| Forfatter |
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul.
Jeg sagde ikke noget om enkelte producenter og hvad der virker. Sådan to monoblokke fra Jeff Roland koster 300.000 i Danmark. Dernæst sagde jeg ikke at de ikke er okay, men at de ikke er specielt vellydende, herunder må man også tage hensyn til prisen. Man kan med ASP 1000 komme længere, det kræver dog lidt mere end bare ASP modulerne nøgne.
Derimod sagde jeg at ASP modulerne er blevet hittet i alle forstærkere der dukker op med ICE moduler - så det var ICE produktet jeg roste.
Og ja - jeg har testet og lyttet til meget, ligesom jeg kan være positiv over for det meste gode lyd og produkter. Men Jesper Juul lad være med at være imponeret over det.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl
Det vil da være hul i hovedet at blive ved med at lave denne 300 serie når den ikke kan leve op til ASP 
Nå, det finder folk nok ud af - vel og mærke hvis den nu også ér dårligere end ASP 
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
En helt anden ting er, at jeg oplever en utrolig modstand/væmmelse over ICEpower fra den etablerede Audiobranche (butikker)... |
|
|
Der er vel ikke noget nyt i at de fleste forhandlere taler negativt om produkter de ikke forhandler. Jeg kan kun tale for mig selv:
Personligt har jeg aldrig hørt ICE-power, og kan derfor ikke udtale mig om dem, men som ejer af en rør-forstærker har jeg en mistanke om hvad min holdning vil være... De produkter jeg har hørt med digital/klasse D teknik, både produkter jeg forhandler/kan forhandle og produkter jeg ikke forhandler, har mildt sagt ikke imponeret mig. Det kan jo godt være netop ICE er anderledes, men jeg føler der er meget "kejserens nye klæder" over de nye teknologier. Det ser vældigt fint ud på papiret, men hvis det der når øret ikke er godt nok, så kan det være lige meget. Hvis ICE lyder godt, så er det da bare fedt. Men jeg har nu en mistanke om at interessen skyldes at vi (ja, vi - jeg selv inklusive) er ofre for lige præcis dét watt-ræs vi så gerne vil sige vi er hævet over. Vi storgriner når en producent pumper watt-tal op til noget de ikke er, og skræpper op om at watt ikke er vigtigt - men så snart vi kan få 500 ÆGTE watt, så kommer vi alle sammen i bukserne og så er watt lige pludselig helt vildt fedt. Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor en 1000 watt ICE skulle være bedre end én på 250 watt?
Personligt er jeg fløjtende ligeglad med hvad der lyder rigtigt. Hvis ICE lyder "rigtigt", og dét betyder at det ikke er til at holde ud at høre på, hvad kan man så bruge dét til? At man bedre kan lide en forstærker der farver lyden i forhold til en forstærker der ikke gør, betyder ikke nødvendigvis at man kan lide farvningen i sig selv. Det kan lige så vel betyde at man kan lide noget den gør som forstærkeren uden farvning ikke gør - men som bare tilfældigvis ikke er én af de faktorer der kan læses i databladene. Dette er ikke kun gældende på tværs af teknologier, men kendes også internt mellem f.eks. forskellige transistor-forstærkere, den forstærker der måler bedst er ikke nødvendigvis den der LYDER bedst. Dette ændrer sig ikke lige pludseligt fordi der sidder ICE, klasse D, digitalteknik eller rør i forstærkeren.
Hvis du kunne købe en transistorforstærker til samme pris der også ydede 1000 watt, ville du så ikke bare afskrive den som en prof-forstærker? Ville du ikke kalde dens tynde, kedelige lyd for dårlig? At en ny teknologi kommer ind fra sidelinien og leverer en lyd der allerede kendes fra andre produkter - produkter vi ikke gider høre på - hvorfor gør dét denne nye teknologi interessant? Det virker på mig som om ICE er en undskyldning for at proppe 1000 watt med prof-lyd ind i anlægget, uden at blive beskyldt for at éns anlæg består af prof-komponenter og derfor ikke er hifi?
Igen, jeg har ikke hørt dem, så ovenstående er bare den følelse jeg sidder med ud fra hvad andre siger om dem. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto - jeg har heller ikke hørt (ASP) endnu - derfor startede jeg denne tråd 
Forhandlerne har skam haft mulighed for at få lov til at sælge ICE (citat: PeterAR), men var øjensynelig ikke intersseret... 
Og Otto, det handler jo ikke om watt men om vellyd . At det aktuelle monotrin:ASP1000 er så interssant er ikke pga. de 1000w men pga. dette trins (øjensynlige) vellyd... Jeg ville hellere en gerne undvære ca. 800w af de 1000w
Til sidst: jeg har stor respekt overfor rørgrej - det er jo der det hele startede for 100 år siden ... uden rør havde vi ikke været hvor vi er i dag
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Forhandlerne har skam haft mulighed for at få lov til at sælge ICE (citat: PeterAR), men var øjensynelig ikke intersseret...  |
|
|
JEG er ikke blevet spurgt (tror jeg nok). Når vi bliver tilbudt noget nyt, så lytter vi på det - er det interessant, så går vi videre med det, hvis ikke, så takker vi nej. Der har været et par stykker med noget digital-grej, jeg ved ikke hvem det var. Jeg ved bare at i begge tilfælde var lyden ikke noget at råbe hurra for. I begge tilfælde var der dog tale om ret svage trin, jeg vil godt tro at kraftigere udgaver fungerer bedre.
Go4it skrev:
Og Otto, det handler jo ikke om watt men om vellyd . At det aktuelle monotrin:ASP1000 er så interssant er ikke pga. de 1000w men pga. dette trins (øjensynlige) vellyd... Jeg ville hellere en gerne undvære ca. 800w af de 1000w |
|
|
Klart nok, jeg langer heller ikke ud efter noget specifikt, hvis man får interesse for det fordi andre siger det lyder godt, så er det absolut helt fair. Jeg _påstår_ bare at en stor del af interessen skyldes at man kan få mange watt for få penge. Så tjekker man hvad andre synes - og hvis de er tilfredse, så er det interessant. Hvis andre synes det lyder elendigt trods mange watt, så ryger interessen selvfølgelig. Det jeg forsøger at sige er at der bliver mere hype om en god, billig 1000 watt forstærker end om en god, billig 20 watt forstærker. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto du har nok ret: mænd er for forudsigelige = stort/meget er godt ... undtagen mig selvfølgelig 
Hvis vi mænd selv kunne bestemme størelsen på en vis lægemsdel, skulle vi alle rende rundt med en trillebør 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at jeg startede med klasse-D forstærker var fordi jeg skulle bruge en hulens masse watt til en subwoofer. Det blev en Tripath, der var det eneste der var til at komme i nærheden af den gang. For sjov satte jeg subwooferforstærkeren til mine hovedhøjttalere i stedet, og blev vildt begrejstret for lyden fra den. Klart og uanstrengt og den kunne spille lige så højt som jeg havde lyst til. Dette var sammenlignet med en Nakamichi PA7EII. Jeg hører ikke akustisk musik, så jeg har ingen holdning til korrekt/ikke-korrekt lyd.
Pga. økonomien, har jeg kørt med smeltedigler (=normale forstærkere) i det sidste halve års tid, men regner med at være klar med en hjemmebygget B&O ICE 500A forstærker om ca. 14 dage. Så Otto, hvis det har interesse, vil jeg godt give dig et praj. Så bør du låne en af mine forstærkere med hjem eller kigge om forbi mig!
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan som AR og JJaz forhandler ICEpower produkter, så kommer de ikke i forretningerne.
Der er slet ikke plads til nogen reel fortjeneste til forhandlerne til de priser, som det grej sælges til for tiden - direkte hos forhandlerne og via internettet!
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og det er jo godt nok for os forbruger. Vi får jeg bare varen meget billigere, så for min skyld behøver de ikke komme i butikkerne lige med det samme  __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Salg Af Hi-Fi direkte til forbruger.
Det er ikke kun LC, Bertram, Jazz der sælger sådan, det foregår i større og større omfang hvis man studerer det, og det vil ikke blive mindre i fremtiden. Det foregår også ude omkring i den store verden - mange flere vil gå den vej - heldigvis for os. Når tingene har været igennem vridemaskinen på den sædvanlige gamle måde, så er der kommet nogle kroner på til ingen nytte - servicen er jo hverken dårligere eller bedre af den grund - man må huske at prisen hurtigt er ganget med 2,5, set ud fra gennemsnittet af de normale butikker med de seje priser. At så Otto kan levere varen lidt billigere, idet han sælger nogle ting som import og forhandler på samme tid, det kan vi også kun værdsætte.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
peewee© skrev:
Ja, og det er jo godt nok for os forbruger. Vi får jeg bare varen meget billigere, så for min skyld behøver de ikke komme i butikkerne lige med det samme |
|
|
Problemet generelt med den distributionsform er at det er meget svært at nå ud til slutbrugerne. Pengene til forhandleren forsvinder jo ikke bare op i den blå luft - fra leverandørens synspunkt er det et spørgsmål om at nå ud til en større gruppe kunder, hvilket trods den højere slutpris vil resultere i større salg. For kundens synspunkt er det et spørgsmål om at kunne gå ind i en forretning og blive forelagt et vist udvalg, i stedet for at skulle stole på tekniske data, eller være heldig at én af vennerne allerede har købt én. Det hjælper ikke noget at et firma sælger et godt produkt til lav pris, hvis du ikke ved det. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig nok Otto, og jeg må da også sige at jeg helst ser varen før jeg køber den, men det er nu godt nok at man kan få varen noget billigere på den anden måde. __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Otto - trods at jeg har købt "blindt" på "postordre" fra T.C. (god service) 
Men: dét at kunne gå ned i den lokale biks for at se/høre og evt. låne et produkt med hjem, kan kun være det mest befordrende og tilfredsstillende så pyt med der ryger nogle kr. i leddet 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
peewee© skrev:
| Det er rigtig nok Otto, og jeg må da også sige at jeg helst ser varen før jeg køber den, men det er nu godt nok at man kan få varen noget billigere på den anden måde. |
|
|
Selvfølgelig. Især for mindre producenter/importører er det en god mulighed. Der skal være noget for enhver smag. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Link no funk...
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
i kan ikke sammenligne priser på importeret udstyr fra usa og så danske produkter!
prisen på jr 201 i usa er ikke engang halvdelen af hvad de koster her i dk.se hvad det koster i us og det modsvarende danske produkt her i dk, det er mere fair.
over for producenten !!!
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASP500 kontra ASP1000?
Hejsa
Jeg blander mig lige i tråden her, jeg havde overvejet at starte en ny op, men det ser vist ud til at være 'in' topic 
Jeg har læst herinde blandt folk, at 1000 modulerne skulle lyde bedre end 500 modulerne, bl.a. på grund af større overskud?
Her er det så jeg bliver en anelse forvirret. Hvilke højttalere snakker vi om her? Personligt spiller jeg på et rør-sæt der leverer 2 x 10 watt, og som rækker rigeligt. Spiller bragende højt, med fast bas og smuk diskant.
Hvorfor er de 500 watt ikke nok? Er ICE-power forstærkerne 'svagere' end 'konventionelle' forstærkere?
Beklager min uvidenhed, men jeg har, som Otto-TC, ikke haft fornøjelse af at lytte til ICE. Som sikkert også ville slå mine små stakkels højttalere ihjel 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klan
Nu er 1000ASP og de 1000 watt ikke helt det store knald som det lyder som - hvilke watt. Når man hører en forstærker er 1000 watt lyder det jo ganske voldsomt, nærmest sindsygt - selv har jeg 4 moduler af 1000 Watt, så man kunne jo frygte at hus og højtalere brændte ned. Det er jo kun i splitsekunder man kan trække 1000 watt på dyrene. Modulerne er produceret / bygget på samme måde som når man brokobler - de er fuldkoblede. Der er lydmæssig forskel på modulerne 500 eller 1000. Hvad der gør det er ikke rigtigt til at sige - men det er ikke bare det at 500 ikke er nok eller 1000 er meget bedre eller nødvendigt - det er overhovedet ikke nødvendigt eller de sidste 500 watt der gør det, men der er også lidt forskel i konstruktionen af modulerne.
ICEpower og LC spiller flot specielt til prisen - men betragt det ikke som om resten af Hi-Fi verdenen er sat ud af spillet, slet ikke. ICEpower og PWM teknikken er lidt af en dille for tiden og der er fortsat meget at forbedre på teknologien. Men som jeg altid siger, vi skal være glade for at nogen prøver og udvikler noget nyt. Med HI-Fi får det aldrig ende, det vil fortsætte i det uendelige, og tænk hvis det stoppede, så måtte vi tage ud og fiske elelr noget andet.
Så hverken Otto eller du er gået glip af en kæmpe sensation af et lydbrag eller musik man ikke kunne undvære. Vi må fandeme ikke glemme alt det andet gode grej.
med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |