| Forfatter |
|
waggy Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Skoust.
Mon du bare har været uheldig? Jeg har haft hele Silverline sættet - Aldrig haft store problemer! Jeg har på gæsteværelset et 20 år gammel Nad anlæg (2 effekt og en forforstærker) - Aldrig haft nogle problemer med det.
Præsten er inde på noget af det rigtige... I øvrigt hører man jo også tit om, at Koreaner biler går i stykker, men aldrig om Mercedes der faktisk er værre i følge tyskerne selv. Sådan er det vel bare. Større antal solgte maskiner, større fejlmargen. Men procentvis garanteret mindre end flere større etablerede mærker.
Du har nok bare haft mandags udgaverne. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke haft noget af mit NAD grej gennem 5-6 år til reparation.
Mine forældre har også en NAD forstærker der virker ganske glimrende.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ut til at mange heller i mot teorien om at det selges flere NAD enn noe annet merke, og derfor får vi også flere rapporter om feil på NAD. Nå aner ikke jeg om NAD går oftere i stykker enn andre merker, men denne teorien om at NAD selger mere enn andre merker er vel kun Hifiklubbens våte drøm?
Jeg hadde selv en NAD på testbenken forrige gang det skulle handles ny receiver. Den ble levert tilbake pga larmende blæsere, det har meg ettertid blitt fortalt at dette var en defekt.
Mange NAD eiere klager på brus i høytalerene, dette har NAD gjort flere forsøk på å rette opp. Det ser ut til at det ikke har lykkes helt, og i et innlegg fra Hifiklubben på Hifiklubbens eget forum forklarer de at NAD forsterkere bruser fordi de er så sterke. Akkurat som om sportsbiler med brede dekk har mere veistøy. Når man griper til slike forklaringer virker det på meg litt desperat.
Om alle feilrapportene angående NAD kun er røyk og ikke ild kan ikke jeg si sikkert. Men teorien om at NAD selger mere enn andre merker anser jeg som meget usannsynlig. Den prisnedsettelsen som kom på NAD receivere kom vel neppe pga at de solge hurtigere enn hva de klarte å produsere? ;)
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
jeg har selv en nad forforstærker, ingen problemer overhovedet...
en bekendt har i mange år kørt med nad forstærkning til sit mobil diskotek, og kun en gang har der været et problem, et eller andet der var røget inde iden ene forstærker grundet dens høje alder.
taget i betragtning hvad de bliver udsat for, og her snakker vi belastninger de færreste hjemmeforstærkere normalt kommer ud for (eks 4*18 tommer bas enheder..) så er det utroligt at den eneste fejl der nogensinde har været er grundet alder, en fejl der nok var sket næsten udelukkende hvilket mærke det havde været.
der har, som tidligere nævnt, været en del omkring trafo brum ideres surroundforstærkere, men det er jo nødvendigvis ikke en fejl som sådan...
|
|
|
Må jeg gratulere med indlæg nr. 4000!!!
derudover har jeg kun een ting at sige.... hold jer til densen, det er kvali-varer, og der er sQ kvali-service på!!!  __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Nå har jeg ikke tilgang til noen tall, men jeg kan ikke helt få meg selv til å tro at NAD og Harman Kardon selger mere enn feks Yamaha?
|
|
|
nad har blandt andet produceret verdens mest solgte int. forstærker(3020) i et ekstremt højt antal enheder. HK ligger heller ikke på den lade side hvad angår produktion så stykantallet er ENORMT. om det er mere eller mindre end yamaha ved jeg ikke, men til gengælg ved jeg heller ikke hvor stor deres fejlprocent er!!
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
schrez skrev:
ManicMiner skrev:
|
Nå har jeg ikke tilgang til noen tall, men jeg kan ikke helt få meg selv til å tro at NAD og Harman Kardon selger mere enn feks Yamaha?
|
|
|
nad har blandt andet produceret verdens mest solgte int. forstærker(3020) i et ekstremt højt antal enheder. HK ligger heller ikke på den lade side hvad angår produktion så stykantallet er ENORMT. om det er mere eller mindre end yamaha ved jeg ikke, men til gengælg ved jeg heller ikke hvor stor deres fejlprocent er!!
|
|
|
Jeg tenkte nå mest på produkter i fra de siste 2-3 årene, og ikke tilbake til steinalderen :) Jeg tror personlig ikke at NADs salgstall kan måle seg med Yamaha, og jeg kan heller ikke huske å ha lest en eneste tråd om en defekt Yamaha eller Pioneer. Men det er uansett kun spekulasjoner i observasjoner fra diverse forum.
|
| Til top |
|
| |
sound Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min gamle NAD 514 cd-afspiller gik ned efter 25 måneders brug (24 måneder garanti - damn!!). Men havde til gengæld aldrig problemer med den 216 thx jeg havde på et tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring med NAD er baseret på apparater der i dag er 5-10 år gamle.
De cd-afspillere jeg har kendskab til 510, 512, 514 var jævnligt i
stykker. Det kunne være defekt laser, defekt skuffe, defekt lys osv.
Deres forstærkere er mere skudsikre. Jeg har oplevet problemer med støj
i modellerne 312, 314 og 316. Det er ret almindeligt og jeg vil tro at
der står mange af disse modeller i de danske hjem med den fejl og
støjer uden at ejeren gør noget ved det... den virker jo stadig.
En anden mulig grund til at få mennesker brokker sig over fejl på
ovennævnte modeller kan jo være at de representere så lille en værdi at
folk bare smidder l**tet ud og køber noget nyt når det går i
stykker!
Har også oplevet fejl med Denon (bl.a. 2 x laserskift) og Thule (laser,
men det blev der taget hånd om med go' service), og Harman Kardon (er
vist bare lavet for billigt).
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
købte i sin tid en 1000 for og en 2400 rffekt i hfk og da jeg på et tidspunkt skulle bruge hovedtelf udgang virkede den ikke!!blev dog lavet på garanti,senere købte jeg en 701 reciever der gik pæren i displayet,dvs 2 ud af 3 har haft mange andre apparater uden prob kun med NAD så jeg tror de er noget om snakken
|
| Til top |
|
| |
jailhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ligesom andre haft det indtryk at NAD lavede et udmærket produkt, men nu har jeg i min omgangskreds indenfor det sidste år været 5 eksempler på at deres NAD anlæg gik i stykker.
Eksempel 1: Min fars NAD cd afspiller gik i stykker efter 3 år, den ville ikke acceptere cd'erne og en efterfølgende rensning hjalp intet.
Eksempel 2: Også min fars NAD forstærker gik i stykker kort tid efter CD-afspilleren.
Eksempel 3: Min brors NAD cdafspiller, samme model som min fars gik ligeledes i stykker, ca. på samme tidspunkt som min fars.
Eksempel 4: En veninde har en NAD 5 CD karussel der lige er gået i stykker. Heller ikke den vil acceptere cd'erne.
Eksempel 5: Var til en fest i lørdags - også med en NAD cdafspiller, der i løbet af aftenen gik i stykker. Displayet havde ikke virket i årevis og den nægtede til sidst at acceptere cd'erne - anset hvor meget vi polerede dem.
Jeg har desværre ikke navnene på de forskellige modeller, men de kan da skaffes. Det er dog tankevækkende at specielt NAD cd-afspillere nærmest går i stykker på stribe. Er der andre der har erfaringer med at deres NAD udstyr strejker eller går helt i stykker?
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ejet en del NAD gennmem tiden. Jeg har haft uheld med en cd-afspiller På den anden side har NAD også lavet ting der bare holder. Jeg har en lækker ting stående; NAD 1700 PRE/TUNER. Jeg mener, at NADs monitorserie var det bedste de har lavet! Det holder. Min 1700 er nu 15 år og bliver brugt hver dag! Jeg har også haft et 2100 effekttrin. Det havde jeg i 10 år og jeg mener stadig det er i drift!
venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu skulle min kære fætter endelig have en ordentlig reciever, så vi drog ned og fandt en T753 til 4000, det var først den 3. der funkede .
Tror NAD skulle holde sig til Stereoudstyr. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
På mit værksted står en NAD 3080, købt i 1974. Den fungerer stadigvæk perfekt. "På lager" har jeg 2stk. NAD 3020, som også er 100% iorden. Min datter spiller på en af mine første CD-afspillere (vistnok NAD 5000), den er også i fin stand, og aldrig repareret.
Så, jeg har intet at indvende mod NAD!
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, nu skal vi også huske på, at fordi de sure problemer kommer til kende herinde, hører vi jo aldrig om de ting der bare kører og kører...
Det klart, der bliver solgt utrolig meget NAD, og jeg tror såmænd heller ikke deres fejlprocent er meget større end andres, dog har jeg self. heller ikke nogen tal på dette. Det er dog klart, at der er tendenser som går hen og bliver standarde, f.eks. brummen i deres reciever og lampen der sprænger ( hvilket i øvrigt er hent min svigermor mange gange ).
Hvad angår om der bliver solgt mere Yamaha end NAD? Der må jeg nu nok indrømme, at jeg tror der bliver solgt meget mere NAD/H/K end Yamaha, fordi vi i danmark har skæve priser på disse produkter, grundet forskellige ting, betyder det jo ikke de koster en bondegård i udlandet... Tag nu tyskland f.eks. dernede kan du få tingene mange procenter billigere, der skal nok ikke meget overtalse til at få en til at købe NAD/H/K eller andre produkter i stedet for Pioneer/Yamaha da prisforskellen er markant mindre dernede, man har jo bedre råd til de dyrere/bedre produkter når de er billige...
|
| Til top |
|
| |