Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Lyd og billed udstillingens bedste lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

der er da ingen der har sagt man skal være varsom på Vienna feltet, er der Mads ?   ...   De højttalere får fuldstændig som de har fortjent...nemlig hæder ! Og så er det sku lidt synd at de bliver fremstillet så dårligt på en messe, nu hvor de har potentialet til at give alle de andre højttalere på messen tæsk for alvor ! (I hvert fald i mine øjne) Så synes jeg sku det er i orden at surmule lidt over det, for det er ikke fair for sådan en klasse højttaler som Strauss at blive udsat for sådan en omgang skrammel...med det udstyr foran og det rum, så performede de højst 50% af hvad de har potentialet til...synd, nu hvor meningen er, at folk skal få det bedste indtryk...

Personligt vil jeg også gerne melde mig til der hvor man kan give Raidho højttalerne et stort båthorn!   Der er ingen der siger man skal være sød ved alle produkter, og jeg vil næsten håbe at det var rum og udstyr der fik Raidho til at fremstå som de gjorde, for ellers burde de nok sælges til 1500kr i kvickly...

Men Mads...hvis du får lyst til at høre lidt mere til "de sagnomspundne VA Strauss"  så smider du bare en PM til mig, og så tag en masse god musik (og kage:) med, så skal du få lov at høre Strauss'ene under bedre forhold og med mere passende (læs.: bedre) udstyr end TC havde at byde på...ved mig performer de desværre heller ikke 100%, men jeg tør godt sige at de performer langt bedre end det TC fik dem til i deres rum !

Hilsen Kajkagen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Raskolnikov skrev:
Jeg tror dog at deres dvd af Find Nemo var en hjemmelavet bacup, for den så MEGET komprimeret ud. Måske var det bare fordi jeg lige havde set HD TV.

Backup, ja (for betjeningsvenlighedens skyld) - men det var en ren 1:1 kopi, uden nogen påvirkning af billedet. Om noget er det bedre end originalen, da makrovision er fjernet. Jeg gætter derfor på at du bare var ramt af HDTV "hangover"...

Raskolnikov skrev:
En anden ting jeg ikke rigtig forstår er hvorfor der altid bliver vist klip fra Star wars Episode 1. Denne skive er EE helvede, det ser frygtlig ud! Lyden er dog meget god.

Bortset fra HD-klippene, så var målet at vise mange forskellige ting i løbet af dagen (sidste år undervurderede jeg nok folks interesse for at vende tilbage til rummet senere, så dét ende med at blive ensformigt). Nogle klip er gode på lydsiden, andre på billedsiden, og andre igen på begge dele. Episode 1 var kun i afspilleren 3-4 gange i løbet af weekenden, så jeg synes da ikke jeg voldspillede den i hvert fald...

Nej ok. , men det er bare en skive der bliver vidst tit og jeg synes virkelig billedet er dårligt.
Det kan være Find Nemo bare ser lidt ringe ud på PJ. Jeg så masser af komprimerings fejl og dot cravl/macrobloking.
Men HDTV så så smukt ud! Jeg er hooked! Bring on Blu Ray software/ Hardware.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

DanishHIFI skrev:
Er der ingen der ved hvad PJ systemet hos TC kostede, med det hele ?

Informationen omkring hvad vi spillede på var måske nok lidt uspecifik, så du får lige hele listen:

Projektor: Sony VPLHS 50, 23.888,-. Lærred: Quality Screen Frame Vision, med standard mat hvid dug, i 135 tommer (300x169 cm): Ca. 15.000,-. DVD-afspiller: Marantz DV 9500, 16.999,-. Tilsluttet med 15 meter Ixos HDMI kabel, ca. 1300,-. Surroundreceiver: Marantz SR 8500, 11.999,-. Black Rhodium Rondo digital-kabel, 799,-. Monitor Audio højttalersæt: Gold Ref 10 front (7998,- sættet), Gold Ref Center (6499,-), 4 X GRFX baghøjttalere (7499,- stykket) og FB 212 subwoofer (14999,-) Black Rhodium AST 400 x 2 højttalerkabel, 175,- per meter (der skulle ca. 60 meter til...) Black Rhodium Concerto 5 meter subwoofer-kabel, 2499,-. Samlet pris for billede og lyd godt og vel 140.000,-.

HDTV klippene blev vist fra en PC med et Sapphire ATI Radeon X300SE grafikkort (koster en god 500-las), tilsluttet med VGA (og ja, DVI til HDMI indgangen ville have været en smule bedre, men nu var HDMI indgangen jo optaget af DVD'en...). Opløsningen var via Powerstrip sat til 1280x720, 60 Hz, men ellers ingen "tweaks" på pc-siden.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

DanishHIFI skrev:
Er der ingen der ved hvad PJ systemet hos TC kostede, med det hele ?

Informationen omkring hvad vi spillede på var måske nok lidt uspecifik, så du får lige hele listen:

Projektor: Sony VPLHS 50, 23.888,-. Lærred: Quality Screen Frame Vision, med standard mat hvid dug, i 135 tommer (300x169 cm): Ca. 15.000,-. DVD-afspiller: Marantz DV 9500, 16.999,-. Tilsluttet med 15 meter Ixos HDMI kabel, ca. 1300,-. Surroundreceiver: Marantz SR 8500, 11.999,-. Black Rhodium Rondo digital-kabel, 799,-. Monitor Audio højttalersæt: Gold Ref 10 front (7998,- sættet), Gold Ref Center (6499,-), 4 X GRFX baghøjttalere (7499,- stykket) og FB 212 subwoofer (14999,-) Black Rhodium AST 400 x 2 højttalerkabel, 175,- per meter (der skulle ca. 60 meter til...) Black Rhodium Concerto 5 meter subwoofer-kabel, 2499,-. Samlet pris for billede og lyd godt og vel 140.000,-.

HDTV klippene blev vist fra en PC med et Sapphire ATI Radeon X300SE grafikkort (koster en god 500-las), tilsluttet med VGA (og ja, DVI til HDMI indgangen ville have været en smule bedre, men nu var HDMI indgangen jo optaget af DVD'en...). Opløsningen var via Powerstrip sat til 1280x720, 60 Hz, men ellers ingen "tweaks" på pc-siden.

Dvs. at det kun var 720p jeg troede det var 1080i.
Of topic. er der nogle der ved hvor man kan downloade HDTV klip og screenshots?
Fandt lidt her:
http://www.feldoncentral.com/hdtv/

Det ser ud som kilde materialet bliver endnu vigtigere i HD.

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Dvs. at det kun var 720p jeg troede det var 1080i.
Of topic. er der nogle der ved hvor man kan downloade HDTV klip og screenshots?

Projektoren kan kun vise 1280x720, så det ville være dumt at vælge et 1080 interlaced format fremfor 720 progressive :)

Du kan downloade klip på www.wmvhd.com

Btw. Otto er de kabler der ikke lidt overkill til højttalerne/forstærkeren - eller var det bare for ikke at have nogen smalle steder/vise sortimentet?
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:

der er da ingen der har sagt man skal være varsom på Vienna feltet, er der Mads ?   ...   De højttalere får fuldstændig som de har fortjent...nemlig hæder ! Og så er det sku lidt synd at de bliver fremstillet så dårligt på en messe, nu hvor de har potentialet til at give alle de andre højttalere på messen tæsk for alvor ! (I hvert fald i mine øjne) Så synes jeg sku det er i orden at surmule lidt over det, for det er ikke fair for sådan en klasse højttaler som Strauss at blive udsat for sådan en omgang skrammel...med det udstyr foran og det rum, så performede de højst 50% af hvad de har potentialet til...synd, nu hvor meningen er, at folk skal få det bedste indtryk...

Personligt vil jeg også gerne melde mig til der hvor man kan give Raidho højttalerne et stort båthorn!   Der er ingen der siger man skal være sød ved alle produkter, og jeg vil næsten håbe at det var rum og udstyr der fik Raidho til at fremstå som de gjorde, for ellers burde de nok sælges til 1500kr i kvickly...

Men Mads...hvis du får lyst til at høre lidt mere til "de sagnomspundne VA Strauss"  så smider du bare en PM til mig, og så tag en masse god musik (og kage:) med, så skal du få lov at høre Strauss'ene under bedre forhold og med mere passende (læs.: bedre) udstyr end TC havde at byde på...ved mig performer de desværre heller ikke 100%, men jeg tør godt sige at de performer langt bedre end det TC fik dem til i deres rum !

Hilsen Kajkagen

hmm.. altid noget du er glad for strauss  og ja de kan gøre det bedre end det de klarede på messen, musical fidelity synes jeg ik faldt igennem, og ville slet ik være så hurtig til at afskrive det når det spiller i et rum på 15 m2 eller hvor stort det nu er

selv vil jeg nu prøve at få hørt B&W igen, kender ik det classe sæt, og er umuligt at bedømme en højttaler på ukendt grej.. men et eller andet var der fuldsændig galt med den sammensætning de kom med !! synd de havde booket alle de store rum..

angående mavesure indlæg kan det jo skyldes at jeg personligt er lidt træt af at have brugt 5 timer for komme til et arrangament hvor hifiklubben har tre store rum og ik bruger det ene, har konfirmand anlæg i det andet og laver en lidt mislykket demo i det tredje (håber da de højttalere kan mere til den pris).. expert med et stort rum der forpester alt omkring dem, og så står de speakers man er kommet for at høre ude på gangen fordi tapeconnection kun har to meget små rum hvor intet kan spille.. densen der står for den bedste lyd må bruge nogle elendige højttalere fordi de os har et rum på størrelse med et kollegieværelse. rega derimod får et større rum med nogle ufatteligt små ting der godt ku spille i de helt små rum.. os systemaudio skal have et stort rum selvom de er mere velegnet til små.. kan virkelig ik finde nogen somhelst mening i det !!

men kommer næste år for at høre nogle nye ting og nej har ik fordomme om dem før jeg har hørt dem, men næste gang bliver jeg da ik skuffet over dårlig planlægning..

messer kan sjældent bruges til at bedømme noget somhelst.. og heller ik derfor jeg kom.. at noget stinker som det meste gjorde i dag er hvad man må forvente..

men det kan bruges til at få appetit til at prøve noget derhjemme.. og der var Densen den helt store vinder i dag.. har store forventninger til den cd spiller de brugte i dag. og deres forstærkere var bestemt os imponerende, men umulige at bedømme på de højttalere..

hatten af for densen.. takker for kigget til andre.. og resten sku måske undersøge hvad de kan gøre anderledes næste år..

igen fatter virkelig ik hvorfor hifiklubben vælger at fylde et stort rum med pod speakers.. virker som chikane og intet andet..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Ja tak, men jeg har de fleste af dem, plus Bourne Supremacy trailer.
Jeg tænkte på andre klip. Ellers tak.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Det, der er mest interessant at læse, er folks meget varierende oplevelser af lyden de forskellige steder - det nogle finder virkeligt godt, finder andre forfærdeligt.

Der er ikke noget at sige til at det er så omfattende en hobby, vi har valgt!

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Citér:
Der er ikke noget at sige til at det er så omfattende en hobby, vi har valgt!

Og dyr....!

Jeg har aldrig på så kort tid brugt så mange penge på så få ting, som efter at jeg kom til at læse i dette forum. Damn...

Skal til messe i Kjøwenhavnstrup i marts, blir næppe nogen stor oplevelese. men lad os nu se om vi ikke kan finde et og andet spændende som vi kan vende tilbage til senere 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Kajkagen skrev:

Hilsen Kajkagen

hmm.. altid noget du er glad for strauss  og ja de kan gøre det bedre end det de klarede på messen, musical fidelity synes jeg ik faldt igennem, og ville slet ik være så hurtig til at afskrive det når det spiller i et rum på 15 m2 eller hvor stort det nu er

selv vil jeg nu prøve at få hørt B&W igen, kender ik det classe sæt, og er umuligt at bedømme en højttaler på ukendt grej.. men et eller andet var der fuldsændig galt med den sammensætning de kom med !! synd de havde booket alle de store rum..

angående mavesure indlæg kan det jo skyldes at jeg personligt er lidt træt af at have brugt 5 timer for komme til et arrangament hvor hifiklubben har tre store rum og ik bruger det ene, har konfirmand anlæg i det andet og laver en lidt mislykket demo i det tredje (håber da de højttalere kan mere til den pris).. expert med et stort rum der forpester alt omkring dem, og så står de speakers man er kommet for at høre ude på gangen fordi tapeconnection kun har to meget små rum hvor intet kan spille.. densen der står for den bedste lyd må bruge nogle elendige højttalere fordi de os har et rum på størrelse med et kollegieværelse. rega derimod får et større rum med nogle ufatteligt små ting der godt ku spille i de helt små rum.. os systemaudio skal have et stort rum selvom de er mere velegnet til små.. kan virkelig ik finde nogen somhelst mening i det !!

men kommer næste år for at høre nogle nye ting og nej har ik fordomme om dem før jeg har hørt dem, men næste gang bliver jeg da ik skuffet over dårlig planlægning..

messer kan sjældent bruges til at bedømme noget somhelst.. og heller ik derfor jeg kom.. at noget stinker som det meste gjorde i dag er hvad man må forvente..

men det kan bruges til at få appetit til at prøve noget derhjemme.. og der var Densen den helt store vinder i dag.. har store forventninger til den cd spiller de brugte i dag. og deres forstærkere var bestemt os imponerende, men umulige at bedømme på de højttalere..

hatten af for densen.. takker for kigget til andre.. og resten sku måske undersøge hvad de kan gøre anderledes næste år..

igen fatter virkelig ik hvorfor hifiklubben vælger at fylde et stort rum med pod speakers.. virker som chikane og intet andet..

Sådan er det næsten altid på en messe .

Man kan ikke afskrive noget .

Man tager på messe for at se hvad der er kommet af nye ting og for at møde folk man ikke ser så tit .

Hvis man tager på messe for at få super lyd så skal man nok holde sig væk .

Nolge synes den ene og det andet , men dem der udstiller gør ders bedste og mere til .

Så alt i alt herfra

ps
jeg fik da en cd med hjem også for 0 kr

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

der er da ingen
Sådan er det næsten altid på en messe .

Man kan ikke afskrive noget .

Man tager på messe for at se hvad der er kommet af nye ting og for at møde folk man ikke ser så tit .

Hvis man tager på messe for at få super lyd så skal man nok holde sig væk .

Nolge synes den ene og det andet , men dem der udstiller gør ders bedste og mere til .

Så alt i alt herfra

ps
jeg fik da en cd med hjem også for 0 kr

Det er nok nogenlunde det mest rigtige der er sagt i denne tråd endnu.
Faktisk forstår jeg ikke, at der er ret mange der overhovedet spiller på sådan en messe. Var det mig der udstillede, ville der ingen lyd være.
Folks oplevelser af lyden vil være alt alt for varierende efter placering, musik osv. Man skal høre sine egne skiver på et set-up i ro og mag, før man kan sige noget godt om det.
Dog var der nok et par set-ups, som aldrig vil komme til at spille uanset hvad man så end måtte stille op.
God lyd hørte jeg overhovedet ingen steder, men der var et par enkelte line-ups, hvor jeg kunne have mistanke om noget potentiale.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
God lyd hørte jeg overhovedet ingen steder, men der var et par enkelte line-ups, hvor jeg kunne have mistanke om noget potentiale.

Hvor længe vil du gå omkring den varme grød, Kurt^3?

Det er ikke en quiz, og for mig er der ikke noget facit. Men derfor kunne det jo være interessant at høre hvad DU synes var godt.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Hvor længe vil du gå omkring den varme grød, Kurt^3?

Det er ikke en quiz, og for mig er der ikke noget facit. Men derfor kunne det jo være interessant at høre hvad DU synes var godt.

Jeg købte en Cola Light med isterninger i, det var klart det bedste på udstillingen.
Mødte i øvrigt Dillermand og Live 21 og Witzel på udstillingen.
Ingen af dem ville med i baren og drikke sig fulde og så ud at ræse på ringvejen.
Så der var borgerlig disciplin hele vejen. Jeg fik ellers lyst efter at have set BMW reklamen hos Primare/SA. Den med hende Madonna på bagsædet.
WOW en omgang gummirøg!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes B&W/Classe var en oplevelse med stram kontan bas, og ikke så meget slam som man kunne forvente af et anlæg i den kaliber . Iøvrigt spillede det ikke musik....overhovedet, det var ren analytisk reproduktion. Men stramt det var det......

Strauss hos TC var ikke for godt, halv elendig vil jeg sige. Det var en messe hvor man godt kunne afskrive Strauss helt og aldeles......men det skal man selvfølgelig ikke, de kan langt mere . Var der nogend er lod mærke til, at det var som om de sidevendte basser på dem spillede ind mod hinanden i det rum, sådan en lille intern baskrig og slet ikke ud mod lytteren ?

Derudover så larmede Expert ad h....... til.....så skru dog ned for det crap anlæg  .

Rega's små speakere stank....en SA klon i forklædning

Audiovectors lidt pågående lyd er ved at irritere mig mere end hvad godt er....de er på en blanding af epo og speed de ht'er og de kan slet ikke slappe af igen

Men alt i alt en rimelig messe som man jo nok vender tilbage til næste år også     

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

akerman skrev:

Btw. Otto er de kabler der ikke lidt overkill til højttalerne/forstærkeren - eller var det bare for ikke at have nogen smalle steder/vise sortimentet?

Jeg vil næsten hellere sige at receiveren er underkill i forhold til resten... Eksempelvis var det meningen at jeg ville have spillet med Gold Ref 20 som front, men 10'eren lød ganske enkelt bedre i netop det rum. Kablerne matcher fint højttalersystemet imho, og det var dem der var udgangspunktet for valg af kabel. At jeg valgte en så relativt billig receiver skyldes faktisk blandt andet at der har været snakket så meget om netop dén model her på Hifi4all, derfor ville jeg gerne vise den frem. SR 12 havde måske været mere fair i forhold til højttalerne og ikke mindst rummets størrelse og akustik, men jeg synes faktisk SR 8500 klarede opgaven fortrinligt.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Derudover så larmede Expert ad h....... til.....så skru dog ned for det crap anlæg  .

nej anlægget er såmænd ganske udemærket. og de 927 højttalere er også glimrende, især beryllium diskanten er jeg vild med. Men den kære fremviser lagde mere vægt i at fortælle at der var 1800watt i systemet, end at få det til at spille bare nogenlunde.
Jeg ved man kan få et godt resultat ud af de valgte komponenter, hvis man bare gider bruge lidt mere tid på det.
Men den projektor skulle de lade være blevet hjemme, føj!!

Acer skrev:

Rega's små speakere stank....en SA klon i forklædning

nu ved vi jo efterhånden at du vil have BAS! og meget af det. så nej Rega er ikke noget for dig, men for andre som kan lide den lyd System audio levere, vil også komme til at elske Rega. Især den lille R3 er ganske imponerende, og til 5500 for et sæt, kan alle være med. men en fest højttaler bliver den aldrig.

og igen var det svært at bedømme noget derinde, med den musik der blev spillet.. og hans kommentar pi**er mig af, men sådan er det!

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Ja...jeg er meget glad for Strauss  også derfor jeg reagerer så kraftigt på TC's fremstilling af dem...lader til jeg er den eneste der synes det var synd og skam  forstår ikke helt hvordan Jensen kunne gå glad derfra når han nu ved hvad de højttalere kan...

Angående B&W/Classé ... er jeg den eneste der synes at denne sammensætning kun var årsag til en gang hovedpine pga ekstrem aggressiv diskant og metallisk, udynamisk klang ? Kan ikke forstå at B&W i denne sammenhæng vælger at fremvise på Classé (har fået den opfattelse at Classé er det gængse udstyr at fremvise B&W på, det som B&W selv bruger) for det kan da ikke passe at ham nordmanden ikke selv kunne høre at den var helt gal ? 800D havde da kvaliteter, ja! men man kan da ikke overhøre at det lyder dårligt, som sikkert skyldes dårlig sammensætning af anlæg, hvis ikke det er højttalerne der bare skal lyde sådan...  men hver sin smag selvfølgelig... og heldigvis for det da! I stedet for at nordmanden skulle stå og fable om hvorfor højttaleren er så fantastisk, kunne de da i stedet have spændt noget andet for dem, så man kunne høre højttalerne i to forskellige setups..eller 3...det er begrænset hvor lang tid det tager at flytte rundt på et sæt højttalerledninger...  på den måde kunne man da få et meget bedre billede af 800D ...

Og lige til sidst...hvorfor tilslutter forhandlerne ikke det bedste de har ? Det må vel være den bedste oplevelse der kan få en til at begynde at købe hifi...hvorfor så tilslutte et middelmådigt anlæg og så udstille det spændende kram ?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Jamen da kære Kajkage!

I øvrigt er her et link, der burde vække interesse
http://www.uradio.ku.dk/~skj/FFKKKISOD.html

Nu har jeg studeret dit eget line-up en kende.
En integreret rørBørge fra Rouge, som får sit signal fra en Linn Ikemi.
Det virker i mine øjne nok ikke som den allermest ophidsende og farlige sammensætning denne verden har set.
Det tyder lidt i retning af, at behaaaaagelig lyd er din foretrukne variant.
Det tror jeg næppe du finder meget af hos B&W800D, det ville jeg i hvert tilfælde ikke forvente af dem.
Så vil jeg mere mene, at man fandt din lyd hos Rega og til dels også hos Linn.

Men at du så på baggrund af det, kan udnævne Densen set-uppet med AV HTén på, som bedste stereo på messen, forekommer mig dybt besynderligt.
Ikke at jeg skal kritisere Densen line-uppet - det er ikke det.
Men hvis man lytter til Rega og derefter Densen/AV line-uppet, så er der altså mindst ét af disse der ikke gengiver kildematerialet korrekt.
Uden at indlemme B&W htén i denne diskussion, så mener jeg, at Rega kontra Densen, nok var noget af det mest forskellige der blev spillet på lige den dag.
Raidho spillede ikke da jeg var til stede, men jeg har hørt deres ting før.

Jeg er m.a.o. lidt forvirret, for ikke at sige meget.
Er der andre der sidder inde med et lignende indtryk

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Mulleblop skrev:

Har du overhovedet hørt noget af hans udstyr.....

eller er du også en af dem der tror?

Alt undtagen Rouge!
Ennda flere gange kære Fulleflop
I øvrigt ville det ikke ændre på, at Densen og Rega nok var de lydmæssige kontraster på denneher udstilling.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes