Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Hep hjemvendt fra øen, MED min Namit, selv om jeg fik adskellige 5 cifrede skambud

Du er sku da heller ikke til at handle med 

kyhn skrev:
L.B. silverforfidus er meget fonuftigt afsat til anden side, den yder slet ikke setuppet retfærdighed. Ud med den og ind med noget bedre! Lyden har mange ligheder med mit musiksetup (wonder why....) dog er rummet nget størrere hvilket giver en lidt anden tilgang til tingene. Jeg har en meget intim stemning der nærmest oser af livestemning på en lille beværtning. L.B. har noget større afstand mellem det hele, hvilket giver et virkeligt flot lydbillede som imponere på alle punkter  Coupé kan let bruges i store rum også, dog (selvfølgelig) ikke til festniveau. 717eren er et OK drev med en fin lyd, men mangler lige lidt for at jeg ville være 100% tilfreds. En S1 ligger jo lige til højre benet  M22eren er et prægtigt stykke elektronik, Den er flot som de pæneste rørforstærkere og lyden er lige i skabet. Det perfekte match til resten af kæden og sammen med min Namit var der altså vellyd ud over alle grænser. Jeg nåede desværre ikke at høre setuppet uden granit og med tæppe, men jeg er ret sikker på hvad forbedring det må have givet!

Tak for de fine ord. Coupé’en bliver bare ved med at imponmere – den er skøn!! Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg savner den pokkers Daner pre og der er jo kun et at gøre – der må kæmpes for at få fingre i en. Det vil slutte kæden. Det vil i givet fald betyde at jeg skal leve uden fjernbetjening og i den forbindelse prøver jeg at få fat i en Audio Alchemy DDEv3.0 som jo har fjernbetjening.

kyhn skrev:
Tak til L.B. og frue for en hyggelig fredag eftermiddag, det må vi gøre om en dag med bedre tid!

Selv tak, I er altid velkomne – alle tre selvfølgelig

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:

L.B. skrev:
Nu har der været gang i svingdøren igen og imorgen sendes S100 og S200 til nye ejere

Det lyder fornuftigt min dreng .

Nu mangler du bare et væg til væg tæppe i en ordentlig og solid kvalitet, samt lidt organiseret roderi i hjørnerne, og så er du mere eller mindre klar til en bestyrelses post i ÜberKlasseClubben .

Hilsen McClaus

En ting af gangen kære formand. LB er midt i transformationen fra designer-dims til uforbeholden musik-nyder. Sjovt nok er det først muligt at involvere sig helt følelsesmæssigt når formidlingen er i orden. Når man så støder på udstyr der kan dette, må man bare eje det.

Coupe + M22

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg er bestemt glad for at have kunnet skubbe dig væk fra det design og remote helvede du har befundet dig i al for længe
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
cvo2004 skrev:

L.B. skrev:
Nu har der været gang i svingdøren igen og imorgen sendes S100 og S200 til nye ejere

Nu mangler du bare et væg til væg tæppe i en ordentlig og solid kvalitet, samt lidt organiseret roderi i hjørnerne, og så er du mere eller mindre klar til en bestyrelses post i ÜberKlasseClubben .

Hilsen McClaus

En ting af gangen kære formand. LB er midt i transformationen fra designer-dims til uforbeholden musik-nyder. Sjovt nok er det først muligt at involvere sig helt følelsesmæssigt når formidlingen er i orden. Når man så støder på udstyr der kan dette, må man bare eje det.

Coupe + M22

Hej McSommerHat ,

Dig og dine Coupé'er , hva' fanden er det der er så fedt ved Coupé'er , næ du, hvis det skal være rigtig tough'et så se lige her, sé det er HT'ere der vil noget, og læg lige mærke til kablerne, isærdeleshed HT kablet, se lige det kvardrat   .

Hilsen McClaus

Til top Vis cvo2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvo2010

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
L.B. skrev:
cvo2004 skrev:

L.B. skrev:

Hilsen McClaus

Coupe + M22

Hej McSommerHat ,

Dig og dine Coupé'er , hva' fanden er det der er så fedt ved Coupé'er , næ du, hvis det skal være rigtig tough'et så se lige her, sé det er HT'ere der vil noget, og læg lige mærke til kablerne, isærdeleshed HT kablet, se lige det kvardrat   .

Hilsen McClaus

Køre Mc22Formand,

Jeg håber, jvf. §22.4 stk 4 i vedtægterne, at du opsøger dette blasfemi og straks overfører den amp til den sjællandske afdeling af museet

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Jamen jeg er bestemt glad for at have kunnet skubbe dig væk fra det design og remote helvede du har befundet dig i al for længe

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 11 September 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
cvo2004 skrev:
L.B. skrev:
cvo2004 skrev:

L.B. skrev:

Hilsen McClaus

Coupe + M22

Hej McSommerHat ,

Hilsen McClaus

Køre Mc22Formand,

Jeg håber, jvf. §22.4 stk 4 i vedtægterne, at du opsøger dette blasfemi og straks overfører den amp til den sjællandske afdeling af museet

Hej McSommerHat ,

Det har jeg nok næppe beføjelse til, men istedet skal du få et "PapKasseShow".

Det kan godt være, at jeg er god til, at pakke forstærkere ind efter de forhåndenværende tings princip, men det er intet imod den gode Stefano fra AudioScope i Tyskland.

Jeg modtog her til formiddag en "pakke" fra ham, og jeg var et øjeblik i tvivl om, om han ved et uheld skulle ha' sendt mig et 32 tommer widescreen tv af de tunge, for kassen var "temmelig" stor.

Her med låget åbnet , det er jo ret indlysende hvis man ser på billedet .

Jeg har aldrig tidligere set så meget styropor/flamingo i en enkelt kasse .

Og endeligt nede ved indholdet, og hvad mon det er .

Øv, endnu mere styropor, det er altså et værre svineri det laver, det L**T .

Den videre udpakning forløb planmæssigt med diverse eder og forbandelser  over alt det tape og chips, men ud kom tingen, og ses herunder med den sædvanlige og meget smukke baggrundsfarve, som følsomt understreger apparatets særpræg  (vorherre bevares, sikke en gang gylle ).

Det er totalt set, den mest velholdte af sin type jeg har haft i hænderne , og så er der givet 2 års garanti på et 30 år gammelt apparat .

Hilsen McClaus  

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

den er extrem velholdt, godt den fandt sin rette ejer

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Sendt: 11 September 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Tillykke med M22, LB og CVO.

Nu er jeg lidt nysgerrig: Hvad skal sådan én koste (tip-top)?

Mht. til lyden af den, så tror jeg det hænger sammen med de benyttede transistorer. De er af metalhus-typen og den slags benyttede hedengangne Scandyna (ved Struer) også i 70'erne.

Min fars Scandyna receiver lyder i hvertfald godt, alderen taget i betragtning.

Måske er der andre, som har et bud på HVAD der får M22 til at synge?

mvh Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Men lidt synd du støvsuger markedet hvis nu der var andre potentielt interesserede købere.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 11 September 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

exotic skrev:

Men lidt synd du støvsuger markedet hvis nu der var andre potentielt interesserede købere.

På det grå og let snuskede hifi marked gælder det samme princip som alle andre steder, først til mølle, og så er der iøvrigt ingen, ud over en meget lille håndfuld Pioneer freaks, der har udvist den ringeste interesse for dette aldrende apparat i årevis, så jeg fralægger mig ethvert ansvar for, en eventuel global mangel på M-22'ere .

Hilsen McClaus

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
exotic skrev:

På det grå og let snuskede hifi marked gælder det samme princip som alle andre steder, først til mølle, og så er der iøvrigt ingen, ud over en meget lille håndfuld Pioneer freaks, der har udvist den ringeste interesse for dette aldrende apparat i årevis, så jeg fralægger mig ethvert ansvar for, en eventuel global mangel på M-22'ere .

Hilsen McClaus

Nej du er nok ene ene om det.  Men de er da ret sjældne nu om stunder er de ikke?

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Der er en god artikel/salgsannonce om den her.

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 11 September 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

exotic skrev:
cvo2004 skrev:
exotic skrev:

Hilsen McClaus

Nej du er nok ene ene om det.  Men de er da ret sjældne nu om stunder er de ikke?

Jo, frygteligt sjældne .

Du lyder nærmest som om du er blevet ramt af feberen, og er brændt varm på sådan en? .

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
exotic skrev:
cvo2004 skrev:
exotic skrev:

Hilsen McClaus

Jo, frygteligt sjældne .

Du lyder nærmest som om du er blevet ramt af feberen, og er brændt varm på sådan en? .

Damn, hvad var det der afslørede mig?  Jo jeg er lidt interesseret.

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 11 September 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

Mht. til lyden af den, så tror jeg det hænger sammen med de benyttede transistorer. De er af metalhus-typen og den slags benyttede hedengangne Scandyna (ved Struer) også i 70'erne.

mvh Allan

Hej Allan ,

Det er svært at sige hvad de skal koste, det afhænger jo meget af standen på det enkelte eksemplar, men er man interesset i den, hedder det Ebay.

Her kan man godt forberede sig til kamp, for der bliver indimellem kæmpet bravt (jeg deltager naturligvis ikke i disse slagsmål ) om de få M-22'ere der bliver udbudt, og de vindende bud ligger typisk fra 700 til 1200-1300 Euro hvis folk virkeligt vil ha' fat i en.

Hvad der får den til, at "synge" er vel en kombination af gammeldags konservativ kontruktion, klasse A princippet og så et usædvanligt "held" fra Pioneer's side, da den i mine ører spiller radikalt anderledes, end noget jeg ellers har hørt fra deres side.

Hilsen McClaus  

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
Hej McSommerHat ,

Hej McM22Formad din gamle dreng - håber du nyder solen

cvo2004 skrev:
Det kan godt være, at jeg er god til, at pakke forstærkere ind efter de forhåndenværende tings princip, men det er intet imod den gode Stefano fra AudioScope i Tyskland.

Jeg modtog her til formiddag en "pakke" fra ham, og jeg var et øjeblik i tvivl om, om han ved et uheld skulle ha' sendt mig et 32 tommer widescreen tv af de tunge, for kassen var "temmelig" stor.

Den videre udpakning forløb planmæssigt med diverse eder og forbandelser  over alt det tape og chips, men ud kom tingen, og ses herunder med den sædvanlige og meget smukke baggrundsfarve, som følsomt understreger apparatets særpræg  (vorherre bevares, sikke en gang gylle ).

Det er totalt set, den mest velholdte af sin type jeg har haft i hænderne , og så er der givet 2 års garanti på et 30 år gammelt apparat .

Jeg har mange gange savlet over det eksemplar hos Stefano og det glæder mig at den er i lige så smuk stand IRL. Baggrundsfarven kommenteres selvfølgelig ikke ud over at den er helt utrolig... ja, hvad hedder det... nå ja, fantastisk flot selvfølgelig

Det er et på alle måder unikt apparat, som samtidig er den bedste amp jeg har ejet

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

mvh Allan

Hej Allan og tak for lykøsnkningerne!

Prisen er vel egentlig svær at definere, men de går for op til 10.000,- som iøvrigt er ca 2.000,- mere end nyprisen for 30 år siden

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 September 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:

Ok. Vi har startet stopuret. Hvor længe holder M22 i LBs hytte??

1 til 2 mdr?

2 til 3 mdr?

3 til 6 mdr?

Over 1 år?`

En Klasse A amp fra 1976.... Hvor længe holder sådan en endnu?

Jeg ville ønske Luxmans gamle L550, 560 kunne holde, for så havde jeg sådan en i dag  Godt med tomgansstrøm, er bare guf En dag, skal jeg også have skuet lidt op for min DOXA

Hej Rock,

Svaret på dit spørgsmål må blæse i vinden, for skulle LB på et tidspunkt finde noget andet, han syntes er bedre, ryger M-22'eren direkte hjem til farmand igen, som iøvrigt savner den lidt .

Hilsen McClaus

Der en en aftale som aldrig bliver relevant, men den går på at den ryger tilbage til formanden for M-22 ÜberklasseClub hvis jeg ikke vil have den. Det bliver IKKE relevent, da M-22 er min amp og er en af de komponenter der har bidraget til mest lytte-glæde i casaLB

L.B, jeg håber du kan tilgive os for at tænke det samme om dig, som når Rudy Frederiksen bedyrer at han fremover vil holde fingrene fra småpiger: Vi skal se det før vi tror det

Det er ikke sådan at lægge hifi-vagabond'eriet på hylden fra den ene dag til den anden...

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Det er ikke sådan at lægge hifi-vagabond'eriet på hylden fra den ene dag til den anden...
jo da, man skal bare have fingre i noget ordentligt grej

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum