Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 02:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Anmeldelse af Eben... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Du er så sjov, Kurt knallertdreng.....

Engang i mellem tror jeg faktisk, at din fundamentalistiske anskuelse af hifi solgt uden for din kære Hifi-Klubben måske skyldes, at du har sniffet for meget til udstødningsgassen på din lille Puck Maxi-klon, således at du ikke ser helt klart og objektiv på den verden, der ligger udenfor... LOL

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Lars, hvorfor er det at du tror at din personlige agenda mod KK er interessant for os andre? I bevæger Jer på børnehavestadiet, og det er lidt pinligt at være tilskuer til. STOP DET!
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Nå! Svend så mener du ikke det er børnehavestadie:

Hvis du ikke kan høre det, så har jeg en øresprøjte med noget antiørevoksopløsning til.
Lad os se hvad der så bliver tilbage

Så ka' I sku' selv finde uda' hvem der har skrevet det.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Nå! Svend så mener du ikke det er børnehavestadie:

Hvis du ikke kan høre det, så har jeg en øresprøjte med noget antiørevoksopløsning til.Lad os se hvad der så bliver tilbage

Så ka' I sku' selv finde uda' hvem der har skrevet det.

Ja er stoppet med at læse det han skriver for længesiden .

jeg ved ikke hvor gammel ham er men min søn på 11år sidder også at ryster på hovedet

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Nu mener jeg faktisk, at Svend har ret i, at det er børnehaveniveau, som KvK og jeg befinder os på. Men prøv da at åbne dine øjne bare lidt Svend og se, at manden sviner alt og alle til, der ikke deler hans ensidige opfattelse af lyd.

Jeg tillader blot at gøre opmærksom på dette og hygger mig samtidig med at lave lidt sjov med ham - nu hvor han selv ønsker at optræde som klovnen i dette forum  Big smile  

Lars

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hvis ikke de dersens Xcentricér bliver hentet, så tror jeg G&S er på de kanter hvor du bor i den nærmeste fremtid med sit "survival kit".

Yeps!

Anytime, anywhere!

Det er altid en god ting at have værktøjet i orden

Jeg kan i øvrigt helt tilslutte mig hr. SATMIT's vinkel. Det er sq da fælt, at to danske på hinanden følgende tests giver det samme resultat.

Også herfra skal der lyde en for Ronin's test.

Mit eget beskedne bud på det meget omtalte B** er stadig, at (som det også er beskrevet her i tråden) delefrekvensen ligger alt-alt for høj for den valgte type mellemtoneenhed.

Når mellemtoneenheden således presses ud over sit arbejdsområde, vil der ske en energiophobning, som uværgeligt vil skulle frigøres. Og den slags frigørelse sker meget pludseligt, og resultatet er et ofte meget hørbart B**********! Lidt som at have for meget luft i maven

Med lydhøflig hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Mit eget beskedne bud på det meget omtalte B** er stadig, at (som det også er beskrevet her i tråden) delefrekvensen ligger alt-alt for høj for den valgte type mellemtoneenhed.

Når mellemtoneenheden således presses ud over sit arbejdsområde, vil der ske en energiophobning, som uværgeligt vil skulle frigøres. Og den slags frigørelse sker meget pludseligt, og resultatet er et ofte meget hørbart B**********! Lidt som at have for meget luft i maven

Med lydhøflig hilsen
G&S

Ja det er der hunden ligger begravet, mine ht'er er bestykket med to 61/2 med plast membran og hvis de ikke lukkes af ved 2Khz 18dB, så går det galt.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jeg lige testen her af Eben og de målinger der her var.. og huskede tilbage på et kort lyt jeg havde på disse for et stykke tid siden!!

Og måtte grine lidt! for de målinger viste precis hvad der står i testen og hvad jeg erindrede fra dengang jeg hørte dem!!

Før jeg læste testen kkkede jeg lige på kurverne.. og kunne faktisk på forhånd sige hvad han ville skrive og GANSKE RIGTIGT!! og de understøttede også meget tydligt min egen første hånds indtryk af disse.. selv om det var ganske kort og under ikke helt optiamle forhold..

Og det underbyggede for mig og bekreftede vigtigheden af frekvensgangs målinger... de kan sige UTROLIGT MEGET!!.. ( hvis de er komplette!)

Dog skal der lidt mere til for at 100% sige hvordan en højtaler lyder!! de viser dog med det samme om den er rigtig eller ej!!..  men hvordan den lyder kan en power respones og fase måling sammen med frekvens måling vise helt klart!!

Her er et klart og typisk eksempel på en højtaler der afviger fra det neutrale / liniære og rigtige! se testen af Eben X-entric

Den skulle ellers være en korekt spillende højtaler men de fejler!.. det er synligt med det samme på frekvensgangen!..

Der er store afvigelser fra en teoretisk ønskverdig ret linie.. nede fra og op til 5 - 600 Hz. går det ganske fint! her er den faktisk ganske liniær..  dippet mellem 300 & 400 Hz. er selv om det er ganske markant! ikke særligt hørbart!.. og maskes af den ellers ganske liniære gengivelse i resten af det nære område.. oppe over 800 Hz. knækker filmen!.. her hvæves der voldsomt!..

Her kan man foranlediges til at tro at øvre mid og hele diskant området er voldsomt over focuseret! men det er ikke helt tilfældet..

Det kan man se på en off axis måling, både af det samlede system og enhederne for sig samt delefrekvensens summering..

Når jeg taler om ret frekvensgang er ønskverdigt og et vigtigt redskab at se efter! så menes både on & off axis!.. ( 0 - 15 - 30 - 45 & 60 grader!!)

En højtaler der spreder dårligt off axis har nogle grundliggende problemer!!

Samt der er her en anden vigtig faktor som bestemmer om frekvensgangen nu også giver den lyd den faktisk viser!.. det er power responsen..

Ser man på den og ved bare en smule om at aflæse og sammen kede det man ser med hvordan det så faktisk lyder? så underbygger disse målinger PRECIS! det han beskriver med en over focuserende mellemtone..

Hvad sker der dog off axis her??????? hvordan kan det gå SÅ! galt!! der må også være noget mindre funktionelt korekt i delefiltret!..  ???????

Det peak der ses i bassen er garentaeret rummet!.. og ikke noget man ken bebrejde højtaleren!.. det ser pent ud ned efter.. ikke sub dybt dog!!.. men som forventet af en højtaler af denne størelse..

Uha!! det er jo helt galt ud!...   man skal ikke flytte hoved meget i lytte positionen før det går helt galt!!.. det er MEGET tydeligt her!!

Grum pukkel fra 900 til omkring 2,5 kHz....  DET! kan kun lyde meget anmasende! samt give et mindre godt persoektov! der vil mangle dybde...

Som man ser hæver højtaleren ganske kraftigt her fra 900 Hz. og opefter..

Off axis falder diskanten voldsomt og hurtigt efterallerede 3 - 4 kHz!?.. hvilket betyder et meget begrenset lytte vindue og en højtaler der er meget vansklig at still op! den kræver en meget precis lytteposition.. og uden for denne lyder det hel galt!.. ( en rigtig ego højtaler!) for hvis man kommer off axis slipper enhederne for tidligt og ruller hver i sær af for tidligt i forhold til hinanden!.. så der kommer et "hul"  de anvendte mellemtoner begynder deres off axis afruldning 60 grader off axis lige omkring 2 kHz. og deres 30 grader ved 3 kHz. så optimalt bør delefrekvensen til denne mellemtone ikke ligge over et sted midt i mellem.. og det er ved 45 grader som vil indikere en delefrekvens på HØJST 2,5 kHz. geren lidt unde så som 2,25 kHz. hvilket ville være optimal X over frekvensen for pågældende enhed!!

Diskanten kan ikke sige meget og her ikke meget energi under 3,5 kHz. og den begynder allerede at tabe fylde og power ned efter lige under 4 kHz. derfor burde den deles lidt her over.. ved mellem 4 og helst og helt optimalt 4,5 kHz. 

Så som man kan se er der et "gab" mellem optimal delefrekvenserne her! 2,25 til 4,5 kHz. man vælger så 3,5 kHz. som er godt og vel midt i mellem!.. lidt for højt for mid. og lidt for lavt til diskant bånd!...  altså en ikke helt optimal summering..

On axis ser det fint ud!.. men kommer man bare 10 - 15 grader off begynder lydbilledet allerede at tilte lidt og ved 30 grader er det total væltet!.. og der er alt for meget power i mellemste mellemtone og mid diskant.. ( nu er diskanten sikkert dæmpet på plads i forhold til mellemtonens følsomhed i delefiltret!.. så denne opleves som ok.. og ikke for dominerende.. især da den er svag ned efter hvor den summere med øvre mid, og den øverste top er dæmpet, samt power response her gør at den ikke kommer til at lyde for anmasende eller af for meget.. måske kan den endda lyde lidt tilbage trukket i forhold til resten??

Mellemtonen brager afsted med fuld power og energi niveau i hele mid området lige til den dropper af i øverste mid..  OG DET ER DET! MAN HER MARKANT HØRE!!

Power responsen for disse bånd er elendige under  4 kHz. samtidigt er den det samme for mellemtonen over 2,5 kHz...  hvilket efterlader et power response hul i hele området fra  2 til 4 kHz. næsten en hel oktav!!

Det er tydligt at højtaleren i følge frekvens målingen både on og især off axis er meget afvigende fra den korekte lyd gengivelse og det liniære der sikre dette!!..

Når jeg så off axis målingen viste jeg precis hvordan den ville lyde!...

Havde der været en power response måling ville denne underbygge dette endnu tydligere!..

Hvis Eben ville lave en korekt formidler har de fejlet!..

Den vil virke meget velopløst og detaljeret i toppen.. meget luftig og udstragt!... og herved meget imponerende!.. ( man vil tro den er meget afslørende.. og det er den også lige on axis )

Mellemtonen er meget markant og fremhævet.. hvilket gør at det virker endnu mere analyserende, men alt for anmasende! alle detaljer smaskes lige i fjæset på lytteren.. dog vil der være højtalere med meget bedre opløsning og detaljering i hele området 2 til 4 kHz. hvor der her vil være graverende mangler.. der dog ved normal lytning maskes af de mange detaljer i de nærliggende tone områder hvor der overfocuseres!!

Ned efter under 5 - 600 Hz. er det en meget neutral formidler.. og ganske korekt! men den kan komme til at lyde en anelse lys! da der er så meget energi i mid området og  det hul i øvre mid samt normal response i diskanten.. 

Så hele højtaleren vil lyde lidt til det lyse og en anelse tynde.. men dette er subjektivt! da der faktisk er hvad der skal være i bas og nedre mid ( ser man bort fra dens bas mæssige begrænsninger som alle "små" højtalere har eller i hvertfall højtalere af denne størelse!)

Jeg kanfaktisk af de i testens viste målinger aflæse precis hvad der stod i testen! og efter et kort yt selv på denne højtaler kan jeg kun sige at det er rigtigt! og at min første indskydelse når jeg så målingerne på den var korekt!..

Når jeg ser de to kurver der her vises kan jeg faktisk for mit indre blik se hvordan de i virkligheden summere og også hvordan energien er fordelt! og på den foranledning også klart danne mig et indtryk af hvordan de lyder!..

Hver gang jeg har set en måling af frekvensgang on & off axis har jeg precis vist hvordan de lød!! det rammer lige i øjet næsten hvergang.. og endnu tydeligere hvis der også er powerresponse måling og fase.. 

Selve frekvensgangen on axis viser blot at denne højtaler ikke spiller det der kommer in over terminalerne!.. men noget den selv "digter" lidt vidre på!!..

Tager men denne anvendte pragtfulde mellemtone  og smider en normal god diskant på eks en Revelator og deler ved 2,2 kHz..  har man noget der synger helt himmelse.. og laves delefiltret ordentligt så flankerne er symetriske her!.. og  der summeres så man får en jævn overgang..  kan man med denne mellemtone godt opnå en fantastisk fin liniaritet samtidigt med en rigtig god og musikalsk lyd! for DET HAR JEG HØRT!!..   der skal lidt teknik til fra 500 Hz. og op til 2 kHz. i delefiltret, så er den mid. helt liniær...  dens response fra bassen og i hele nedre mid op til de 500 Hz.er helt liniær!..

Hvorfor Eben har disponeret som de har er underligt!! men jeg tror det er fordi de vil anvende det Bånd!!... hvilket også er hel fint!.. men det kræver en mellemtone der først ruller af off axis  melem 30 og 60 grader netop oppe ved omkring 4,5 kHz. og det er der meget få om nogen!!... her skal vi ned på 4 & 3" enheder!! en 5 eller 6½" kan ikke fungere med disse bånd!...  så får man det vi lige hr set!..

( Se blot Dali! de anvender både en alm. diskant og et bånd!! de VED! dette!!! og tager koncekvensen!... om man så ellers kan lide resultatet er en anden ting! men de har ikke det problem Eben har i hele det frekvens område der er tale om her!)

Audiovector har det samme! de har to modeller jeg har hørt der er næsten ens! den ene med alm. diskant og luksus udgaven med bånd!!..  den med diskant lyder nogenlunde som det skal! men den med bomd er anderledse! der mangler noget i hele øvre mid! der lyder tyndt!.. det påvirker en smule de omliggende frekvens afsnit der så virker for fremhærskende! dog ikke nær så slemt som på Eben!!

Jeg har endnu ikke hørt en bånd diskant bestykket højtaler der fungerede med noget støre end en 3 eller aller højse 4" mid... ( lige med undtagelse af den lille fine Arum Cantus hvor de faktisk slipper hæderligt fra det!?)  og lidt det samme gælder de nye ringradiatore!..  de fungere overhoved med noget over 5" og her er der endda få enheder der kan og mange gange går det galt!..  bedst er en 4" her er der en ok chance for det summere!...

Men her gør det ikke!! for Eben!....... synd!!

Løsning??..........

En anden diskant og et 2 ordens filter!...

Eller andre mellemtoner  højst 4" bedst 3"!... ( en ATC var en mulighed?? den er dog lidt tricky at få til at opføre sig helt som ønsket!! men når den gør sååååå  ja så får man stort set ikke finere mid..) 

Eller Dali set up!...  alm. dome diskant og så bånd som super tweeter!! over sån omkring de 10 til 15 kHz.

Fortrækker dog personligt "normale" diskanter! og skal man HEEEEELT op til 40 - 50 kHz... så smæk en SS D2904/7100 i... 

(Men man skal holde sig fra RINGRADIATORENE!!  de har samme problem!...  her kan man dog lige akkurat slippe afsted med en 4" C-Quence!..  og få dem til at "mødes" fornuftigt...)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=dfms]

[QUOTE=Ghammel & Suhr]

Med lydhøflig hilsen
G&S

Hvor sandt!!  og ikke nok med det! der opstår et voldsomt energi "hul" op til båndet! hvor alt det man ikke ønsker af mellemtonen bliver ekstra hørbart!..

Ja det er der hunden ligger begravet, mine ht'er er bestykket med to 61/2 med plast membran og hvis de ikke lukkes af ved 2Khz 18dB, så går det galt.

X over @ 2,25 kHz. : 2 orden Linkwiz Riley elektrisk ( 18 til 24 db. akustisk )

Er hvad der skal til for at tæmme disse C-Quence enheder fra AudioTech ( skaaning)

Og en god diskant der rækker der ned med god krop og fylde, energi og spredning!... (eks. en SS 9000 serie!  = 9700 eller 9900 ) så SPILLER DET!!

mvh.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Halløj på Klippeøen!

Hr. miju, der bukkes herfra for en særdeles nydelig og uddybende fodnote.

Det skal retfærdigvis nævnes, at Eben har ændret delefilteret pga. "forkerte værdier".

Hvorfor så netop den uændrede model finder vej til to forskellige tests, er mig en gåde af de større.

Jeg kan i øvrigt fortælle dig, at Audax's 6.5" Aerogel unit fungerer særdeles glimragende med en ringradiator. Men det er vist også en af de få 6.5" enheder, der rækker rimelig problemfrit op til omkring 6 KHz. B** er der i hvert fald ikke noget af i denne kombination (x-over @ 2.3 KHz)

Med høflig hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Skaaning enhederne kan spille, se blot på Peaks Princess.

Hvis man læse de udenlandske test, så modtager mange af dem jo friske HT fra kassen, som ikke er spillet til. De (HT generelt) skal vel have en 2-500 timer med power før de spiller optimalt.

Hvad sig I?

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Ghammel & Suhr]Halløj på Klippeøen!

Hr. miju, der bukkes herfra for en særdeles nydelig og uddybende fodnote.

Det skal retfærdigvis nævnes, at Eben har ændret delefilteret pga. "forkerte værdier".

Hvorfor så netop den uændrede model finder vej til to forskellige tests, er mig en gåde af de større.

men stadig spiller den ikke optimalt!!...

Jeg kan i øvrigt fortælle dig, at Audax's 6.5" Aerogel unit fungerer særdeles glimragende med en ringradiator. Men det er vist også en af de få 6.5" enheder, der rækker rimelig problemfrit op til omkring 6 KHz. B** er der i hvert fald ikke noget af i denne kombination (x-over @ 2.3 KHz)

Audax er også lidt for sig selv!.. den opføre sig serdeles fint helt op til de 5 - 6 kHz. og dens off axis spredning er også fin.. og starter faktisk ikke før over 3 kHz. hvilket gør at ringradiatorene der SKAL! deles ikke lavere end 3 kHz. fakrisk kan summere fint med denne..

Dog stadig med et lettere begrenset lyttevindue..  for meget over 15 grader off axis vil der stadig opstå et slip, med en delefrekvens ved 3 kHz.. men 15 grader til hver side er ganske ok!..  og gør højraleren nemmere i rummet i mange tilfælde..

Min egen der spreder ganske fint ud til over 40 - 45 grader kan være lidt besværlig hvis rummet byder på problemer.. ( derfor skal den kun vinkles 5 grader i mit rum!)

Jeg er heldig og forbavset over hvor godt jeg er sluppet fra det i mit rum!.. men tilgengel kviteres der med en gengivelse der fylder hele rummet og hvor man faktisk har et næsten optimalt lydbillede selv om man rejser sig op og går rundt!! man kan snilt sidde 3 i sofaen og alle 3 få et ganske optimalt perspektiv!..   lyden ændre sig ikke væsentligt selv om man sidder på gulvet, sofaen eller står op!. eller om man går en meter til hver side eller faktisk går næsten ind i mellem højtalerne, ( er spiller bag diskanten lidt ind når man kommer så tæt på!..  ) men fra front udstrålingen kan man gå næsten ind til under en halv m fra højtaleren før lyden begynder at ændre karakter og perspektiver forringes væsentligt..

At opnå dette kræver at enhederne summere helt optimalt! og off axis spredning og power response er hel på plads.. ( og for at opnå endnu bedre spredning off axis fra diskanten over 16 kHz. har jeg brugt en speciel teknik i delefiltret! som det har taget MEGET! lang tid at få til at fungere 100% sammen med at der design messigt selvfølgelig er gjort alt for det!.. )

At opnå dette er gnske umuligt hvis enhederne deles for højt eller for lavt i forhold til hinanden!.. og der opstå et "slip" mellem dem off axis.. og det er det problem Eben mf. bånd bestykkede højtalere har.. samt som de deler med en del ringradiator bestykkede højtalere der anvender enheder til mid. der ikke rækker langt nok op..

Nogle får enhederne til at række op on axis og begrænset off axis.. men kommer så stadig for tæt på enhedens opbrydninger!!  og så har man det BÅÅÅÅT Kurt K snakker om!!

mvh.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg har endnu ikke hørt en bånd diskant bestykket højtaler der fungerede med noget støre end en 3 eller aller højse 4" mid... ( lige med undtagelse af den lille fine Arum Cantus hvor de faktisk slipper hæderligt fra det!?)  og lidt det samme gælder de nye ringradiatore!..  de fungere overhoved med noget over 5" og her er der endda få enheder der kan og mange gange går det galt!..  bedst er en 4" her er der en ok chance for det summere!...

mvh.

Hm jeg syntes da bks 175 med 6.5" lyder ok,og så skal båndet vel bare have areal så der kan deles lavt.Personligt har jeg hørt ringradiatoren med en 8" scan-speak, som fungerede upåklageligt.Men det er muligt du ikke har hørt det, men det betyder ikke at det ikke kan lade sig gøre.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
 Jeg lige testen her af Eben og de målinger der her var.. og huskede tilbage på et kort lyt jeg havde på disse for et stykke tid siden!!

Og måtte grine lidt! for de målinger viste precis hvad der står i testen og hvad jeg erindrede fra dengang jeg hørte dem!!

Før jeg læste testen kkkede jeg lige på kurverne.. og kunne faktisk på forhånd sige hvad han ville skrive og GANSKE RIGTIGT!! og de understøttede også meget tydligt min egen første hånds indtryk af disse.. selv om det var ganske kort og under ikke helt optiamle forhold..

Og det underbyggede for mig og bekreftede

hvorfor ringer du ikke til Eben og hjælper ham hvis du lige har svar på alt .

Det er altid let at være bagklog og skrive en masse ja

Du svinger selv meget , mandag morgen er det classe der er dit ref udstyr , onsdag er det ML så er det B&W så JM-lap og næste dag Tact det er da en endnu større griner .

hov vi glemte lige dali , men det kom jo kun på tale da KVK postet sit setup

kan du selv finde udaf hvad lyd de er til .

brug tiden på det og lade E-ben laver ders speaker som de vil .

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
miju skrev:

Du svinger selv meget , mandag morgen er det classe der er dit ref udstyr , onsdag er det ML så er det B&W så JM-lap og næste dag Tact det er da en endnu større griner .

til Jensen..

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
miju skrev:

Til Jensen

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Jensen,

Nu handler tråden jo om Eben anmeldelsen ... så det er vel ikke så mærkeligt at man diskuterer konstruktionen

For ikke at køre i samme rille ... gad vide hvor mange test der aldrig kommer videre til læserne. Der er meget skidt på markedet ... men meget få test af l**te produkter. Det kan skyldes man udvælger testemner med stor omhu, men kunne også skyldes at man tester og undlader at bringe testen af det der ikke performer godt.

Det er en vanskelig balance ... folk gider ikke at læse et magasin med en tilsvining af det ene ringe produkt efter det andet. På den anden side, så er det jo uheldigt at man har en gruppe af ikke testede apperater, som består af testemner (der er gode nok) samt noget der er testet men som er rigtigt dårligt!

Hvad tror i der sker ... på f.eks. Stereophile ... TAS ...

SATMIT

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
miju skrev:

Clap

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Jensen,

Nu handler tråden jo om Eben anmeldelsen ... så det er vel ikke så mærkeligt at man diskuterer konstruktionen

For ikke at køre i samme rille ... gad vide hvor mange test der aldrig kommer videre til læserne. Der er meget skidt på markedet ... men meget få test af l**te produkter. Det kan skyldes man udvælger testemner med stor omhu, men kunne også skyldes at man tester og undlader at bringe testen af det der ikke performer godt.

Det er en vanskelig balance ... folk gider ikke at læse et magasin med en tilsvining af det ene ringe produkt efter det andet. På den anden side, så er det jo uheldigt at man har en gruppe af ikke testede apperater, som består af testemner (der er gode nok) samt noget der er testet men som er rigtigt dårligt!

Hvad tror i der sker ... på f.eks. Stereophile ... TAS ...

SATMIT

Ja ved jeg godt , men der er bare nogle der tro de er så meget bedre end andre og de uffer løs , og værst af alt er de ikke engang selv kender der smag .

jeg synes det er en rigtig god test , og selv og der er et par herre herinde der tro de ved alt og de kun gør det rigtigt , så kan der være mange andre der ikke deler ders lydsmag .

Det dette indlæg handler mere om at svine e-ben til , tænk han har nosser til at gå igang , hvorfor gør de små folk det ikke også så kan vi høre hvad de kan lave når de nu ved alt .

Jeg har hørt E-ben og kender da flere der er meget glade for dem .

Så lad da for fanden den test

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Jensen,

Enig ... der er flere der er glade for sine Eben ... og det er godt. Jeg er også glad for mine MIT kabler ... dem er der nogen der mener er mindst ligeså slemme som Eben.

Men bare man er tilfreds ... så kan de jo mene hvad de vil ...

Nu tør jeg heller ikke diskutere med en mand der har to BAT stående i stuen 

SATMIT

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum