| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg skriver "men alligevel." er det fordi jeg han se at der er andet end b&o der får rosende ord med på vejen.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it
Jeg kunne ikke lige finde noget med nogle svenskere, hvor de lodder i ASP moduler, gider du at kaste en genvej eller noget reference.
Med venlig hilsen
jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Go4it
Jeg kunne ikke lige finde noget med nogle svenskere, hvor de lodder i ASP moduler, gider du at kaste en genvej eller noget reference.
Med venlig hilsen
jørgen Toftdahl
|
|
|
Det er fra et link til en tråd Peter Pan gav: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20898&P N=1&TPN=15
Hvis du går ned på ca. midten af tråden, er der en lang Foto serie med disse ASP mods
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Når jeg skriver "men alligevel." er det fordi jeg han se at der er andet end b&o der får rosende ord med på vejen.
|
|
|
Joooo - men er deres nye 700XE ikke lidt mere spændende, hvad specs. angår? http://www.lcaudio.dk/index.php?page=1
-Og Toftdahl, har du hørt noget til de nye moduler? Dér er i hvertfald mulighed for at trimme PSUen oa. Den virker også til at have en stor båndbredde.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it
Det er en temmelig fin række af billeder. Men de lodder som ikke så meget, det er bare nogle standard ASP 1000 moduler, som er monteret i kabinetter.
Med hensyn til LC Audio - nej jeg har ikke lyttet til dem, og ja de har den fordel man kan lodde og Tweake som en gal, modsat mulighederne med ICEpower ASP. Efter sigende adskiller lyden sig ikke væsentligt fra 2.3 modulerne. Prøv at kigge www.hypex.nl - der er der også nogle spændende sager - nye 700 moduler. Det virker som fed kvalitet, og ifølge svenskerne er Hypex modulerne velspillende, og der kan man også tweake løs og vælge den trafo man ønsker, hvilket e ren kæmpe fordel.
Nå vi må hellere lade være med at fylde alt andet ind på ICE tråden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget sker der i hvert fald:
B&O fordobler omsætning af Icepower
B&O i Struer sætter nu turbo på væksten i salget af sin forstærkerteknologi, kaldet Icepower.
Selskabet B&O Icepower har i første halvdel af regnskabsåret fordoblet sin omsætning.
En afdeling er åbnet i USA, og nu udvides medarbejderstaben med en tredjedel til op mod 50, skriver Børsen.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acoustic Reality har opgraderet deres ASP modeller. Ændringerne er bla. at indput impedansen er hævet til 60 KOhm, og dét har været en af de største kritikpunkter ved de gamle modeller, da det kunne være svært at finde en forforstærker der kunne matche disse. Der skulle også være bedre og kortere intern kabling, et "netfilter", og nogle ikke navngivet (hemmelige?) tweaks... Alt dette har fordoblet vægten til 5 kg - og desværre hævet prisen til 27.000,- for et par monotrin (eAR 1001-Ref). Mange penge, men hvis lyden er klart forbedret, er det vel en ok pris. Er der tilfældigvis nogen der har lagt øre til disse nye Amps?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
- UHRRGGHHHHH ...........så er der vist også betalt for det netfilter, samt hævning af impedansen...samt naturligvis for tweaks 
'Synes nu nok at 27K en en "hamper" pris....men som Go4it siger, hvis lyden er forbedret tilsvarende, så det vel også ok med prisen......
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
- UHRRGGHHHHH ...........så er der vist også betalt for det netfilter, samt hævning af impedansen...samt naturligvis for tweaks 
'Synes nu nok at 27K en en "hamper" pris....men som Go4it siger, hvis lyden er forbedret tilsvarende, så det vel også ok med prisen..... |
|
|
Så er de faldet 33% i pris ved onlinesalg. Koster nu "kun" 18000 for et par! Så begynder det at ligne noget, hvis de har fået forbedret egenskaber! Jeg vil i nær fremtid prøve et par... http://www.arhifi.com/shop/default.asp
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de Bel Canto er fede, men prisen er da vist også noget dyere herhjemme, da der kommer flere led på.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Kuncha, det er lidt sjovt at læse om en dedikeret rørfreak, der lige vender 18o grader, og faktisk får ICEpower som ny "reference" Det giver også stof til eftertanke...
Ang. den selvglade AR, så må jeg indrømme at jeg aldrig har opfattet AR som værende selvglad. Jeg oplever AR som værende progressiv, innovativ, og ikke mindst produktiv, og ja, med den profil, så har vi jo ”balladen”: janteloven!
Så længe en producent laver nogle fornuftige produkter, og ikke står bag terrorvirksomhed, el. har slaver oa., får det ikke nogen indvirkning på mine valg.
Ang. Belcanto, så virker det som om det er standard ASP monduler (med input impedans på 8 Kohm), som ikke er specielt optimalt for preamps! Og dér kommer AR så med en ny serie hvor der er fortaget nogle ændringer på problematiske forhold (bl.a. med en input impedans på 60 Kohm), som må give nogle lydmæssige forbedringer – men igen, dette har jeg til gode!
Og nej, jeg er ikke ansat i ARs bestyrelse el. PR afdeling 
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it, har du planer om at prøve AR's nye Ref-serie? Det kunne da være meget spændende. Men i samme prisklasse, kan man jo også få NuForce, som 'praler' med at deres teknologi er ICE overlegen.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvis det er sandt, må jeg da lige se nærmere på NuForce...
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
| Jamen hvis det er sandt, må jeg da lige se nærmere på NuForce... |
|
|
Selvsamme 6moons som gav Bel Canto topkarakterer, roser også NuForce 9 til skyerne. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - nu har jeg læst lidt om NuForce, og 6moons virker da rimelige glade for denne model. Men test skal altid tages som vejledende, og der er ikke nogen impotør, så jeg "klapper lige hesten", og gør mine erfaringer med ASP færdige. Jeg er svært tilfredse med mine nuværende ASP, og hvis de kan gøres bare lidt bedre, ja så vil jeg ikke at bruge krudt på andre mærker, da vi så snakker om "småtingsafdelingen" (min mening)
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak - har lige sendt dem en mail for pris, og om de udstiller på messen.
|
| Til top |
|
| |