Forfatter |
|
niels31 Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 31 August 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange pæne ord...
__________________ link til mit anlæg...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18855&KW=ni els31
|
Til top |
|
|
hxpro Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 31 August 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
niels31 skrev:
Så fik jeg endelig relæet til mit lærred, så det nu kører op og ned når jeg tænder projektoren. Det er desværre med et hvidt kabel, som ikke står sig så godt til den sorte farve på lærredet.

Jeg synes selv det er noget pænere end at have et kabel hængende ned foran vinduet, og så er det smartere.
|
|
|
Hov der er vel ikke 220 Volt i kablet der render på loftet???
Ser nemlig ud som alm. 220 Volt kabel og ikke installations kabel,,,tænk på evt. varme udvikling..
Mvh
HxPro
|
Til top |
|
|
niels31 Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hxpro skrev:
niels31 skrev:
Så fik jeg endelig relæet til mit lærred, så det nu kører op og ned når jeg tænder projektoren. Det er desværre med et hvidt kabel, som ikke står sig så godt til den sorte farve på lærredet.

Jeg synes selv det er noget pænere end at have et kabel hængende ned foran vinduet, og så er det smartere.
|
|
|
Hov der er vel ikke 220 Volt i kablet der render på loftet???
Ser nemlig ud som alm. 220 Volt kabel og ikke installations kabel,,,tænk på evt. varme udvikling..
Mvh
HxPro
|
|
|
Jo det er et 220v kabel der løber på loftet, men kablet løber på loftet i et plastrør. De 220v bliver nemlig først omformet til 12v på loftet.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener ikke det er lovligt at føre et alm. 230V kabel på loftet, det skal være et installationskabel og de må kun installeres af en aut. el-installatør  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
niels31 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg mener ikke det er lovligt at føre et alm. 230V kabel på loftet, det skal være et installationskabel og de må kun installeres af en aut. el-installatør  |
|
|
Jeg er bekendt med lovkravet om, at der skal en el-installatør til installationen. Men jeg vidste ikke at det var ulovligt, at føre 230V på loftet... __________________ link til mit anlæg...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
niels31 skrev:
Acer skrev:
Jeg mener ikke det er lovligt at føre et alm. 230V kabel på loftet, det skal være et installationskabel og de må kun installeres af en aut. el-installatør  |
|
|
Jeg er bekendt med lovkravet om, at der skal en el-installatør til installationen. Men jeg vidste ikke at det var ulovligt, at føre 230V på loftet...
|
|
|
Det er det heller ikke, kablet skal dog være et decideret installationskabel.....den går ikke hvis man fører alm. lampeledning på loftet __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
niels31 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
niels31 skrev:
Acer skrev:
|
|
Jeg er bekendt med lovkravet om, at der skal en el-installatør til installationen. Men jeg vidste ikke at det var ulovligt, at føre 230V på loftet...
|
|
|
Det er det heller ikke, kablet skal dog være et decideret installationskabel.....den går ikke hvis man fører alm. lampeledning på loftet
|
|
|
Men hvordan ser et installationskabel så ud, i forhold til et 230V? Vil da lige tjekke lidt nærmere op på det... __________________ link til mit anlæg...
|
Til top |
|
|
Mikkel Drewsen Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 25 April 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej... mand, for nogle super flotte højtalere! Drømme setup (næsten... drømme-setup'et er selvfølgelig 800-serien ). Gad virkelig godt lytte lidt til Pull Me Under på de der fronter. Jeg har 602, og dét lyder genialt, så dit må jo være uovertruffent!!
Respekt.
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
niels31 skrev:
Acer skrev:
niels31 skrev:
Acer skrev:
|
|
|
|
|
Det er det heller ikke, kablet skal dog være et decideret installationskabel.....den går ikke hvis man fører alm. lampeledning på loftet
|
|
|
Men hvordan ser et installationskabel så ud, i forhold til et 230V? Vil da lige tjekke lidt nærmere op på det...
|
|
|
Det er meget kraftigere - du er ikke i tvivl når du har et installationskabel i hånden . Jeg mener Harald skrald fører noget som også er mærket med at det kun må installeres af aut. el-installatør. __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
niels31 Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har igennem det sidste halve års tid måtte bruge min Sony afspiller, som min primære afspiller. Jeg har fået et tilgodebevis for min tidligere Denon-3910, som voldte mig mange problemer. Afspilleren har været byttet om 2 gange til splinternye. Jeg har valgt at vente med at bruge mit tilgodebevis, til Denon kommer med deres nye Blu-ray afspillere... Det har været en hård tid, med Sony afspilleren  ... Hvis man ikke i forvejen har været opmærksom på det gode billede og lyd fra Denon dvd'en, bliver man det ihvertfald. Nu bliver mit svageste led i systemet nok desværre min Donmino 20H projektor, som jeg ellers er virkelig glad for. Et godt eksempel på at specifikationer absolut ikke er alt. Jeg skal nok få taget nogle nye billeder når Denon 3800BDCI ankommer, men det bliver jo nok først engang i Februar månede. Indtil da må jeg nøjes med Sony'en som dvd- og cd afspiller... :) __________________ link til mit anlæg...
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 29 December 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
niels31 skrev:
Har igennem det sidste halve års tid måtte bruge min Sony afspiller, som min primære afspiller. Jeg har fået et tilgodebevis for min tidligere Denon-3910, som voldte mig mange problemer. Afspilleren har været byttet om 2 gange til splinternye.
Jeg har valgt at vente med at bruge mit tilgodebevis, til Denon kommer med deres nye Blu-ray afspillere... Det har været en hård tid, med Sony afspilleren ... Hvis man ikke i forvejen har været opmærksom på det gode billede og lyd fra Denon dvd'en, bliver man det ihvertfald.
Nu bliver mit svageste led i systemet nok desværre min Donmino 20H projektor, som jeg ellers er virkelig glad for. Et godt eksempel på at specifikationer absolut ikke er alt.
Jeg skal nok få taget nogle nye billeder når Denon 3800BDCI ankommer, men det bliver jo nok først engang i Februar månede. Indtil da må jeg nøjes med Sony'en som dvd- og cd afspiller... :)
|
|
|
Ved du på nuværende tidspunkt hvad sådan en 3800BD kommer til at koste? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
niels31 Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er lidt forskellige forlydender, men omkring 15k. i danske kroner. __________________ link til mit anlæg...
|
Til top |
|
|
niels31 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg har mig et problem med min AVC-A11XV surround forstærker... Når jeg afspiller musik fra cd digitalt overført til forstrækeren, så går der 15-20 minutter så begynder højttalerne at skratte. For at stoppe det har jeg så bare slukket og tændt forstærkeren igen med det samme og så er skratten fra højttalerne væk og jeg kan høre musik igen.
Jeg har lagt mærke til at det sker fra alle cd-afspillere og PS3, så længe overførslen foregår digitalt.
Jeg har ingen problemer med det, når jeg afspiller Dvd'er. Jeg gætter selv på at det er fordi de har en lavere bitrate og problemet opstår derfor ikke... Men jeg ved det ikke.
Er der nogen som kender noget til det problem? Kan en firmware update klare det måske? Forstærkeren fejler udover det ingen ting.
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
niels31 skrev:
Der er lidt forskellige forlydender, men omkring 15k. i danske kroner. |
|
|
18.000kr ifølge de seneste rygter __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|