| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mullefar skrev:
Hjelm skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Tannoy D700, lyd og design går op i en højere enhed. Dymamisk og detaljeret lyd. Tannoy producere dem ikke længere,men de kan findes brugt sikkert. |
|
|
Helt ærligt mester...! Den er sgu da ikke særlig pæn! men tror faktisk at min bedstefar engang havde noget lignende, men det var noget han selv havde snittet af ler!
Ej det gas, men går du med pullover og ryger McBaren i piben er og 80år?? Den er fandme grim!
|
|
|
Det kan jo godt være den lyder fornuftigt.
men design i højere enhed.
NNNNAAAAAAJJJ tror jeg ikke.
|
|
|
Design er vidst altid en smagssag og nu køber jeg udelukkende udstyr for lydens skyld, men jeg syntes faktisk det er det en flot højtaller og lyser langt væk af kvalitet. Selv kvinder syntes den er smuk.
Du er faktisk den første jeg har hørt der siger den er grim,men nu har du jo heller ikke set den IRL. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
|
Eller Vienna Mahler:

|
|
|
Og for igen at illustrere at smag er forskellig, vil jeg oplyse, at jeg synes den ligner en skorsten på en færge. Den kom ikke ind i min stue
|
| Til top |
|
| |
Mullefar Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Mullefar skrev:
Hjelm skrev:
|
[QUOTE=Ikke Slipsefyr] Tannoy D700, lyd og design går op i en højere enhed. Dymamisk og detaljeret lyd. Tannoy producere dem ikke længere,men de kan findes brugt sikkert. |
|
|
Helt ærligt mester...! Den er sgu da ikke særlig pæn! men tror faktisk at min bedstefar engang havde noget lignende, men det var noget han selv havde snittet af ler!
Ej det gas, men går du med pullover og ryger McBaren i piben er og 80år?? Den er fandme grim!
|
|
|
|
|
|
Design er vidst altid en smagssag og nu køber jeg udelukkende udstyr for lydens skyld, men jeg syntes faktisk det er det en flot højtaller og lyser langt væk af kvalitet. Selv kvinder syntes den er smuk.
Du er faktisk den første jeg har hørt der siger den er grim,men nu har du jo heller ikke set den IRL.
Ja Ja der er vel altid medhold fra Mor.
Godt ord igen. lol
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mullefar skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Mullefar skrev:
Hjelm skrev:
|
[QUOTE=Ikke Slipsefyr] Tannoy D700, lyd og design går op i en højere enhed. Dymamisk og detaljeret lyd. Tannoy producere dem ikke længere,men de kan findes brugt sikkert. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Du er faktisk den første jeg har hørt der siger den er grim,men nu har du jo heller ikke set den IRL.
Godt ord igen. lol
|
|
|
Min mor er nu død, nææ en kvindelig ejendommægler syntes den var flot. Men derfor må du jo gerne syntes den grim, det er der jo ingen lov der forbyder. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend p Skriver:
"Og for igen at illustrere at smag er forskellig, vil jeg oplyse, at jeg synes den ligner en skorsten på en færge. Den kom ikke ind i min stue"
Jeg kan ikke se hvordan/hvorfor du sammenligner det med en skorsten , men alligevel kan jeg godt forstår din sammenligning efter at have set billeder af dit anlæg ved linket nedenunder.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3340&PN =0&TPN=2
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
keyvan skrev:
Eller Vienna Mahler:

|
|
|
Og for igen at illustrere at smag er forskellig, vil jeg oplyse, at jeg synes den ligner en skorsten på en færge. Den kom ikke ind i min stue |
|
|
Den kan heller ikke være i den lille stue haha  .
Jeg ville høre og kikke på http://www.tptube.dk/ TP500 .
|
| Til top |
|
| |
Hjelm Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Mullefar skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Mullefar skrev:
Hjelm skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Godt ord igen. lol
|
|
|
Min mor er nu død, nææ en kvindelig ejendommægler syntes den var flot. Men derfor må du jo gerne syntes den grim, det er der jo ingen lov der forbyder.
|
|
|
Selvfølgelig vil hun sige at den er pæn, hun er ejendomsmægler, de lyver for et godt ord. Og vi ved jo allesammen at kvinders mening om hifi ikke passer nogen steder ind.
Men som du selv siger er det smag og behag og derfor får jeg stadig krampetrækninger når jeg ser et billede af den! Føj!
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Find Holger Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|

Linn Ninka både spiller godt og har stil. Sammen med en Classik fylder den hurtigt stuen med musik, uden at fylde hele stuen med stereoanlæg.
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den her.. Den er vi ret stolte af 
Naturligvis kan den leveres i nærmest en hvilken som helst farve.
 GreatDaneAudio GD Top Monitor
__________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ynkeligt som folk bliver personlige, når "højttaleren der ikke må kritiseres" kritiseres, nemlig Vienna Mahler (her i en sort/rød/hvid finish):

For de der ikke forstod meningen vil jeg forklare det her: POINTEN var at det var et spørgsmål om smag. Det den ene synes er pænt, synes den anden er grimt.
PS. Keyvan, tak for linket. Faktisk er huset under renovation.
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både lyd og udseende på højtalere, vil nok altid blive diskuteret.....men så'en er det, smag og behag er jo heldigvis forskellig.
Jeg synes nu både at Tannoy'en og Mahler'en begge er flotte højtalere.....
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P:
Det var nu ikke dit hus jeg hentydede til, men din subwoofer (Jeg tror det er en selvbyg sub du viser frem i linket og læg mærke til jeg refererer til side 2, hvor der er et billede af subben).
Håber ikke du har teget det personligt, for det var ikke meningen. Igen ... jeg taler om den store sub og ikke din bopæl.
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syns de her er fede

|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen: Stop med at gå efter manden! . Desuden tager du naturligvis fejl. Se evt. hvad jeg har skrevet her om Højttaleren Der Ikke Må Kritiseres:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20677
Keyvan, tak for opfordringen. Der er lige den detalje, at subwooferne RENT MIDLERTIDIGT stod ovenpå hinanden. Det ville du vide hvis du havde læst tråden:
Men tak for ideen. Hermed mit biddrag til en flot højttaler (som jeg selv har designet):

Fordi bassen sidder øverst, får den et let præg, hvilket er lidt en kunst med subwoofere. Som regel er det bare nogle tunge kasser at se på.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jensen: Stop med at gå efter manden! . Desuden tager du naturligvis fejl. Se evt. hvad jeg har skrevet her om Højttaleren Der Ikke Må Kritiseres:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20677
Keyvan, tak for opfordringen. Der er lige den detalje, at subwooferne RENT MIDLERTIDIGT stod ovenpå hinanden. Det ville du vide hvis du havde læst tråden:
Men tak for ideen. Hermed mit biddrag til en flot højttaler (som jeg selv har designet):

Fordi bassen sidder øverst, får den et let præg, hvilket er lidt en kunst med subwoofere. Som regel er det bare nogle tunge kasser at se på. |
|
|
Gik jeg efter dig ? det så jeg ikke engang  .
Er det den kasse i det ene hjørne ? jeg har nolge trækasser som du kan få næste gang og droppe lidt enheder i hehe de er næste pæner
Sven dette er kun sjov
Den ser fed ud .
De subs jeg har kik på de er max grimme men overlever det nok .
|
| Til top |
|
| |
hell Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marc skrev:
|
Jeg vil gerne købe nogle højtalere der er flotte i design, og de skal også kunne spille rent og klart.
Jeg er ikke på udkig efter sony etc....
Jeg har kigget lidt på B&W 604 s3 og nogle dali, men jeg syntes ikke de har et særligt pænt design. Derimod har de jo en kanon lyd!!!
Jeg er faldet over nogle Canton vento 807 dc.
Jeg syntes de har et rigtig flot design, men jeg har dog aldrig hørt dem eller for den sags skyld set dem i nogle butikker her i dk.
Er der nogen som kender til dem? Eller er der nogle som har andre forslag til et par højtalere.
Jeg skal have købt et 5.1 sæt, så det skal helst være i samme mærke, det hele.
Det her er sættet jeg har kigget på: http://www.canton.de/www/download/testberichte/VentoSet_AS50 0SC_Heimkino.pdf
http://www.canton.de/www/index.php4?pg_id=35,35,,1,se,vento, 20
Mvh. Marc
|
|
|
Er selv brændt lidt varm på Canton, men desværre ved man jo ikke hvordan de lyder 
De kan købes i Tyskland, kan bare ikke lige finde det sæt du henviser til.
Vær opmærksom på at ikke alle tyske butikker sender til dk.
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|