Forfatter |
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm - jeg skal da vist til at kræve flere procenter når jeg handler - jeg har ikke nær så meget, og jeg har betalt mere
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er lyden ellers på sådan et værelse som du har der?
Jeg står nemlig selv og har et værelse på 12kvm. Var forbi HFK og så besluttede jeg mig næsten for DM309, DM303 og LCR3. Så faldt jeg lige over denne tråd, så ville da lige høre om du er tilfreds med det :)
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Hvordan er lyden ellers på sådan et værelse som du har der?
Jeg står nemlig selv og har et værelse på 12kvm. Var forbi HFK og så besluttede jeg mig næsten for DM309, DM303 og LCR3. Så faldt jeg lige over denne tråd, så ville da lige høre om du er tilfreds med det :)
|
|
|
Disse ht'ere er efter min mening et perfekt kompromis mellem størrelse/ydelse.
Har på nuværende tidspunkt et rum på 18 kvm, men har før haft hele sættet kørende på et 12 kvm værelse...lød svinegodt.!!! De er jo ikke verdens mest dominerende ht'ere dimensionerne taget i betragtning...så kan utvivlsomt anbefale dem...... Min holdning til disse højtalere er, at de i prislejet overgår alt andet jeg har hørt...og jeg har hørt mange!!
Så...ja..er YDERSt tilfreds....... 
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg da jeg i går sammenlignede dem med Dali 5005, så synes jeg 5005´eren gengav detaljer bedre end DM309. Altså fx ved normal hverdagsmusik, så var der mere detalje i stemmerne m.m, end DM309. Så jeg må lige gøre op med mig selv hvad jeg vil have.
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg synes DM309 var lidt dybere i det. Klart fedest til techno m.m., kunne jeg forestille mig, som jeg mest hører, men kunne også forestille mig 5005 ville lyde fint nok til det.
Hvis jeg vælger Dali sparer jeg 800kr på serien i forhold til B&W, men B&W har fedest design. Og hvis jeg så fx vælger Denon 2105 i Tyskland, fremfor Yamaha RX-V1500 eller Marantz 5500, så er det også en besparelse på 800-1000kr der. Så vi ligepludselig oppe på ~1800kr i besparelse. Det alligevel også en sjat.
Men jeg hiver min far med ud i HFK og så beder jeg ham vurdere hvad han synes om højtalerne, mens jeg selv igen vil revurdere hvad jeg synes.
Nu er jeg så samtidig brændt varm på på samme projektor som du har :) Altså X1. Er du 100% tilfreds med den? Kører du 4:3 eller 16:9? Synes du den larmer meget når du ser film? Fx. under stille scener?
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Hehe, jeg synes DM309 var lidt dybere i det. Klart fedest til techno m.m., kunne jeg forestille mig, som jeg mest hører, men kunne også forestille mig 5005 ville lyde fint nok til det.
Hvis jeg vælger Dali sparer jeg 800kr på serien i forhold til B&W, men B&W har fedest design. Og hvis jeg så fx vælger Denon 2105 i Tyskland, fremfor Yamaha RX-V1500 eller Marantz 5500, så er det også en besparelse på 800-1000kr der. Så vi ligepludselig oppe på ~1800kr i besparelse. Det alligevel også en sjat.
Men jeg hiver min far med ud i HFK og så beder jeg ham vurdere hvad han synes om højtalerne, mens jeg selv igen vil revurdere hvad jeg synes.
Nu er jeg så samtidig brændt varm på på samme projektor som du har :) Altså X1. Er du 100% tilfreds med den? Kører du 4:3 eller 16:9? Synes du den larmer meget når du ser film? Fx. under stille scener?
|
|
|
Hér til aften sad jeg og så Shrek 2 for første gang..!!!! Har haft denne projektor siden april..og den forbløffer mig stadig...er klart DLP fan...!! Jeg kører den i 16:9 mode, da dette giver mig en 33% højere opløsning...med sit kontrast niveau på 2000:1 giver den fantastiske sorte farver og hermed et meget livagtigt billede...nogen mener at den ''lave'' opløsning på 800x600 ikke er tilstrækkeligt, men jo!...det er den...sidder ca.2.8 meter fra skærmen og der er ingen synlige tegn på screendooreffekt (synlig pixelering) overhovedet!!. Har valgt DLP som min fortrukkende teknologi...da denne tilbyder langt større holdbarhed både billedemæssigt, men også rent funktionelt...end LCD! og efter min mening, langt bedre billeder end LCD maskinerne...bedre 3D effekt..(bemærk koncert screenshottet!!!) mere naturlige farver..og bedre kontrast....det skal lige nævnes at jeg før selv har haft en LCD
Nu skal jeg da nok blive lidt upopulær..da de fleste hérinde kører med LCD'ere!!! Sorry guys!!!!! Ville det ik også være lidt kedeligt hvis vi alle delte samme mening?
Angående hvor meget den støjer....tjaa...de sidste nye maskiner på markedet specielt LCD'ere til hjemmebrug larmer mindre end denne...disse er næsten lydløse...som du kan se på billederne sidder jeg meget tæt på den...og nej...den genere mig overhovedet ikke!! ej heller nogen af mine medmennesker.
(Den har efter min mening en meget behagelig lyd!).............................så det sagt

Jeg kan med det varmeste hjerte anbefale den hér....en lækker lille maskine...!!!!

|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå jeg kan se at mit indlæg fra igår er "smutte" ifm. vedligeholdelsen af sitet....hmmm, nå men what da F.....
Jeg er enig med dig Feeble, jeg synes også at DLP er det fedeste, men LCD er nu ved at komme godt efter det.....
Mht. lav opløsning (800x600) så synes jeg den er fin hvis man ser den på et forholdsvis lille lærred (70-90"), havde selv tidligere en 800x600 PJ (dog med en DVDO Iscan Pro scaler tilsluttet) GLIMRENDE billede.. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
Nice...du sq komme forbi en dag...hehe..!
Er du under udannelse i Helsingør el. Hillerød? |
|
|
Ja, det skulle jeg næsten. Helsingør :) Med hensyn til din Projektor så er Screendooreffekten vel også mest tydelig på LCD'erne, men hvad med Rainbow? Er det noget du har set noget til? Jeg overvejer at købe en HD Sanyo projektor fra Tyskland, men er ikke helt afklaret med om jeg tør.
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
tChAd skrev:
Feeble skrev:
Nice...du sq komme forbi en dag...hehe..!
Er du under udannelse i Helsingør el. Hillerød?
|
|
|
Ja, det skulle jeg næsten.
Helsingør :)
Med hensyn til din Projektor så er Screendooreffekten vel også mest tydelig på LCD'erne, men hvad med Rainbow? Er det noget du har set noget til?
Jeg overvejer at købe en HD Sanyo projektor fra Tyskland, men er ikke helt afklaret med om jeg tør. |
|
|
Det afhænger fuldt ud af personen som sér på billedet...
For nogle er regnbueeffekt mere tydeligt end hos andre..personligt så kan jeg se en bette smule regnbueeffekt, og langtfra nok til at være distraherende.!
'(Skal fremprovokerer disse for at kunne se dem)'
Så er ikke aktuelt for mig......
Dette er faktisk den eneste svaghed på en DLP...problemet er dog minimalt på nye maskiner... X1'erens farvehjul kører med 2x hastighed..hvilket ikke er højt...derfor viser denne maskiner lidt flere regnbuer end de nye dlp'ere, hvis farvehjul oftest kører med over 4x hastighed..... Ps. Undersøgelser viser at kun ca. 20% kan se regnbuer på dlp'ere...så...om du overhovedet kan se dem selv, er jo spørgsmålet...!! Min personlige erfaring med regnbuer er, at man (spørg mig ikke hvordan) vender sig til dem....Jeg var LANGT mere følsom over for dem i starten end jeg er nu...den synlige mængde af disse er faldet drastisk med tiden.!!!
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arbejder på at få taget nye billeder....
Vil opdatere så hurtigt som muligt!
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der ikke et sted i nærheden af Ballerup/KBH man kan se X1 i aktion, eller skal jeg virkelig helt køre til Helsingør og aflægge dig et visit, feeble? 
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Findes der ikke et sted i nærheden af Ballerup/KBH man kan se X1 i aktion, eller skal jeg virkelig helt køre til Helsingør og aflægge dig et visit, feeble? 
|
|
|
Hehe...bor nu i Hillerød...
Da X1'eren ikke fremstilles under dette navn mere, men under ScreenPlay 4800 er dette måske årsagen til at du ikke er faldet over den!!
Ved dog ik hvilke forretninger som har denne sat op til demo... sorry!!
Kan forstå at du endnu ikke ved hvilken pj der passer dig bedst...?
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at erindre at KTRADIO på Vesterbrogade har en i et af deres demorum, du kunne jo prøve at ringe til dem for at høre.. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
OKay takker. Prøver lige give KTradio et kald.
Feeble: Nej, jeg er stadig lidt i tvivl. Vil gerne have en der er rigtig god lydløs og som helst ikke har regnbueeffekt, selvom jeg ikke selv ved hvordan det ser ud. Har som sagt før haft en Infocus LP735 som var af ældre dato. Den synes jeg sq var fin nok til film og det var ren dataprojektor, tror jeg, så mon ikke ligemeget hvilken nyere projektor jeg vælger at jeg er tilfreds? Nu vil jeg bare gerne have den bedste og mest lydløse til ~6-7k :)
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
OKay takker. Prøver lige give KTradio et kald.
Feeble: Nej, jeg er stadig lidt i tvivl. Vil gerne have en der er rigtig god lydløs og som helst ikke har regnbueeffekt, selvom jeg ikke selv ved hvordan det ser ud. Har som sagt før haft en Infocus LP735 som var af ældre dato. Den synes jeg sq var fin nok til film og det var ren dataprojektor, tror jeg, så mon ikke ligemeget hvilken nyere projektor jeg vælger at jeg er tilfreds? Nu vil jeg bare gerne have den bedste og mest lydløse til ~6-7k :)
|
|
|
Så tror jeg næsten ik at du kommer uden om x1'eren....
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
|
|
|
Jeg er sq bare bange for det med regnbueeffekten, samt jeg ikke rigtig kan finde den nogen steder til ~6k hvor de også sender til DK.
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Feeble skrev:
|
|
|
Jeg er sq bare bange for det med regnbueeffekten, samt jeg ikke rigtig kan finde den nogen steder til ~6k hvor de også sender til DK.
|
|
|
Hvad angår regnbue-effekten ville jeg ikke starte alarmklokkerne allerede..
Som du selv siger, ved du ikke hvordan de sér ud...måske kan du ik se dem
Så én brugt...næsten ny med alt i tilbehør samt garanti...på DBA for kun 4 kg....
Led eventuelt hér....el. tjek Shopman...som til tider har den i sortiment!
(NB priserne hos Shopman kan dog variere noget)
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
Så én brugt...næsten ny med alt i tilbehør samt garanti...på DBA for kun 4 kg....
|
|
|
Hvor ser du det henne?
Har også kigget lidt på BenQ PE5120. Umiddelbart har Hifiklubben den, så må lige tjekke den på lørdag når jeg skal til Lyngby.
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Feeble skrev:
|
|
|
Hvor ser du det henne?
Har også kigget lidt på BenQ PE5120. Umiddelbart har Hifiklubben den, så må lige tjekke den på lørdag når jeg skal til Lyngby.
|
|
|
Denne skulle også være rigtig nice....!!!
Er du sikker på at de har den sat op til demo i Lyngby....???
Sidst jeg var der havde de netop sat Infocus 4805'eren op..
|
Til top |
|
|