Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 22:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit billige surround sound, Opdateret! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Nå, nu vil jeg så dele hvad jeg har indtil videre. Mit anlæg består af:

Reciver: Denon 1604 - Købt da den var på tilbud i HI-FI klubben. Den er jeg meget glad for. Den passer godt til mine højtalere synes jeg.

Højtalere: Koda 850V - tror jeg de hedder. Et meget billigt system og man kan godt mærke på vægten af højtalerne at de ikke er HI-FI, men jeg er blevet forbavset over hvor godt de spiller. Det skal dog siges jeg er nybegynder på området så...
De blev halvt købt i et impulskøb, men jeg fortryder det ikke. Gav ~1000 kr for dem alle sammen altså de fem højtalere, som nye (på qxl). Pris/ydelses forholdet er helt i top synes jeg.
Har også en sony højtaler fra mit gamle konfianlæg som surround back. Ikke meget at sige til den. Den kan spille. Modellen er vidst SS-G10.

DVD: En Startech. Stjerne min . Ligeledes købt på qxl. Billede på den er dårligt. Selv på mit gamle fjernsyn. Den har en grim tendens til at farve blåt ind i alle billeder. Når jeg rigtig skal se film så "napper" jeg de gamles Lumatron dvd/vhs afspiller (gør jobbet ubeklageligt).

Fjernsyn: Et gammelt 21" Goldstar. Mener i hvert fald det er 21". Det er ikke et fantastisk fjernsyn, men sådan er det nu engang. Den var billig Er vel omkring 15 år gammelt.

Kabler: Højtalerkablerne er nogle billige nogle købt delvist på qxl delvist i Fona. DVD til reciver er det billigste fra avconnection, og gør sit job fint. DVD til fjernsyn er et s-video (mener jeg det hedder),. Kablet er ca 10 meter. Når jeg smider mine forældres lumatron dvd herned, bruger jeg et af de dyre scartkabler fra avconnection


Jeg har endnu ikke fået gemt kablerne af vejen.

Næste anskaffelse: Af større ting må en subwoffer være øverst på ønskesedlen.

Efter et 20 mins fordrag af min far fik jeg lov til at låne hans gode digitale Leica kamera. Desværre er jeg ikke den store fotograf, så jeg kunne nok have nøjes med et webcam
Nu til billederne!

Først til den ene af mine fronthøjtalere. Højtaleren ovenpå er centeren.


Her har vi den uden stof. Ved ikke hvorfor, men måske er der nogle der får noget ud af det. Så skal de ikke snydes





Her har vi en surroundhøjtaler (Som nu hænger)


Også uden stof


Her ser vi hvad man har i ryggen af "sweetspot". Skal siges at  de to sidehøjtalere skal hænges op. Der må ses bort fra minibaren, alle mine studiebøger, rodet osv Håber i kan se højtalerne


Vi skal lige se fjernsynet. Der kører vidst Hammerslag


Vi ser opsætningen lidt bag sweetspot. Stadig Hammerslag


Her har vi sweetspot med. En ældre kontorstol. Har planer om at sofa/sengen skal rykkes derhen  af når der er flere der skal se med (og det er der). Gulvet ser ikke helt så slemt ud normalt. Det er bare mine fotoskills (eller mangel på samme)


Til slut kan vi lige se min lille samling af dvdfilm. Det bedste er de 3 Ringenes Herre dvd'er i Extended Version, og så Band of Brothers serien.  (Ja, det er Kaj)


Ja, det store HI-FI setup kan man ikke kalde det, men jeg er glad og tilfreds. Mangler dog lidt dyb bas. Frontene gør kun ned til 55 Hz står der på dem.
Kommenter gerne

PS: Glemte helt at sige at min computer er koblet til min reciver både billede og lyd. Har bare ikke helt fundet ud af at få reciveren til at styre billedet Lyden er gennem et alm r/l kabel. Hedder det han-stik? Kablet er 10 meter og måske er det derfor lyden er lavere end fra dvd'en. Er ellers godt tilfreds


__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Kan godt være at det ikke er det dyreste og fineste udstyr, men derfor synes jeg stadig at det fortjener en bedre opstilling og behandling end det der...

Men øh... Udemærkede DVD titler


__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 251
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Hehe håber ikke det er indretningsarkitekt du studerer til.

__________________
Mit Setup
Til top Vis rvu84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rvu84
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Der er måske lidt rodet. Rapper det skal nok få en bedre opsætning, skal bare lige finde ud af hvordan. Mit værelse er et helved mht. radiator, rør i loftet og lign. Problemet er at få plads til mere end mig i sweetspot. Som du vil læse i min første beskrivelse så er opstillingen midlertidig. Er der nogle der har forslag til hvordan min center skal placeres tæt på fjernsynet? Måske svært at se, men fjernsynet er betydeligt større end det ophæng det hviler på  Pga. det og hældningen kan den ikke være over, ikke umiddelbart i hvert fald.

__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

du kan købe et ophæng hvor videoen hænger under TVet, du kan så sætte din center istedet for videoen

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Det kunne jeg, men det ville måske være nemmere at købe et lille ophæng til fjernsyn mere.

Her er lige et billede der skal bruges i en anden sammenhæng mht ophæng.



__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Nu er sidehøjtalerne kommet op og hænge. De hænger ikke helt parallelt da sofa'en er lidt forskudt. Der kommer billeder en gang mandag eller tirsdag i bedste fald. Arbejder også lidt med nogle skilte.

Er der ingen der har en ide til hvordan jeg får den center op og hænge? Et forslag er en fjernsynsholder/videoholder nedenunder. Smider også snart nogle billeder når sofaen er trukket ud. De første billeder har åbenbart fået folk til at tro jeg roder..... Nej, jeg læser ikke indretningsarkitek, men på naturvidenskabelig. Det forklare nok en del for folk, men der er normalt ryddet op på værelset


__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Her er nogle nye billeder hvor surround højtalerne er blevet sat op.

Her ser vi et billede lige bagved sweetspot. Bemærk glasbordet med de rigtige ølglas Centeren er stadig ikke kommet op, da jeg ikke ved hvordan jeg skal få den op.



Her har vi den højre højtaler. Kablet er godt skjult


Her har vi så den venstre højtaler.


Og et til. Vi ser hjørnet af min sweetspot sofa



Og lige et sidste billed fra sweetspot.



Jeg har bestilt et 5 meter scart kabel fra AVConnection så jeg forhåbentlig slipper for det l***e blå flimmer mit 10 m s-video. Har haft lånt min vens Sony dvdafspiller og det afslørede det var mit billige 10 m s-video der er grunden til den lousy kvalitet. Problemet er nu bare at min bambusdvd ikke har scart udgang (!), men så må jeg jo hugge mine forældres når der skal ses film.

Alt for denne gang


__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hvorfor har du købt scart når din dvd ikke har det? var det ikke bedre/ nemmere at købe s-video i 5 meter i hæderlig kvalitet?

ang. din center, så kan man få tv ophæng hvor der er plads til video nedenunder her kunne centeren være istedet for.. bare en ide.

Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Det var lidt en fremtidigsinvestering. Er generelt irreteret over min dvdafspiller, og er ikke sikker på et bedre kabel vil virke, så købte et ordentligt scartkabel. Så kan jeg bruge det når/hvis jeg flytter sammen med min kæreste og se film med det på mine forældres dvdafspiller. Har kigget på et sådan tvophæng. De har et billigt i Ikea ca 70 kr, så skal bare derud. 

__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Overvejer lige nu at købe en brugt Dali SWA 12, men er den god nok til film? Den går jo ikke voldsomt langt ned. Den bliver omtalt meget positivt her på siden, og i mit værelse tror jeg nok den skal kunne give et ordentligt lydtryk.

__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Spider
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 299
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Deathie skrev:
Overvejer lige nu at købe en brugt Dali SWA 12, men er den god nok til film? Den går jo ikke voldsomt langt ned. Den bliver omtalt meget positivt her på siden, og i mit værelse tror jeg nok den skal kunne give et ordentligt lydtryk.

inden du begynder at bruge penge på en sub. Så ville jeg overveje at købe nye fronter f.eks. Dali 450 koster ca. 1500kr brugt og er 99,9% sikker på at de spiller langt bedre end dine koda.

jeg syntes det ville være synd at smide en Dali SWA 12 ind sammen med de højttalere. Det skal jo passe sammen kvalitet mæssigt.

Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Ja, men så vil jeg stadig stå uden en sub. Desuden så spiller mine højtalere faktisk rigtig godt synes jeg, og så længe jeg er tilfreds så skifter jeg dem ikke ud (i hvert fald ikke i første omgang). Desuden vil en Dali SWA 12 næppe gøre nogen skade i mit setup og vil også kunne blive hvis jeg skulle opgradere til Dali.

__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

hej

Dali subben vil helt sikkert give en ok bas, men jeg vil nok sige at det er overkill iforhold til dine højttalere.

jeg vil nok forslå dig at prøve at gå ind i nærmeste hifiklub og høre subben men også høre hvad andre fronthøjttalere kan gøre. du behøver jo ikke købe dem der! det er altid en god ide at have noget at sammenligne med, inden man smidder SU'en på bordet

man kunne tænke sig at et sæt nye fronter med bedre bas gengivelse ville kunne gøre det, med mindre du ønsker meget voldsom bas....

Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg gøre når jeg får tid. Hvis suben er billig nok kan det være jeg køber den. Hvis ikke andet så kan den sælges videre. 

__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
marvel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 216
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Hej Deathie

Det meste er jo sagt men jeg synes stadig du fortjener ros for at forsøge at få plads til det hele. Du skulle vel aldrig have mulighed for at poste en plantegning - så skal der nok komme masser af nyttige forslag til placering af enhederne..

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

En plantegning. Det vil jeg gøre, men kan ikke lige sige hvornår. Er lidt stresset for tiden  Mangler stadig det tvophæng med video. Har ikke været i Ikea endnu, men måske skulle jeg bare bestille det fra deres hjemmeside, bare surt hvis det ikke lige passer. Og så igen det koster ikke alverden.
Købte ikke den Dali SWA 12. Leder efter noget andet, men har ikke travlt, pengekassen er lidt tom.


__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  




Ja, ja bedre sent end aldrig. Her er den lovede plantegning. Håber alt er forståeligt. Det skal siges at jeg ikke har målt på tingene så det er ikke i skala. Jeg har også to stole som jeg ikke gad tegne ind

Jeg er stadig på udkig efter en billig sub til film. Har dog meget få penge for tiden. SU'en er for lavt sat, den matcher slet ikke mit forbrug Har stadig ikke fået købt et ophæng til min center. Har erhvervet mig to nye film. Saving Privat Ryan i 2-disc dts og En verden udenfor. Har også bestilt Enemy at the gates.


__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Kigger stadig efter en sub. Har set en Cerwin vega LW 12x her på siden og overvejer den meget. Er nemlig rimelig billig og tror jeg, god til mit behov. Jeg leder også stadig efter et ophæng til min center. Jeg er dog ret stresset for tiden så det med at lede er begrænset.

Ingen kommentare? 

__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Du kan da godt købe min 10" Mivoc hvis det er :-)
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes