Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hjælp til folket med DVD-Backup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaxT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Dykker skrev:
Er du nu helt sikker på det ?
Jeg kører altid med DVD Region Free som sagtens kan fjerne dette, og DVD shrink snakker med drevet igennem dette program, så problemmet er mig bekendt løst :-)

Det hjælper med at læse hvad de andre skriver...

MaxT skrev:
For eksempel : hvis man bruger DVD Shrink til hele backup processen, så kan man lige så godt droppe den nu da det er umuligt at rippe de nyeste DVDer med ArccoS preotection.

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

MaxT skrev:

Er ikke helt enig med det. Ud fra min personlig erfaring har jeg oplevet, at OPV gi' bedre resultat end 6 pass VBR. Du vil måske spørge mig hvorfor er det lige jeg holder så meget til de 6 pass. Svaret er enkelt - det er standart i scenen (hvis du ved hvad jeg snakker om). Der er mange der siger at alt over 2-4 pass VBR er spild af tid, men regler er regler, derfor snakker jeg om 6 pass VBR som er sat til miminum. Og igen, efter mine personlige erfaringer har jeg fået bedre kvalitet med OPV end med 6 pass VBR. Og hvis i de enkelte film 6 pass VBR slå OPV med max 80-100 kbps i average, så er jeg total ligeglad med det, da ekstra 5 timer arbejde er ikke værd de ekstra 100kbps IMHO.

Altså det kan ikke lade sig gøre at kvaliteten bliver bedre med OPV end med 6 pass. Dens eneste fordel er, at det går meget hurtigere. Flere passes vil altid give bedre kvalitet, men ja, for hver pass bliver forskellen mindre og mindre, så ja det kan diskuteres om der overhovedet er forskel på 4 og 6 passes, men ikke OPV og 6 pass.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:

----> Adam:

Hvordan beholder man meunen og samtidig smider ekstra materialet væk under "full disc" i DVDShrink?

Jeg har altid troet det enten var 100% selve filmen eller 100% backup af hele discen...

Mvh Søren

Du highlighter extra materialet i venstre kolonne og går ind under compression settings og video i højre. Så vælger du bare "still image" istedet for "automatic". Det er dog en god idé at kigge de forskellige klip igennem først, da der tit er puttet noget menu eller intro ind i "Extras".
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

MaxT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Adam skrev:
MaxT skrev:

Er ikke helt enig med det. Ud fra min personlig erfaring har jeg oplevet, at OPV gi' bedre resultat end 6 pass VBR.

Altså det kan ikke lade sig gøre at kvaliteten bliver bedre med OPV end med 6 pass. Dens eneste fordel er, at det går meget hurtigere. Flere passes vil altid give bedre kvalitet, men ja, for hver pass bliver forskellen mindre og mindre, så ja det kan diskuteres om der overhovedet er forskel på 4 og 6 passes, men ikke OPV og 6 pass.

MaxT skrev:
Ud fra min personlig erfaring har jeg oplevet, at OPV gi' bedre resultat end 6 pass VBR.

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Hej nu snakker i alle om DVDshrink... Jeg brugte selv dette program som det første da jeg synes det var meget let...

men synes kvaliteten var lidt for dårlig... f.ek. i I-robot når der skete meget på skærmen så pixelerede det meget og alt overflødigt er fjernet...

så fik jeg anbefalet CLONEDVD 2,4... jeg synes detter er et bedre program fordi det er muligt at fjerne det alt ekstra matriale UDEN AT SKULLE SÆTTE STIL BILLEDER IND.. og det færdge resultat er meget flottere (ses på en 37" panasonic plasma)

er der nogen af jer der overhovet har prøvet CloneDVD2 og hvis i har så sig hvorfor i ikke synes den er bedre ??? den er lige så enkelt

BARE HUSK AT HAVE ANYDVD KØRENDE I BAGGRUNDEN...

læs f.eks. en test af 7 programmer bl.a. dvdshrink og clonedvd [URL=http://www.dvd.box.sk/articles8.php]HER[URL/] vinderen af denne test er et program der hedder INTERVIDEO DVD COPY... og de test shots man kan sammenligne med originalen der er DVD COPY faktisk lige så flot som originalen... hvor både DVDshrink og CloneDVD er de dårligeste....

der skal dog siges at der er kommet nyere versioner af alle de nævnte programmer

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hej Jeg er selv gamel bruger af cloneDVD2 og det hender stidigt når det er børne film 

Suynes bare at NeroRecode er bedre en CloneDVD2. I Recode kan du komprimere menuen også og kører med 2pass det er det der gør den bedre. Men til brugeren der bare skal have noget der virker hurtigt og effektivt så Clone.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hey.

Hvilken version af CCE har i erfaringer med virker bedst?

Jeg er lige PT igang med at test den nyeste v 2.70.02.12, har do hørt rygter om en 2.71.01.01. Nogen der kender den?

og hvad version af DVD-RB bruger i?

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Maj 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Har ikke lavet backup i laaang tid så er dig desværre et svar skyldig.

Men jeg vil foreslå dig at bruge det nyeste af det nyeste. I hvertfald angående DVD-RB.

Ellers søg lidt på www.doom9.org Der vil du kunne finde alt om det.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes