Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 03:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Fjernbetjening af HTPC - hvad bruger I? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:

På hjemmesiden står der at den understøtter myHTPC og Zoomplayer out-of-the-box... Lige hvad jeg har brug for!

Et godt forslag kunne også være en af logitech's Harmony remotes.. Har selv en 680 som er forberedt til MCE fra starten, men de kan programmeres til næsten hvad som helst via et web inteface.

Jeg må sige at jeg er yderst tilfreds med min remote, og den har nu "aflivet" 6 fjernbetjeninger der lå og rodede på sofabordet....

 

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

MichaelMCE skrev:
C K N skrev:

På hjemmesiden står der at den understøtter myHTPC og Zoomplayer out-of-the-box... Lige hvad jeg har brug for!

Et godt forslag kunne også være en af logitech's Harmony remotes.. Har selv en 680 som er forberedt til MCE fra starten, men de kan programmeres til næsten hvad som helst via et web inteface.

Jeg må sige at jeg er yderst tilfreds med min remote, og den har nu "aflivet" 6 fjernbetjeninger der lå og rodede på sofabordet....

Følger der ir-modtager og software til styring af myHTPC og zoomplayer?



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
techno283
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

techno283: Problemet med uorignale fjernbetjeninger til MCE er typisk at tripletabbing ikke fungerer (det er det med at man taster tekster som på en mobil før T9 ordbøger).

Virker det med din B&O i Media Center, og hvilke modtager software har du stående bagved?

 

Hej Binnerup

Ja - tripletabbing fungerer uden problemer da systemet er baseret på at "oversætte" ir koder.

MCE "tror" den modtager IR koder fra en traditionel Microsoft remote og det kræver derfor ikke yderligere software (eg. girder etc.) på maskinen.

Jeg anvender de farvede knapper på Beo4 til skifte mellem piletasterne, play, skip, Ch up/down osv. Alt dette kan betjenes med tommel fingeren uden at man behøver at kigge på fjernbetjeningen.

mvh

Torben

 

 

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283
 
MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:

Følger der ir-modtager og software til styring af myHTPC og zoomplayer?

Nej det gør der ikke. Logitech Harmony er kun en remote der skal erstatte eksisterende remotes... Troede du havde en form for remote i forvejen....

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

MichaelMCE skrev:
C K N skrev:

Følger der ir-modtager og software til styring af myHTPC og zoomplayer?

Nej det gør der ikke. Logitech Harmony er kun en remote der skal erstatte eksisterende remotes... Troede du havde en form for remote i forvejen....

Nej, jeg har netop ikke nogen remote i forvejen... Kunne dog godt tænke mig en af logitech's Harmony remotes, enten 525 eller 885. Men først skal jeg have en remote så jeg kan fjernbetjene pc'en.
Har netop bestilt denne Så nu bliver det spændende at se hvad den kan...
Prisen er 380 kr incl. fragt fra England.



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Fjernbetjening er ankommet.

Software er blevet installeret og det kører bare... Virker med myHTPC og Zoomplayer uden problemer.



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
shaker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

til media center kan jeg anbefale amitech mini trådløst tastetur med mus indbygget 700 kr . den er 3gange mindre end et almindeli tastetur
Til top Vis shaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shaker
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes