Forfatter |
|
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
greg skrev:
filur skrev:
Eiberg skrev:
filur skrev:
WITZEL
det skal jeg nok gøre for det kan jo kun blive bedre men hvis den lyder som den gør nu gør det heller ikkke noget 
DOLKIN
jeg har ikke noget program som kan gøre billdere små desvære  
|
|
|
Du har ikke Paint?
|
|
|
nej jeg har ikke paint desvære
|
|
|
Brug gratispropgrammet IrfanView (www.irfanview.com)! Åben billedet i IrfanView, tryk Ctrl+R, angiv en passende størrelse (fx width 560 pixels), gem billedet som .JPG med en kompression på ~90.
Brug 10 minutter på programmet. Det er GULD værd!! 
/Greg
|
|
|
det vil jeg prøve og tak
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
det har jeg og jeg kan ikke finde ud af det 
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehehe ude til venstre kan du vælge, filer, størrelse, output, og output mappe.
Start fra toppen og ryg ned 
Den laver en mappe der hedder "me Jpeg" på C: Det er der billederne ryger hen
(størrelsen skal være 450 i bredden herinde) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
først d 2002.02.23 passer ikke.
der er kommet ny surr og ht. siden denne her tråd started men det skal jo til 

lidt tætter på den ene ht.
som spiller meget godt jeg købte den fordi at disk. var lidt lyser end dali men der kom så osse en ny surr. lidt sener som jeg ikke vidste ret meget om ud over at den var stor jeg kunne så høre at den var osse lys i det så kommer det sjove at finde et ht. kabel der er lidt mørk i det

jeg lavet nogle ht. stander/klodser ude på arbejde for bassen gik lige i gulvet det fik osse disk. til at falde lidt til ro

centeren er osse fra ae. den er 3vejs

bag den ene ht. til bassen køre jeg dali silver til disk/mellem tonen køre jeg med eagel condor for silver er for lys i det

CAYIN DP12EX
jaa den er nem i opsætningen for der er ikke så meget som kan sættes til bag på og der er nok power i både watt og strøm lyd billedet blev mere rent og så fik bag ht'er lige det de manglet for at være med front ht'er film lyder godt med masser af puns i både bassen/mellem og disken går lige igennem ikke så lys som ved musik sjovt nok men det er jo ikke film der bliver brugt mest tid på men musik det skal lige siges at den bliver først lys når du spiller højt musik som ellers lyder godt.

den er stor som i nok kan se
lidt tætter på ormene
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja fedt ser det ud .. lige et spørgsmål, oplever du at din dp12ex bliver varm/lun .. jeg har haft 'sømmet i bund' et par gange, gden at den er blev så meget som håndlun på toppen. Jeg spillede fx 1 time på '70' (det ved du selv hvor højt er  ) og der skete intet mht varmeudviklingen. Men det var kun med 2 højttalere, jeg ved ikke om den bliver varmere med alle kanaler i brug.
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej witzel
nej den er svær at få varm men jeg har hørt blæserne en gang da jeg spillet en dvda skive på ca. 70 i 5,1 (eric clapton: reptile) men der stod jeg osse med det ene øre nede ved maskinen men lige så snart du dæmper vol. bliver der stille fra blæserne ellers er den kun stue varm.
mvh.filur
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
har fået nyt ht. kabel til front og center det heder dreamcaster og er købt i lydspecalisten i aalborg og det virker disk. er ikke lys i det mere.
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|

det er et rigtie godt kabel 
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Filur,
er selv indehaver af et sæt Dali 6006, 5005 og c1000. Hvordan var din oplevelser ( lidt mere i detaljer ) fra dit skift til AE? Hvorfor faldte valget på dp12, og ikke f.eks. Arcam 300, Marantz eller lign? Hørte du på andet?
Mvh.
Rasmus
ps. ser fortrinligt ud :)
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Rasmus
jeg købte AE fordi disk. gik højre end dali 6006 og bassen er bedre i ae der er masser bas i 6006 men den er ikke så ren som i ae som spiller rigtie godt til prisen. 3805 er en god surr. men den mangler strøm det var ikke meningen at jeg ville af med den men der var en som havet sin dp12ex tilsalg jeg sente ham en e-mail om han ville bytte og til min overraskelse vil han godt
jeg vidste ikke ret meget om den men det gør jeg nu og den er bare for fed men den er lys i det og det er ae osse så pas på hvilke ht'er man bruger til den
centeren er rigtie god i forhold til c1000 som mangler bas ae's center er en 3vejs og det giver den en masse bas men mellemtone er der osse masser af og disk behøver jeg ikke at sige noget om
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, har set AE inde ved sunaudio, men aldrig hørt. Er self. glad nok for mit dali setup, og det regner jeg også klart med skal holde ud noget tid nu, man kan jo altid finde bedre systemer, men jeg har simpelthen bare ikke råd pt.(læs: studerende)
Jeg skal først og fremmest have skiftet reciever, kører 1803 fra Denon nu, og den mangler meget power, men synes egentlig ikke jeg opnår det ved at skifte til en 3805, desuden finder jeg den heller ikke særlig stereo minded.
Jeg skal have lånt en 8500 med hjem på onsdag, hvis den ikke gør det godt, vil jeg overveje Arcam Diva 300.
Har du lyttet til andet?
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
forresten, dine Dali blue højttalere, beholdte Sunaudio dem? Fordi hvis de gjorde, så tror jeg at dine højttalere står hjemme hos mig :P
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja de fik mine dali er de ikke pæne du kunne sætte en effekt. på din 1803 det vil hjælpe har selv haft 1802 og 1804 og en nad t762 men er meget glad for cayin der er ikke noget i vejen med dali du får meget for pengene men du skal højt op i prisen før disk. bliver lidt lyser jeg har osse kigget på et sæt 850 til 3000kr jeg ved ikke om jeg skal købe dem de står bare oppe på et loft det kunne være sjovt at høre nogle 4ohms på cayinen
ps. hvad gav du for 6006/c1000. hvilket kabeler køre du med til dine front og center ht'er hvad med hk. der er nogle gode tilbud på det lige for tiden
mvh. filur
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa filur,
det var sgu sjovt at dine er endt hos mig :P
Jamen indtil videre kører jeg dali blue wire, har overvejet silver, da jeg har hørt at det skulle lyse lyden lidt, desværre har centeren en meget mørk lyd, synes dog ikke 6006 i en så udpræget grad har!
Ja de er i god stand må jeg sige, men hov hov, du kunne nu godt have stilt dem på spikes, så de ikke var blevet hakket i bunden :P det gas, kan ikke ses :D
Ja har da overvejet effekt, men efter at have lyttet til andre produkter, føler jeg ikke at det er den rigtige løsning, da denon lyden er meget kølig, går i tankerne med Arcam diva 300 og Marantz sr-8500, skal have 8500 hjem til lytning nu på onsdag...
arcam har jeg kun hørt på audiovector, men det spillede formidabelt.
Har set cayin, den virker meget seriøst opbygget, har dog hørt den skulle være meget grovkornet i lyden, hvad er dine erfaringer?
gav 3500 for center og fronter :) flyttede så mine 5005 til bag :D
mangler bare s.1.2 i kirsebær, så er det hjemme :D
|
Til top |
|
|
Audioholic Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtig godt ud, men hvad med lige og starte med stort og huske bare en SMULE tegnsætning 
Hvad slap du i bytte for den Cayin? __________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioholic skrev:
Ser rigtig godt ud, men hvad med lige og starte med stort og huske bare en SMULE tegnsætning 
Hvad slap du i bytte for den Cayin?
|
|
|
300kr
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger