Forfatter |
|
Arne Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan
Det ser jo seriøst spændende ud. Har du et link til sammenligningen af lyden?
Arne
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ARNE
Nej det har jeg desvære ikke, men jeg prøver i øjeblikket at bore i den sag på
det Norske AV Forum.
MVH. Peter Pan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
einis Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
ice vant, logisk nok...den er langt dyrere. men tripath tok en god 2.plass tross at den er langt rimeligere enn UCD og abnormt billigere enn ICE.
kjedelig at de ikke sammenlignet med f.eks Zapppulse også.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit indlæg einis:
Men du må skrive lidt mere om "tripath tok" og give link og evt. priser
Jeg tror ikke mange her ved hvad det er.
Det var godt at du fik lyst til at se på de
Danske sider nu hvor de Norske er nede.
Med venlig hilsen Peter Pan.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
einis Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manic Miner Skriver:
Hvorfor er det AR og til en mindre del Bertram som får all opmerksomheden ?
Det må vi rode bod på, CAD AUDIO DK er såvit jeg kan se istand til at levere
ICEpower + meget andet, både til selv byg, og færdig samlet. Et besøg vær.
Link ------ http://www.cadaudio.dk/ordliste.htm
MVH. Peter Pan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan.
Hvor er det nye i denne tråd - UCD 180 og Icepower A 500 moduler, det er der testet og bygget på til ukendelighed, og alle sælger deres A 500 forstærkere. Hvis man vil noget med UCD så er det 400 modulerne og hvis man vil noget med ICEpower, så er det ASP modulerne, det tror jeg de fleste har indset og har måttet indrømme. Alle disse gamle norske og svenske tråde om forældet hjemmebyg er der kilometervis af. Nogle af de norske og svenske hjemmebyggere og ligeledse dem der fabrikerer, er gået over til ASP moduler, det samme ser du i hele verden, uden undtagelse.
Kom tilbage til indledningen af tråden - ICE for begyndere Nu er den kommet for langt væk fra det oprindelige, der er uendeligt materiale allerede, og forum er andet end den ene tråd efetr den anden om ICEpower. Stor respekt for begyndere og nyhedens interesse, men der er allerede så meget om det ICE emne i forum.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan Skriver:
Jørgen Toftdahl.
Husk nu at du ikke er ny, så hvad laver du her.
Det ennu en gang ikke muligt for os nye at have
læst alt, så vis overbærenhed, hvis din teori er
rigtig, behøver ingen at gå i skole, alt er jo
blevet sagt før.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan
Jamen det er jo rent vrøvl - du kan læse alt det der i alle de andre tråde. Du kan jo kun lære det på den måde, slå op i de skrevne skolebøger, og ud fra det får du din egen viden og erfaring, når du begynder at arbejde med det.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjære Toftdahl, jeg kan ikke helt forstå hvorfor du har utnevnt deg selv til diktator av denne tråden? Dette er som sagt ICE for nybegynnere, og selvfølgelig vil det dukke opp emner som har vært debatert før. Det er da ikke rimelig å forlange at vi skal søke igjenom hele forumet for å forsikre oss om at det vi poster ikke allerede er debatert? Og det i ICE trådene som inneholder så meget utenomsnakk at jeg for lengst har gitt opp å følge med.
ICE forsterkerene har med feks eAR202 kommet ned på et prisnivå hvor alle som vil kan være med. Problemet er at det ikke finnes noen tråder som omhandler ICE i kombinasjon med det utstyret som oss litt mindre audiofile har stående. Jeg er feks svært nyskjerrig på om det er noen mening å la en 202 overta forsterkningen av mine fronter (Evidence 470) i stedet for min Yamaha RX-V1500? Og hvor god er den sammenlignet med feks en NAD216, 218, Rotel 990 eller 991 som kan skaffes for ca samme pris på bruktmarkedet?
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at vide lidt mere om ICE, og samtidig de forskellige dele.
Altså hvad skal der bruges. Grunden til at spørger, er fordi jeg altid har troet man skal bruge en stor strømforsyning, der kan levere strøm til modulerne. Hvad gør f.eks. AR når deres kun vejer 3kg?
Hvad er helt præcis forskellen på de forskellige ICE moduler?
Jeg er efterhånden gået over til at skulle have ICE istedet for Zap. (engang i fremtiden). Men jeg kan se at ICE kræver 12v+/- Hvad gør man der?
Hvem forhandler kondensatorer, som er monteret på print, og klar til at smide i kabinettet udover LCaudio.dk??
|
Til top |
|
|
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig med ManicMiner.
Alle de diskussioner om at AR ikke holder, er netop hvad jeg ville undgå i denne tråd, da det har ødelagt de andre tråde.
Meningen med denne tråd var LIGE PRÆCIST ice for ikke-hardcore hifi
folk. Har netop selv tænkt på om en eAR202 til 3000kr vil forbedre en
yamaha 1500.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
@gichael3257
Fordelen ved ASP modulerne er, at der indbygget strømforsyning. Du skal altså ikke gøre andet end at sætte to leder fra stikkontakten til, og trække stik til signal-ind, og højttalerudgange ud, så er du kørende.
Hvis du ser på nogle af billederne hos AR, hvor man ser inde i kabinettet, så er der heller ikke en trafo, i traditionel forstand.
ICE ASP, er færdige moduler med ALT i. Du skal altså ikke gøre andet end at tilslutte kabler.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
@gichael3257
Samtlige elektronikforretninger, skulle gerne have kondensatorer ligetil at sætte i. Men de kan jo ikke leveres på print, med mindre de er lavet specifikt til lige den forstærker. Normalt skifter man bare kondensatorene ud for sig.
Det print de sidder på hos LC Audio, er selve netdelen, og den ville jeg ikke skifte ud, uden videre (kræver nogle specs).
Nogle stykker:
el-supply.dk
brinck.dk
elfa.se/dk
etc.
Men jeg ville nu ikke begynde at skifte kondensatorer på et ICE modul. Og selv på en ZAP, vil jeg mene der er bergænset med gevinst man får med kondensatoere af bedre kvalitet end den LC Audio levere standard.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner
Jeg kan ikke forstå du ikke kan forstå. Hvem er ikke nybegynder i dette ICE forum. Hvis du læser trådene, så er 95 % af os alle sammen nybegynder, hjulpet af dem der har en lidt mere teknisk viden. Det jeg mener er da, at der er ikke nogen grund til at lave en ny tråd, ICEpower er snart spredt over jeg ved ikke hvor mange tråde - og alt er beskrevet til det ekstreme og gentaget 1000 gange i disse tråde - læs og lær lidt fra det, der er ganske meget.
Du synes de andre tråde indeholder så meget udenomssnak så du har opgivet at følge med. Hvad skulle være undtagelsen her, det er en åben tråd og om ICEpower, fuldstændig som alle de andre tråde og det er stort set de samme mennesker, så stop det hyleri.
Det kan godt være at ICEpower er kommet ned i et pris niveau hvor alle kan være med - men til hvad. ICEpower er ikke noget specielt, det er bare sat sammen med en strømforsyning som fylder lidt mindre. Det spiller da ikke bedre end mange andre analoge forstærkere - det er alt for opreklameret og helt ude af propertationer, hvis man tror at det har bragt musikken tættere på himmelen.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg TROR ikke at der dybest set er den HELT store forskel i lyden på de forskellige ICE versioener fra f.eks. AR...og tror heller ikke at der er nogen STOR forskel på de forskellige 1000ASP versioner ( ja,ja, Hr. Toftdahl, nu ved jeg godt at du vil komme rendene med "Bertram-reklamen/-lovprisningerne )
Jeg er selv indehaver af et sæt 1001 fra AR - og er yderst tilfreds med dem; de har den lyd som JEG synes er fin. Men dermed ikke sagt at man ikke kan få en ( lige så - ) stor lydoplevelse ud af f. eks. en Yamaha receiver/forstærker......
Fordelen ved ICE - igen som JEG ser dem - er at du får masser af effekt. Ikke at forstå at de spiller voldsomt højt ( - ok, det gør de da ), men fordelen er mere at dine højtalere bliver bliver holdt i et jerngreb.
- Og så er der lige det med prisen; har svært ved at se hvor du kan finde samme ydelse sammenlignet med prisen hos AR.
Og det er nok derfor at f.eks. Tact ikke nævnes af nogen af dette sites brugere mere; de er slet ikke konkurrencedygtige længere. Hifiklubben har da også taget konsekvensen og sat Tact voldsomt ned i pris...men er stadig dyre....
Bertram lider vist af ikke at være helt fremme i markedsføringen ...ihvertfald er der ikke mange annoncer fra hans side, og ligeledes er hans hj. side ganske mangelfuld.
Jazz "producerer" de selvsamme "pseudo-digitale" forstærkere som Bertram og AR, men vægter designet meget højere, hvorfor prisen også bliver højere...og det bevirker nok at mange falder fra
Det var mine "producent-anskuelser"; noget andet er at de ( forstærkerne) fylder utroligt lidt, og kan mere el. mindre gemmes helt væk, da de heller ikke bliver nævneværdigt varme - konventionelle 500 W forstærkere udvikler typisk ret meget varme, fylder ofte 20/30 cm. i højden, og vejer nemt 20-40 kg.
Rent lydmæssigt er der - naturligvis - meget divergerende meninger.......MIN mening er at de spiller fantastisk neutrale, og aldrig bliver "hårde" at lytte til, selv efter lang tids lytning. Men det er måske også deres svaghed; hvis resten af dit grej ikke "lyder godt", bliver lyden fra ICE heller ikke god.
Ligeså vil jeg heller ikke mene at ICE spiller specielt "musikalsk" - men i MINE ører vil jeg næsten også heller have en "neutral" lyd.
Forskellen på 202, 501 og 1001 ( - fra AR ), er primært hvilke moduler man benytter sig af - men modulet der sidder i 1001 skulle - vist nok - være det mest vellydende - udgangsmæsssigt menerjeg ikke det gør den store forskel om du har 250W el 500 W / 8ohm.
Lydmæssigt tror jeg at 202'eren er mest velegnet til f.eks. surround /til at trække sub. el. bagkanaler....men igen; til prisen er det nok svært at finde en anden eff. forstærker som har en bedre/kraftigere lyd.
Brugermæssigt er det Plug'n play - tag en liniudgang og tilslut højtaleren og du er "på" - nemt.
Håber at disse betragtninger har kastet blot en lille smule lys over emnet...
mange venlige hilsner
Jesper/Oldhifinut
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Toftdahl]
ManicMiner
Jeg kan ikke forstå du ikke kan forstå. Hvem er ikke nybegynder i dette ICE forum. Hvis du læser trådene, så er 95 % af os alle sammen nybegynder, hjulpet af dem der har en lidt mere teknisk viden. Det jeg mener er da, at der er ikke nogen grund til at lave en ny tråd, ICEpower er snart spredt over jeg ved ikke hvor mange tråde - og alt er beskrevet til det ekstreme og gentaget 1000 gange i disse tråde - læs og lær lidt fra det, der er ganske meget.
Du synes de andre tråde indeholder så meget udenomssnak så du har opgivet at følge med. Hvad skulle være undtagelsen her, det er en åben tråd og om ICEpower, fuldstændig som alle de andre tråde og det er stort set de samme mennesker, så stop det hyleri.
Det kan godt være at ICEpower er kommet ned i et pris niveau hvor alle kan være med - men til hvad. ICEpower er ikke noget specielt, det er bare sat sammen med en strømforsyning som fylder lidt mindre. Det spiller da ikke bedre end mange andre analoge forstærkere - det er alt for opreklameret og helt ude af propertationer, hvis man tror at det har bragt musikken tættere på himmelen.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
Kære, Kære Hr. Toftdahl ...vi har tidl. "krydset klinger" - lad os afholde Os fra det nu...men jeg kan ikke forstå dig...og synes at du forplumrer enhver ICE debat....Du har da netop tidl. rost ICE til skyerne..ISÆR Bertrams versioner...og NU er det pludseligt et ligeguldigt og trist produkt..jeg er forvirret ...og du er da ikke nybegynder...du har jo "rodet" med ALLE de forsk. afskygninger af ICE...siger du
SÅ nu har jeg også bidraget til forplumring af denne tråd...undskylder............
mvh
Jesper
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen.
Jeg synes stadig ICEpower spiller rimeligt også med alle sine mangler, men det er ikke noget specielt, det e rhvad jeg siger, og for den sags skyld altid har sagt. Og så synes jeg stadig bare, at der ikke er nogen grund til at forplumre forum med disse mange FORSKELLIGE ICE tråde på kryds og tværs af det hele. Der er alle de oplysninger der kan tilvejebringes fra nær og fjern i de tidligere, det ville da være mere smart at følge op på dette. Jeg har bestemt ikke forplumret en eneste debat eller tråd, tværtimod har jeg forholdt mig til de aktuelle situationer og fakta - hvor det netop har været tydeligt at andre ikke kan tåle andres mening, så du kan også roligt glemme det vås.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|