Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Komplet stuesystem - starter fra bunden. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Var det ikke en ide at droppe LCD TV'et, og så købe et konventionelt TV i stedet?  Der kan da fås en del gode 32" widescreen tv til 5-6000 kr. Så har du flere penge til god lyd.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

FrederikHH skrev:
Denonfanatiker skrev:

Alaza skrev:
Nu snakker vi ikke godt ud fra en Hififanatikers synspunkt, men fra menigmands. Hvis vi skulle starte, hvad ville så være et eksempel på et udmærket LCD fjernsyn til 10-15k? Et stereo system er også en mulighed, men jeg antager, at det virkelig vil være at skyde mig selv i foden? Problemet med surround sound må netop være baghøjtalerne når vores stue er bygget op som den er, eller?

Hvis du vil have en LCD-skærm til den pris er det en Philips 9946 30 tommers.

Den kører i tilbudspris til ca. 13.000.

Hvor meget der så vil være tilbage til surround, ved jeg ikke men ud fra dit givne budget, vil der være maks. 8000 tilbage. Det bliver svært at finde et komplet setup, med receiver, dvd, 5 højttalere og subwoofer til den pris.

Uanset om du er nørd eller menigmand.

Men du har ret, din stue er meget svær at indrette til surround. Specielt hvis fjernsynet skal være der hvor du har angivet det.

Hvor skaffes dette philps til denne pris?

I Merlin i næste uge. Så det i den sidste nye tilbudsavis.

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Denonfanatiker skrev:
FrederikHH skrev:
Denonfanatiker skrev:

Alaza skrev:
Nu snakker vi ikke godt ud fra en Hififanatikers synspunkt, men fra menigmands. Hvis vi skulle starte, hvad ville så være et eksempel på et udmærket LCD fjernsyn til 10-15k? Et stereo system er også en mulighed, men jeg antager, at det virkelig vil være at skyde mig selv i foden? Problemet med surround sound må netop være baghøjtalerne når vores stue er bygget op som den er, eller?

Hvis du vil have en LCD-skærm til den pris er det en Philips 9946 30 tommers.

Den kører i tilbudspris til ca. 13.000.

Hvor meget der så vil være tilbage til surround, ved jeg ikke men ud fra dit givne budget, vil der være maks. 8000 tilbage. Det bliver svært at finde et komplet setup, med receiver, dvd, 5 højttalere og subwoofer til den pris.

Uanset om du er nørd eller menigmand.

Men du har ret, din stue er meget svær at indrette til surround. Specielt hvis fjernsynet skal være der hvor du har angivet det.

Hvor skaffes dette philps til denne pris?

I Merlin i næste uge. Så det i den sidste nye tilbudsavis.

Sorry, My Bad, det var 14000 og ikke 13, men da stadig forholdsvis billigt.

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

cst1967
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg ikke købe et LCD tv.

De penge du har at gøre godt med vil helt klart være givet bedre ud til et alm. tv især et PHILIPS eller et PANASONIC.

Læs her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15933&K W=tv

Når det kommer til anlæg ville jeg kigge efter noget brugt. En brugt Marantz, Denon, Yamaha

Mit DIY-Højtaler
Til top Vis cst1967's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cst1967 Besøg cst1967's Websted

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Her er mit forslag:
Denon DVD 1710 - 1599kr
Denon Reciever 1705 -2499kr

Højttalere
4stk Gale 3020 - 2400kr
Center Gale 3050C - 999kr
Sub. 3090W   -2499kr

Fjernsyn
HUGOSON 2712 LCD TV - 7999kr

Så er du oppe på lige under 18K... så er der lidt til kabler. Da det alt sammen kan blive købt hos Hifiklubben så kan du måske få lidt rabat, eller i hvertfald de der kabler

Det er et helt fint anlæg som du nok vil blive glad for. Fjernsynet som jo er et 27" fladskærm er faktisk helt okay. Nej, det er ikke det bedste, men er faktisk overraskende godt til prisen.

Du kan vælge at købe nogle gulvhøjttalere i stedet for de små standerhøjttalere, eller måske en anden sub, men det her er mit forslag...

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Lige et par bemærkninger:

Du kan også købe brugt. Der er masser af folk der bare må have det sidste nye grej, så kan der være mange penge at spare. Jeg fik fx en Denon AVR 1804 Surround forstærker for 2000 - 8 måneder tidligere havde den kostet 3500. Der er stadig folk der sælger med original kvittering og deslige ;-)

Du kan også hænge et lærred foran havedøren og købe en projektor istedet - netop det setup har jeg - samlet pris ca 22000.

Skal TV'et stå i hjørnet er der vel ikke meget pointe i at købe et fladt LCD TV - et "gammeldags" CRT fjernsyn kan vel bare stikke ind i hjørnet - du får bedre billede for pengene når dit budget er stramt.

Er det iøvrigt ikke spild af kræfter at bruge penge på et godt system hvis det skal bruges til DivX film?? - er der overhovedet surround lyd i det format??

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes