| Forfatter |
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hephaistos skrev:
|
Hvis man bruger sit eget navn og lokalitet i alias eller profil, er det muligt med et par museklik at finde ud af hvem man er/hvor man bor ??????????
John fra Århus; Kim Olsen fra Odense; Perejvind fra Jylland......
Ja jeg ser hvor du vil hen.....not...
MVH John K
|
|
|
Læs hvad jeg skriver....et fornavn, eller et meget almindeligt efternavn er måske nok ikke den store "trussel", men jeg har da fundet mere end 3 personer herfra på mindre end et par minutter (og efterfølgende skrevet til dem) så det er ikke så svært.
Men som der står i det første indlæg: hvis du ikke mener at det er relevant så lad være med at tænke over det...... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
Filmtossen skrev:
(jeg ville ikke være så paranoid hvis ikke alle mulige var efter mig.. ) |
|
|
Der er koldt på toppen min ven (og så udenfor lige nu ). ja udenfor fy for en led....men på toppen mjaaa ved ikke rigtigt... |
|
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spekulerer på om ikke dem der arbejder hos ens internetudbyder kan
se alle data der kommer fra ens computer, som de har lyst. Man
ville jo aldrig kunne bevise at det er dem, hvis de opsnappede ens navn
adresse, billeder af anlæg, kreditkortnumre mv og brugte dem til at
finde ud af hvor man bor, leje et par professionelle indbrudstyve, og
slå til.
|
| Til top |
|
| |
Undertaker Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
God Tråd.
Jeg håber ikke at nogen har fået/får ubudne gæster som følge af bruge deres rigtige navn. Var det ikke en bolig kæde som havde besøg i deres boliger fordi tyve så husene på internettet. Jeg kan ikke huske det... :)
Om folk kender en ved det rigtige navn eller et nick er vel ligemeget.... brug derfor et nick som ikke kan findes :)
Jeg er en af de danskere der har et unikt navn , jeg kunne aldrig drømme om at bruge det.
|
| Til top |
|
| |
Hephaistos Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Filmtosse
Jeg skal læse hvad du skriver formaner du.....
Her er hvad du skrev:"Jeg har talt snesevis af brugere som enten i deres alias bruger deres rigtige navn eller har det med under deres profil. Hvis dette navn samtidig er kombineret med en lokalitet, ja så kræver det ikke "udvidet ledvogter eksamen" at finde vedkommende med nogle hurtige klik på musen."
Det er hvad du skrev og hvad jeg forholdt mig til, undlad venligst at manipulere.
MVH John K. __________________
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
filmtossen skrev:
|
Nånå, nå godt ord igen Hr. Redaktør!!
Det var ikke for at blive kaldt neurotiker, at jeg lavede dette indlæg, ej heller for at gøre folk paranoide og ikke lade dem nyde deres eget og andres anlæg, jeg skrev det som en lille "reminder" for at hjælpe folk! (og der er nogen som er glade for at jeg har gjort det....)
|
|
|
Ok - her er et godt ord igen.
Det var bestemt ikke møntet på dig personligt, men jeg kender faktisk tilstanden meget tydeligt fra mig selv, da jeg oprindeligt er uddannet til at arbejde med kritisk syge. Det er svært at slippe alle de "worst cases", jeg har oplevet, så jeg skal passe på ikke at se spøgelser ved den mindste ting. Det har jeg kæmpet med i mange år, men når een af ungerne har ondt i hovedet, lidt feber og er utilpas, står der med det samme 15 dødelige sygdomme mejslet på nethinden.
Så det var måske mere en gårdtur for egne neuroser.... 
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hephaistos skrev:
|
Kære Filmtosse
Jeg skal læse hvad du skriver formaner du.....
Her er hvad du skrev:"Jeg har talt snesevis af brugere som enten i deres alias bruger deres rigtige navn eller har det med under deres profil. Hvis dette navn samtidig er kombineret med en lokalitet, ja så kræver det ikke "udvidet ledvogter eksamen" at finde vedkommende med nogle hurtige klik på musen."
Det er hvad du skrev og hvad jeg forholdt mig til, undlad venligst at manipulere.
MVH John K.
|
|
|
Kære Hephaistos
OK, jeg har måske ikke udtrykt mig klart nok, og hvis du mener at jeg manipulerer, så beklager jeg, det er/var ikke hensigten...
Men når jeg mener at du skal læse hvad jeg skriver, så var det ment som at du også skal læse det som er implicit....det er da klart at denne tråd ikke er møntet på de mennesker som har et helt almindeligt navn, den er skrevet som en generel "reminder", jeg har jo skrevet til nogle af de personer som jeg umiddelbart har ment var berørt. Dit eksempel "Perejvind fra Jylland" er naturligvis ikke nok til at finde en person, men det er ikke så meget mere der skal til.
Som jeg opfatter det, mener du at mit indlæg er irrelevant og du gør samtidig grin med mig (.." ja jeg kan se hvor du vil hen....not",) ja så har jeg svært ved at forstå hvorfor du selv anvender et alias, eller ikke skriver dit efternavn.
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
filmtossen skrev:
|
Nånå, nå godt ord igen Hr. Redaktør!!
Det var ikke for at blive kaldt neurotiker, at jeg lavede dette indlæg, ej heller for at gøre folk paranoide og ikke lade dem nyde deres eget og andres anlæg, jeg skrev det som en lille "reminder" for at hjælpe folk! (og der er nogen som er glade for at jeg har gjort det....)
|
|
|
Ok - her er et godt ord igen.
Det var bestemt ikke møntet på dig personligt, men jeg kender faktisk tilstanden meget tydeligt fra mig selv, da jeg oprindeligt er uddannet til at arbejde med kritisk syge. Det er svært at slippe alle de "worst cases", jeg har oplevet, så jeg skal passe på ikke at se spøgelser ved den mindste ting. Det har jeg kæmpet med i mange år, men når een af ungerne har ondt i hovedet, lidt feber og er utilpas, står der med det samme 15 dødelige sygdomme mejslet på nethinden.
Så det var måske mere en gårdtur for egne neuroser.... 
|
|
|
OK, no hard feelings! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes det er vigtigt at vide hvem man diskutere med, men selvfølgelig kan man bo steder hvor man er udsat for indbrud og det selvfølgelig ik er klogt at give folk mulighed for at finde ens adresse, selv har jeg intet imod det, og min adresse er frit tilgængeligt herinde.
eneste måde at komme ind på er at medbringe en stige og baldrer et vindue.. pt kan jeg huske to herinde fra der har haft indbrud og fået stjålet deres grej.. uheldigt, men næppe pga af oplysninger der er lagt frem på denne side
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
synes det er vigtigt at vide hvem man diskutere med, det kan du måske have ret i, men hvilken forskel gør det om du kender efternavn, lokalitet etc.? men selvfølgelig kan man bo steder hvor man er udsat for indbrud og det selvfølgelig ik er klogt at give folk mulighed for at finde ens adresse, selv har jeg intet imod det, og min adresse er frit tilgængeligt herinde. jeg kan ikke lige se din...kun dit navn....og bruger jeg det ender jeg op med 2 mulige ID.
eneste måde at komme ind på er at medbringe en stige og baldrer et vindue.. har du ingen dør? pt kan jeg huske to herinde fra der har haft indbrud og fået stjålet deres grej.. uheldigt, men næppe pga af oplysninger der er lagt frem på denne side næh det er muligt, men kan det udelukkes? |
|
|
| Til top |
|
| |