| Forfatter |
|
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
Bare en ting: PRØV DET !!!!
Dit betongulv svinger sandsynligvis mere end du tror. Det er da en relativ billig tweak at teste.
|
|
|
Jeg tror mest på "tro flytter bjerge" i forbindelse med SD-fødder, så ud fra dét er 550,- da meget at "kaste ud af vinduet". Lidt i stil med el-kabler, hvilket er en helt andet diskussion, men samme kategori: Woodoo! *LOL*
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skoust skrev:
klc-audio skrev:
Bare en ting: PRØV DET !!!!
Dit betongulv svinger sandsynligvis mere end du tror. Det er da en relativ billig tweak at teste.
|
|
|
Jeg tror mest på "tro flytter bjerge" i forbindelse med SD-fødder, så ud fra dét er 550,- da meget at "kaste ud af vinduet". Lidt i stil med el-kabler, hvilket er en helt andet diskussion, men samme kategori: Woodoo! *LOL*
|
|
|
Overhovedet ikke noget med tro flytter bjerge, hvad er det for noget sludder at fyre af hver gang nogen kan høre en forbedring med et tveak? .
Prøv budgetmoddellen til 250 kroner, hvis du syntes det er dyrt bør du da holde op med hifi hobbyen .
Jeg skal ikke kunne sige hvordan virknigen vil være på et betongulv, men sådan et gammelt fyrtræsgulv der gi´r sig hver gang man går over det kan du da nok sige dig selv at spikes ikke er godt på, her vil sd fødder ALTID virke, det er faktisk logik for burhøns. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
| Ikke Slipsefyr
...hvad er det for noget sludder at fyre af hver gang nogen kan høre en forbedring med et tveak? .
Prøv budgetmoddellen til 250 kroner, hvis du syntes det er dyrt bør du da holde op med hifi hobbyen .
[/QUOTE skrev:
|
Åh jeg beklager mange gange at jeg ikke er af samme overbevisning som dig! Jeg er også rigtigt ked af at jeg ikke har råd til at være en HrMarkLevinson, HrKrell, HrGryphon eller lignende, men jeg er arbejdsløs pga en arbejdsskade, og skal sq passe på pengene, da bil, hus, to børn og ikke mindst kone, er endnu dyrere hobbyer end hi fi!
Men jeg vil sq ha lov til |
|
|
Åh jeg beklager mange gange at jeg ikke er af samme overbevisning som dig! Jeg er også rigtigt ked af at jeg ikke har råd til at være en HrMarkLevinson, HrKrell, HrGryphon eller lignende, men jeg er arbejdsløs pga en arbejdsskade, og skal sq passe på pengene, da bil, hus, to børn og ikke mindst kone, er endnu dyrere hobbyer end hi fi!
Men jeg vil sq ha lov til at være skeptisk, for efter min bedste overbevisning, må spikes stadig være nummer ét! Om det støder dig eller ej..
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, som Slips siger er det tit sådan indtil man har prøvet andet. Men lad da ikke din harme over din arbejdsskade eller stædighed gå ud over os andre fordi vi påstår (ved)at det kan være det hele værd  .
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Ja, som Slips siger er det tit sådan indtil man har prøvet andet. Men lad da ikke din harme over din arbejdsskade eller stædighed gå ud over os andre fordi vi påstår (ved)at det kan være det hele værd . |
|
|
Hvis du læser det igennem jeg har skrevet, så siger jeg ikke på noget tidspunkt at det IKKE virker! Jeg har skrevet at jeg ikke har prøvet dem, men jeg TROR ikke på effekten. Jeg tror folk bilder sig meget ind, men er naturligvis villig til at prøve dem. Jeg køber dem dog ikke, før jeg har fået dokumenteret (ved selv at høre) at de virker.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skoust skrev:
| Ikke Slipsefyr
...hvad er det for noget sludder at fyre af hver gang nogen kan høre en forbedring med et tveak? .
|
|
|
Men jeg vil sq ha lov til at være skeptisk, for efter min bedste overbevisning, må spikes stadig være nummer ét! Om det støder dig eller ej..
[/QUOTE skrev:
|
Du må gerne være skeptisk, bare du ikke er det andres veje og især ikke os der har sd fødder og kan høre deres virkning.
Det er så nemt at have en mening om noget man ikke har prøvet og det er der det står klik for mig, når folk så skråsikkert udtaler sig om noget de ikke har prøvet, det høre ingen steder hjemme. Vi kan diskutere virkningen når du har prøvet, ikke et minut før.
Trist at du er abejdsløs, så kan jeg selvfølgelig godt forstå at man måske ikke lige har 250 kroner overskud. Jeg ved at nogen butikker tilbyder folk at de kan retunere dem igen hvis de ikke virker, ellers kunne det være nogen havde et sæt i overskud som du kunne låne, det har jeg desværre ikke selv. |
|
|
Du må gerne være skeptisk, bare du ikke er det andres veje og især ikke os der har sd fødder og kan høre deres virkning.
Det er så nemt at have en mening om noget man ikke har prøvet og det er der det står klik for mig, når folk så skråsikkert udtaler sig om noget de ikke har prøvet, det høre ingen steder hjemme. Vi kan diskutere virkningen når du har prøvet, ikke et minut før.
Trist at du er abejdsløs, så kan jeg selvfølgelig godt forstå at man måske ikke lige har 250 kroner overskud. Jeg ved at nogen butikker tilbyder folk at de kan retunere dem igen hvis de ikke virker, ellers kunne det være nogen havde et sæt i overskud som du kunne låne, det har jeg desværre ikke selv. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undervurder ikke virkinigen af afkobling af ens HT. Audiovector har nogle specielle fødder, Linn har deres KU stone og man kan sikkert blive ved. Hvad der virker bedst skal man vel selv gøre sig selv den tjeneste at prøve, men at afvise det som total voodoo, uden at have prøvet det selv, finder jeg lidt problematisk, da man ellers ingen vegne kommer (dermed ikke sagt der ikke findes voodoo i denne branche). Spikes alene vil i nogle tilfælde ganske givet fungere optimalt men who knows.. det afhænger også lidt hvad man ønsker af lyd. Det kan i nogle tilfælde give mere "hifi" og ikke nødvendigvis mere musik, og omvendt. Men igen... PRØV DET.
Der har været flere tråde herinde hvor alt fra "silikonesandfyldtefyrfadslys" til gummimåtter fra Harald Nyborg er prøvet, så det behøver ikke at være "dyre" SD audiofil feet's.
Jeg har før "lyttet" med folk der kan se forskel, til det bedre, på netkabler til en projektor hvor jeg absolut ikke har været i stand til at bare se en forskel, men derfor erklærer jeg dem ikke for voodoo praktiserende t**ser.
Uhhhh... GI Jane... Demi More er da et kig værd. Bye bye....
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Linn har specielle fødder.. SystemAudio har (lidt).. Audiovector har.. Mine har også:

Dem holder jeg mig til, indtil jeg på den ene eller anden måde, er "omvendt". *GGG*
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 18 Februar 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
SD fødder virker... meget overbevisende endda.
Når man bliver meget positivt overrasket er det ikke indbildning!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger SD føddder under apparaterne, og hos mig er de klart en forbedring. Hvad apparaterne står på, påvirker lyden.
Jeg har desuden været så heldig, at købe "Ikeas Slagterblok", dengang de solgte dem. Dem bruger jeg under SD fødderne. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også meget begejstret for SD-fødderne. Mine VA Mozart kommer som standard med et sæt spikes. Men da min kæreste synes de er grimme og SD-feets pænere (???), blev jeg bedt om at købe SD-feets. Og heldigvis. Det har strammet lydbilledet op, og højttaleren virker i det hele taget hurtigere og fastere i kødet.
Nu har jeg midlertidigt været nødt til at sætte spikes på igen, da jeg skulle bruge SD-fødderne til min pladespiller. Og lydbilledet bliver altså løsere og ikke nær så veldefineret som ellers.
Jeg skal for en god ordens skyld nævne, at jeg har stavparketgulv. Men jeg er ikke i tvivl om, at jeg også ville give SD-fødderne en chance på et betongulv.
Så hvis du kunne låne et sæt engang ved lejlighed, kan jeg kun anbefale dig at prøve. For jeg tror der er mere i dine Beethoven end du får ud af dem lige nu. Men så længe man ikke har prøvet, ved man jo ikke hvad man går glip af, og hvis du er meget tilfreds med dit nuværende setup, er det jo heller ikke noget der haster. Man skal jo heller ikke ændre alt på en gang, for så glæder man sig ikke tilstrækkeligt over ændringerne! __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke kombinere SD og spikes? Ved evt at ligge en lille mønt
metalplade på sine SDog oven på spikes også sine højttalere? Jeg har
ikke selv SD, bruger kun spikes, men jeg over vejer at skifte pågrund
af trægulv.
nogen der har mod på at teste?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er der en der har gjort på sine Beethoven Concert Grand, så jeg et sted under "Mit Stereo set-up". Kan ikke huske hvem det var..
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Kan man ikke kombinere SD og spikes? Ved evt at ligge en lille mønt metalplade på sine SDog oven på spikes også sine højttalere? Jeg har ikke selv SD, bruger kun spikes, men jeg over vejer at skifte pågrund af trægulv.
|
|
|
Man kan bruge spikes bag og SD feet's foran. Jeg mener det er lidt af princippet ved Audiovector's superstands. Har prøvet - det er okay.
|
| Til top |
|
| |
Luksus Bumsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
har bestilt 1½ sæt SD feets til mine højttalere nu :D så glæder mig til at høre hvor stor foskellen er.
(og grauer så kan vi også prøve din lille ide igennem  .... intern snak)
|
| Til top |
|
| |
Luksus Bumsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal måske lige forklare det med 1½. har bestilt et sæt til mine højttalere og et ½ sæt til min subwoofer  Rigtig fedt det kunne lade sig!
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Kan man ikke kombinere SD og spikes? Ved evt at ligge en lille mønt metalplade på sine SDog oven på spikes også sine højttalere? Jeg har ikke selv SD, bruger kun spikes, men jeg over vejer at skifte pågrund af trægulv.
|
|
|
Hey AkilleuZ ... se lige mit anlæg, da jeg allerede har gjort det du efterlyser lige der!
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14108&K W=Kajkagen&PN=0&TPN=2
Jeg har endnu ikke oplevet nogen der ikke synes om effekten af SD-fødder... og Skoust, selvom du er sur på verdenen og tror at SD-fødder er voodoo, og os som siger de virker er blevet hårdt ramt af placebo-effekten, skulle du tage at prøve dem før du kommer med flere skråsikre udtalelser om de ikke burde virke... jeg bruger dem på betongulv med gulvtæppe, og de giver en meget hørbar effekt og gør så meget for lyden at man skulle være døv for ikke at høre forskellen... så hvis du har brugt mange penge på anlæg ville det nærmest være en skam ikke at smide de 250 (eller 520) kr for et sæt SD's...men...det må du jo om...
hilsen Kajkagen...
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
og Skoust, selvom du er sur på verdenen og tror at SD-fødder er voodoo, og os som siger de virker er blevet hårdt ramt af placebo-effekten, skulle du tage at prøve dem før du kommer med flere skråsikre udtalelser om de ikke burde virke... jeg bruger dem på betongulv med gulvtæppe, og de giver en meget hørbar effekt og gør så meget for lyden at man skulle være døv for ikke at høre forskellen... så hvis du har brugt mange penge på anlæg ville det nærmest være en skam ikke at smide de 250 (eller 520) kr for et sæt SD's...men...det må du jo om...
hilsen Kajkagen...
|
|
|
Det kan være du også skulle læse det hele igennem igen, men jeg bøjer GERNE i neon for din skyld! Jeg har STADIG ikke sagt de ikke virker, jeg siger jeg ikke TROR på dem. Som sagt tidligere, tror jeg heller ikke på elkabler, da det heller ikke på nogen måde virker realistisk, hvis man tænker lidt over det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Skoust.
Jeg ved ikke om du har bemærket det, men du er faktisk den eneste her i tråden der ikke TROR på sd føddernes virkning.
Sjovt nok er du også den eneste her i tråden der ikke har prøvet dem. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg tror ikke på dem, og hvilket ramaskrig det har startet..
|
| Til top |
|
| |