| Forfatter |
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteenS skrev:
|
Spørgsmålet er så om disse United er specielt unikke? Altså sammenlignet med andre tilsvarende modeller.
Jeg har hørt fine Denver spiller også 
|
|
|
Jeg har samme overvejelser...
Sandsynligvis er det mere held end forstand.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig god reportage!  
Den slags burde der laves mange flere af!!
Mvh. Hifido
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
Rigtig god reportage! 
Den slags burde der laves mange flere af!!
Mvh. Hifido |
|
|
Kan tilslutte mig her. "En dag i en hifi-nørds liv" kunne have mange episoder. 
Jeg føler mig mindre og mindre "nørdet" for hver dag der går - tak gutter...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
de er for flinke til at nævne at mit setup er for lyst!!! for det er det !!!!!!! alt for meget, men opstillingen gjorde det ik bedre, som morten kan bevidne, det er perspektiv jeg går efter indtil mine speakers med den nye diskant kommer
crown er fedt !!! men slet ik på højde med belles. måske kim er lidt uenig, men det var klasseforskel, og belles er kun 6 k dyere, og da jeg venter på en til af slagsen der virkelig sparker røv, drop crown !! pa for watt belles for lyd..,
angående min musik smag..
beatles for alle
stones for drankerne,
the doors for syrerne
Led Z for ´hasherne..
|
|
|
*host*
glemte du ikke thomas helmig og roxette...? heldigvis er jeg lige så glad for syre musik som dennis, men witzel så mindre tilfreds ud.....
ang setup'et, ja så var vi jo advaret og "kompenserede" automatisk for det.
min holdning til crown/belles er kraftigt influeret af egen erfaringer i eget (og witzels) setup, og jeg synes måske at vi ikke fik spillet noget kompleks, høj og dynamisk musik, netop her hvor jeg mener crown er kongen.
men også rart at høre at tmc gør sig i andre folks setup's, desværre bekræftiger det min mistanke om at det på ingen måde er neutralt.
men som før nævnt, vi kom ikke for at teste forstærker, men for at høre vinyl.... og vinyl fik vi hørt til de store guldmedalje 
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
selv sad jeg ik i sweetspot, så kan ik komme med en bedømmelse af perspektiv..
hvis Hells Bells ik er dynamisk er der ik meget der er 
og her fik crown klø på alle punkter i dette setup, det lød lidt kedeligt..¨
tmc er som jeg husker det, dejlige kabler de laver, ingen tvivl..
united vs Denon
250 kr vs 10 k
Denon gjorde det godt, det er en fed maskine og der kom lidt ekstra med den.. ik meget men lidt.. men ik noget jeg vil give 2750 kr for som de vil koste ekstra på brugtmarkedet.. faktisk spillede de meget ens, men denon var desværre den bedste, selvom det var de små marginaler
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan er det jo med de fleste cd-afspillere - det er marginalerne der koster alle pengene, men det er også marginalerne der er sjove!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
he, ja, vi må jo lade belles komme på besøg i det fynske ved lejlighed til en endelig battle....
dog ingen tvivl om at 99% af alle ville vælge den alene med den begrundelse at crown er og bliver noget af det grimmeste....
hvad angår cd duellen er jeg desværre på hold med jyden, den marginale forskel kan desværre ikke forsvares, og det vil være langt mere forsvarligt at bruge lidt ekstra på at tweake den united fremfor at købe denoon'en.
til gengæld scorer denon'en ekstra point på at lave en ægte 80'er fjernbetjening i brun og det hele...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey fed tråd 
Lækkert at se nogle tage rundt og lytte hos andre..
I er mere end velkommene til at kigge forbi mig 
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
SteenS skrev:
Spørgsmålet er så om disse United er specielt unikke? Altså sammenlignet med andre tilsvarende modeller.
|
|
|
|
|
|
Jeg lader mig provokere af disse påståede fantastiske dvd-afspillere. Hvis Denver også kan spille vil jeg gå hjem og teste min dvd mod min cdmaskine. Jeg gi'r en omgang hvis dvd'en vinder! Der vil foreligge resultat i morgen tidlig. Ved at dette er lidt off-topic for denne tråd.
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marginaler..... ...Denon'en er vel en af de mest roste maskiner herinde og så bliver den fuldt til dørs af en standard DVD til et par CD'ers pris! Det er sku' da en kioskbasker Og mon ikke den slår Denon'en som drev? 
Modifikationspotentialet i sådan en DVD sag er jo nærmest uendeligt, den er jo så let at den ryger ind bag i reolen når man trykker på 'open' __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin reportage. I er sku´ gale, og det er positivt ment  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
ja jeg er så lige kommet hjem, og er den første til at indrømme at min goldring pu er slank i lyden og mine vifa diskanter er for lyse, men det har jeg jo os brokket mig meget over, og 9300 fra scanspeak skal nok gøre det bedre (vandt forresten 2300 kr i keglebilliard efter fynboerne var smuttet, det var huslejen..
|
|
|
hey var de bare dårlige dernede?? tror lige jeg ska hen til klubben ved missionshuset i alderslyst og smugtræne noget skomager og så ned på admiralen bagefter 100 år siden jeg har spillet billard
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær skrev:
Frederik Carøe skrev:
SteenS skrev:
|
|
|
|
|
|
Jeg lader mig provokere af disse påståede fantastiske dvd-afspillere. Hvis Denver også kan spille vil jeg gå hjem og teste min dvd mod min cdmaskine. Jeg gi'r en omgang hvis dvd'en vinder! Der vil foreligge resultat i morgen tidlig. Ved at dette er lidt off-topic for denne tråd.
MVH Peter  |
|
|
der er nu ik nogen påståede fantastiske dvd afspillere, der er kun en og det skal være 5064M, der er vist en identisk model der har et andet modelnavn.. blev jo os nysgerrig og prøvede lidt andre billige dvd maskiner, og det lyder hæsligt !! men denne gør det langt bedre end mange cd spillere, og må indrømme jeg er overrasket over hvor godt denon gjorde det
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
|
Hey fed tråd 
Lækkert at se nogle tage rundt og lytte hos andre..
I er mere end velkommene til at kigge forbi mig 
|
|
|
ja det er fedt at besøge andre hifit**ser.. og en tur til århus ville ikke være ringe..
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Århus er en feee by.... men hvad sammen ligner vi med?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om ca. 14 dage står hjemmebioen i kælderen klar hos mig. Så er i velkomne til at kigge forbi. Så skal jeg gerne vise film og spille musik så sofaen ryster. Og tro mig Kim, System Audio kan IKKE i deres vildeste drømme nærme sig mit basniveau, he he.
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Om ca. 14 dage står hjemmebioen i kælderen klar hos mig. Så er i velkomne til at kigge forbi. Så skal jeg gerne vise film og spille musik så sofaen ryster. Og tro mig Kim, System Audio kan IKKE i deres vildeste drømme nærme sig mit basniveau, he he. |
|
|
Jeg er frisk, arbejder alligevel i århus..
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
p_porskjær skrev:
Frederik Carøe skrev:
SteenS skrev:
|
|
|
|
|
|
MVH Peter  |
|
|
der er nu ik nogen påståede fantastiske dvd afspillere, der er kun en og det skal være 5064M, der er vist en identisk model der har et andet modelnavn.. blev jo os nysgerrig og prøvede lidt andre billige dvd maskiner, og det lyder hæsligt !! men denne gør det langt bedre end mange cd spillere, og må indrømme jeg er overrasket over hvor godt denon gjorde det
|
|
|
Ja, vi har tænkt os at voldmodde en ved lejlighed, så får vi se...
Mvh.
Frederik __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Om ca. 14 dage står hjemmebioen i kælderen klar hos mig. Så er i velkomne til at kigge forbi. Så skal jeg gerne vise film og spille musik så sofaen ryster. Og tro mig Kim, System Audio kan IKKE i deres vildeste drømme nærme sig mit basniveau, he he. |
|
|
Svend, nu har jeg jo fulgt med i hvad du laver med dit anlæg...
og nej, hverken sa ,cv eller va kan vist være med på det bas niveau du foretrækker, måske derfor du bygger dine subs selv 
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
|
Vil lige lægge hovedet på blokken og sige, at jeg har hørt enkelte Uniteds spille ganske fint.
Folk er velkomne til at lynche mig efter behov...

|
|
|
Den omtalte Denon er alt andet end vellykket, og kan testpersonerne holde den ud så lider resultatet af en begrænset anvendelighed
|
| Til top |
|
| |