Emne: inaktiv ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
*
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
*
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Og dit er jo nærmest det man kalder perfekt - det er jo en herreinstallation |
|
|
Takker mange gange herfra! 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Nu har jeg lige tjekket, og som jeg lige kan se det, kan den optimale højde da ikke være øjenhøjde - for mig ville det betyde at den skulle være ca. 10-20 cm. nede over skærmen - det kan da vist ikke lige passe - jeg har hørt at 24" er max. afstand er hvad må være mellem fjernsyns top og højtaler. |
|
|
øre-højde ikke øjen-højde min ven...
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Filmtossen skrev:
Først af alt: det ser ret lækkert ud , kan rigtigt godt lide dine BHT ophæng, fikst!
Mht. trækning af kabler er det så noget som bliver ændret når du får de resterende dele af dit reolsystem? Skal "hardwaren" også flyttes i den anledning, det ser ud som om at delene får det ret varmt når du har det kørende..
Mht. at du ikke kan se DVD uden at tænde for din receiver??????, såvidt jeg kan se har du sat DVD s-vhs igennem din HK...hvorfor det? Jeg tror at det er der dit "problem" ligger, prøv at tage den tilslutning fra....og se hvad der så sker
Hvad er problemet med at projektoren kommer til at hænge midt i loftet? Jeg kan ikke se at det skulle være mere upraktisk.. Den kommer sandsynligvis ikke længere ned end dine BHT......
(men jeg kender godt det med at den bedre halvdel har en hel del at skulle have sagt....det er sjovt hvergang jeg bliver forfremmet så bliver min kone forfremmet lige før mig )
Mht. din center vil jeg nu give L. Becker ret, jeg synes også at centeren skal hænge så tæt på billedet som muligt, idet det så i højere grad lyder som om tale etc. kommer derfra (det ville min også gøre hvis det var muligt i mit set-up). Jeg tror at det ville blive lidt bedre hvis du flyttede den nærmere TV´et
Glæder mig til billeder af set-up´et når du får dine nye reoler..
Velkommen til!! |
|
|
Ja - jeg vil flytte rundt på enhederne når de nye reoler kommer, for de sveder en del, som de står nu - jeg har tænkt mig at dele dem op i sektioner.
Den s-video der går igennem HK, er der for at kunne bruge menuerne på skærmen, det fik jeg at vide at den skulle bruges til - men jeg har godt nok ikke prøvet om det virker via scart. tror ikke at dit OSD virker uden s-vhs forbindelsen, men jeg er overbevist om at hvis du frakobler den, så skulle der ikke være problemer med at bruge DVD uden at tænde for din receiver
Mht. centerhøjtalerens placering - jag har sikkert gået rundt med en 42" fladskærm i tankerne da jeg satte den op - hvorom alt er, så tror jeg ikke lige den bliver flyttet, for det er nemlig gipsvægge, og der er boret 2 store huller og sat nogle kæmpe ravpluks i - jeg ville jo ikke risikere at den faldt ned 
Men jeg vil da prøve at lave om i kablingen, men det kan godt værre at jeg venter til uge 7, hvor reolerne kommer - så skal jeg jo alligevel til at rode rundt i den voldsomme mængde af kabler og ledninger bagpå 
|
|
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Filmtossen skrev:
Guldkysten skrev:
Filmtossen skrev:
Først af alt: det ser ret lækkert ud , kan rigtigt godt lide dine BHT ophæng, fikst!
Mht. trækning af kabler er det så noget som bliver ændret når du får de resterende dele af dit reolsystem? Skal "hardwaren" også flyttes i den anledning, det ser ud som om at delene får det ret varmt når du har det kørende..
Mht. at du ikke kan se DVD uden at tænde for din receiver??????, såvidt jeg kan se har du sat DVD s-vhs igennem din HK...hvorfor det? Jeg tror at det er der dit "problem" ligger, prøv at tage den tilslutning fra....og se hvad der så sker
Hvad er problemet med at projektoren kommer til at hænge midt i loftet? Jeg kan ikke se at det skulle være mere upraktisk.. Den kommer sandsynligvis ikke længere ned end dine BHT......
(men jeg kender godt det med at den bedre halvdel har en hel del at skulle have sagt....det er sjovt hvergang jeg bliver forfremmet så bliver min kone forfremmet lige før mig )
Mht. din center vil jeg nu give L. Becker ret, jeg synes også at centeren skal hænge så tæt på billedet som muligt, idet det så i højere grad lyder som om tale etc. kommer derfra (det ville min også gøre hvis det var muligt i mit set-up). Jeg tror at det ville blive lidt bedre hvis du flyttede den nærmere TV´et
Velkommen til!!
|
|
|
Ja - jeg vil flytte rundt på enhederne når de nye reoler kommer, for de sveder en del, som de står nu - jeg har tænkt mig at dele dem op i sektioner.
Den s-video der går igennem HK, er der for at kunne bruge menuerne på skærmen, det fik jeg at vide at den skulle bruges til - men jeg har godt nok ikke prøvet om det virker via scart. tror ikke at dit OSD virker uden s-vhs forbindelsen, men jeg er overbevist om at hvis du frakobler den, så skulle der ikke være problemer med at bruge DVD uden at tænde for din receiver
Mht. centerhøjtalerens placering - jag har sikkert gået rundt med en 42" fladskærm i tankerne da jeg satte den op - hvorom alt er, så tror jeg ikke lige den bliver flyttet, for det er nemlig gipsvægge, og der er boret 2 store huller og sat nogle kæmpe ravpluks i - jeg ville jo ikke risikere at den faldt ned 
Men jeg vil da prøve at lave om i kablingen, men det kan godt værre at jeg venter til uge 7, hvor reolerne kommer - så skal jeg jo alligevel til at rode rundt i den voldsomme mængde af kabler og ledninger bagpå 
|
|
|
|
|
|
Ok - så må det vente lidt, for det er stadig rimelig nyt for mig, og jeg sidder tit, og "justere" lidt på anlæget i den menu. Men jeg tror nu, at jeg i første omgang vil prøve at flytte s-video fra HK til Dvd, og se om det gør nogen forskel - jeg tør ikke rigtig at binde an på at skulle til at flytte alle de scart stik, når nu der snart kommer reoler, og så skal det jo flyttes under alle omstændigheder, og de der profigold scart vil jeg ikke bestille, før jeg har en ide om, hvordan tingene skal stå, og dermed kan finde ud af hvilke længder jeg skal have - jeg gider nemlig ikke have mere kabel rod, end allerhøjst nødvendig.
|
|
|
Det kan sagtens give en hel del at bruge S-vhs istedet for scart, prøv også at skifte mellem de forskellige formater på din DVD (RGB, scart etc.), man kan blive overrasket... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
øhm - næ - skulle der da være en grund ?
Jeg havde hørt at den skulle sidde en halv til en hel meters penge over fjernsynet, og hvis man sad i sofaen skulle den "pege" ned mod en - det er måske forkert ?
|
|
|
jeg spurgte blot fordi jeg selv har lidt center placerings probs. Måske du havde "lyttet" dig frem til at den lød godt i den højde..
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
*
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
*
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
*
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
*
|
Til top |
|
|
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Guldkysten skrev:
Filmtossen skrev:
Guldkysten skrev:
Filmtossen skrev:
Velkommen til!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ok - så må det vente lidt, for det er stadig rimelig nyt for mig, og jeg sidder tit, og "justere" lidt på anlæget i den menu. Men jeg tror nu, at jeg i første omgang vil prøve at flytte s-video fra HK til Dvd, og se om det gør nogen forskel - jeg tør ikke rigtig at binde an på at skulle til at flytte alle de scart stik, når nu der snart kommer reoler, og så skal det jo flyttes under alle omstændigheder, og de der profigold scart vil jeg ikke bestille, før jeg har en ide om, hvordan tingene skal stå, og dermed kan finde ud af hvilke længder jeg skal have - jeg gider nemlig ikke have mere kabel rod, end allerhøjst nødvendig.
|
|
|
Det kan sagtens give en hel del at bruge S-vhs istedet for scart, prøv også at skifte mellem de forskellige formater på din DVD (RGB, scart etc.), man kan blive overrasket...
|
|
|
Her må vi lige have en lille korrektion: 
En scartforbindelse kan formidle forskellige videosignaler: RGB, s-video og composite. S-video (ikke s-vhs) er altså ikke noget man bruger i stedet for scart, men et signal som kan køres vha. scart eller separat forbindelse (eller både-og).
I DVD'ens setup kan man vælge, om der ønskes RGB, s-video eller composite via scart-udgangen - og bemærk at jeg skriver UDGANGEN. Guldkysten benytter flg. forbindelser:
-
Vcr scart 2 -> Dvd scart 1
-
Dvd scart 2 -> TV scart 2
-
Dvd S-video -> HK S-video in (Profigold)
og så er det sådan set lige meget, hvad der er valgt, idet scart-2 er en INDGANG beregnet til at sløjfe vcr eller sat igennem. Vcr skal altså flyttes fra scart-1 til scart-2, og scart-1 kobles til TV i stedet. Så kan Guldkysten se dvd uden at tænde receiveren - eller via receiverens s-video forbindelse! 
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
*
|
Til top |
|
|
G40driver Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Top Notch setup  __________________ Lasse K.
Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
|
Til top |
|
|
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Hardy skrev:
Filmtossen skrev:
Det kan sagtens give en hel del at bruge S-vhs istedet for scart, prøv også at skifte mellem de forskellige formater på din DVD (RGB, scart etc.), man kan blive overrasket...
|
|
|
Her må vi lige have en lille korrektion: 
En scartforbindelse kan formidle forskellige videosignaler: RGB, s-video og composite. S-video (ikke s-vhs) er altså ikke noget man bruger i stedet for scart, men et signal som kan køres vha. scart eller separat forbindelse (eller både-og).
I DVD'ens setup kan man vælge, om der ønskes RGB, s-video eller composite via scart-udgangen - og bemærk at jeg skriver UDGANGEN. Guldkysten benytter flg. forbindelser:
-
Vcr scart 2 -> Dvd scart 1
-
Dvd scart 2 -> TV scart 2
-
Dvd S-video -> HK S-video in (Profigold)
og så er det sådan set lige meget, hvad der er valgt, idet scart-2 er en INDGANG beregnet til at sløjfe vcr eller sat igennem. Vcr skal altså flyttes fra scart-1 til scart-2, og scart-1 kobles til TV i stedet. Så kan Guldkysten se dvd uden at tænde receiveren - eller via receiverens s-video forbindelse! 
|
|
|
Hmm - skulle der ikke mere til - pinligt, hvad jeg læst i brugsforvirringen, havde jeg nok også bemærket det - men lige meget - takker begge for hjælpen - det virker
Dog måtte jeg ændre i dvd setup, så den brugte et eller andet der hed CVBS eller sådan noget - aner ikke hvad det er, men det virkede, for ved s-video var billedet pludselig sort/hvid på AV2, som er video kanalen - men ok - det er ikke meningen at man skal forstå alt. 
|
|
|
CVBS er det samme som composite (CVBS = Composite Video Burst Sync). Det absolut bedste billede får du ved at vælge RGB, men det giver måske ikke noget billede? Iflg. en hurtig søgning skulle dit TV have tre scart stik - heraf to RGB. Det er i givet fald ren luksus, idet der oftest kun er et RGB stik - men du kan jo checke i manualen om det er rigtigt, og om scart 2 er det ene (hvis du gider... )
Mit TV kan heller ikke lide s-video (sort/hvidt billede), så her er valgmulighederne RGB/composite på scart 1 og composite på scart 2. (Men projektoren sluger heldigvis det hele... )
|
Til top |
|
|
JBL Bio Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
Ikke nødvendivis - hvis det virker for dig. Min personlige holdning er, at HT skal alle være i øje-højde...
Ser forresten rigtig nydeligt ud! 
|
|
|
Jeg kan bidrage en smule med at i hvert fald for mine højttalere står der i placeringsafsnittet for centerhøjttaleren, at den bør placeres 0-50 cm over diskanterne i fronthøjttalerne, men at det mest optimale ville være at alle diskanterne på "forvæggen" er i samme højde, da lyden så holder sig på én akse.
Ydermere bør sidehøjttalerne være i samme højde, og baghøjttalerne være over hovedhøjde, vist nok ca. 2 meter over gulvet, men det holder jo kun, hvis der er plads nok bag sweetspot.
Men sådan som jeg har sat mit setup op - hvilket er i følge både reciever og højttalernes foerskrifter - skal de 5 "normale" højttalere (FL, FR, C, SL, SR) have diskanterne i samme højde, mens kun de(n) ene/to baghøjttalere (center bag, eller SBL, SBR) være over de andre højttaleres højde.
Og jeg er i hvert fald ganske godt tilfreds, jeg kan tydeligt høre mig frem til positionen på lyden.
Måske dette er en hjælp...?
(Så én der snakkede noget om at finde frem til den rigtige placering)
______
JBL Bio
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
*
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
*
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|