man derimod har lyst til at smide lidt lækre billeder hist og her er det da super. Mit kamera og foto-kundskaber taget i betragtning, er de flotte billeder mere end velkommen 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
| Godmorgen i der besten tråd auf der forums, |
|
|
Ih tak altså
cvo2004 skrev:
| LB, nu har vi talt meget om vintageudstyr, og så vil jeg lige vise et af mine klenodier fra en tid hvor alt var meget mindre kompliceret, nærmere bestemt 1980. |
|
|
I 1980 var jeg 7 år gammel og jeg kan kun give dig ret. Der var alt mindre kompliceret, på nær lige det med at kysse piger 
cvo2004 skrev:
| Det er Luxman's PD555 Annivesary Edition, som Rossing Elektronik (dengang Luxman importør) havde skaffet til landet for, at bruge den til udstillingsbrug. Jeg købte den i 1981, stående som helt ny inkl. mængder af ekstraudstyr, og den står i samme stand den dag i dag efter, at have været en del af familien i 25 år.
Den er lavet i anledning af Luxman's 55 års jubilæum i 1980, og kun lavet i 55 eksemplarer hvoraf de fleste røg til USA og Østen. |
|
|
Jamen mit mundvand løber i lårfede stråler lige nu. Den er gudesmuk  Jeg kan godt forstå du gemmer den - den er jo nærmest uvurderlig. Hvilken arm og PU er den monteret med?
cvo2004 skrev:
Den pløjer ikke vinyl længere og har ikke gjort det i en del år, jeg er Audio Alchemy mand, så musikken foregår i det digitale domæne her i huset, men det ved du jo alt om . |
|
|
Personligt har jeg også valgt at satse på at få det optimale ud af ét medie, istedet for at slås med to. Audio Alchemy-mand bliver man når man har hørt det!
cvo2004 skrev:
Hilsen McPriest  |
|
|
Hilsen McHamreisommerhytte 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
cvo2004 skrev:
Svend P skrev:
|
Hej McPriest
|
|
|
Hej Svend,
|
|
|
Claus har som pænt spurgt og det er helt iorden at poste billeder her. Man må alt i LB-tråden . Jeg kan egentlig godt forstå dem der ikke vil lave en tråd med deres anlæg. Man bliver næsten web-master og det forpligter.
Hvis man derimod har lyst til at smide lidt lækre billeder hist og her er det da super. Mit kamera og foto-kundskaber taget i betragtning, er de flotte billeder mere end velkommen  |
|
|
Jammen skal vi ikke ønske Claus velkommen i tråden så! 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Jammen skal vi ikke ønske Claus velkommen i tråden så!   |
|
|
Jo da  Jeg er næsten villig til at begå ulovligheder for at se hvordan hele systemet ser ud samlet hos McPriest.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
Jo da  Jeg er næsten villig til at begå ulovligheder for at se hvordan hele systemet ser ud samlet hos McPriest. |
|
|
Ja, mon ikke han inviterer engang?
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
Jo da  Jeg er næsten villig til at begå ulovligheder for at se hvordan hele systemet ser ud samlet hos McPriest.
|
|
|
Ja, mon ikke han inviterer engang? |
|
|
Selvfølgelig gør han da det , men invitationen omfatter selvfølgelig kun udvalgte Coupé ejere .
Diva og Grand ejere er ikke velkomne, og må lave deres egne hyggeklubber .
Hilen McPriest 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
|
Ja, mon ikke han inviterer engang? |
|
|
Selvfølgelig gør han da det , men invitationen omfatter selvfølgelig kun udvalgte Coupé ejere .
Diva og Grand ejere er ikke velkomne, og må lave deres egne hyggeklubber .
Hilen McPriest  |
|
|
Nu var det ellers lige ved at være så hyggeligt!  
|
| Til top |
|
| |