Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
Hvis denne oplysning om 40W klasse A, ikke er at finde på Densens hjemmeside, kan der vel være tale om vildfarne oplysninger, der har fundet vej ind i teksten på hifi4all ?

I så fald, bør de vel rettes i teksten, hvis de ikke hører hjemme der.

Der står de er skrevet AF Densen, men redigeret af Kenneth i sin tid.
Jeg tror ikke Kenneth retter den slags op, men man må jo spørge de rette steder.

Jo, men hvis monoblokkene vitterligt leverer 40W i ægte klasse A, så virker det fjollet, ikke at reklamere med det på hjemmesiden.

Det er jo et af de absolut store salgsparametre.

Det kan der da være noget om, måske bliver det gemt til en kæmpe reklamekampagne.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
Hvis denne oplysning om 40W klasse A, ikke er at finde på Densens hjemmeside, kan der vel være tale om vildfarne oplysninger, der har fundet vej ind i teksten på hifi4all ?

Jeg tror ikke Kenneth retter den slags op, men man må jo spørge de rette steder.

Jo, men hvis monoblokkene vitterligt leverer 40W i ægte klasse A, så virker det fjollet, ikke at reklamere med det på hjemmesiden.

Det kan der da være noget om, måske bliver det gemt til en kæmpe reklamekampagne.

Jeg kan se to muligheder:

1. Det har stået på hjemmesiden, men er blevet slettet.
  2. Det har aldrig stået på hjemmesiden, og er tilføjet i teksten til hifi4all, på en eller anden vis, måske af den der har sendt teksten til redaktionen, eller af en på redaktionen.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har oprettet en tråd, hvor debatten kan fortsætte, idet denneher ikke rigtigt egner sig.

Er det OK?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50723&K W=Kurt+von+Kubik

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:

Jeg kan se to muligheder:

1. Det har stået på hjemmesiden, men er blevet slettet.
  2. Det har aldrig stået på hjemmesiden, og er tilføjet i teksten til hifi4all, på en eller anden vis, måske af den der har sendt teksten til redaktionen, eller af en på redaktionen.

Jeg kunne heller ikke lige dy mig for at lure på Densens hjemmeside   fandt denne oplysning...

Disclaimer: Densen reserves the right to alter technical specifications without notice in order to improve the musical performance of our products.

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

At man ikke oplyser det med de 40 watt klasse-A kan også være et rent tilfælde, at man tilfældigvis har glemt at det er tilfældet???
Der sker tilfældigvis en del tilfælde tilfældige steder i verden.....

Jens J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Det er ret let at finde ud af, om denne Densen leverer 40 watt i klasse-A. Jeg antager det er i 8 ohm, da det kræver mindre tomgangsstrøm end i 4 ohm.
Strømtrækket "I" fra belastningen "R" ved en effekt "P" er givet ved:

I = SQRT(P/R). Indsætter man værdierne P = 40 og R = 8 får man følgende resultat: I = SQRT(40/8) = 2.23 Ampere.

Dette er en RMS værdi, og for at få peak værdien, skal vi gange med SQRT(2) = 1.41

I(peak @ 40watt @ 8ohm)= 2.23 Ampere * 1.41 = 3,16 Ampere.

For at levere 40 watt klasse-A i 8 ohm, skal forstærkeren altså køre med en tomgangsstrøm på 3.16 Ampere.

Nu er Densen jo jævnligt repræsenteret herinde, og plejer gerne at deltage i diskussioner. Eks har han været venlig at hjælpe med nogle udregninger omkring eks DALI Gravity's klasse-A effekt. Og vi kan jo så prøve at spørge Thomas Sillesen, og en B-350 vitterligt kører med en tomgangsstrøm på 3.16 Ampere?? Jeg er naturligvis klar over, at der findes visse fabrikshemmeligheder, men jeg har fuld tillid til, at Thomas ikke er interesseret i at forkerte oplysninger flyder rundt på nettet. De 40 watt klasse-A kunne jeg i øvrigt ikke finde på Densens egen site. Det er vel ikke noget der er brygget her på siden???

Man kan i øvrigt regne lidt videre....

Densen er specificeret til 125 watt @ 8 ohm. Det kræver et spændingssving på 31.6 Vrms = 44.7 Vpeak.
Forsyningen til udgangstrinnet skal altså være minimum 2 x 44.7 VoltDC (antaget at den ikke er balanceret). Med en tomgangsstrøm på 3.16 Ampere, vil det give anledning til et tomgangsforbrug alene i udgangen på 2 * 44.7Volt * 3.16Ampere = 282.5 watt. Sådan lige på øjemål, synes jeg det virker af meget til de køleribber der er anvendt.

Men men men... Jeg kan naturligvis tage fejl. Jeg kan have lavet regnefejl eller simpelthen bare ikke forstå tingene korrekt....

Om ikke andet, kunne det være meget interessant at høre historien fra Densen selv, så vi er fri for flere misforståelser . Det er ved at være lidt kedeligt her på forum!!!

Vedr. tomgangsstrøm - Lad os prøve engang til:  Densen benytter sig af push pull udgang, man kan derfor nøjes med den halve tomgangstrøm ca 1.6 A, hvilket gør det muligt at trække 3.2 A i belastning før forstærker går i klasse B. Sådan er det i 99.9% normale bipolar push pull trin.

/Jens

Til top Vis Jens J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens J

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hmm. Det var egentlig synd at "Klasse A tråden" blev lukket. Fint nok at du åbnede den for at få debatten væk fra din egen tråd og bortset fra joken om varmluft(ovn) var den vel egentlig sober nok

Haugaard

PS. Et ordentlig køkken har gaskomfur

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Mr.Diy
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: skruerselv

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Ja, at den tråd blev lukket og der fes endnu en advarsel afsted, virker en del mere som en menneskejagt, en moderering.

Den advarsel var godt nok tynd.

Kan man diskutere data på forstærkere her, hvis det er et kendt mærke - NOPE, det kan man ikke  

Nå, nok om det, det er jo suverænt bosserne der bestemmer.

Til top Vis Mr.Diy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Diy

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Det her modstandshalløj, som sidder i udgangen på din 3560, er det noget du bruger permanent nu ?
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre lidt, om du har eksperimenteret med forskellige værdier på modstandene, og om det har betydning i dit setup ?

Lidt OT at snakke om hifi i disse tider måske, men det er jo en spændende hobby.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Det her modstandshalløj, som sidder i udgangen på din 3560, er det noget du bruger permanent nu ?
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre lidt, om du har eksperimenteret med forskellige værdier på modstandene, og om det har betydning i dit setup ?

Lidt OT at snakke om hifi i disse tider måske, men det er jo en spændende hobby.

Ja det er det!
Jeg kan ikke holde trafoerne ud - de gjalder.
Jeg har ikke eksperimenteret med andre modstande, idet TLérne har et bestemt niveau, som skal bringes ned til SPDIF niveau. Hertil søges der at impedanstilpasse til 75 Ohm med de angivne værdier. Eftersom de tilmed fungerer fremragende, er jeg meget lidt tilbøjelig til at rode mere med det, forstår du?
Jeg er blevet overrasket over effekten af dem, som nok er nørdet, men efter min opfattelse helt rigtig. man får ganske enkelt en lidt mere elektronikfri klang. Der er noget badeværelse der forsvinder, og giver plads til udklingning og dybde. Jeg mener det er herregodt, og jeg har mange gange forsøgt at vende tilbage til trafoudgangen, men jeg drejer på hælen hver gang.
Man får simpelthen en mere intim præsentation uden de dersens jernklumper.
Instrumenter optræder klart mere samlede, ligesom mikrofonplacering åbenbares.
Jeg har f.eks. en ufattelig flot optagelose af Sibelius samlede orkesterværker, hvor det bare bliver så tydeligt, at den er optaget lidt oppefra. Styr på dimensionerne og tonalt set finder tingene sammen. Det må være noget tids snask der forsvinder som dug for solen, og faktisk kan du så skrue en lille smule højere op for godterne.

Det er vist dte jeg kan sige om det.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Hej der og båt!

Velkommen her imin hardcore tråd, hvor advarslerne næsten kun overgås i frekvens af sagsanlæggene, undskyldningerne er der en del længere imellem.

Men det var nu slet ikke den slags jeg villle ævle om.

Jeg har på opfordring af en god ven foretaget lidt eksperimenter - igen for dæwsen da!
Det burde jeg egentlig nok holde op med før det går helt galt, men nu overlevede jeg trods alt denneher gang, så kan jeg ligeså godt berette lidt om det.

Jeg blev som sagt ringet op af min ven, som fortalte mig, at han havde købt noget dæmpefiduseri til væggene i hans hjemmebio, og om jeg var 112% vild efter lidt af det.
Efter at have tænkt lidt over det i nogle måneder, meldte jeg tilbage, at 12% nok var grænsen.
Men æh jeg tror det var solgt til anden side da det så kom så vidt, eller også kom fragtskibet aldrig rigtig i havn eller hvad ved jeg.
Nå men så gik der igen et par generationer, hvorefter han ringede igen "har du ikke andet at bruge tiden til" svarede jeg vidst. Men nu havde han altså fået fingre i et helt 100% fysisk tilstedeværende læs Rockfon plader. Enkelte havde lidt skader efter noget hjulspin eller hvad ved jeg, men det var ægte nok.
Men øhhh om jeg så ville have lidt af det så?
Jeg slog til!
8 plader a 60X60 cm.
Belært af tidligere bestræbelser, skal den slags manøvrer indledes med forsigtighed.
Hele idéen med at bruge Rockfon er, at eliminere de højfrekvente reflektioner der lige præcist rammer lyttepositionen og evt. nogle få andre strategiske steder.
Man må altså ikke begynde at dæmpe en hel væg eller et større område, idet man så ændrer væsentligt ved den energi der er i rummet og sidenhen rammer lytteren.
Hvis højttaleren har en jævn og pæn powerresponse, så skal man mao. ikke gribe til yderligheder, kun småjusteringer.
Well! som allerede sagt, så bør man lade energien fordeles jævnt i lokalet, og faktisk kun difusere eller absorbere energi, der ellers ville ramme lyttepladsen meget hurtigt efter den direkte lyd fra højttaleren.
I realiteten betyder det typisk at man skal absorbere lige bag lyttepladsen og f.eks. ca. midt mellem lytteposition og højttalere ude ved sidevæggene. Det kan også give mening at gøre lidt lige bag højttaleren og i visse tilfælde også ret foran den, men på den modsatte væg.
Allervigtigst er det dog at man lige styrer sig.
Får du først placeret et par plader rigtigt og hører resultatet, så kan man let fristes til at tro, at det dobbelte er dobbelt så godt osv. oglige pludselig sidder du i et rum, der fra 500 Hz og opefter er lyddødt, hvorimod resten får huset til både at ryste og rasle.

Tanken og idéen er altså - lige for at skære det ud i lagkage, at energiniveauet i lokalet ikke bør forsøges ændret, men at man blot lige beskytter lyttepositionen mod reflektioner der når ørerne meget hurtigt efter den direkte lyd.

Der er efterfølgende én ting jeg så godt tør love.
"You won´t believe it"
Effekten med f.eks. Rockfon er nærmest utrolig.
Jeg vil vove den påstand, at man kan få større forskel vha. rockfon for 4-500 dask end vha. kabler for 150.000 kr. eller blanke og flotte CD maskiner for endnu mere.

Rockfon er tilmed ikke grimt. Man kan faktisk godt få noget rimeligt æstetisk ud af sådanne plader. Mine er hvide og vel ca. 15 mm. tykke. Kanten er grim, men man kan lave rammer til dem, eller male kanten eller begge dele eller whatever.

Nogle få af disse plader er efter min opfattelse en usædvanlig god kapitalanbringelse, såfremt målet er en mere naturlig lyd. Man skal bare ikke oversatse. Det er klart bedre at bære nogle stykker ud for at sikre sig at der ikke går noget galt, end blindt at antage at jo mere jo bedre.

Man kan nok heller ikke reelt bruge det sammen med en hvilken som helst højttaler.
Nogle højttalere er konstrueret til at blive aflyttet direkte på aksen, idet de her er mest liniære. En sådan højttaler har typisk en helt anden klangbalance til siderne end på aksen, og her kan det være svært at gøre noget. For i realiteten har konstruktøren valgt, at det højttaleren laver "mindst" af, altså skal være det bedste den laver.
I modsat fald findes der højttalere, hvor man har erkendt, at det højttaleren laver "mest" af, også skal være det man ønsker lytteren skal opleve.
En sådan højttaler har ikke nødvendigvis - eller rettere næsten som en naturlov - en ret frekvensgang i de øvre oktaver på aksen. Det lader sig kun svært gøre, om det overhovedet er muligt.

Den førstnævnte tilstræber en slags hovedtelefoneffekt, som i øvrigt meget nemt lader sig forstyrre, hvor den sidste tilstræber en mere naturlig måde at imødekomme lytteren på.

Det er den sidstnævnte højttaler der er nemmest at forudsige, hvor, hvordan og hvor meget man bør justere, hvor førstnævnte kan være meget vanskelig.

Men som resultat kan jeg da nævne, at 3D kan trimmes på det utroligste.
Får man det placeret rigtigt, så kan man undgå "båt lyde", så det er muligt at skrue højere op med større realisme til følge, helt uden sædvanlige tendenser til, at ting kan vokse sig store i lydbilledet. Instrumenter og aktører bliver med andre ord stående hvor de er.
Bassen ændrer det dog ikke på, så vær varsom og klog, hvilket jeg godt nok ikke har prøvet, men jeg tror det er en god idé.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

Det kunne da være sjovt at se nogle billeder af hvor du har placeret dine i lytterummet, KvK.

Til interesserede kan jeg oplyse at prisen ligger på omkring 250-300 kr pr m2 (ikke pr. plade). De er så diskrete at man formentlig vil kunne få dem til at passe ind i de fleste hjem, til forskel fra det droppede pyramideskum, der er noget mere fremtrædende at kigge på :

img182/400/pic006hx8.jpg

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Ja!

Det er sørme sådan de ser ud.
Måske de kan fås i andre farver også, men lad være med at male på dem, så er deres akustiske egenskaber ødelagt.
Jeg tror prisen ligger omkring en hund stykket.

Princippet er derefter "sinne gas - sinne gas"

Diskanten
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

dobbeltprofil!

Bruger siden: 16 Marts 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hej der og båt!

Velkommen her imin hardcore tråd, hvor advarslerne næsten kun overgås i frekvens af sagsanlæggene, undskyldningerne er der en del længere imellem.

Jeg har på opfordring af en god ven foretaget lidt eksperimenter - igen for dæwsen da!
Det burde jeg egentlig nok holde op med før det går helt galt, men nu overlevede jeg trods alt denneher gang, så kan jeg ligeså godt berette lidt om det.

Jeg blev som sagt ringet op af min ven, som fortalte mig, at han havde købt noget dæmpefiduseri til væggene i hans hjemmebio, og om jeg var 112% vild efter lidt af det.
Efter at have tænkt lidt over det i nogle måneder, meldte jeg tilbage, at 12% nok var grænsen.
Men æh jeg tror det var solgt til anden side da det så kom så vidt, eller også kom fragtskibet aldrig rigtig i havn eller hvad ved jeg.
Nå men så gik der igen et par generationer, hvorefter han ringede igen "har du ikke andet at bruge tiden til" svarede jeg vidst. Men nu havde han altså fået fingre i et helt 100% fysisk tilstedeværende læs Rockfon plader. Enkelte havde lidt skader efter noget hjulspin eller hvad ved jeg, men det var ægte nok.
Jeg slog til!
8 plader a 60X60 cm.
Belært af tidligere bestræbelser, skal den slags manøvrer indledes med forsigtighed.
Hele idéen med at bruge Rockfon er, at eliminere de højfrekvente reflektioner der lige præcist rammer lyttepositionen og evt. nogle få andre strategiske steder.
Man må altså ikke begynde at dæmpe en hel væg eller et større område, idet man så ændrer væsentligt ved den energi der er i rummet og sidenhen rammer lytteren.
Hvis højttaleren har en jævn og pæn powerresponse, så skal man mao. ikke gribe til yderligheder, kun småjusteringer.
Well! som allerede sagt, så bør man lade energien fordeles jævnt i lokalet, og faktisk kun difusere eller absorbere energi, der ellers ville ramme lyttepladsen meget hurtigt efter den direkte lyd fra højttaleren.
I realiteten betyder det typisk at man skal absorbere lige bag lyttepladsen og f.eks. ca. midt mellem lytteposition og højttalere ude ved sidevæggene. Det kan også give mening at gøre lidt lige bag højttaleren og i visse tilfælde også ret foran den, men på den modsatte væg.
Får du først placeret et par plader rigtigt og hører resultatet, så kan man let fristes til at tro, at det dobbelte er dobbelt så godt osv. oglige pludselig sidder du i et rum, der fra 500 Hz og opefter er lyddødt, hvorimod resten får huset til både at ryste og rasle.

Tanken og idéen er altså - lige for at skære det ud i lagkage, at energiniveauet i lokalet ikke bør forsøges ændret, men at man blot lige beskytter lyttepositionen mod reflektioner der når ørerne meget hurtigt efter den direkte lyd.

"You won´t believe it"
Jeg vil vove den påstand, at man kan få større forskel vha. rockfon for 4-500 dask end vha. kabler for 150.000 kr. eller blanke og flotte CD maskiner for endnu mere.

Rockfon er tilmed ikke grimt. Man kan faktisk godt få noget rimeligt æstetisk ud af sådanne plader. Mine er hvide og vel ca. 15 mm. tykke. Kanten er grim, men man kan lave rammer til dem, eller male kanten eller begge dele eller whatever.

Nogle få af disse plader er efter min opfattelse en usædvanlig god kapitalanbringelse, såfremt målet er en mere naturlig lyd. Man skal bare ikke oversatse. Det er klart bedre at bære nogle stykker ud for at sikre sig at der ikke går noget galt, end blindt at antage at jo mere jo bedre.

Man kan nok heller ikke reelt bruge det sammen med en hvilken som helst højttaler.
Nogle højttalere er konstrueret til at blive aflyttet direkte på aksen, idet de her er mest liniære. En sådan højttaler har typisk en helt anden klangbalance til siderne end på aksen, og her kan det være svært at gøre noget. For i realiteten har konstruktøren valgt, at det højttaleren laver "mindst" af, altså skal være det bedste den laver.
I modsat fald findes der højttalere, hvor man har erkendt, at det højttaleren laver "mest" af, også skal være det man ønsker lytteren skal opleve.
En sådan højttaler har ikke nødvendigvis - eller rettere næsten som en naturlov - en ret frekvensgang i de øvre oktaver på aksen. Det lader sig kun svært gøre, om det overhovedet er muligt.

Den førstnævnte tilstræber en slags hovedtelefoneffekt, som i øvrigt meget nemt lader sig forstyrre, hvor den sidste tilstræber en mere naturlig måde at imødekomme lytteren på.

Det er den sidstnævnte højttaler der er nemmest at forudsige, hvor, hvordan og hvor meget man bør justere, hvor sidstnævnte kan være meget vanskelig.

Får man det placeret rigtigt, så kan man undgå "båt lyde", så det er muligt at skrue højere op med større realisme til følge, helt uden sædvanlige tendenser til, at ting kan vokse sig store i lydbilledet. Instrumenter og aktører bliver med andre ord stående hvor de er.
Bassen ændrer det dog ikke på, så vær varsom og klog, hvilket jeg godt nok ikke har prøvet, men jeg tror det er en god idé.

På baggrund af den lettere konfrontations-søgende indledning i ovenstående indlæg, vil jeg spørge, hvorledes kan man være sikker på, at det rent faktisk er Kurt von Kubik der har skrevet indlægget, og ikke en eller anden ondskabsfuld person der har "hacket" Kurt von Kubik's profil, og så efterfølgende skriver grimme ting under dække af, at være Kurt. 

Til top Vis Diskanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diskanten

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Diskanten skrev:

På baggrund af den lettere konfrontations-søgende indledning i ovenstående indlæg, vil jeg spørge, hvorledes kan man være sikker på, at det rent faktisk er Kurt von Kubik der har skrevet indlægget, og ikke en eller anden ondskabsfuld person der har "hacket" Kurt von Kubik's profil, og så efterfølgende skriver grimme ting under dække af, at være Kurt. 

Hvordan kan vi vide at du er Diskanten? Din skrivestil minder meget om Mellemtonens

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Diskanten skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Hej der og båt!

Jeg slog til!
8 plader a 60X60 cm.

"You won´t believe it"

Det er den sidstnævnte højttaler der er nemmest at forudsige, hvor, hvordan og hvor meget man bør justere, hvor sidstnævnte kan være meget vanskelig.

Hvis du ser indlægget som konfrontationssøgende, så leder du måske netop selv efter den slags indlæg ?

Debat uden konfrontationer, er vel næppe debat, men snarere noget der leder tanken hen på selvcencur. Visse websteder der driver debat, tror mere på selvcencur, end cencur.
Der kan man så være enig eller uenig (og måske også midt imellem ).

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Spændende indlæg, Kurt - men langt fra nok til at hive en advarsel hjem. Det er da vist en ommer? Noget om, hvordan strategisk anbragt Rockfon  kan dæmpe den skingre tone fra advokater, havde da også været interessant.

Kurt von Kubik skrev:

- øhh, hvilken af dem er det lige, du mener? Mon ikke den sidstnævnte sidstnævnte burde være den førstnævnte?

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Diskanten skrev:

Det kan man aldrig være sikker på!
Profiler kan være ligeså herreløse som en prut i en langsom elevator.

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Godaw og en chokolademad,

Rummets akustiske egenskaber er ganske rigtigt en faktor der har overordendlig stor betydning og et område hvor der typisk kan hentes rigtigt meget. Ofte er det faktisk omsonst at begynde på at optimere og trimme systemet, før rummet er i orden. 

Jeg er selv lige blevet færdig med en inverteret dæmpning af rummet her, forstået på den måde at der er blevet flået ret store mængder enkeltlags gips-skal-vægge ned. Lavet som det var, var det simpelthen en energisuger af format.

Jeg var godt klar over problemet, men havde udskudt det en del da det er et stort og ret usselt arbejde, især fordi den ene væg er en gammel ydervæg som lige skulle have fjernet 10 kg gammel kalk for at få lidt finish...

Nu har jeg så nået det punkt hvor der skal dæmpes en smule de rigtige steder og det skal gøres med nænsom hånd.

Om så rockfon er optimalt vil jeg nok tillade mig at sætte spørgsmåltegn ved, de plader du har fået er jo plader til hængelofter. En god test er at stå vinkelret på højttaleren og så bruge en plade som reflektor, det giver en rimelig idé om hvilken del af lydspektret der bliver dæmpet og hvor meget.

Hilsner,

Karsten

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Spændende indlæg, Kurt - men langt fra nok til at hive en advarsel hjem. Det er da vist en ommer? Noget om, hvordan strategisk anbragt Rockfon  kan dæmpe den skingre tone fra advokater, havde da også været interessant.

Kurt von Kubik skrev:

- øhh, hvilken af dem er det lige, du mener? Mon ikke den sidstnævnte sidstnævnte burde være den førstnævnte?

Jeg tror jeg har fået det rettet nu.
Men du er på sporet i hvert tilfælde.
Mht. til alternativ dæmpning af påtrængende lydkilder, viser Rockfon igen sin sande styrke. Proppet i åbningerne øverst og nederst er der arbejdsro igen

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes