| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. underskrift skrev:
| Dali Grand Coupé | Pioneer M-22 | Daner Linea (på vej) | Audio Alchemy DDEv1.1 | Pioneer DV-717 | Denon DCD 3560 (på vej) |
|
|
Eller BURDE have skrevet... |
|
|
Nu tager jeg lige en ting af gangen og så må vi se...
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
Hej Lars sparetæppe og Mc3560 von Coupe am 22Arnoldi
Historien fortælles vel bedst som den nu er. Et lille Hifi-tyr.
Engang for længe siden forelskede en ung fyr sig i bitumen. Det var dengang min såkaldte teoretiske viden fik lov at skamridde mine lytteindtryk til ukendelighed. Jeg klistrede ht'ere, cd (før 3560) og forstærkere, rack etc ind i bitumen, så man kunne få dæmpet nogle af de forbudte, farlige og enormt skadelige resonnanser som ødelagde muligheden for at nyde musikken. Men hver gang har jeg måttet gøre den smertelige erkendelse, at de steder jeg har brugt det har det kun gjort skade. Det dræber musikken og fjerner ethvert optræk til sjæl og harmoniske overtoner.
En dag bemærkede jeg, at drevet i 3560 støjede noget og jeg mistænkte pucken for urent trav. Så jeg bestilte en ny puck og en clamperarm. Men den clamperarm, der kom fra reservedelslageret manglede noget. Det løb mig koldt ned af ryggen. Der manglede et klistermærke og der var vist også noget under. Ja, det mindede om det onde. Bitumen. Men bitumen på et drev MÅ da være godt. Her skal de satans resonnaser da dræbes. Lidt skeptisk prøvede jeg med det nye kit og en to vupti, så var maskinen pludselig uden pisk og denne "jeg skal komme efter dig" tendens som bitumen før har fremelsket.
Så var det jeg for noget tid siden snakkede sammen med en meget seriøs fyr som var ude af sit gode skind. Hver gang han lyttede til denne maskine, fik han lyst til at lave et øralt Closeringsskyl fordi 3560'er snappede ham i øregangen. Han var så desperat (måske lidt digteri. Men kun lidt), at han havde smidt den i skammekrogen som fødder for andre vitale dingenoter i hifi-kæden. Faktisk brugte han nu en ******* som drev, der mindede lidt om 3560 i opbygning. Jeg foreslog ham derfor ved lejlighed at svinge tryllestaven over 3560. For helt skidt er den nu ikke, hvis man driver djævlen ud af drevet. Sådan gik det til at det fortabte drev blev lykkeligt (tror jeg) genforenet med sin nu næsten nyforelskede ejermand.
Sådan slutter den lille historie. Den er så tæt på sandheden som mine evner og hukommelse tillader. Som et lille p.s kan jeg nævne at det er muligt at lirke bitumen af med en spartel, hvis det gøres forsigtigt. Dog mangler man så en clamperarm med bitumen for at kunne sammenligne (Jeg får max 0.5 procent af Klubbens mersalg af clamperarme). Dette glemte jeg også selv, fordi jeg pludselig lyttede musik i stedet for  |
|
|
Meget fint "eventyr" vi fik her Oluf ...og endda med en lykkelig slutning 
Når nu alt andet er på plads, tror jeg at jeg holder en ritual afbrænding af alt de blygummi jeg har på lager. Hvis der er nogen der vil afhente noget ganske gratis er de velkomne.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget spændende med dette anti pesto trix, det skal bestemt prøves når min egen CD kommer tilbage fra service!
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
Hej Lars sparetæppe og Mc3560 von Coupe am 22Arnoldi
Historien fortælles vel bedst som den nu er. Et lille Hifi-tyr.
Engang for længe siden forelskede en ung fyr sig i bitumen. Det var dengang min såkaldte teoretiske viden fik lov at skamridde mine lytteindtryk til ukendelighed. Jeg klistrede ht'ere, cd (før 3560) og forstærkere, rack etc ind i bitumen, så man kunne få dæmpet nogle af de forbudte, farlige og enormt skadelige resonnanser som ødelagde muligheden for at nyde musikken. Men hver gang har jeg måttet gøre den smertelige erkendelse, at de steder jeg har brugt det har det kun gjort skade. Det dræber musikken og fjerner ethvert optræk til sjæl og harmoniske overtoner.
En dag bemærkede jeg, at drevet i 3560 støjede noget og jeg mistænkte pucken for urent trav. Så jeg bestilte en ny puck og en clamperarm. Men den clamperarm, der kom fra reservedelslageret manglede noget. Det løb mig koldt ned af ryggen. Der manglede et klistermærke og der var vist også noget under. Ja, det mindede om det onde. Bitumen. Men bitumen på et drev MÅ da være godt. Her skal de satans resonnaser da dræbes. Lidt skeptisk prøvede jeg med det nye kit og en to vupti, så var maskinen pludselig uden pisk og denne "jeg skal komme efter dig" tendens som bitumen før har fremelsket.
Så var det jeg for noget tid siden snakkede sammen med en meget seriøs fyr som var ude af sit gode skind. Hver gang han lyttede til denne maskine, fik han lyst til at lave et øralt Closeringsskyl fordi 3560'er snappede ham i øregangen. Han var så desperat (måske lidt digteri. Men kun lidt), at han havde smidt den i skammekrogen som fødder for andre vitale dingenoter i hifi-kæden. Faktisk brugte han nu en ******* som drev, der mindede lidt om 3560 i opbygning. Jeg foreslog ham derfor ved lejlighed at svinge tryllestaven over 3560. For helt skidt er den nu ikke, hvis man driver djævlen ud af drevet. Sådan gik det til at det fortabte drev blev lykkeligt (tror jeg) genforenet med sin nu næsten nyforelskede ejermand.
Sådan slutter den lille historie. Den er så tæt på sandheden som mine evner og hukommelse tillader. Som et lille p.s kan jeg nævne at det er muligt at lirke bitumen af med en spartel, hvis det gøres forsigtigt. Dog mangler man så en clamperarm med bitumen for at kunne sammenligne (Jeg får max 0.5 procent af Klubbens mersalg af clamperarme). Dette glemte jeg også selv, fordi jeg pludselig lyttede musik i stedet for  |
|
|
Det er derfor jeg kalder ham/Oluf for Øffe .
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. underskrift skrev:
| Dali Grand Coupé | Pioneer M-22 | Daner Linea (på vej) | Audio Alchemy DDEv1.1 | Pioneer DV-717 | Denon DCD 3560 (på vej) |
|
|
|
|
|
|
|
Ja, det går godt nok stærkt for tiden...
Jeg har selv prøvet det og ved at følge de gyldne råd om Daner Detal, AA, VDH501, VDH300II, dobblet CW osv kortslutter lige 10 års søgen i en ruf, der!
Uden disse råd havde jeg alligevel ALDRIG fundet samme fede lyd...
Welcome to a Timewarp!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. underskrift skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg har selv prøvet det og ved at følge de gyldne råd om Daner Detal, AA, VDH501, VDH300II, dobblet CW osv kortslutter lige 10 års søgen i en ruf, der!
Welcome to a Timewarp! |
|
|
Ja, det er en udfordring det her. Du glemte lige Coupé i din "opskrift" ( ) men ellers har du fuldstændig ret.
Målet er i sigte og så tænker man. Kan ham LB virkelig lade være med at handle løs. Nej nej 
- En ekstra M-22 skal findes
- Mere AA-udstyr skal prøves (bla. DTI og DDEv3.0)
- Drev (bliver det S1, 3560 eller hvon?) skal købes
- Og så er der jo nye billed/lyd-formater på vej mht. SS, så der skal afspiller og reciever vel også skiftes engang i fremtiden
- Min Dali SWA12 kan da sige bum, men det skal vel også kunne sige boooooom på et tidspunkt, så ny sub i år 2022 bliver vel også en realitet

|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. underskrift skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Welcome to a Timewarp! |
|
|
Ja, det er en udfordring det her. Du glemte lige Coupé i din "opskrift" ( ) men ellers har du fuldstændig ret.
Målet er i sigte og så tænker man. Kan ham LB virkelig lade være med at handle løs. Nej nej . Ja, der er godt man har tilbagekøbs-klausul på M-22'eren, så den ikke falder i de forkerte hænder .
- En ekstra M-22 skal findes Den du har bestilt i USA tæller vel også med
.
- Mere AA-udstyr skal prøves (bla. DTI og DDEv3.0)
- Drev (bliver det S1, 3560 eller hvon?) skal købes
- Og så er der jo nye billed/lyd-formater på vej mht. SS, så der skal afspiller og reciever vel også skiftes engang i fremtiden
- Min Dali SWA12 kan da sige bum, men det skal vel også kunne sige boooooom på et tidspunkt, så ny sub i år 2022 bliver vel også en realitet
 |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Ja, det er en udfordring det her. Du glemte lige Coupé i din "opskrift" ( ) men ellers har du fuldstændig ret. |
|
|
hehe, ja den har jeg også i min testbænk for tiden!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Min Dali SWA12 kan da sige bum, men det skal vel også kunne sige boooooom på et tidspunkt, så ny sub i år 2022 bliver vel også en realitet  |
|
|
Med en Velodyne DD18 siger bassen Boing! Boing! (dog mest når man hører Nik og Jay )
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet på grund af ikke relevant indhold.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer M22 er smuk som en NAD 3020b (ikke i)
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
L.B. skrev:
|
Min Dali SWA12 kan da sige bum, men det skal vel også kunne sige boooooom på et tidspunkt, så ny sub i år 2022 bliver vel også en realitet  |
|
|
Med en Velodyne DD18 siger bassen Boing! Boing! (dog mest når man hører Nik og Jay )
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Pioneer M22 er smuk som en NAD 3020b (ikke i)
|
|
|
M-22 er smukkest 
Derfor skal drengen her ha' to, så der kan stå en bag hver af frontCoupé'erne. Synet alene er kr. 100000000000 værd 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår er det side 200
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
Hvornår er det side 200  |
|
|
Ikke denne gang, måske er det side 200 nu 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
cvo2004 skrev:
|
|
|
|
|
!!!, 's osse, måske nu 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
cvo2004 skrev:
cvo2004 skrev:
|
|
|
|
|
!!!, 's osse, måske nu 
|
|
|
Jeg giver op 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|

Der er nøjagtig 20 indlæg pr side og jeg plejer jo at udlodde en præmie hver gang vi runder 1000 indlæg, men jeg har ikke noget på lager for tiden 
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|