Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 15 September 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Det ser da ud som en utrolig hyggelig stue. Helt sikkert et sted man har lyst til at være i lang tid af gangen. 

Takker

Svend P skrev:
Må jeg anbefale en sort strømpe til at trække over dine højttalerkabler? Så vil de være mere diskrete i forhold til resten.

Sjovt du nævner det. Jeg har faktisk fået det lavet på et tidspunkt. Det kostede en del $$ og så godt ud, men havde faktisk en forringende effekt på lyden, så det endte med at jeg flåede det hele af igen. Det er faktisk et værre svineri, men så blev jeg den hifi-lære klogere

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 September 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Må jeg anbefale en sort strømpe til at trække over dine højttalerkabler? Så vil de være mere diskrete i forhold til resten.

L.B. skrev:
Sjovt du nævner det. Jeg har faktisk fået det lavet på et tidspunkt. Det kostede en del $$ og så godt ud, men havde faktisk en forringende effekt på lyden, så det endte med at jeg flåede det hele af igen. Det er faktisk et værre svineri, men så blev jeg den hifi-lære klogere

De fine røde ville også passe bedre i stilen

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Ja, det er bare 10 4. Een ting er sikkert. Du har sgu en hyggelig musik-stue der.

Mange tak rare FRL

rockforlife skrev:
Coupéerne må da drukne i det store rum?

Det taler al logik for, men virkeligheden er bare en anden. Det har sku også overrasket mig overordentligt. De kan ikke spille rigtigt, rigtig, øredøvende højt og slet ikke ”way down deep” med Jennifer Warnes, men dog stadig højt. Faktisk højere end man skulle tro. Min fordel er, at det er slet ikke en prioritet for mig. Jeg spiller ikke højere end de kan klare det. Det bør dog understreges, at de spiller lige så højt som så meget andet og højere end de fleste stander-højttalere jeg har hørt.

rockforlife skrev:
Og til sidst. Jeg kan bestemt godt lide anlæg der med dets gengivelse, for en til at savle og flyde længere og længere ned i sofaen. Helt sikkert. Hvis jeg havde plads og råd til flere anlæg, skulle jeg da helt sikkert have mig et single ended Audio Note system, så jeg også havde et "lækkert lydende" anlæg. Problemet (for mig) ved "lækre" anlæg er, .............., ja at det netop er "lækkert"......

For mig er lækker lyd lækker. Men virkeligheden er ikke altid lige lækker.....

Hvis du har muligheden skal du altså høre det. Det er lækkert, men ikke rør/horn lækkert. Det er på en anden måde. Jeg har ikke haft rør/horn hjemme, men har hørt det (det er godt nok længe siden). På mit set-up vil du opleve det lækkert, men stadig detaljeret, afslørende og hårdtslående. Alle de fordele transistor-grej har, men uden at være pågående og hårdt. Det er virkelighedstro (IMO).

Det skal opleves! Hiv du fat i den gamle hifi-østjyde og få blæst håret igennem, der hvor du har mest.

rockforlife skrev:
Sinne gas fra RFL

Vi kan ta’ det

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

oluf skrev:
Det ser virkelig meget stilfuldt ud Lars. Dejligt luftigt og enkelt. Udsigten giver også en lyst til at se mere. Jeg må dog indrømme, at det der varmer mit hjerte mest er Ikealågen ved toppen af trappen Den viser at du har hjertet på rette sted og styr på prioriteringerne

Tak Oluf. Lågen er et levn fra min midste søn var helt lille. Nu bruger han den kun til at lege at han er i fængsel

Jeg havde faktisk en sjov episode forleden hvor D.J. og jeg lyttede hifi. Vi sad meget koncentreret med lukkede øjne og lyttede. Da min store søn på 5 år kom ovenpå begyndte han at grine og gøre grin med os. Vi så sku nok heller ikke for smarte ud  

oluf skrev:
Nu var mit forslag med en snert af drilleri, men det var faktisk mest seriøst.

Jeg ved det. Du er gennemskuet min gode ven

oluf skrev:
Når du nu får sådan et anlæg der skal nusses og justeres som en Stradivarius, så under jeg dig at få lidt mere tæppe på gulvet Om det så skal være løse tæpper eller et fullsize må også afhænge af hvad der integrere bedst med stilen i rummet. Min erfaring siger mig at hvis æstetikken ikke er helt tosset og kvinden føler hun bliver inddraget og lyttet til, så er der ikke meget hun ikke vil overveje seriøst. Umiddelbart vil løse tæpper nok være at foretrække da I så stadig kan nyde gulvet og tæppet ikke bliver for dominerende i forhold til helheden.

Det tykke gardin, de store stofmøbler og det bætte tæppe er skridt i den rigtige retning. En tømrer-søn som jeg får ikke gulvtæppe over det fine parketgulv, men et større tæppe som kan strække sig fra bordet til hen foran højttalerne er med i den langsigtede plan. Min kone blander sig faktisk ikke så meget, men der sagde hun stop sidst og lidt skal hun jo også have at sige

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver lige dyb et øjeblik her

På rotation i CD-spillen kører for tiden CD'en Johnny Cash - American: When the Man Comes Around og starten på det nummer får I lige her, for det er dælemig dybt, ja det er så...

And I heard, as it were, the noise of thunder: One of the four beasts saying: "Come and see." And I saw. And behold, a white horse. 
There's a man goin' 'round takin' names. An' he decides who to free and who to blame. Everybody won't be treated all the same. There'll be a golden ladder reaching down. When the man comes around.

Indspilningen er tydelig lavet/sunget af en gammel mand, men han har noget på hjertet. Jeg havde aldrig troet det, men han er altså lidt sej i det. Nummer to på pladen "Hurt" er også mindst lige så sej.

I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that's real
The needle tears a hole
The old familiar sting

Try to kill it all away
But I remember everything

Så, nu er det tilbage til fis og ballade igen

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 September 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Det ser da ud som en utrolig hyggelig stue. Helt sikkert et sted man har lyst til at være i lang tid af gangen. Må jeg anbefale en sort strømpe til at trække over dine højttalerkabler? Så vil de være mere diskrete i forhold til resten.

Hej Svend,

Det strømpetrick hører i mine øjne til, blandt de mest hovedløse tweaks jeg har oplevet. (Edit: Det er jo ikke engang et tweak, men en udløber/et resultat af denne omsiggribende design-psykose).

Det store problem med det er, at når folk har brugt timer og penge på, at pakke deres kabler "pænt" ind i plastik og afskyeligt krympeflex, er det de færreste der efterfølgende kunne drømme om, (for sammenligningens skyld), at rykke det hele af igen, og det er jo desværre nødvendigt for at lave en ordentlig før/efter/før sammenligning, og vi er vel seriøse .

Har du et godt kabel og et udtrykt ønske om, at ødelægge lyden fra dette, skal du blot pakke det ind i plastik og strømper , og dette er min helt konkrete holdning til dette misforståede strømpepjat .

Hilsen Claus

Til top Vis cvo2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvo2010

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Sendt: 15 September 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Mcnude - kan du afsløre om din aversion mod kabelstrømper og krympeflex har noget at gøre med at du er ivrig nudist Folk siger ofte
at de kan høre forskel på dit og dat. Men helt seriøs er det ikke bare noget pjat...
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 September 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

vis nogle skulle værer intra har jeg da sådan nogle strømper i forskellige tykkelser i grøn farve  og de lyser ved Neon lys  

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

oluf skrev:
Mcnude - kan du afsløre om din aversion mod kabelstrømper og krympeflex har noget at gøre med at du er ivrig nudist Folk siger ofte
at de kan høre forskel på dit og dat. Men helt seriøs er det ikke bare noget pjat...

Jeg kender da en anden seriøs musik entusiast, der har brugt strømperne på sine højttalerkabler, uden problemer. Jeg vil ikke sige hvem det er, men hans brugernavn rimer på Yogurt von Musik

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 15 September 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

oluf skrev:

Jeg kender da en anden seriøs musik entusiast, der har brugt strømperne på sine højttalerkabler, uden problemer. Jeg vil ikke sige hvem det er, men hans brugernavn rimer på Yogurt von Musik

Ja, og med mit kendskab til denne såkaldte "entusiast ", kan jeg garanterer dig for, at strømperne ikke efterfølgende er blevet flået af, for en A/B/A lytter

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Er det bare mig eller er denne Denon DCD-3500RG ikke lidt lækker

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

den ser godt nok lækker ud

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
den ser godt nok lækker ud

Ja. Jeg ved ikke om den er noget værd og har ikke råd alligevel, men jeg kan ikke lade være med at savle lidt

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

hva koster den da

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
hva koster den da

Den koster ca. 10K brugt

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Leveringstid ca. 2 uger:

Leveringstid ca. 4 uger:

Det er hårdt at være hifi-nød

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 15 September 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Leveringstid ca. 2 uger:

Leveringstid ca. 4 uger:

Det er hårdt at være hifi-nød

Du strammer den 'me, min dreng !!!!

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 15 September 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

ja, jeg tror også at den der bemærkning kostede 2-3uger extra
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 15 September 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Er det bare mig eller er denne Denon DCD-3500RG ikke lidt lækker

Det er desværre en selvhenter, sælgeren sender ikke denne maskine med post/fragtmand (har spurgt ham det bedste  jeg har lært), så det er bare afsted til Belgien hvis man er interesseret.

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 15 September 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
ja, jeg tror også at den der bemærkning kostede 2-3uger extra

Det er nu mere det stykke tæppe der er tæt på, at provokerer mig .

Giv  en lillefinger  

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum