| Forfatter |
|
Nappefugl Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Ja så fik jeg fingeren ud af R.... og kom igang med at få lavet noget her i weekenden. Jeg har ikke postet nogle billeder herinde, de findes stadig på www.nappefugl.dk hvor jeg har fået lidt orden på sagerne.
Jeg har med vilje ikke spartlet skruehuller ud i rammen endnu. Ville jo være træls hvis jeg ikke var tilfreds og skulle ha sat et rigtigt lærred på. Så det må vente til jeg har haft et billede på "lærredet"
Mvh Bo
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ja, det ser bedre og bedre ud, glæder mig til billeder af det færdige resultat (lægger du nogle billeder herind?) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja det kan jeg da sagtens gøre. Ville bare ikke belaste serveren herinde her i starten. Men jeg satser på at blive færdig til næste fredag. 
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|

Nappefugl skrev:
|
Hej.
Ja det kan jeg da sagtens gøre. Ville bare ikke belaste serveren herinde her i starten. Men jeg satser på at blive færdig til næste fredag. 
|
|
|
Lækkert! det behøver jo ikke være alle billederne du lægger ind, bare cremen..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev jeg rimelig færdig med fronten af bio'en. Mangler kun lige lidt spartlen huller ud i rammen, men det må vente indtil den er testet af.

Ja, det blev lidt mørkt det billede. Håber i kan se hvad det forestiller. Det var meningen at mine front højttalere skulle ha være nogle Gale. Men efter lidt gode råd fra en kammerat tog jeg mine Jamo 707i fra stuen og satte op i stedet.
Så må jeg sgu undvære lidt musik inde i stuen et stykke tid... 
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo fantastisk ud !
Det er rigtig fedt at du har haft mulighed for at skjule alle kabler på den måde du har gjort, hvor må det være befriende!
Nu skal du jo passe på med at opgradere dine højttalere på den måde, så er det jo HIFI feberen tager fart, og før du ved af det har du udskiftet det hele med noget helt vildt dyrt og lækkert grej - men det er jo heller ikke altid dårligt! 
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update d. 1-2-05. Har fået købt en Epson TW-10H projektor og sat den på en skammel + smidt Indepence Day i DVD'en. Bruger composit ind og har ikke haft tid til at lege ordentligt med instillingerne på projektoren. Her er lige de første billeder men mit kamera vil ikke fokusere ordentligt , billedet er meget skarpere i virkeligheden.

Så når jeg kommer fra arbejde i morgen, så skal der leges..
|
| Til top |
|
| |
denon avr-1804 Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror bare jeg vil citere nik og jey! de kan jo sige det så smukt!
det er for lækkert lækkert!
p.s jeg høre ikke nik og jeg!!..hehe
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon projekt, du har ikke skrevet noget om hvad kabler du bruger? har du prøvet gale højttalerne? det kan godt være jamoerne er bedre, men det er en stor fordel at have samme mærke/model højttalere, specielt på fronten.....
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kan man sige... - Nice  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Der skulle ha stået Composit i stedet for component. Så umiddelbart så kan det kun gå fremad med billedkvaliteten. Og tak for de fine ord.
#Denon Avr1804
"p.s jeg høre ikke nik og jeg!!..hehe" .. ja ja ,, den er go med dig.
#mr. thomsen.
Min planer var også at få Gale hele vejen rundt, men økonomien var der ikke lige til at købe nye højttalere, så jeg måtte låne dem inde fra stuen. Har en kammerat der har sådan et sæt Gale front som jeg regner med at låne, inden jeg selv smutter ud og bruger penge. Med hensyn til kabler, så er det vist "noname" hele vejen rundt. .
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nappefugl skrev:
|
Hej. Der skulle ha stået Composit i stedet for component. Så umiddelbart så kan det kun gå fremad med billedkvaliteten. Og tak for de fine ord.
#Denon Avr1804
"p.s jeg høre ikke nik og jeg!!..hehe" .. ja ja ,, den er go med dig.
#mr. thomsen.
Min planer var også at få Gale hele vejen rundt, men økonomien var der ikke lige til at købe nye højttalere, så jeg måtte låne dem inde fra stuen. Har en kammerat der har sådan et sæt Gale front som jeg regner med at låne, inden jeg selv smutter ud og bruger penge. Med hensyn til kabler, så er det vist "noname" hele vejen rundt. .
|
|
|
Det lyder fornuftigt! du kunne evt. på sigt overveje nogle billige DIY kabler, mange herinde bruger netværkskabel (kat5) med godt resultat, det vil være helt i ånden med resten af dit anlæg.!!! (dog nok kun til fronthøjttalerne)
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er stolene monteret, men en fejl er opdaget.. ..

Inden jeg købte projektoren, var jeg ikke lige klar over at den skulle vende på hovedet hvis den skulle sidde oppe under loftet . Så nu er den øverste hylde egentlig formålsløs. For jeg vil ikke ha projektoren til at ligge på hovedet som den gør nu..
Så jeg må igang med at bikse et loftbeslag sammen. Dermed ryger lidt af konceptet med at have det hele til at være på de hylder. Så hylderne bliver pillet ned igen og monteret til højre for stolene i hjørnet. Så bliver forstærkeren + DVD afspilleren også gemt lidt af vejen og den baghøjttaler bliver så sat på den øverste hylde og kommer så lidt højere op. Den står lige lavt nok på det stativ.
Alt dette kræver desværre en del omtrækning af kabler. .. Og ja jeg har med vilje ikke gjort mere for at skjule det bundt kabler der hænger og dingler da det hele skal flyttes alligevel. Men hvad, man lærer så længe man lever..
Her er lige et billede af Monsters Inc. Fik sgu kameraet til at fokusere..hehe

Jeg er godt tilfreds med den Epson TW-10H og støjniveauet på 29dB, i Theater Black mode, generer mig ikke. Ved normal mode på 35dB er det generende, men når man kan mørklægge rummet så er der ingen ko på isen .
Dette var lige en lille update.
Mvh Bo.
|
| Til top |
|
| |
Sebber Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Den hjemmebio ser skam ikke helt ringe ud! Rigtigt lækkert!
Sad lige og studerede dine billeder og tænkte på om du har en farvekode til den koksgrå maling du har brugt til dine vægge? Den er bare superfed!'
Mvh, Seb! __________________
At begå selvmord er sku nok det sidste jeg ville gøre...
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh - Ultimativt Bio-lir!  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
#sebber.
Hej. Jeg ved ikke om farven har et navn hos flügger men her er hvad der står på den label de har sat på:
Kulør: 5011
Produkt: 95077, 4,9L
Flutex 10 tone 3
F.kort: 105 Flügger 700 1999
Pasta Mængde
BB 910
YO 42
RE 98
WW 350.
Håber det kan hjælpe.
#anno1982
hehe, ja jeg ved godt at man kan få sofa'er osv. som man muligvis sidder bedre i. Men jeg syntes ligesom om at det er prikket oven i'et. Giver lidt "rigtig" biograf stemning 
Og jeg lægger snart nogle nye billeder ind. Vi holdt premiere aften i går og så en af mine "all time classics" som åbningsfilm : Aliens, SE.
Det var en fornøjelse.. 
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
|
Ahhh - Ultimativt Bio-lir! enig enig og enig! (tror snart at jeg vil have mine op igen..)
|
|
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nappefugl skrev:
|
Så er stolene monteret, men en fejl er opdaget.. ..

Hvor har du fundet stolene???? De er rigtigt fede... |
|
|
| Til top |
|
| |
Nappefugl Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Filmtosse.
Jeg købte dem af en gut i Århus der vist nok havde hentet dem i Tyskland et sted .
Det var desværre de sidste 4 han havde. Jeg fandt ham igennem www.dahf.dk og der var flere der havde netop den type stole. (ved dog ikke om de er solgt på nuværende tidspunkt). Men der kan du evt. poste et indlæg om at få fat i nogle, hvis du mangler. Skulle ikke undre mig om nogen derfra også læser dette forum.
Mvh Bo
|
| Til top |
|
| |