| Forfatter |
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde ikke lige fanget der var et loft på 1000
men ja selvfølgelig skal du skifte dem begge, mener de koster en 1800 sættet, og man behøver vist ikke ændre delefiltret så det er "blot" plug and play. Hvad jeg har forstået. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan jo får sådan et sæt højtalere brugt til den pris! Så har man
både nye diskanter og lidt dele i overskud. Delene kan så sælges og så
har det ikke kostet alverden at skifte!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
eigner Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger stadig en erstatning for den diskant der stod af - Ja, det er meget længe jeg har savnet den diskant, men jeg troede jeg havde fundet et sted hvor jeg kunne få den.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
eigner skrev:
|
Nu kommer der slet ikke lyd ud af diskanten. Jeg har kontaktet hifiklubben, men de vil have små 1000kr for en ny diskant, hvilket jeg mener grænser til tyveri.
Nogen der ved, hvilke der sidder i eller om man kan bruge andre enheder? og ikke mindst, hvor disse enheder kan fås.
Takker
|
|
|
Undskyld mig!!?? Jeg håber at du har skrevet forkert! Vil de have 1000,- spir for en relativ normal 1" dome diskant??? "det kan man/de IKKE være bekendt" De enheder må være lige så eksotiske som B&W`s nye diamant diskanter, eller være lavet af et meget sjældent materiale.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej eigner.
Har lige set din købsannonce. Vær opmærksom på, at du nok har fået et 0 for meget med i maks. prisen. Der står 10000 
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jævnligt folk der sælger DALI 450'ere som er brændt af. Typisk er der røget en enkelt eller to basser. De sælges normalt MEGET billigt. Køb sådan et sæt. Så har du masser af reservedele, hvis du igen skulle få problemer, hvilket dog er usandsyneligt, da 450'eren er en ret fornuftig konstruktion.
Du kan jo også sælge resterne som reservedele, og måske kunne det faktisk blive en god forretning.
Vær opmærksom på, at det er samme diskant der sidder i DALI 350. Så det kan du også kigge efter.
|
| Til top |
|
| |
eigner Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
|
Hej eigner.
Har lige set din købsannonce. Vær opmærksom på, at du nok har fået et 0 for meget med i maks. prisen. Der står 10000 
/Præsten
|
|
|
Tak, der var jeg vidst lige ivrig nok med 0'erne :)
|
| Til top |
|
| |
eigner Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
eigner skrev:
|
Nu kommer der slet ikke lyd ud af diskanten. Jeg har kontaktet hifiklubben, men de vil have små 1000kr for en ny diskant, hvilket jeg mener grænser til tyveri.
Nogen der ved, hvilke der sidder i eller om man kan bruge andre enheder? og ikke mindst, hvor disse enheder kan fås.
Takker
|
|
|
Undskyld mig!!?? Jeg håber at du har skrevet forkert! Vil de have 1000,- spir for en relativ normal 1" dome diskant??? "det kan man/de IKKE være bekendt" De enheder må være lige så eksotiske som B&W`s nye diamant diskanter, eller være lavet af et meget sjældent materiale.
|
|
|
Ja, det er helt galt. Som sagt tyveri.
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Vær opmærksom på, at det er samme diskant der sidder i DALI 350. Så det kan du også kigge efter.
|
|
|
Hvad med 850 - passer den ik' også over i?
|
| Til top |
|
| |
Seen_the_light Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Vær opmærksom på, at det er samme diskant der sidder i DALI 350. Så det kan du også kigge efter. |
|
|
Hej, desværre er det ikke samme diskant som dali 350! Men det er tilgengæld samme diskant som dali 850!
Du kan evt prøve en morel MDT32S til ca 650,- stk og montere dem istedet (så skal seriedæmpe modstanden bypasses pga følsomheden er ca 2 dB mindre på morel'en!
Den spiller noget bedre :-) egentligt RET GODT!!!
Mvh STL
|
| Til top |
|
| |
eigner Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seen_the_light skrev:
Hurtig skrev:
|
|
|
Hej, desværre er det ikke samme diskant som dali 350! Men det er tilgengæld samme diskant som dali 850! Du kan evt prøve en morel MDT32S til ca 650,- stk og montere dem istedet (så skal seriedæmpe modstanden bypasses pga følsomheden er ca 2 dB mindre på morel'en!
Den spiller noget bedre :-) egentligt RET GODT!!! Mvh STL |
|
|
Ja ok og så bare rykke den i 3. gear? 
ej, jeg er helt hifi noob, så jeg ved faktisk ikke, hvad noget af det du lige skrev dér betyder 
Men er der ellers nogen, der ved, hvor jeg kan finde en diskant til min Dali450? Min "købsannonce" gav desværre ingen resultater - og jeg nægter at give 1000kr for 1 diskant hos klubben!
|
| Til top |
|
| |