Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ICE efterlyses (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Er træt af at høre om asp moduler uden at kunne tale med om dem, har kun hørt eAR two som klarede sig fint der hvor jeg troede den ville falde igennem, men de dybe registre var ikke tilstede, og der manglede informationer.. desværre var det ik på et hjemligt setup jeg hørte dem, og på den baggrund skal de bestemt ik afskrives..

der efterlyses en modig ice ejer der vil stille op med et par blokke her på residensen.. den skal spille imod en Belles 350A til 30 k, en ekstra kan sikkert skaffes til lejligheden hvis opgaven virker for let

eget grej må meget gerne medtages, især cd spiller da jeg mest hører musik på pladespiller..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Live 21

Det er nok ikke forkert opfattet. Jeg har beskæftiget mig med ICEpower i alle afskygninger og modeller. Ligeledes har de været testet med forskellige kabler og forforstærkere.
Samtlige fabrikater og udgaver har været testet her, jeg oplever det du beskriver, der mangler informationer og de hænger heller ikke sammen i de dybe registre. Der er kun en udgave, den er også den absolut dyreste, den gør det forrygende flot - jeg vil undlade af nævne navn, for så kommer hele udrykningsholdet bare frem.

De spiller meget okay og imponerende et stykke hen af vejen, men når man så finder lidt andet referencegrej frem, så kommer musikken igen - detaljer og musikalitet i alle områder samt en levende og tilstedeværende bas.

Man oplever jo også flere og flere af dem til salg, og det vil ganske givet blive endnu mere i fremtiden, man bliver lyttetræt af at lytte til dem. Jeg har også lyttet til dem i mange andre setup, så det er ikke bare hos mig det optræder.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 03:23 | IP-adresse registreret  

Hej Dennis,

Det er også mit indtryk at de spiller meget overfladisk, men punchy.

Jeg er p.t. ved at bygge 2 stk. ICE 500A monotrin med 1000VA 2x55V trafo og 120.000uF strømforsyning pr. kanal. Så jeg er lidt spændt på at høre om de rykker, og om de spiller mindre overfladisk...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Dennis, er der noget galt?

Du plejer da bare at købe de ting du gerne vil lytte på

...og jeg er sikker på du sagtens kan komme af med et sæt ASP'er.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Svend P: ja det er selvfølgelig altid en mulighed, men synes ik om at købe noget med fortrydelsretten for øje

David, jeg ville prøve at kontakte Gorm (GMsound) for et af hans netkabler til den, det kan måske opveje nogle af de fejl jeg hørte..

Toftdal. Hmm det var en overraskende kommentar (troede du var en stor fortaler for ice, men har heller ik læst de lange icetråde ) tror ik jeg villle blive lyttetræt så meget som jeg ville komme til at kede mig med den, går udfra den model du omtaler kommer fra det forbudte land og er lidt ef et monster..

Alle ejerne af ice er jo fortalere for den imponerende bund de sku ha, og den var der slet ikke.. der var et ok (men ik specielt godt) punch omkring de 70 Hz, men der mangler krop på alt, man kan ik høre kassen på en akustisk guitar eller selv på en kontrabas, optagerummet forsvinder osv en ond tunge mente den spiller under 70% af hvad der er på pladen.. tilgengæld havde den en god klang, og hvis bunden og de manglende informationer kom med, så ville det pludselig blive interessant..

Monoblokkene ville under alle omstændigheder være meget velkomne, om de så kommer fra det forbudte land, jazz eller AR

Toftlund. den rene lyd folk omtaler i forbindelse med ice er det fordi de rent faktisk fjerner informationer og udglatter resten ?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

kan det virkelig passe der ik findes en enkelt i midt/østjylland der vil ud og høre sine ice imod en transistor amp ?

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Min erfaring er også, punch (val meget) men ingen bund. Blød top men ingen detaljer. Brevsprække perspektiv
Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Live21 - jeg ville meget gerne "vise" dig mine ASP1000, men afstanden er for stor

Snakken om ICElyden fortsætter, og det er forståeligt: lyden er nemlig så anderledes i forhold til det "vi" er vant til. Ang. bassen så har jeg selv brugt meget tid på at analysere den - og MIN konklusion er at det opleves som om der er mindre bas... men det er fordi den er så ren og kontrolleret  Jeg har aldrig hørt SÅ mange detaljer i bassen som med ASP - og niveauet er bestemt i orden. At den skulle være overfladisk og mangle krop mener jeg er nonsens, men igen hvis man er vant til ukontrolleret og forvrænget bas, ja så er det klart at man oplever det som manglende krop (forvrængning)

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

go4it: hvad har du ellers af udstyr og hvad har du haft før af forstærkere ?

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Ja pt. består det af:Accuphase DP65 cd, Dynaudio contur 3.4, eAR 1001, NLE11/19, Supra Sword, Eichmann eXpress 6mk2, Jorma JPC 2,5 - alt i alt - på papiret, et set up bestående af "neutrale" komponenter: altså så lidt farvning som muligt  Man kan godt kalde mig for en økologisk hifi nørd - du ved: ingen tilsætningsstoffer 

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Jørgen, det ville jeg da kun være glad for...

At få ørene op for noget der er bedre er da kun en god ting .... Jeg er altid åben for alt der nyt eller bedre. Eller sagt på en anden måde: jeg er altid på jagt efter den gode lyd - og det stopper ikke lige foreløbig

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Bortset fra all den uenighed der altid ville være , håber jeg at det lykkes Live21 at få lov til at høre et par tilspillede ASP1000 mod Belle - og så lige give en tilbagemeldning hér  - det kunne være at Belle blev det næste testemne

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
kan det virkelig passe der ik findes en enkelt i midt/østjylland der vil ud og høre sine ice imod en transistor amp ?

Vrummm-vrummm...?

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Kommentarerne om, at ICE 'skulle mangle informationer' er en stor omgang vrøvl.

ICE spiller anderledes end klassiske forstærkere, men om det er bedre eller dårligere, tja!

Prisen på ICE er rigtig fair.

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Thomas: tror ik rigtig på den floskel at ting spiller anderledes eller har charme, noget dur andet gør ikke..

eAR two er på ingenmåde fair prissat, selvom den jeg hørte har en kanon flinker ejermand kan jeg ik se den sku ha en beretigelse inden for hifi. desværre kan den heller ik bruges til subs.. kaffe kan den heller ik lave.. men det spændende er jo så at ear two ejermanden heller ik er udpræget begejstret for den.. næhh han har da et par monoblokke med ice han bruger og sværger på nogle forbudte kabler at de er bedre.. og så bliver man nysgerrig for hvis de ik er må jeg jo igang med saksen

skal da lige siges at jeg har hørt mange transistor amps der er ringere end eAR two, men de har så heller ik været helt så dyre.. hmm jo forresten pathos logos men det var jo så en intregreret..

men det korte af det lange er at uden at denne tråd skal blive endnu en icetråd hvor ejerne siger det er så og så godt og dem der måske eller måske ik har hørt det siger nej og så siger de andre ja mens de andre siger nej og de andre siger ja men de andre siger nej og de andre siger ja mens de andre siger nej og så siger de andre ja mens de andre siger nej og de andre siger ja men de andre siger nej og de andre siger ja men de andre siger nej og de andre siger ja mens de andre siger nej og så siger de andre ja mens de andre siger nej og de andre siger ja men de andre siger nej og de andre siger ja men de andre siger nej og de andre siger ja mens de andre siger nej og så siger de andre ja mens de andre siger nej og de andre siger ja men de andre siger nej og de andre siger ja men de andre siger nej og de andre siger ja mens de andre siger nej og så siger de andre ja mens de andre siger nej og de andre siger ja men de andre siger nej og de andre siger ja men de andre siger nej og de andre siger ja mens de andre siger nej og så siger de andre ja mens de andre siger nej og de andre siger ja men de andre siger nej og de andre siger ja

fået ideeen ? det er virkelig ik interessant at læse og der er en milliard indlæg om hvad ice kan og ikke kan.. vil meget helelre høre dem men virker ik til der er nogen omkring silkeby der vil høre dem op imod noget andet ?

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Live21: Har du hørt Densens Beat 300XS/350 ?

Din test af Belles, lyder helt som en forstærker efter mine øre (og så er den "billig") - hvad havde du før??  

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

300XS er til at betale sig fra, men 350 koster nok lige en smule for meget, i forhold til specs på papiret, men om den kan så meget mere i folhold til prisen skal jeg lade være usagt...

Nogen der har Densen 300XS? hvis, hvad speakers er der spændt for?

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Live21: Har du hørt Densens Beat 300XS/350 ?

Din test af Belles, lyder helt som en forstærker efter mine øre (og så er den "billig") - hvad havde du før??  

Nu beklager jeg at jeg overhovedet spurgte - det hører jo slet ikke til i denne tråd  

Men, vi skal se at finde en ASP1000 ejer til Live21

Og jeg skal se om jeg kan låne en Belles til et lyt...

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Go4it: jeg har haft lidt af hvert, og mange ting udover det er blevet afprøvet herhjemme..

angående lån af belles burde en pb til studiosound kunne klare det..

men af forstærkere:

Mark Levinson 27.5 er en smagssag da den ik er neutral, men den spiller imponerende. havde jeg vel i et halvt år ca

Odyssey audio: Stratos en amerikaner, mange af dyderne ML har, lidt mere neutral og meget billigere, ca 12k. havde jeg hjemme på prøve i små 4 timer

2 stk belles 150A: de mindste fra belles (udover soloist) koster omkring 11k pr stk men er vist udgået så der kun er demo sæt. igen de spiller fantastisk. har haft dem hjemme og hørt dem en del andre gange

2 stk belles 350: dette er mine reference forstærkere alt bliver målt imod, de skal opleves, men til 60 k for 2 stk er de heller ik i den billige ende

Pathos logos: ligeledes reference forstærker (integreret) hvis der findes noget analog der er ringere end denne bør det resultere i en pris

Namit: nogle gamle svende: meget spændende, ville gerne ha sådan et sæt til ku smide på når humøret var der

dali detal: den helt store på lidt over 100 kg. sjov at høre på, men alt for stor.

Gryphon dm100: os en forstærker jeg gerne ville have som reserve, heller ik neutral på nogen måde, men alligevel tiltalende..

det er nogen af de forstærkere jeg kender bedst, alle har enten været hjemme eller hørt på et kendt setup

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Live21: Man fristes til at sige at du sværger til "Amerikanerlyd"    (joke)

Har Belles ikke en noget varm lyd, lidt al la rør..?  Grunden til jeg spørger, er at hvis det er sandt, ja så bliver du nok skuffet når du hører et par ASP1000, der bestemt ikke er "varme" i lyden (men heller ikke "kolde")

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes