Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 17:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HiFi HTPC...kan man det? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Motherboard: AOpen i855 GMEm-LFS (1.800,-)
CPU: Pentium-M Dothan 1.6GHz (1.500,-)
RAM: 512Mb DDR-RAM (500,-)
GFX-kort: Radeon 9250 med VGA og DVI (500,-)

Jeg kan godt lige din politik omkring strømforbrug, Jeg er dog bange for at den kommer til kort mht højt opløsnings WMA (? ikke sikker på forkortelsen). Hvordan har den det ellers med highres DivX/Xvid?

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke der vil være nogle problemer for ham at kører HD-WMA jeg sidder med en laptop med 256mbram og CPU: Pentium-M Centrine 1.5GHz, jeg kan godt se den lave udgave af HD-WMA (780pi eller vor meget det nu er) men den høje kanjeg ikke kører. Men det er også fordi at der hvor jeg har fået min bærebar fra er en meget meget dårlig produktion (IBM).

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Jeg tror ikke der vil være nogle problemer for ham at kører HD-WMA jeg
sidder med en laptop med 256mbram og CPU: Pentium-M Centrine 1.5GHz,
jeg kan godt se den lave udgave af HD-WMA (780pi eller vor meget det nu
er) men den høje kanjeg ikke kører. Men det er også fordi at der hvor
jeg har fået min bærebar fra er en meget meget dårlig produktion (IBM).

Hvis en IBM 1.5 ikke kan, tvivler jeg meget stærk på at nogen anden 1.5 kan. Hvis det er en Centrino betyder det at det er samme CPU og bundkort, uanset mærke. Så jeg kan ikke se at IBM skulle være langsommere end nogle andre.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

søborg skrev:
Nice, men ser du så også TV på projektoren og er det ikke lidt træls? Jeg spørger fordi jeg går med samme tanke. Vil gerne have projektoren men også gerne noget let til de regnfulde eftermiddage...og om sommeren hvor solen aldrig rigtig går ned. Så er der jo meget lyst til sent på aftenen. Jeg har ikke mulighed for at mørkelægge min stue som i øvrigt er sydvendt og har 12m2 vinduer...

Indtil videre ser jeg ikke TV, har intet TV-kort i HTPC'en og er heller ikke sikker på jeg skal have det. Mit TV-forbrug var så tæt på nul (vel en time om måneden) at det er lidt ligegyldigt. Men, hvis man zommer ud så billedet bliver mindre så fungerer en projektor egentlig rimelig fornuftigt selv i dagslys.

søborg skrev:
Hvad gør ffdshow? Har efterhånden hørt det omtalt gentagende gange, men aldrig fundet ud af hvad det gør. Det samme gælder Zoomplayer...

ffdshow er en kanon god decoder til blandt andet DivX med indbyggede AC3filtre, samt post-processing af billedet.
Zoomplayer er en en avanceret GUI til at styre ens mediaplayer, DVD-afspiller og andet. Den tilbyder et ensartet interface med en masse ekstra konfigurerbar funktionalitet, plus at den giver dig en meget bedre kontrol over hvilke filtre og dekodere der bliver brugt til de forskellige ting.

søborg skrev:
Synes i øvrigt at din PC lyder fornuftig, jeg havde selv forestillet mig noget tilsvarende. Legede lidt med tanken om en ITX men er ikke sikker på at der er kraft nok i sådan en lille fætter.

Jeg kender ikke ITX'erne, men en Pentium-M er ganske kraftig. Min 1.6GHz kan iøvrigt overclockes til 2.0GHz uden problemer, hvis man får brug for lidt ekstra power.

Hygge
JJ

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:
Jeg kan godt lige din politik omkring strømforbrug, Jeg er dog bange for at den kommer til kort mht højt opløsnings WMA (? ikke sikker på forkortelsen). Hvordan har den det ellers med highres DivX/Xvid?

Jeg tror ikke det bliver noget problem. Under normal filmafspilning står den og hygger med 20-30% processor forbrug.

RETTET: Jeg henter nogle high definition (720p og 1080p) samples ned fra microsoft.com og ser hvordan den afspiller det.

Hygge
JJ

søborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Jeg kender ikke ITX'erne, men en Pentium-M er ganske kraftig. Min 1.6GHz kan iøvrigt overclockes til 2.0GHz uden problemer, hvis man får brug for lidt ekstra power.

ITX'erne er mindre end microATX og kommer ofte med onboard CPU. De fås med ok power omkring 1000MHz og en masse andre features. Den store fordel ved dem er at de ikke fylder noget og de bliver ikke varme og de bruger ingen strøm og de er ok billige og de larmer ikke og...og...og fik jeg nævnt at de ikke fylder noget...men jeg er ikke sikker på de vil være istand til at levere den HiFi jeg leder efter.

God lyd, fedt billede...

Derfor leger jeg også med tanken om en M processer.

Som udgangspunkt er det jo egentligt ikke nødvendig med et grafik kort, mange bundkort har jo en eller form for GPU. Men kan man få dedikeret MPEG kort som kan højne kvaliteten fra DVD drevet? Ved at MATROX kortene skulle være det ultimative når det kommer til billedkvalitet, men de er jo ikke kun MPEG dekodere. Jeg skal ALDRIG spille på den...XBOX. Jeg ved godt at mange bruger en eller form for software dekodning, men vil gerne holde så meget kørende på HW som overhovdet muiligt, ved egentligt ikke hvorfor, men tror på at det må være bedre...har jeg ret?? Hmm hvis jeg lader alt dekodning køre over HW så kan jeg jo godt nøjes med 1,0 GHz....

Iøvrigt mange tak for alle de gode indlæg du kommer med...

Til top Vis søborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søborg

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
AkilleuZ skrev:
Jeg tror ikke der vil være nogle problemer for ham at kører HD-WMA jeg
sidder med en laptop med 256mbram og CPU: Pentium-M Centrine 1.5GHz,
jeg kan godt se den lave udgave af HD-WMA (780pi eller vor meget det nu
er) men den høje kanjeg ikke kører. Men det er også fordi at der hvor
jeg har fået min bærebar fra er en meget meget dårlig produktion (IBM).

Hvis en IBM 1.5 ikke kan, tvivler jeg meget stærk på at nogen anden 1.5 kan. Hvis det er en Centrino betyder det at det er samme CPU og bundkort, uanset mærke. Så jeg kan ikke se at IBM skulle være langsommere end nogle andre.

Grunden til at jeg tror det er at den IBM jeg har mellem hænderne nok stammer fra en fejl produktion

Den skole jeg er på fik vi ca 200stk. af dem, af de 200 er alle sendt til rep med bundkort på grund af de have glemt noget så lige pludselig blev bundkortet kortsluttet og så vrikede drevet ikke længere. skærmen går ofte i sort, og ikke mindst af alt, de kører sup hurtigt i den første uge efter format c:, men så går de bare ned, de bliver så langsomme at man ikke kan begribe det.

Vi har fået ansat en IBM teknikker på skolen bare til at holde computerne ved lige, på grund af denne produktion. Efter jeg har siddet med denne computer vil jeg holde mig langt fra IBM i fremtiden, i hvertfald som privat person, det ville nok være anderledes i et firma på grund af service aftaler osv. En anden ting er hvis jeg printer ca 5 billider fra photshop så bliver jeg nød til reboot for så kan den bare ikke mere så er den gået død. Og det er storset genneralt for alle på skolen

Nå men nok om min erfaring med IBM, jeg tror at sagtens han vil kunne kører HD-WMA, med det udstyr han vælger. I hverfald 780dpi

Mikkel H-H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Prøv at læse CTACTAs indlæg vedr. HTPC'er til hifi-brug. Det skulle gerne overbevise enhver om, at det kan lade sig gøre...

Er der i øvrigt nogen som ved hvor hans projekt befinder sig i øjeblikket??? Er der oprettet en hjemmeside eller lignende...?

Til top Vis Mikkel H-H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel H-H

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Det er vist der han holder til

http://www.cta.dk/forum/

www.htpc.dk

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

søborg skrev:
ITX'erne er mindre end microATX og kommer ofte med onboard CPU. De fås med ok power omkring 1000MHz og en masse andre features. Den store fordel ved dem er at de ikke fylder noget og de bliver ikke varme og de bruger ingen strøm og de er ok billige og de larmer ikke og...og...og fik jeg nævnt at de ikke fylder noget...men jeg er ikke sikker på de vil være istand til at levere den HiFi jeg leder efter.

Hmm... Det vigtigste til den rene hifi er en S/P-DIF udgang som er så jitterfri som muligt. Hvordan ITX kortene klarer sig her skal jeg ikke kunne sige, men jeg hælder umiddelbart til at det bliver nødvendigt med en god ekstern USB->S/P-DIF konverter eller et rigtig godt internt lydkort.

søborg skrev:
Som udgangspunkt er det jo egentligt ikke nødvendig med et grafik kort, mange bundkort har jo en eller form for GPU. Men kan man få dedikeret MPEG kort som kan højne kvaliteten fra DVD drevet? Ved at MATROX kortene skulle være det ultimative når det kommer til billedkvalitet, men de er jo ikke kun MPEG dekodere. Jeg skal ALDRIG spille på den...XBOX. Jeg ved godt at mange bruger en eller form for software dekodning, men vil gerne holde så meget kørende på HW som overhovdet muiligt, ved egentligt ikke hvorfor, men tror på at det må være bedre...har jeg ret?? Hmm hvis jeg lader alt dekodning køre over HW så kan jeg jo godt nøjes med 1,0 GHz....

Jeg kan egentlig ikke se nogen grund til at et MPEG kort skulle give bedre billedkvalitet. Om dekodningen foregår i HW eller SW er udelukkende et spørgsmål om placering af funktionen og ikke om kvaliteten. Et godt grafikkort kan give et bedre billede, men det er på grund af elektronikkens kvalitet og ikke på grund af dekodningen. Matrox har altid været stærke på billedsiden, men ATI har såvidt jeg kan se det pt bedste billedoutput. NVidia derimod har aldrig været ret stærke på det punkt (måske er det blevet bedre).
Personligt ville jeg droppe grafikkortet hvis jeg aldrig skulle spille på maskinen, da jeg mener onboard GPU'en er fin fin til film.

søborg skrev:
Iøvrigt mange tak for alle de gode indlæg du kommer med...

Jamen, det var da så lidt. Jeg prøver efter bedste evne at lave indlæg om det jeg ved lidt om og holde mig fra resten

Hygge
JJ

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Seeker skrev:

Jeg tror ikke det bliver noget problem. Under normal filmafspilning står den og hygger med 20-30% processor forbrug.

RETTET: Jeg henter nogle high definition (720p og 1080p) samples ned fra microsoft.com og ser hvordan den afspiller det.

Hygge
JJ

Så har jeg testet lidt 720p og 1080i film fra microsoft.com. Ingen problemer overhovedet, den står og hygger sig med en CPU-load omkring 40-50%.

Hygge
JJ

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hej

HiFiPC... spændende diskution. Har allerede en HTPC som jeg jeg bruger til MS MCE 2005, men vil også godt bruge den til HiFi.

Har et par spørgsmål:

I taler om at der er gode og dårlige digitale udgange. Er digital ikke digitalt? Så hvad betyder lydkortet i den sammenhæng?

Min HTPC er baseret på et Intel board med et 925X Express chipset og Intel HD Audio lydkort. Se evt. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92480. Der er tilsyneladende 2 digitale SPDIF udgange. En RCA og en TOS Link. Jeg aner ikke hvad det betyder. Men er det OK kvalitet, hvis man ikke er HiFi nørd, men alligevel ønsker god lyd?

Jeg skal i den forbindelse købe et kombi stereo/surround sound anlæg, som jeg overvejer at placere i bryggerset ved siden af min HTPC (sådan løste jeg problemet med en støjende pc). Har i forslag til den slags... max prisleje er ca. 5000 ekskl. højttalere.

Har f.eks. kik på NAD L70 DVD-receiver til 4.000. Den udgør et komplet system med forstærker, surround sound, cd/dvd afspller og radio. Se evt.  http://www.hifiklubben.com/dk/Produkter/Surround_Sound/DVDre ceiver/detail/NAD_L70_DVDreceiver.htm?id=1913. DVD/CD/Radio har jeg dog ikke brug for, da jeg har alt dette i min HTPC (ja... jeg kan godt leve med at DVD'er ikke kan sættes på i stuen, da de ligesom mine CD'er alligevel er rippet til Harddisken) .

Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

tjementum skrev:

Hej

HiFiPC... spændende diskution. Har allerede en HTPC som jeg jeg bruger til MS MCE 2005, men vil også godt bruge den til HiFi.

Har et par spørgsmål:

I taler om at der er gode og dårlige digitale udgange. Er digital ikke digitalt? Så hvad betyder lydkortet i den sammenhæng?

Min HTPC er baseret på et Intel board med et 925X Express chipset og Intel HD Audio lydkort. Se evt. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92480. Der er tilsyneladende 2 digitale SPDIF udgange. En RCA og en TOS Link. Jeg aner ikke hvad det betyder. Men er det OK kvalitet, hvis man ikke er HiFi nørd, men alligevel ønsker god lyd?

Jeg skal i den forbindelse købe et kombi stereo/surround sound anlæg, som jeg overvejer at placere i bryggerset ved siden af min HTPC (sådan løste jeg problemet med en støjende pc). Har i forslag til den slags... max prisleje er ca. 5000 ekskl. højttalere.

Har f.eks. kik på NAD L70 DVD-receiver til 4.000. Den udgør et komplet system med forstærker, surround sound, cd/dvd afspller og radio. Se evt.  http://www.hifiklubben.com/dk/Produkter/Surround_Sound/DVDre ceiver/detail/NAD_L70_DVDreceiver.htm?id=1913. DVD/CD/Radio har jeg dog ikke brug for, da jeg har alt dette i min HTPC (ja... jeg kan godt leve med at DVD'er ikke kan sættes på i stuen, da de ligesom mine CD'er alligevel er rippet til Harddisken) .

Thomas

Du modsiger dig selv lidt synes jeg.

Du skriver at du ikke har brug for DVD/CD og radio da du har det i HTPC'en hvorfor kigger du så efter NAD DVD/receiveren og ikke en god Digital 5.1 Receiver til de samme penge??

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:

Du skriver at du ikke har brug for DVD/CD og radio da du har det i HTPC'en hvorfor kigger du så efter NAD DVD/receiveren og ikke en god Digital 5.1 Receiver til de samme penge??

Du har nok ret... problemet er at jeg er total analfabet når det kommer til HiFI... mit nuværende Denon anlæg er 15 år gammel, og lyden er derefter. Så tak for hintet .

Kan jeg nøjes med en "Digital 5.1 Receiver", hvis jeg også skal bruge den til stereo. Mit primære fokus er nok at få den bedste lyd til pengene på stereo siden... surround sound er bonus. Kan I/du anbefale noget?

Dernæst er mit primære fokus nok også at jeg kan få en optimal betjening gennem min MCE Remote kontrol (MCE har en smart funktion, så den kan vidre sende (blaste) ir signaler)... men det tror jeg nok jeg skal få til at virke. I bund og grund skal jeg kun have en skrue op og ned funktion, samt en tænd sluk i stue/køkken.

Hvad med mit "digital er digital" spørgsmål?

Thomas

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Angående dit spørgsmål digital.

Digital - digital. Jaaa det er ikke bare digital, selvom det burde være. Der sker et eller andet (som jeg ikke lige kan svare på) som gør en hørbar forskel.

Der er også noget omkring om det er 100%passthough lydkort og hvilken chip der bliver brugt på lydkortet men det kan du læse meget mere om i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19497&P N=1

søborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

tjementum skrev:
bøje skrev:

Du har nok ret... problemet er at jeg er total analfabet når det kommer til HiFI... mit nuværende Denon anlæg er 15 år gammel, og lyden er derefter. Så tak for hintet .

Kan jeg nøjes med en "Digital 5.1 Receiver", hvis jeg også skal bruge den til stereo. Mit primære fokus er nok at få den bedste lyd til pengene på stereo siden... surround sound er bonus. Kan I/du anbefale noget?

Dernæst er mit primære fokus nok også at jeg kan få en optimal betjening gennem min MCE Remote kontrol (MCE har en smart funktion, så den kan vidre sende (blaste) ir signaler)... men det tror jeg nok jeg skal få til at virke. I bund og grund skal jeg kun have en skrue op og ned funktion, samt en tænd sluk i stue/køkken.

Hvad med mit "digital er digital" spørgsmål?

Thomas

Digital burde være digital men med dette, som så meget andet så er det desværre bare ikke sådan altid. Det er desværre hørbar forskel på det signal du stopper ind i forstærkeren, hvorfor?? Hmm svært at svare på måske fordi at ...

Med hensyn til dit valg af forstærker, så forstår jeg udemærket din frustration. Jeg må dog give Bøje ret i at det ikke umiddelbart vil virke særligt fornuftigt at bruge penge på en DVD, når du nu ikke har brug for en.

Hvilken forstærker vil så være bedst for dig. Ja det er i virkeligheden et spørgsmål ingen andre end dig selv kan svare på. Tro endelig ikke på en sælger der fortæller dig at hans produkt er det bedste, det er 100% dine ører det kommer an på, lyt dig omkring der er megen forskel på lyden uanset hvilket prisleje du befinder dig i (og 5000,- giver dig en yderst fornuftig forstærker). Lad ikke skønhed narre dig, en kæmpe kasse, beklædt med imiteret bladguld, samt en masse knapper er ikke nødvendigvis den bedste. Ligeledes bør du overveje, hvor meget effekt du har brug for, 5.1 betyder der er 5 udgange med forstærker og en udgang til subwoofer, sudwooferen er oftes aktiv og skal ikke forstærkes af forstærkeren. Det er svært at sige noget om, hvor meget effekt du skal bruge, bor du i en lade på 300kvm  midt på Lars T's mark og har 50 meter hen til den nærmeste højtaler, skal du kunne spille noget højere end, hvis du bor i den nedereste del af et køkkenskab på 10. sal i Esbjerg. 

Tag din egen musik/DVD med hen i butikken og lad anlægget spille med den, bé om at høre forstærkeren med forskellige højtalere, gerne de samme eller i det mindste nogle der minder om dem du har tænkt dig at tilslutte. Sørg for at den source del der bliver brugt ligger i et prisleje du kunne forestille dig at spendere, hvis du skulle have en DVD/CD afspiller. Der er MEGET stor forskel på source delen, her betyder en forskel i pris og mærke rigtigt meget. Spørg derfor i butikken om du må låne forstærkeren med hjem for at høre den i dit setup, de fleste seriøse forhandlere har ikke noget imod dette. Vær ikke bange for at gå ud af butikken igen, det er sjældent at den forstærker du har kig på rent faktisk er den sidste på planeten og at tilbuddet kun gælder ligenu og her. Brug gerne et par dage på at lytte dig frem til hvad du vil have. Opfattelsen af lyd afhænger meget af humør. Hør den spille lavt, meget lavt og lyt efter detaljer. Fokuser på et enkelt instrument og lyt efter om du kan isolere dette og høre det hele tiden, netop af denne grund er det vigtigt at det er musik du kender, så kan du nemlig øve dig hjemme fra. Brug ikke trommerne, de er som regel ret gennemtrængende:-) 

Personligt ville jeg, hvis jeg skulle købe en surround sound forstærker (damm nogle lange ord, fremover: SRF) i det prisleje du snakker om og som samtidigt også er god i stereo, kigge lidt på Harmon Kardon. Men som sagt det er op til dig. Husk dog lad være med at købe mere end du har brug for. DD 5.1, DTS må være minimumskrav(stereo kan de alle i mere eller mindre vellykket grad). Radio er nice, men mange og til tider bedre kanaler kan streames fra internettet, og da du alligevel skal trække lyden over i banditten så er det jo oplagt at lave et par radiokanaler på pc'en. Det er altså ikke bidende nødvendigt med en RECIEVER men du kan faktisk nøjes med en god SRF, husk at undersøge, hvilke digitale indgange du får med forstærkeren. Ikke alle forstærkere kan sluge alle digitaleforbindelser, spørg.

Husk at der ikke findes dumme spørgsmål kun dumme svar fra uvidende og popsmarte sælgere, der er ude på at impornere deres 15 årige kærester...  

Når du så har fundet den forstærker du er ude efter så glem ikke at søge efter priser, www.Tapeconnection.dk er ofte billig. Men der er mange andre forretninger og kæder der er fantasktiske www.lydspecialisten.dk er en meget seriøs butik, hvor behandlingen er i top uanset om du bruger 3000,- eller 300.000,- de har afdelinger i Århus og Aalborg, Hifi klubben kender du jo. 

Puha sikke en smøre:-) Tror at det jeg prøver på at sige er: Det vigtigste ved et godt køb er at DU synes det lyder godt, med din musiksmag og dine forhold.

Held og lykke:-) 

Til top Vis søborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søborg

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Hej Søborg

Wow... tak, tak. Det var nok lige det jeg havde brug for... mange gode konkrete råd.

Har hørt det før, men havde glemt at det var muligt at låne en forstærker med hjem. Det gør det jo unægteligt meget nemmere.

Jeg har et par MiniPod højttalere, som jeg er ret galde for. Men jeg har allerede fudet ud af at det er meget forskelligt hvordan de spiller af hængig i køkkenet med klinker, versus stuen med trægulv. De skal stå i køkkenent, og i stuen vil jeg så "kun" have surround sound højttalere.

Specielt er jeg glad for at dig og AkilleuZ  har gjort mig opmærksom på at en forstærker er nok. Mht. til radio har jeg nemlig både rigtig FM radio og Internet Radio i min MCE, og CD/DVD er som sagt også ligyldigt. Jeg kan undre mig over hvorfor jeg ikke kom til den konklusion selv. Og hvis jeg stiller forstærkeren i bryggerset, gidder jeg alligevel ikke at gå der ud for at skifte mellem kanaler. I praksi er det dog kun P3/P1 jeg hører, så det går nok.

Jeg har faktisk en hifi-nørd-kammaret, som jeg ofte har hjulpet med PC. Måske er det tiden til at han hjælper mig.

Tusind tak igen... også for de meget brugbare links.

Thomas

søborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Velbekomme. Ved godt det var noget af en smøre, men er glad for at du fik noget ud af det.

Er der iøvrigt nogen der ved om det er muligt at afspille SACD på en PC endnu? DVD-Audio ligeså, for det er vel ikke bare almindelig DVD, er det?

Peter21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Husk i øvrigt altid at brug en ASIO driver til dit lydkort, så windows ikke laver om på dine bits/datastrøm.

Peter

Til top Vis Peter21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter21

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

søborg skrev:
Er der iøvrigt nogen der ved om det er muligt at afspille SACD på en PC endnu? DVD-Audio ligeså, for det er vel ikke bare almindelig DVD, er det?

Den nyeste WinDVD kan ihvertfald afspille DVD-Audio som 24bit/96kHz, om der findes andre playere der kan ved jeg ikke.

SACD har jeg endnu ikke set software til, men måske der er noget derude et sted.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes