| Forfatter |
|
Jesper001 Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 326
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er klar over at Z er frekvens-afhængig. Selvom jeg er ny indenfor området har jeg trods alt et forspring sådan rent elektro-teknisk, da jeg er ny-udlært elektriker...En del formler er trods alt de samme eller meget tæt derpå! Ganske vidst har kabinettet også noget at sige når man beregner sit filter, men spørgsmålet er jo nok hvornår det går hen og bliver det som jeg kalder for flue-knepperi (Når noget er endnu mindre end bagateller!). Og idet at WinISD beder om Z, kan dette vel ikke være forkert. De formler som jeg kender til, når vi snakker beregning af delefilter tager også udgangspunkt i Z....
Men der må sq da være et sted hvor de har disse komponenter liggende! Det kan heller ikke være så sjældent endda at spoler og kondensatorer i den størelsesorden bruges. En enhed på 4 ohm, er der for så vidt ikke noget unormalt i, og heller ej et filter på 70-80 Hz. Men må kontakte de forskellige hoveder i morgen...
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 04:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke tit der bruges passive filtre til en så lav frekvens, med spoler i den størrelse! Visse billige systemer kører godt nok med passiv deling lavt, men her optræder lavpass delingen akustisk i form af en bandpass sub - så kan man køre højpass delingen via en enkelt kondensator, som er lettere at få fat på i passende størrelse (og billigere!).
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da også mene de har alle de komponenter liggende.
Hvis du vil have noget der virker, så find sådanne nogle: