Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

Tsk tsk tsk...jo jo...

5kWh/dg * 365dg/år * 0,5259 kr/kWh ~ 960kr/år

Det er faktisk billigere end at have en PC stående tændt døgnet rundt :-)

MGP, det kan godt være at du kommer langt ude fra Vestjylland, hvor man ikke bøvler med moms og afgifter, men det gør vi altså i Århus

Så prisen for en KWh er altså 1.54 kr!

http://www.vibyelvaerk.dk/3.0_elvaerk/index.htm

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Svend P skrev:
jensen skrev:

Det forbrug overlever du nok .

Det er ikke så slemt igen

Så vidt jeg ved, bruger den 1 KW i timen. Så hvis den er tændt 5 timer om dagen i gennemsnit, bliver det da til mere end et par tusinde kroner om året i strøm... hey, det er sgu egentlig ikke så meget, alle andre udgifter til hifi betraget. Tænke tænke. "Svend P, Æresmedlem af Kubisterne". Tjo, det er godt nok tillokkende  

Tanken alene kan bringe en voksen mand i knæ!

Ja for Saturn..

Jeg har lige set den annonce for den Gravity, og jeg har stadig våde drømme om den siden jeg så kæmpen for første gang i Falkonercenteret, hvor den var ved at tage livet af et par Skyline.

Uhhhh, istedet for at drømme våde drømme om fruen i huset er der nu en Dali amp..

Ihhhhh

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
MGPProjectS skrev:

Tsk tsk tsk...jo jo...

5kWh/dg * 365dg/år * 0,5259 kr/kWh ~ 960kr/år

Det er faktisk billigere end at have en PC stående tændt døgnet rundt :-)

MGP, det kan godt være at du kommer langt ude fra Vestjylland, hvor man ikke bøvler med moms og afgifter, men det gør vi altså i Århus

Så prisen for en KWh er altså 1.54 kr!

http://www.vibyelvaerk.dk/3.0_elvaerk/index.htm

Hehe, ja, sry... Jeps, ude i det mørke Jylland regner man da ikke med moms og afgifter  Der regnes alt swåt swåt...

Nåh, men ovenstående gælder nok også for mig i Lystrup - jeg undskylder

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Kunne man ikke tweake Detal med lidt IR og remote

Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

jo jo og male den plastik titanium grå og udstyre den med plexiglasfødder med blåt lys i 

Ej, seriøst den slags grej skal ikke moddes, men nydes som det er!

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

MGPProjectS skrev:

jo jo og male den plastik titanium grå og udstyre den med plexiglasfødder med blåt lys i 

Ej, seriøst den slags grej skal ikke moddes, men nydes som det er!

Ej hvor ky(h)nisk... . Men lidt ret har du da: Don't change a winner...!

Det kunne jo være et forsøg på at gøre den mere tidssvarende og selvfølgelig uden at pille ved den analoge elektronik. Bare en strøgtanke...nevermind...

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Jeg håber du så glimtet i mit øje da jeg skrev ovenstående
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Kan se at der er en gravity til salg, var det ikke noget for dig kubik? måske indgangen til snurrerundt lyd?  ... eller bi-amp'ing måske. Eller en reserve amp? hehe.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Come on da!

Det forstærkersæt vil I drømme om resten af livet, og fortryde i ikke fik scoret.
Byd 40K for begge ting.
Der er aldrig og der bliver nok heller aldrig lavet dens lige igen.
Dimensioneret som en 1.000 watter, bias til 100 watt. Og så er den bare så flot lavet, som den slags lader sig lave. Ingen af løsningerne i den er outdatede eller på anden måde er stattet af ny teknologi på same niveau. Kun sikringskredsløbene ville d.d. have fyldt lidt mindre.

Jeg har aldrig set andre lave noget der lignede.

Konsekvensen af det er såmænd, at den kan levere sin fulde effekt i 0,5 ohm lige så længe det skal være. Prøv lige at tænke den igennem - HF måler impulsstrøm i 1 millisekund, og giver forstærkeren lov til at komme til hægterne efter pulsen. Denneher gør det hele tiden lige til juleaften, hvis du har strøm nok i huset. Det betyder at du kan parallelkoble 16 sæt 8 ohms HTére og drøne den op på fuld skrue - og stadig er det "a walk in the park".

Sikringskredsløbene er nødt til at smække relæerne ved 60A kontinuerligt, hvis man lader mere slippe igennem, så risikerer man i bogstaveligste forstand, at blæse hele udgangstrinnet i luften.

I virkeligheden er det faktisk ikke nogen særligt spændende egenskab, at et udgangstrin kan levere 110-120A som puls, idet det stort set altid medfører spændingsfald i forsyningsspændingen. Det er bedre, om man er nødt til at beskytte sit trin mod strømforsyningen, idet en rigtig god PSU bare skal blæse al modstand i luften på millisekunder. Sådan et svin sidder der i Gravity. 50Kg jern og kobber på tusinder VA alene til strømtrinnet, drivertrinnet, der i sig selv nemt driver selv en vanskelig HT, har sin egen forholdsmæssigt ens dimensionerede PSU med regulering så det batter.

Jeg vil egentlig bare sige GO FOR IT, folk betaler ofte mere for brugt Levinson, der er lige så gammelt. Denne her har langt længere levetid end ML, og har nok kostet det 6-7 dobbelte at bygge.

40-45K for sættet er under det halve af produktionsprisen.

Så hvad venter den hurtige på her?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Kan se at der er en gravity til salg, var det ikke noget for dig kubik? måske indgangen til snurrerundt lyd?  ... eller bi-amp'ing måske. Eller en reserve amp? hehe.

Jeg vil ikke kunne klare varmen fra dem på nogen måde.
I øvrigt synes jeg de bør gå som et sæt - Detal og Gravity.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jamen da!Den bemeldte og nedenfor afbildede terminus amplificatus loudspeakuritum cypriotum auruminus kan da ikke volde vanskeligheder i den ærværdige G&S´ske hjernemasse

Er det dén, der skvulper, når jeg bevæger hovedet?

Kurt von Kubik skrev:
Du saver selvfølgelig den lillebitte fidelifut af, som sidder allerbagerst på den.Så griber du dit interne HT kabel og fortinner det med sølvmættet loddetin.Herefter borer du et hul ind i dit kabel i længdeaksen, som i tykkelse svarer til resten af den der fidelifut bagpå Pomonaen. Når det er gjort, så kan du lodde den fast helt inde ved grevinden. Terminalen leder præcist ligeså godt som dine bedste højttalerkabler anyway.Hvis du er en ægte hardcore nittenørd med tilbøjeligheder helt ud i det mest perverterede og lyssky, som faktisk kun kan finde sted i Tokkerbæk overdrev, hvor også de allermindst seværdige parringsritualer finder sted, så skal du finde et spændebånd, som kan klemme HT kablet til Pomonaenn 360 gr. mens du lodder.Så har du i sandhed gjort det du kunne - very hardcore crimp som er forseglet med lodning - uhadada. Til sidst stopper du en pakke vat i hvert øre, for så at pille det ud igen efterhånden som du bliver klogere

Se, så har vi problemet, vattet vil sikkert suge "hjernen" ud

Havde egentlig tænkt mig noget med en boltsaks og lidt punktsvejsning, men det kunne da godt være, jeg skulle prøve det andet først - kan ellers næsten ikke vente med at stikke bananen i dem dér

Takker for brugsvildledningen!

Måske også lidt forsegling af operationen kunne være godt...

Med høflig torsdagshilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
jensen skrev:

Det forbrug overlever du nok .

Det er ikke så slemt igen

Så vidt jeg ved, bruger den 1 KW i timen. Så hvis den er tændt 5 timer om dagen i gennemsnit, bliver det da til mere end et par tusinde kroner om året i strøm... hey, det er sgu egentlig ikke så meget, alle andre udgifter til hifi betraget. Tænke tænke. "Svend P, Æresmedlem af Kubisterne". Tjo, det er godt nok tillokkende  

ej det er små kr .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

sualc
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

2
Til top Vis sualc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sualc

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

sualc skrev:

Gravity'en eller nærmere Gravity'erne, for der var faktisk 2 stk. er solgt, og jeg er den lykkelige indehaver.

Hilsen Hans

Tillykke med sættet - jeg er slet ikke misundelig (næsten)!

Lav endelig en tråd med nogle dejlige billeder af vidundrene!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

sualc skrev:

Gravity'en eller nærmere Gravity'erne, for der var faktisk 2 stk. er solgt, og jeg er den lykkelige indehaver.

Hilsen Hans

Tillykke med dem, hvad skal du bruge 2 stk. til ? Bi-amping ?   

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

TO!!!  sakal du så "bare" bruge den sidste til ren bas???.. skummelt!...  

Må medgive at jeg er imponeret!... (en smule misundelig)

Det er i mine øre ikke verdens mest neutrale og korrekt spillende forstærker! men den eller måske rettere "kandidaterne" og de er meget få.. har jeg under ingen omstendigheder råd til alligevel!.. og får det nok aldrig....  såååå...

Og til den pris jeg har set en gravety til (30000kr.) tror jeg ik man finder bedre forstærker!....

Kan ærge mig VOLDSOMT! over at jeg ik havde de penge da jeg hørte om en brugt pris på de 30 kg...

Jeg har diskuteret meget med hr. CM3 om den og forskellige forstærkere vs. de jeg har som absolutte referancer mm. MEN! har aldrig lagt skjul på at jeg finder Gravety absolut blandt det bedste der findes! og bestemt ikke ukorrekte eller på nogen måde dårlige, og selv om jeg mener at have hørt bedre, og har en absolut referance der er noget andet, (hvilket stridens kærne så har været...) så er det faktisk reelt irellevent og kun teoretisk!...

Jeg ville på et split sekund smide 30 kg. kr. på bordet for en Gravety (hvis jeg bare havde dem) og for all fremtid glæmme alt andet UNDER de referancer jeg ellers har til 4 - 5 gange prisen (hvilket er total urelistisk!) der er ganske enkelt INTET under 100000 kr. der kommer nær!

Jeg bukker mig i støvet og medgir at hvad jeg selv har nu    og hvad jeg realistisk får (hvis ik jeg da kan en dag få fat i en Gravety?) er lige en "tand" underlegen denne, JA! selv de ML trin jeg holder ganske meget af!..   og endda finder lige en lille bitte smule mere strængt neutrale og korrekte i klang balancen.....  men de lever desverre ikke helt op til den dynamik, drive, kontrol og den overlegenhed Gravety spiller med, og så giver jeg gerne afkald på en bitte smule korrekthed, især da det drejer sig om flueknæpperi!.. 

Når jeg om forhåbentlig god 6 - 7 måneder "får" lidt penge til hifi (godt 50 - 60 kg. kr.) vil jeg da se mig om efter en sådan!.. lad ingen tvivl hærske om dette!..

SÅ! HVIS NOGEN SIDDER OM ET HALVT ÅRS TID OG VIL / SKAL SÆLGE EN SÅDAN, SÅ LAD MIG ENDELIG VIDE!!!...

Gravety er en forbandet god forstærker og et imponerende stykke hifi!.. (man får nok ikke noget lignende under adskillige hundrede tusinde i dag!..  man skal i hvertfall godt over de 100kg. før konkurancen begynder!...)

Dette indrømmer jeg promte og ærligt!...  (og så kan hr. CM3 fryde sig i sin sjæl over dette!..  )

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Ikke dårligt med 50-60kkr til hifi.... Jeg satser også på 40-60kkr på en fin check fra onkel skattefar!!
En del skal da klart kastes efter noget nyt hifi. Det passer sikkert med lanceringen af en nye DOXA72. Lækkert!

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er ganske sikker på lige omkring de 50 kg.... men hvis jeg er heldig måske det dobbelte?...  og SÅ! sker der ting & sager...

Hvis jeg ik lige kan få fat i en Dali Gravety til ikke over 30 kg.kr. (hvor jeg så beholder to af de jeg har nu til bassystemet) så må jeg nøjes med et ML trin ( nøjes!!!??  tænk at sige sådan!..  )   grænsen går ved de 30 - 35 kg. da der er en del andre MUST! buy! også... (da min nuværende pre, og DAC IKKE! vil leve op til effektrin i den klasse.. og højtalerne kræver et "face lift" for at følge med... min egen højtaler er lidt forsømt og er i modsætning til de udgaver af den jeg har bygget til andre ikke helt up to data...  )

mvh. 

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

sualc
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

2

sualc
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

2

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum