Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Sikkerhed og person oplysninger! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Uagtet at dette er en kende Off Topic, så mener jeg dog stadig at det er yderst relevant!

Jeg har en baggrund som efterretnings officer (for en kortere periode), og dette har måske gjort mig en anelse paranoid og kynisk; men jeg mener dog alligevel at jeg vil gøre alle herinde opmærksomme på følgende:

Jeg har talt snesevis af brugere som enten i deres alias bruger deres rigtige navn eller har det med under deres profil. Hvis dette navn samtidig er kombineret med en lokalitet, eller endnu flere oplysninger, ja så kræver det ikke "udvidet ledvogter eksamen" at finde vedkommende med nogle hurtige klik på musen. Jeg siger ikke at folk som deltager på forum ville gøre sådan noget, men alle kan jo se med....Hvis man er en person, med alt andet end reelle og lovlige hensigter, så kan man temmeligt ubesværet udvælge sig et anlæg, hjemmebio etc. som man gerne vil have fingrene i, og så enten selv tage ud og stjæle det eller bestille andre til at gøre det.

Jeg har selv forsøgt ovenstående (for en god ordens skyld: altså KUN at finde en person med oplysninger opgivet her på siden) og det tog mig mindre end 30 sek. at finde "xxxxxx" adresse, tlf nr. (vedkommende er blevet underettet).

Det jeg vil sige med det her er. Tænk jer godt om før i poster oplysninger som kan være med til at "pin pointe" hvem i er og hvor i befinder jer......hvis i allerede har gjort det, så skift lokalitet eller andet....

Hvis i mener jeg bare en en halvgammel paranoid koldkriger så kan i jo bare undlade at tænke mere over dette indlæg...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Synes det er et meget fornuftig indlæg Der er nogen herinde der er blevet rippet for betragtelige summer før...så det er da ikke urelevant.

Desuden var der ikke en "B&O-bande" der opererede for nogle år tilbage hvor de blandt andet brugte diverse hjemmesider til at indhente oplysninger om folks udstyr?.....tyve og andet rakkerpak skulle have en røvfuld af deres mor

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Ja det er der fare for .

Og oplever tit der bliver ringet og lagt på igen .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give dig helt ret. Man er nødt til at være paranoid på internettet. Derfor har jeg også undladt at skrive mit rigtige navn.
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Godt råd Filmtossen!

Og nej, jeg mener heller ikke at det du skriver har noget med paranoia at gøre. Det er bare sund fornuft i en tid, hvor der desværre bliver flere og flere uærlige mennesker. . . .

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

At man undlader sit navn er vel mindre vigtigt, hvis man hedder det samme som 100.000 andre 

Især bør man nok være opmærksom hvis man har dyre designer-anlæg og/eller mange cd'er. TUNG hifi nok ikke oplagte emner for de langfingrede - eller tager jeg fejl.

piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Udmærkede indlæg og ja du har ret man skal være lidt forsigtig.

Nu har jeg selv været ansat i forsvaret nogen år så kender til jer efterretningsfolk og!!!! PUHA har godt nok oplevet nogen mildest talt hmmm interessante "efterretninger". I er godt klar over at muren er faldet ikke ?????

HEHE kunne ikke lade være, men som sagt så har du ret!

Mvh

Ham der hele tiden kigger sig over skylderen efter de 1000 bevæbnede albaniere der kommer for at slå mig ihjel (De sagde de ville komme, men venter stadig)

Til top Vis piranha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piranha

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Ja det er der fare for .

Og oplever tit der bliver ringet og lagt på igen .

Få dig en nummerviser og meld skiderikkerne til strisserne....det tager de sgu alvorligt

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

piranha skrev:

Udmærkede indlæg og ja du har ret man skal være lidt forsigtig.

Nu har jeg selv været ansat i forsvaret nogen år så kender til jer efterretningsfolk og!!!! PUHA har godt nok oplevet nogen mildest talt hmmm interessante "efterretninger"jamen det smutter da også for e bedste.... I er godt klar over at muren er faldet ikke ????? jeps og der var den også da jeg startede.... (godt nok er jeg gammel, men ikke så gammel)

HEHE kunne ikke lade være det er helt fint, men som sagt så har du ret!

Mvh

Ham der hele tiden kigger sig over skylderen efter de 1000 bevæbnede albaniere der kommer for at slå mig ihjel (De sagde de ville komme, men venter stadig) arrh mon, mon??

Lad mig gætte: "Piranha"...du skulle vel ikke have haft noget med PNMOT at gøre?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Korrekt - det ER helt OFF TOPIC !!!

Og ja - de største neurotikere er dem, der har begravet sig for meget i deres arbejde:

• Læger tror konstant deres unger er ved at dø af en forkølelse
  • Pædagoger får mavesår, når de ikke kan opdrage egne børn
  • Skraldemanden der tror at alle affaldsspande er proppede med HIV-kanyler
  • Lastbilchaufføren som er den eneste i verden der kan køre
  • Tankpasseren der altid ser en pistol i stedet for et Dankort i hånden på kunden

og... det hænder da. Men tænk lige på, at de største mængder af udstyr står i lokaler, der låses kl 17.30 hver dag og også er uden bemanding det meste af weekenden.

Lad spøgelserne være - vi er her for at nyde vores udstyr - ikke for at blive paranoide. Begynder vi på det, kan vi hverken gå på gaden, køre bil, flyve, spise æg, tage med toget eller noget andet.

So much for off topic !

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Korrekt - det ER helt OFF TOPIC !!!

Og ja - de største neurotikere er dem, der har begravet sig for meget i deres arbejde:

• Læger tror konstant deres unger er ved at dø af en forkølelse
  • Pædagoger får mavesår, når de ikke kan opdrage egne børn
  • Skraldemanden der tror at alle affaldsspande er proppede med HIV-kanyler
  • Lastbilchaufføren som er den eneste i verden der kan køre
  • Tankpasseren der altid ser en pistol i stedet for et Dankort i hånden på kunden

og... det hænder da. Men tænk lige på, at de største mængder af udstyr står i lokaler, der låses kl 17.30 hver dag og også er uden bemanding det meste af weekenden.

Lad spøgelserne være - vi er her for at nyde vores udstyr - ikke for at blive paranoide. Begynder vi på det, kan vi hverken gå på gaden, køre bil, flyve, spise æg, tage med toget eller noget andet.

So much for off topic !

Nånå, nå godt ord igen Hr. Redaktør!!

Det var ikke for at blive kaldt neurotiker, at jeg lavede dette indlæg, ej heller for at gøre folk paranoide og ikke lade dem nyde deres eget og andres anlæg, jeg skrev det som en lille "reminder" for at hjælpe folk! (og der er nogen som er glade for at jeg har gjort det....)

Men at skrive tilstrækkeligt mange personlige oplysninger, sammen med billeder af sit udstyr svarer efter min mening til at gå rundt på strøget i KBH en varm sommerdag hvor der er ligeså mange mennsker som der er sild i en tønde, med deres taske med pung og det hele stående åben...efter min mening uklogt!  Men  jeg er måske også neurotisk hvis jeg vælger at lukke min taske evt. putte min pung i en lomme som kan lynes/knappes???? 

Det er rigtigt at der står meget udstyr i lokaler som er uden personlig overvågning efter 17.30, men disse lokaler har normalt også de alarm systemer der "følger med", i modsætning til de fleste "civile" der har deres grej stående hjemme....eller er det også en misforståelse?

Jeg er ikke overbevist om at alle som ser dette forum, gør det med reelle hensigter.....Og hvis man tror at tyve der går efter specielle ting IKKE benytter et forum som dette for at finde mulige mål, så er man efter min mening en smule naiv.

Off Topic..ja, men irrelevant??? nej det mener jeg slet ikke.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

ja, folk kan finde mit nummer og min adresse på mindre end ti sek...

og hvad så? jeg har ikke noget at skjule, mit anlæg er umuligt at bakse rundt med, og mine naboer er (lidt for meget) hjemme.

hvis folk vil bryde ind for at stjæle mit anlægm havde de nok gjort det alligevel. jeg mener at ens identitet også hænger meget sammen med den troværdighed man gerne skulle stå frem med, så jeg har intet imod at står frem ved navns nævnelse, profession, lokalitet osv.

desuden er det næsten umuligt at finde herud, som flere af forummets medlemmer har opdaget , og der ligger store villa'er i en massiv ring rundt omkring, med langt dyrere anlæg, der er nemmere at slippe afsted med.

men tak for din omtanke, man skal altid bevæge sig forsigtigt rundt på nettet.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

jensen skrev:
Ja det er der fare for . Og oplever tit der bliver ringet og lagt på igen .

Få dig en nummerviser og meld skiderikkerne til strisserne....det tager de sgu alvorligt

Har jeg .

Men håber da de skulle komme en dag jeg er hjemme, så vil jeg tage mod dem som de gøre i US .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

ja, folk kan finde mit nummer og min adresse på mindre end ti sek...

og hvad så? jeg har ikke noget at skjule, mit anlæg er umuligt at bakse rundt med, og mine naboer er (lidt for meget) hjemme.

hvis folk vil bryde ind for at stjæle mit anlægm havde de nok gjort det alligevel. jeg mener at ens identitet også hænger meget sammen med den troværdighed man gerne skulle stå frem med, så jeg har intet imod at står frem ved navns nævnelse, profession, lokalitet osv.

desuden er det næsten umuligt at finde herud, som flere af forummets medlemmer har opdaget , og der ligger store villa'er i en massiv ring rundt omkring, med langt dyrere anlæg, der er nemmere at slippe afsted med.

men tak for din omtanke selv tak!, man skal altid bevæge sig forsigtigt rundt på nettet. enig og det var det der var pointen med indlægget..

Indlægget er jo lavet generelt uden skelen til hvor folk bor, hvilken type anlæg de har, hvormeget deres naboer er hjemme, om de har 4 grandvoksne udsultede sabeltigre til at passe på hjemmet, eller hva´ ved jeg.....jeg synes det er fint at man ikke er bange for at "stå frem" (det er jeg normalt slet ikke bleg for), men jeg tror ikke at alle har tænkt over de mulige konsekvenser af at have for mange detaljer om sig selv frit tilgængelige på nettet...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Filmtossen:

Vi har diskuteret tyverisikring her på forum tidligere. Der er et uløseligt skisma mellem at tyverisikre sit anlæg tilstrækkeligt og stadig have mulighed for at sælge det videre, hvis man op- eller nedgraderer.
Jeg har personligt løst problemet (håber jeg) ved at gravere navn og emailadresse ind i de ting som jeg er overvejende sikker på at jeg skal beholde.

Det er i øvrigt en god underskrift du holder dig!! Lige i tråd med min opfattelse af en god diskussion.

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Filmtossen:

Vi har diskuteret tyverisikring her på forum tidligere. Der er et uløseligt skisma mellem at tyverisikre sit anlæg tilstrækkeligt og stadig have mulighed for at sælge det videre, hvis man op- eller nedgraderer.
Jeg har personligt løst problemet (håber jeg) ved at gravere navn og emailadresse ind i de ting som jeg er overvejende sikker på at jeg skal beholde. det er nok en meget god ide...

Det er i øvrigt en god underskrift du holder dig!! Lige i tråd med min opfattelse af en god diskussion. ....he, he, he, ja jeg synes din uderskrift virker bekendt... (den jeg bruger er en vending min tidligere chef (1998) bankede ind i hovedet på mig..)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Må indrømme, at dette er det første forum hvor jeg er aktiv og samtidig valgte at bruge mit eget navn. Set i bakspejlet kunne jeg godt tænke mig at ændre navnet, men det ville jo give kaos hvis alle kunne gøre det som de lyster.

Tak for en god tråd Filmtossen, det er yderste relevant - paranoid eller ej!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:

Må indrømme, at dette er det første forum hvor jeg er aktiv og samtidig valgte at bruge mit eget navn. Set i bakspejlet kunne jeg godt tænke mig at ændre navnet, men det ville jo give kaos hvis alle kunne gøre det som de lyster.

Tak for en god tråd Filmtossen, det er yderste relevant - paranoid eller ej!

Tak skal du have (jeg ville ikke være så paranoid hvis ikke alle mulige var efter mig..)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Hephaistos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hvis man bruger sit eget navn og lokalitet i alias eller profil, er det muligt med et par museklik at finde ud af hvem man er/hvor man bor ??????????

John fra Århus; Kim Olsen fra Odense; Perejvind fra Jylland......

Ja jeg ser hvor du vil hen.....not...

MVH John K 

Til top Vis Hephaistos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hephaistos

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
(jeg ville ikke være så paranoid hvis ikke alle mulige var efter mig..)

Der er koldt på toppen min ven (og så udenfor lige nu).

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes