| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Acer skrev:
L.B. skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Stjernekonfig er i øvrigt vederstyggeligt fedt, men der er ikke mange der tror på det - altså indtil de selv hører det  |
|
|
Må man være så fri at spørge den høflige mand hvordan "stjernekonfiguration" laves?
|
|
|
Det er noget med en skoæske, gerne fra størrelse 45 og opad , lige lange netkabler ud til hver udtag fra dit stjernepunkt midt i skoæsken og vupti du har en stjerneforbindelse - den havde du iøvrigt i forvejen i din nu solgte Supra netskinne
|
|
|
Hvad er det så, der får Supra skinnen til at lyde så grimt, gnæk-gnæk?
|
|
|
Bruges det dueblå kabel også internt i netskinnen ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 01 December 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Acer skrev:
L.B. skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Stjernekonfig er i øvrigt vederstyggeligt fedt, men der er ikke mange der tror på det - altså indtil de selv hører det  |
|
|
Må man være så fri at spørge den høflige mand hvordan "stjernekonfiguration" laves?
|
|
|
Det er noget med en skoæske, gerne fra størrelse 45 og opad , lige lange netkabler ud til hver udtag fra dit stjernepunkt midt i skoæsken og vupti du har en stjerneforbindelse - den havde du iøvrigt i forvejen i din nu solgte Supra netskinne
|
|
|
Hvad er det så, der får Supra skinnen til at lyde så grimt, gnæk-gnæk? |
|
|
Bruges det dueblå kabel også internt i netskinnen ?  |
|
|
I have no idea - af en eller anden grund når de altid at nedsmelte, før jeg får dem skildt ad
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Acer skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Acer skrev:
L.B. skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bruges det dueblå kabel også internt i netskinnen ? 
|
|
|
I have no idea - af en eller anden grund når de altid at nedsmelte, før jeg får dem skildt ad Med denne her?

|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han menes at være set ham snige sig rundt om SA´s domicil.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Acer skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Acer skrev:
L.B. skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
|
|
|
|
|
Det er noget med en skoæske, gerne fra størrelse 45 og opad , lige lange netkabler ud til hver udtag fra dit stjernepunkt midt i skoæsken og vupti du har en stjerneforbindelse - den havde du iøvrigt i forvejen i din nu solgte Supra netskinne |
|
|
|
|
Bruges det dueblå kabel også internt i netskinnen ? 
|
|
|
I have no idea - af en eller anden grund når de altid at nedsmelte, før jeg får dem skildt ad Med denne her?

|
|
|
|
|
|
Yeps, det er helt rigtigt ramt, hr. Kaptajn!
En nyudviklet blanding af ilt, brint og butan kan lave nedsmeltninger af selv smågenstridigt hifi, såsom Gravity og den slags skrammel
@KvK: Jow-jow, nu har de jo lavet en ny Explorer, så hvad ville være mere passende, end at sætte den i permanet kredsløb, gnæk-gnæk
Med brandbar hilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 03 December 2005 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
En nyudviklet blanding af ilt, brint og butan kan lave nedsmeltninger af selv smågenstridigt hifi, såsom Gravity og den slags skrammel
@KvK: Jow-jow, nu har de jo lavet en ny Explorer, så hvad ville være mere passende, end at sætte den i permanet kredsløb, gnæk-gnæk
Med brandbar hilsen G&S
|
|
|
Ja lad os dog nu få alt det bras brændt af Jorden er et tiltagende bedre sted at være, jo flere Explorer der står i flammer
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, nu går jagten ind efter disse kabler i 3m længde...
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der ikke alternativer i samme prisklasse i en mindre hidsig farve? Der må da være andre brancher hvor man benytter skærmede kabler som std. Jeg er ikke normalt sart, men de er da meget røde.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ER røde, enig! Jeg er også lidt kede af mine, men har overvejet at trække en sort kabelstrømpe over dem.
Er der nogen der har prøvet at bestille hos Kabelshop.dk? Det tog næsten en måned fra jeg bestilte til jeg fik mine direkte fra Solar!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
De ER røde, enig! Jeg er også lidt kede af mine, men har overvejet at trække en sort kabelstrømpe over dem.
Er der nogen der har prøvet at bestille hos Kabelshop.dk? Det tog næsten en måned fra jeg bestilte til jeg fik mine direkte fra Solar!
|
|
|
Hej Svend P.
Kan man som privatmand bestille direkte hos Solar? Og er det billigere end 'normalt'?
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
Hej Svend P.
Kan man som privatmand bestille direkte hos Solar? Og er det billigere end 'normalt'?
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Nej og nej. Det er kun virksomheder der kan købe hos Solar. Heldigvis arbejder jeg et sted der handler med dem Prisen hos Solar løber op i næsten 300 kr stykket, og det er altså uden fortjeneste. Så jeg vil mene at tilbuddet fra kabelshop er rimeligt.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Nilau skrev:
|
Hej Svend P.
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Nej og nej. Det er kun virksomheder der kan købe hos Solar. Heldigvis arbejder jeg et sted der handler med dem Prisen hos Solar løber op i næsten 300 kr stykket, og det er altså uden fortjeneste. Så jeg vil mene at tilbuddet fra kabelshop er rimeligt.
|
|
|
Hej igen...
Fandt vi nogensinde ud af om det rent faktisk er det 'rigtige' PKAJS-kabel som Kabelshoppen forhandler? Der var en hel del tvivl om det...og ingen havde/har tilsyneladende bestilt det hos dem [Kabelshoppen].
Hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kunne være rart endeligt at få bekræftet og det er de rigtige Kubistisk-godkendte versioner .
Jeg må stadig indrømme, at jeg har det lidt svært med at skulle bestille dem i 3 meter. Chancen for at de kommer til at ligge og rode med andre kabler er stor og gad vide om det ikke skader mere end det gavner 
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg købte mine skærmede kabler igennem www.otra.dk, det var så igennem den installatør hvor jeg arbejdede, det var et gråt 3x1,5mm2. Med flettet skærm, det kunne også fået som 3x2,5mm2. jeg gav ca.200 kr. for 22m. kabel og så kom skærmen helt ned i begge stil og blev jordforbundet, hvis de skal være lidt mere frækt så en kabelstrømpe ned over, de har et hav af skærmede kabler og jeg havde mit kabel 1 dag senere, det de ikke har skaffer de hurtigt hjem
Håber det kan hjælpe
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
som elmand har jeg haft nem adgang til at prøve kablet..skal rapportere at mine snoede 2 gange 1,5 solid core pvl (uden plastkappen) i snørebånd af bomuld gør grin med det!
mvh/slowon der lige minder om at stikket SKAL være ebonit eller anden ikkeplastickomponent..
|
| Til top |
|
| |
christianx Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
som elmand har jeg haft nem adgang til at prøve kablet..skal rapportere at mine snoede 2 gange 1,5 solid core pvl (uden plastkappen) i snørebånd af bomuld gør grin med det!
mvh/slowon der lige minder om at stikket SKAL være ebonit eller anden ikkeplastickomponent..
|
|
|
Ahhhh, mon ikke din evaluering i sidste ende, kan begrundes med manglende kvaliteter i dit set-up!!.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mon ikke dit indlæg kan begrundes med uvidenhed om mit setup?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
|
|
|
Hvis bomulden bliver våd, og du rører ved lederen mens der er spænding på, kommer du nu nok til at få glæde af nogle apparater der benytter hospitalskabler under alle omstændigheder. Bare ikke lige i hifi sammenhæng
Har du sammenlignet med de røde kabler, eller de grå?
|
| Til top |
|
| |
christianx Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
mon ikke dit indlæg kan begrundes med uvidenhed om mit setup?
|
|
|
Nej, det tror jeg faktisk ikke, jeg har sakset mig lidt frem og tilbage mellem diverse tråde, og har da en vis fornemmelse af hvilke komponenter dit set-up er sammensat af, i modsat fald ville jeg heller ikke fremture med mit indlæg .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har kun hørt det røde,og måske har christianx lidt ret - hvis man betragter det at mit anlæg er født med kabelbrønd efter eget valg,som "manglende kvalitet" - derudover har forforstærkeren jo en reguleret forsyning,hvilket selfølgelig skaber en egen resistens overfor mærkelige parasitstrømme,og/eller diverse dielektrikum - men hvis den herre mener at diy skulle være mindre kvalificeret end færdigfabrikata,spilder jeg ikke mere tid på et så patetisk postulat!
det er fuldstændigt korrekt at våd bomuld leder glimrende,men mon ikke sikringen (for mit anlæg kører nemlig kun på en sikring...) nok skal gøre sin pligt,inden jeg havner på hospitalet? trods de mange meninger om manglende dynamik ved brug af skilletrafo,bruger jeg nu alligevel en 2000va udgave,ene og alene fordi det lyder bedre her i huset - forklaringen kan skyldes den extreme mængde energi,kernen har ophobet og gerne giver videre hvis der skulle komme en puls der overstiger den nominelle strøm,der ellers flyder gennem de 26 kilo jern og kobber som adskiller anlægget galvanisk fra nettet.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |