Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Højtalere der er flotte i design!? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Mullefar skrev:
Hjelm skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:
Tannoy D700Tannoy D700, lyd og design går op i en højere enhed. Dymamisk og detaljeret lyd. Tannoy producere dem ikke længere,men de kan findes brugt sikkert.

Helt ærligt mester...! Den er sgu da ikke særlig pæn! men tror faktisk at min bedstefar engang havde noget lignende, men det var noget han selv havde snittet af ler!

Ej det gas, men går du med pullover og ryger McBaren i piben er og 80år?? Den er fandme grim!

Det kan jo godt være den lyder fornuftigt.

men design i højere enhed.

NNNNAAAAAAJJJ  tror jeg ikke. 

Design er vidst altid en smagssag og nu køber jeg udelukkende udstyr for lydens skyld, men jeg syntes faktisk det er det en flot højtaller og lyser langt væk af kvalitet. Selv kvinder syntes den er smuk.

Du er faktisk den første jeg har hørt der siger den er grim,men nu har du jo heller ikke set den IRL.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Eller Vienna Mahler:

Og for igen at illustrere at smag er forskellig, vil jeg oplyse, at jeg synes den ligner en skorsten på en færge. Den kom ikke ind i min stue

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Mullefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Mullefar skrev:
Hjelm skrev:

[QUOTE=Ikke Slipsefyr]Tannoy D700Tannoy D700, lyd og design går op i en højere enhed. Dymamisk og detaljeret lyd. Tannoy producere dem ikke længere,men de kan findes brugt sikkert.

Helt ærligt mester...! Den er sgu da ikke særlig pæn! men tror faktisk at min bedstefar engang havde noget lignende, men det var noget han selv havde snittet af ler!

Ej det gas, men går du med pullover og ryger McBaren i piben er og 80år?? Den er fandme grim!

Design er vidst altid en smagssag og nu køber jeg udelukkende udstyr for lydens skyld, men jeg syntes faktisk det er det en flot højtaller og lyser langt væk af kvalitet. Selv kvinder syntes den er smuk.

Du er faktisk den første jeg har hørt der siger den er grim,men nu har du jo heller ikke set den IRL.

Ja Ja der er vel altid medhold fra Mor. 

Godt ord igen. lol

Til top Vis Mullefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mullefar

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Mullefar skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Mullefar skrev:
Hjelm skrev:

[QUOTE=Ikke Slipsefyr]Tannoy D700Tannoy D700, lyd og design går op i en højere enhed. Dymamisk og detaljeret lyd. Tannoy producere dem ikke længere,men de kan findes brugt sikkert.

Godt ord igen. lol

Min mor er nu død, nææ en kvindelig ejendommægler syntes den var flot. Men derfor må du jo gerne syntes den grim, det er der jo ingen lov der forbyder.   

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Svend p Skriver:

"Og for igen at illustrere at smag er forskellig, vil jeg oplyse, at jeg synes den ligner en skorsten på en færge. Den kom ikke ind i min stue"

Jeg kan ikke se hvordan/hvorfor du sammenligner det med en skorsten , men alligevel kan jeg godt forstår din sammenligning efter at have set billeder af dit anlæg ved linket nedenunder.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3340&PN =0&TPN=2

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
keyvan skrev:

Eller Vienna Mahler:

Og for igen at illustrere at smag er forskellig, vil jeg oplyse, at jeg synes den ligner en skorsten på en færge. Den kom ikke ind i min stue

Den kan heller ikke være i den lille stue haha .

Jeg ville høre og kikke på http://www.tptube.dk/ TP500 .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Mullefar skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Mullefar skrev:
Hjelm skrev:

Godt ord igen. lol

Min mor er nu død, nææ en kvindelig ejendommægler syntes den var flot. Men derfor må du jo gerne syntes den grim, det er der jo ingen lov der forbyder.   

Selvfølgelig vil hun sige at den er pæn, hun er ejendomsmægler, de lyver for et godt ord. Og vi ved jo allesammen at kvinders mening om hifi ikke passer nogen steder ind.

Men som du selv siger er det smag og behag og derfor får jeg stadig krampetrækninger når jeg ser et billede af den! Føj!

Til top Vis Hjelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hjelm

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

http://www.goldenagemusic.se/swe/hifi/aurumcantus/infole3se. htm

Dette fåes i 5.1

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Find Holger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Linn Ninka både spiller godt og har stil. Sammen med en Classik fylder den hurtigt stuen med musik, uden at fylde hele stuen med stereoanlæg.

Til top Vis Find Holger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Find Holger

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hvad med den her.. Den er vi ret stolte af

Naturligvis kan den leveres i nærmest en hvilken som helst farve.

GreatDaneAudio GD Top Monitor
GreatDaneAudio GD Top Monitor

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Ynkeligt som folk bliver personlige, når "højttaleren der ikke må kritiseres" kritiseres, nemlig Vienna Mahler (her i en sort/rød/hvid finish):

For de der ikke forstod meningen vil jeg forklare det her: POINTEN var at det var et spørgsmål om smag. Det den ene synes er pænt, synes den anden er grimt.

PS. Keyvan, tak for linket. Faktisk er huset under renovation.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Både lyd og udseende på højtalere, vil nok altid blive diskuteret.....men så'en er det, smag og behag er jo heldigvis forskellig.

Jeg synes nu både at Tannoy'en og Mahler'en begge er flotte højtalere.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Svend P:

Det var nu ikke dit hus jeg hentydede til, men din subwoofer (Jeg tror det er en selvbyg sub du viser frem i linket og læg mærke til jeg refererer til side 2, hvor der er et billede af subben).

Håber ikke du har teget det personligt, for det var ikke meningen. Igen ... jeg taler om den store sub og ikke din bopæl.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

cst1967
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Mit DIY-Højtaler
Til top Vis cst1967's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cst1967 Besøg cst1967's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Svend P]

Ynkeligt som folk bliver personlige, når "højttaleren der ikke må kritiseres" kritiseres, nemlig Vienna Mahler

Ved du hvad dette betyder

Det er nemlig smag og behag .

Og var det ikke dig der ikke ville høre vienna i århus forbi det var vienna .

hvem snakker om Ynkeligt

her er nogle til dig

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

jeg syns de her er fede

Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Jensen: Stop med at gå efter manden! . Desuden tager du naturligvis fejl. Se evt. hvad jeg har skrevet her om Højttaleren Der Ikke Må Kritiseres:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20677

Keyvan, tak for opfordringen. Der er lige den detalje, at subwooferne RENT MIDLERTIDIGT stod ovenpå hinanden. Det ville du vide hvis du havde læst tråden:

Men tak for ideen. Hermed mit biddrag til en flot højttaler (som jeg selv har designet):

Fordi bassen sidder øverst, får den et let præg, hvilket er lidt en kunst med subwoofere. Som regel er det bare nogle tunge kasser at se på.  

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Jensen: Stop med at gå efter manden! . Desuden tager du naturligvis fejl. Se evt. hvad jeg har skrevet her om Højttaleren Der Ikke Må Kritiseres:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20677

Keyvan, tak for opfordringen. Der er lige den detalje, at subwooferne RENT MIDLERTIDIGT stod ovenpå hinanden. Det ville du vide hvis du havde læst tråden:

Men tak for ideen. Hermed mit biddrag til en flot højttaler (som jeg selv har designet):

Fordi bassen sidder øverst, får den et let præg, hvilket er lidt en kunst med subwoofere. Som regel er det bare nogle tunge kasser at se på.  

Gik jeg efter dig ? det så jeg ikke engang .

Er det den kasse i det ene hjørne ? jeg har nolge trækasser som du kan få næste gang og droppe lidt enheder i hehe de er næste pæner

Sven dette er kun sjov

Den ser fed ud .

De subs jeg har kik på de er max grimme men overlever det nok .

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Marc skrev:

Jeg vil gerne købe nogle højtalere der er flotte i design, og de skal også kunne spille rent og klart.

Jeg er ikke på udkig efter sony etc....

Jeg har kigget lidt på B&W 604 s3 og nogle dali, men jeg syntes ikke de har et særligt pænt design. Derimod har de jo en kanon lyd!!!

Jeg er faldet over nogle Canton vento 807 dc.

Jeg syntes de har et rigtig flot design, men jeg har dog aldrig hørt dem eller for den sags skyld set dem i nogle butikker her i dk.

Er der nogen som kender til dem? Eller er der nogle som har andre forslag til et par højtalere.

Jeg skal have købt et 5.1 sæt, så det skal helst være i samme mærke, det hele.

Det her er sættet jeg har kigget på: http://www.canton.de/www/download/testberichte/VentoSet_AS50 0SC_Heimkino.pdf

http://www.canton.de/www/index.php4?pg_id=35,35,,1,se,vento, 20

Mvh. Marc

Er selv brændt lidt varm på Canton, men desværre ved man jo ikke hvordan de lyder

De kan købes i Tyskland, kan bare ikke lige finde det sæt du henviser til.

Vær opmærksom på at ikke alle tyske butikker sender til dk.

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum