Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvilken terminering der var på det 1694A, som du prøvede, men det undrer mig at det lyder ligesom et andet kabel. Det har jeg aldrig oplevet nogensinde.
Jeg har sågar 2 ens kabler med forskellig terminering - de ligner hinanden, men der er dog tydelig forskel.

1505F er i øvrigt også værd at prøve.
I øvrigt er det lidt i den ånd, som jeg tidligere har fremhævet lidt. Tekniske artikler har det med at være prøvet, testet og rettet ind til det virker hver gang. Pomona, Canare m.fl. er gode eksempler.
De Pomona terminaler jeg fik købt i telurium kobber og minimalist design er altså bare så seje, så det gør noget. De ser ikke ud af noget som helst. Canare RCA er f.eks. crimpet 360gr. Så jeg håber det holder.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Nu ved jeg ikke hvilken terminering der var på det 1694A, som du prøvede,

Der sidder de af dig "sagn" omspunnende Canare stik på de Belden kabler, crimpet på.. (ganske nydeligt men mon det holder i længden?? har haft lidt blandede erfaringer med crimping.. )

men det undrer mig at det lyder ligesom et andet kabel. Det har jeg aldrig oplevet nogensinde.
Jeg har sågar 2 ens kabler med forskellig terminering - de ligner hinanden, men der er dog tydelig forskel.

Jeg kan genske enkelt ikke høre en dyt forskel på terminering af DIGITAL kabler...  (uanset hvad udstyr jeg høre det på!..)

Jeg lytter og lytter og med alskens musik..  laver A/B test og alle mulige "krumspring"!...  no difference!!..

Jeg kan nogle gange høre bitte små forskelle på terminering af analoge kabler (forskellige stik typer) men disse forskelle er i mine øre så små at det for mig er ganske ligemeget... stikkene skal virklig være elendige (have dårlig kontakt til bøsningen og eller kablet) og have nærmest en kold lodning før jeg kan høre forskellene.. (igen! uanset hvilket udstyr der lyttes over!..)

Det samme gør sig gældende for bøsninger og højtaler terminaler.. har nu prøvet et hav af typer.. og forskellene er så små at nærmest latterligt!..

Der er enkelte stik der skiller sig ud, og giver indtryk af en smule mere luft eller åbenhed  direkte sammenlignet med andre.. det er Bullet Plugs, Furutek, og WBT Next Gen, (men hvilke af disse der er bedst?? f**k knows!?? de er i mine øre lige gode men lidt bedre end de fleste andre stik.. dog igen så lille forskel at det grænser til ligemeget!)

1505F er i øvrigt også værd at prøve.

Ok...

I øvrigt er det lidt i den ånd, som jeg tidligere har fremhævet lidt. Tekniske artikler har det med at være prøvet, testet og rettet ind til det virker hver gang. Pomona, Canare m.fl. er gode eksempler.
De Pomona terminaler jeg fik købt i telurium kobber og minimalist design er altså bare så seje, så det gør noget. De ser ikke ud af noget som helst. Canare RCA er f.eks. crimpet 360gr. Så jeg håber det holder.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Båt i Pomonakælderen!

Og daw-daw-godaften, hvis jeg ellers må bryde ind i kap-spiseriet af den gule sne

Herr Auspufffff... sådden lidt efterrationaliseringsagtigt, hvad er så dit indtryk af Pomade-terminalerne?

Hvad er deres styrker?

Hvad er deres svagheder? (de er jo oprindeligt designet til HF)

Står nemmerlig og skal påføre nogle æsker i alt 8 stk. af slagsen og vakler lidt mellem Pomaderne og så dem her:

Eller er der i virkeligheden behov for, at nogen (gnæk-gnæk...) bare futter alt det eksisterende af og starter forfra?

Med ikke-snespiserhilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Godmorgen, de herrer!

Ja, jeg vil også gerne høre om dit lytteindtryk af Pomona 3770. Jeg står nemlig også og overvejer at investere i en omgang af dem. Men det ville da være rart at høre om, hvordan de lyder.

Det kunne evt. også være fedt med et gruppeindkøb, hvis flere er interesserede...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Så har jeg også "landet" et 1694A.

Hummmm....  tjaaaa....   ØV!!  tænk at jeg må sige dette!!...

Må give hr. Kubik ret i sine betragtninger.. (og andres)

Aldeles fremragende kabel.. fuldt på højde med mit Furukawa... ikke bedre ikke ringere.. kan faktisk ikke høre forskel....  og så til DEN! pris!.. skummelt!...

Sammenlignede med et Furukawa 7-9 Pcocc 75ohm.  et RG59 (DIY.) samt et Taralabs AIR1 Digital.

Det var klart bedre end RG59...  og mindst lige så godt som Furukawa & Tara...

Furukawa er faktisk en tand bedre end Tara kablet ( skummelt da Taralabs ellers er mit favorit mærke men ikke desto mindre!  ) og jeg kunne faktisk ikke høre forskel på 1694A og det!...

Så dette 1694A kabel kan jeg på det varmeste anbefale... det er så dynamisk og medrivende som man kan ønske! der er "hul" igennem... (hvilket her må betyde et absolut min. jitter / tab.)

Tara kablet er returneret til sin eger, med et medfølende klap på skulderen!... tænk hvad han kunne have fået for prisforskellen?

Det betyder dog ik at jeg udskifter mit Furukawa! da 1694A ikke er BEDRE!.. MEN! jeg har da nu et prisbilligt alternativ til andre digitale apperater jeg har, og til at anbefale..

mvh.

Hvis et kabel til under 100,- er ligeså godt som dit hundedyre Furukawa, var det så ikke en idé at sælge det dyre l**t? ellers er du sku' da for dum, Mike!

Det er ihf. ikke en særlig rationel måde at tænke på.

Men du er måske uvenner med dine penge? Alternativt kan du hænge pungen med tusindelapperne på holderen til toiletpapiret, så folk har noget at tørre røv i - så bliver pengene i det mindste brugt på noget fornuftigt!

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Båt i Pomonakælderen!

Og daw-daw-godaften, hvis jeg ellers må bryde ind i kap-spiseriet af den gule sne

Herr Auspufffff... sådden lidt efterrationaliseringsagtigt, hvad er så dit indtryk af Pomade-terminalerne?

Hvad er deres styrker?

Hvad er deres svagheder? (de er jo oprindeligt designet til HF)

Står nemmerlig og skal påføre nogle æsker i alt 8 stk. af slagsen og vakler lidt mellem Pomaderne og så dem her:

Eller er der i virkeligheden behov for, at nogen (gnæk-gnæk...) bare futter alt det eksisterende af og starter forfra?

Med ikke-snespiserhilsen
G&S

Båt der G&S!
Den du viser der er jo Adolf Eichmanns´s lille søde terminal, som oprindeligt er udviklet til at tage strøm på politiske fanger.
Den så jeg på og rystede på hovedet af 5 grunde:

1. Den passede ikke i hullerne
  2. Den passede ikke hullerne
  3. Den passede ikke i hullerne
  4. Den er grim
  5. Pladsen omkring skruerne er trang

Pomona er enkelt binding posts, hvilket passede mig bedre.
Begge er low mass og forgyldt telurium kobber.
Pomonaen er tillige pæn, og så har jeg mangeårige erfaringer med nogle andre Pomona ting.
Nu om dage er der rigtig mange bananstik, der er lavet som kopi af Pomonas design. Det er fjedrene på selve bana Børgen de har fundet på.  Ixos, Dali m.fl. bruger dem.
Pomonaen har en næsten selvlåsende effekt pga. kobberet.

Lydmæssigt er de meget direkte, i forhold til WBT0700 er forskellen vel nærmest noget der strækker sig fra søvnig til veloplagt.
Jeg er meget glad for mine Pomonaer i hvert tilfælde. 

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Hvis et kabel til under 100,- er ligeså godt som dit hundedyre Furukawa, var det så ikke en idé at sælge det dyre l**t? ellers er du sku' da for dum, Mike!

Det er ihf. ikke en særlig rationel måde at tænke på.

Men du er måske uvenner med dine penge? Alternativt kan du hænge pungen med tusindelapperne på holderen til toiletpapiret, så folk har noget at tørre røv i - så bliver pengene i det mindste brugt på noget fornuftigt!

Så så...  rolig nu!...

Jeg sælger sjældent kabler.. har en masse liggende..

Audioquest, Monster, Signalmaster, Monitor, Furukawa, Van Den Hul, Hitachi, Dali, Audionote, Taralabs, Olbach, Gryphon, Clearstream, Cord, Kimber, Madrigal, MIT, DanAcustics, Monacor, Flatline (NO) Teflar, Stripline mmf. og et utal div. DIY. eksperimenter...

Eller også florere de til låns hos div. fokl fra vores hifiklub...

Det samme gælder til en hvis grad en del cd. maskiner.. (hvor jeg har en stabel stående eller ude til låns..)

Men kabler er sjælden så meget værd (brugte) at jeg gider at beskeftige meg med at sælge ud af dem (de fleste er iøvrigt også købt brugte i forvejen..)

Det økonomiske i det tænker jeg ik så meget på.. (ik at jeg lige frem har røven fuld af penge!.. LANGT FRA! desverre.. men er heller ik på røven så at sige..)

mh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
Båt i Pomonakælderen! Og daw-daw-godaften, hvis jeg ellers må bryde ind i kap-spiseriet af den gule sne Herr Auspufffff... sådden lidt efterrationaliseringsagtigt, hvad er så dit indtryk af Pomade-terminalerne? Hvad er deres styrker? Hvad er deres svagheder? (de er jo oprindeligt designet til HF) Står nemmerlig og skal påføre nogle æsker i alt 8 stk. af slagsen og vakler lidt mellem Pomaderne og så dem her: Eller er der i virkeligheden behov for, at nogen (gnæk-gnæk...) bare futter alt det eksisterende af og starter forfra? Med ikke-snespiserhilsen G&S
Båt der G&S!Den du viser der er jo Adolf Eichmanns´s lille søde terminal, som oprindeligt er udviklet til at tage strøm på politiske fanger.Den så jeg på og rystede på hovedet af 5 grunde:

1. Den passede ikke i hullerne

2. Den passede ikke hullerne

3. Den passede ikke i hullerne

4. Den er grim

5. Pladsen omkring skruerne er trang

Pomona er enkelt binding posts, hvilket passede mig bedre.Begge er low mass og forgyldt telurium kobber.Pomonaen er tillige pæn, og så har jeg mangeårige erfaringer med nogle andre Pomona ting.Nu om dage er der rigtig mange bananstik, der er lavet som kopi af Pomonas design. Det er fjedrene på selve bana Børgen de har fundet på. Ixos, Dali m.fl. bruger dem.Pomonaen har en næsten selvlåsende effekt pga. kobberet.Lydmæssigt er de meget direkte, i forhold til WBT0700 er forskellen vel nærmest noget der strækker sig fra søvnig til veloplagt.Jeg er meget glad for mine Pomonaer i hvert tilfælde.

G'aften og båt i Tomosværkstedet,

Jowda, Adolf Eichmann var vidst pænt i stødet og kunne godt li' at tage strøm på jyder... øhh... eller var det jø... hmm...

Det dersens uvæsen med, at den ikke passer i hullerne kan vi kke ha', så det må blive nogle Pomade-terminaler, selvom specs er én ting og lyden det samme

Punkterne 1-4 har jeg hørt utallige gange før, men punkt 5 er værd at tænke nærmere over, da jeg ved nærmere efter- og omtanke ikke mener det kan undgå at have en indflydelse.

Men, hvodden hulen får man dem loddet ordentligt, der sidder jo en grimmert af en jawert bagud på dem...?

Om det er pænt, er jeg vederstyggeligt ligeglad med. De kjoler vi sidst prøvede i Illum var sq da heller ikke for kønne

Og WBT snakker vi ikke mere om, puhadadadada... specielt deres gaffelstik mindes jeg stadig med gru. Pæne er de dog. Mæææn, kosmetik til quinderne og lyd til Sürhlingen, tak!

Jeg må hellere prøve Pomona'erne.

Med Pomadehilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Jamen da!

Den bemeldte og nedenfor afbildede terminus amplificatus loudspeakuritum cypriotum auruminus kan da ikke volde vanskeligheder i den ærværdige G&S´ske hjernemasse.

Du saver selvfølgelig den lillebitte fidelifut af, som sidder allerbagerst på den.
Så griber du dit interne HT kabel og fortinner det med sølvmættet loddetin.
Herefter borer du et hul ind i dit kabel i længdeaksen, som i tykkelse svarer til resten af den der fidelifut bagpå Pomonaen. Når det er gjort, så kan du lodde den fast helt inde ved grevinden. Terminalen leder præcist ligeså godt som dine bedste højttalerkabler anyway.
Hvis du er en ægte hardcore nittenørd med tilbøjeligheder helt ud i det mest perverterede og lyssky, som faktisk kun kan finde sted i Tokkerbæk overdrev, hvor også de allermindst seværdige parringsritualer finder sted, så skal du finde et spændebånd, som kan klemme HT kablet til Pomonaenn 360 gr. mens du lodder.
Så har du i sandhed gjort det du kunne - very hardcore crimp som er forseglet med lodning - uhadada.
Til sidst stopper du en pakke vat i hvert øre, for så at pille det ud igen efterhånden som du bliver klogere

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Kan i øvrigt oplyse og væsentligt at kraven til hullet er 9,5mm så et ø9,5mm hul er brugbart.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
BI-AMP, BI-AMP !  

Ha ha. Ja, eller hvis KvK skal lave surround, så kan mindre end en Gravity til baghøjttalerne da ikke gøre det.

30 K for en brugt lyder da virkelig billigt i betragtning af hvor meget man får for pengene. En skam JEG er for nærig til at betale for strømforbruget fra den, ellers burde man jo slå til.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Kubik o.a.

I har nu muligheden for at købe et sæt Gravity/Detal under køb og salg til favorabel pris!

Hvad siger du Kubik - biamping med Gravity - vildt!

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Erik D skrev:
BI-AMP, BI-AMP !  

Ha ha. Ja, eller hvis KvK skal lave surround, så kan mindre end en Gravity til baghøjttalerne da ikke gøre det.

30 K for en brugt lyder da virkelig billigt i betragtning af hvor meget man får for pengene. En skam JEG er for nærig til at betale for strømforbruget fra den, ellers burde man jo slå til.

Ja, Svend P, man burde faktisk slå til - det er jo nærmest et stykke high end danmarkshistorie...

Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Erik D skrev:
BI-AMP, BI-AMP !  

Det forbrug overlever du nok .

Det er ikke så slemt igen

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Så vidt jeg ved, bruger den 1 KW i timen. Så hvis den er tændt 5 timer om dagen i gennemsnit, bliver det da til mere end et par tusinde kroner om året i strøm... hey, det er sgu egentlig ikke så meget, alle andre udgifter til hifi betraget. Tænke tænke. "Svend P, Æresmedlem af Kubisterne". Tjo, det er godt nok tillokkende  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
jensen skrev:

Så vidt jeg ved, bruger den 1 KW i timen. Så hvis den er tændt 5 timer om dagen i gennemsnit, bliver det da til mere end et par tusinde kroner om året i strøm... hey, det er sgu egentlig ikke så meget, alle andre udgifter til hifi betraget. Tænke tænke. "Svend P, Æresmedlem af Kubisterne". Tjo, det er godt nok tillokkende  

Tanken alene kan bringe en voksen mand i knæ!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Svend P skrev:
jensen skrev:

Tsk tsk tsk...jo jo...

5kWh/dg * 365dg/år * 0,5259 kr/kWh ~ 960kr/år

Det er faktisk billigere end at have en PC stående tændt døgnet rundt :-)

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
L.B. skrev:
Svend P skrev:
jensen skrev:

Tsk tsk tsk...jo jo...

Det er ikke el-prisen jeg tænker på, det er tanken om at eje et monster

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
MGPProjectS skrev:
L.B. skrev:
Svend P skrev:
jensen skrev:

Tsk tsk tsk...jo jo...

Det er ikke el-prisen jeg tænker på, det er tanken om at eje et monster

hehe, alle ejere af Gravity må kunne betegnes som værende medlem af "Monsters INC"
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes