Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
Jeg store idiot......
Mine H/K 1,5 er sku forberedt for det jeg gerne vil. Når de skal køre som mono trin skal jeg bruge de to + ht udgange. Der er en lille skifter bag på og så laves den om til en monoblok.
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
Den tegning jeg har lavet viser hvordan du for hver Effektblok til at spille 2X det samme signal, altså Den ene spiller 2X højre kanal og den anden spiller 2X venstre kanal, det du snakker om der vil jo forøg effkten til hver HT, og de skal så forbindes normalt på HT terminalerne.
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
Henrik300 skrev:
Jo det var det, men det er de sku forberedt på.
Jeg er bange for du kører rundt i det Henrik, hvis du gør som du beskrive med at forbinde "var de 2 +'er du sagde" så vil de yde eks: 1X 200 Watt istedet for det 2X 100 Watt som det gør normalt.
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
Det jeg mener er at disse effektforstærkere er forberedt til at køre som mono amps.
Der er en lille omskifter på bagsiden hvor den laver om på udgangene både ht. og RCA udgangene.
Jeg var desværre ikke klar over dette inden jeg gik igang. Jeg har endvidere læst mig til at når jeg gør dette (bridged mode) skriver lige hvad de skriver: do not use speakers with an impedance rating of less than 8 Ohms. Dette gør at jeg slet ikke kan bruge min ekstra forstærker da mine JBL er på 6 ohm.
Jeg må nok erkende at jeg IKKE har fået den rette vejledning da jeg købte den ekstra blok (hvilket skete i en meget anerkendt hifi shop i Kbh.)
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
Hej K.
Jeg fik det rep. Der var gået en del transistore i den ene kanal. Den er nu lavet og spiller på livet løs og det lyder bare rigtig godt. Fik ved samme lejlighed samt et jordkabel i.
Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
Hvis man har en forstærker som er brændt af. det drejer sig om udgangs
transistorene, hvor kan man så evt. få sådane en rep? Og ville det ca.
koste (Ved det kan variere)!??
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum