Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Pixellering??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Bendix skrev:
Nu kommer jeg med et vildt gæt : Kan det ikke have noget at gøre med at den er brændt i 2 lag - da det er den extended version ?
De skiver du skriver ikke pixelere er de også brændt i 2 lag..?

hmmmmm, såvidt jeg er orienteret er ALLE DVD brændt i 2 lag (ihvertfald de originale, og jeg har kun original film)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Har haft en Denon DVD2500 i 4 år som også med tiden begyndte af pixelere engang imellem.

Derimod er der ingen probelmer med min Pioneer 668...

OK! blev den ved med at gøre det med de samme film?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Har lige talt med HFK igen. Jeg har besluttet mig for at få endnu en 2910 (og så krydser jeg fingre), har ikke lyst til at give knap 4k extra for ingenting (billedmæssigt altså) hvis det så ikke fungerer så må jeg tage den derfra.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Jeg har besluttet mig for at få endnu en 2910 (og så krydser jeg fingre)

Jeg krydser med og desuden fornuftig beslutning - 5. gang kan være lykkens gang!

Filmtossen skrev:

Jeps...  Men det hjalp nogle gange når jeg slukkede og tænte igen.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Filmtossen skrev:

Jeg krydser med og desuden fornuftig beslutning - 5. gang kan være lykkens gang! muahhha ha ha ha, , ja, men hvad ville du gøre....jeg synes ikke der er nogen alternativer (Pioneer er sølvfarvede, og jeg har sort (jeg er konservativ hvad det angår), Marantz 7600 kommer først i AUG.....what can a man do? tak for at du krydser med, det kan være at det hjælper...

Filmtossen skrev:

Jeps...  Men det hjalp nogle gange når jeg slukkede og tænte igen. hmmmm og hvis du spørger mig så holder det bare ikke!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Filmtossen skrev:

Jeg krydser med og desuden fornuftig beslutning - 5. gang kan være lykkens gang! muahhha ha ha ha, , ja, men hvad ville du gøre....jeg synes ikke der er nogen alternativer (Pioneer er sølvfarvede, og jeg har sort (jeg er konservativ hvad det angår), Marantz 7600 kommer først i AUG.....what can a man do? tak for at du krydser med, det kan være at det hjælper... Ja, det er sku svært! Håber den nye virker, men det er nu noget mistænksomt.

Filmtossen skrev:

Jeps...  Men det hjalp nogle gange når jeg slukkede og tænte igen. hmmmm og hvis du spørger mig så holder det bare ikke! Nej det gør det ikke!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Filmtossen skrev:

Jeg krydser med og desuden fornuftig beslutning - 5. gang kan være lykkens gang! muahhha ha ha ha, , ja, men hvad ville du gøre....jeg synes ikke der er nogen alternativer (Pioneer er sølvfarvede, og jeg har sort (jeg er konservativ hvad det angår), Marantz 7600 kommer først i AUG.....what can a man do? tak for at du krydser med, det kan være at det hjælper... Ja, det er sku svært! Håber den nye virker, men det er nu noget mistænksomt. ja for hunden da, og dem i HFK er ligeså forundrede som jeg, men til deres meget store ros, er de yderst flexible og venlige og service mindede, og dette er ikke fedteri, jeg er meget meget glad, man kunne jo sagtens have forestillet sig andre steder hvor svaret var "at det bare var ærgeligt", eller insisteret på en REP istedetfor en en ombytning...

Filmtossen skrev:

Jeps...  Men det hjalp nogle gange når jeg slukkede og tænte igen. hmmmm og hvis du spørger mig så holder det bare ikke! Nej det gør det ikke!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Hardy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Bendix skrev:
Nu kommer jeg med et vildt gæt : Kan det ikke have noget at gøre med at den er brændt i 2 lag - da det er den extended version ?

hmmmmm, såvidt jeg er orienteret er ALLE DVD brændt i 2 lag (ihvertfald de originale, og jeg har kun original film)

Det er nu ikke rigtigt, selv om du da har ret i, at stort set alle nye DVD'er er 2-lags. Det giver mere plads og gør det sværere (dyrere) at lave en eksakt kopi.

Hardy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.B. skrev:

Filmtossen skrev:

Jeg krydser med og desuden fornuftig beslutning - 5. gang kan være lykkens gang! muahhha ha ha ha, , ja, men hvad ville du gøre....jeg synes ikke der er nogen alternativer (Pioneer er sølvfarvede, og jeg har sort (jeg er konservativ hvad det angår), Marantz 7600 kommer først i AUG.....what can a man do? tak for at du krydser med, det kan være at det hjælper...

Ja, det er egentlig sært, at Pioneer kun laver de billigere modeller i både sort og sølv...

Jeg hoppede dog ud i det med en sølvfarvet Pioneer, da min gamle Denon pixelerede for meget (for snart 4 år siden). Jeg havde dog troet, at den slags var sort fortid - og jeg håber ikke, at det skyldes Panasonic indmaden (hvis Denon stadig baserer modellerne på Pana-hardware), så jeg også risikerer problemer med min nye S97'er...

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

De baserer ikke deres dvd på Pannt hardware. Det er vidst læge siden. Er desuden meget tilfreds med min 2200, den æder alt og jeg har kun set et layer change en gang! 

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige for en god ordens skyld sige at jeg synes at afspilleren er rigtigt god, lækkert billede, ingen layer change, det "eneste" er de ting som jeg har skrevet, samt at det nok er mig som har været en kende uheldig!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Hardy skrev:
Filmtossen skrev:

Bendix skrev:

Det er nu ikke rigtigt, selv om du da har ret i, at stort set alle nye DVD'er er 2-lags. Det giver mere plads og gør det sværere (dyrere) at lave en eksakt kopi.

OK I stand corrected, men hvilke originale DVD film er så f.eks ikke 2 lags???? (jeg har ikke spottet en endnu blandt de 635 jeg har)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Hardy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Hardy skrev:
Filmtossen skrev:

Bendix skrev:

OK I stand corrected, men hvilke originale DVD film er så f.eks ikke 2 lags???? (jeg har ikke spottet en endnu blandt de 635 jeg har)

Her er nogle eksempler fra min filmhylde : Bound (Wachowski brothers, Scanbox), Forgotten Silver (Peter Jackson, on-air-video) og Atlantis (Luc Besson,  Columbia Tristar).

Da jeg ikke registrerer, hvorvidt mine film er 1- eller 2-lags, kan jeg ikke lige give flere eksempler uden at grave lidt mere...

Hvis du selv vil lede efter eksempler (og har et skarpt øje), kan du ofte spotte det på inskriptionerne omkring centerhullet: Her ses normalt et sæt for hvert lag, og når de har forskellig radius (f.eks. The Cell, SF) kan man ofte se tydelig farveforskel mellem lagene, mens det kan være sværere at se, når de har samme radius og går ind over hinanden (f.eks. Djævelens Advokat, Warner Reg.2).

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hardy skrev:
Filmtossen skrev:
Hardy skrev:
Filmtossen skrev:

Bendix skrev:

Her er nogle eksempler fra min filmhylde : Bound (Wachowski brothers, Scanbox), Forgotten Silver (Peter Jackson, on-air-video) og Atlantis (Luc Besson,  Columbia Tristar).

Da jeg ikke registrerer, hvorvidt mine film er 1- eller 2-lags, kan jeg ikke lige give flere eksempler uden at grave lidt mere...

Hvis du selv vil lede efter eksempler (og har et skarpt øje), kan du ofte spotte det på inskriptionerne omkring centerhullet: Her ses normalt et sæt for hvert lag, og når de har forskellig radius (f.eks. The Cell, SF) kan man ofte se tydelig farveforskel mellem lagene, mens det kan være sværere at se, når de har samme radius og går ind over hinanden (f.eks. Djævelens Advokat, Warner Reg.2).

OK, har ikke selv nogen af ovennævnte, (du behøver ikke gøre mere i det, tak for oplysningen...)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Har væet i HFK idag, og fået byttet dyret, ingen problemer og super service tak Thomas).

Den nye virker 100%, og så håber jeg bare at den bliver ved med det.....(Krysede fingre, be-be, harefødder, hestesko og firkløvere...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

kasper-n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

der er faktisk mange dvd'er der ikke er dobbelt lags, men pyt nu med det. Det har sandsynligvis ikke noget med det at gøre. Ved skiftning af lag kan der komme en lille pause hvis afspilleren ikke kan skifte lag hurtigt nok.

Ellers tror jeg det kan være en fabrikantsfejl. Det burde dog ikke have noget med afspilleren at gøre. Men der er nogle afspillere der er bedre til at afspille dårlige DVD'er (fx. brændte).

Hvis du ser nærmere på fx en brændt DVD er der mange der har problemer med (tror nok det har noget med det at gøre) PI/PO fejl, eller noget lignende. Det er noget med hvor godt/præcist lyset bliver reflekteret på disken. Hvis disken er dårlig brændt kan det være svært for nogle afspillere at læse disken. Det gælder også for musik cd'er hvor gamle afspillere måske ikke kan afspille brændte cd'er. Efter min sunde fornuft vil det altså sige at der ikke er nogen afspillere der ikke kan afspille brændte diske, men afspillere der er dårligere til at læse diske med dårligere reflektion.

Til top Vis kasper-n's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper-n

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

kasper-n skrev:

der er faktisk mange dvd'er der ikke er dobbelt lags, men pyt nu med det. Det har sandsynligvis ikke noget med det at gøre. Ved skiftning af lag kan der komme en lille pause hvis afspilleren ikke kan skifte lag hurtigt nok.

Ellers tror jeg det kan være en fabrikantsfejl. Det burde dog ikke have noget med afspilleren at gøre. Men der er nogle afspillere der er bedre til at afspille dårlige DVD'er (fx. brændte).

Hvis du ser nærmere på fx en brændt DVD er der mange der har problemer med (tror nok det har noget med det at gøre) PI/PO fejl, eller noget lignende. Det er noget med hvor godt/præcist lyset bliver reflekteret på disken. Hvis disken er dårlig brændt kan det være svært for nogle afspillere at læse disken. Det gælder også for musik cd'er hvor gamle afspillere måske ikke kan afspille brændte cd'er. Efter min sunde fornuft vil det altså sige at der ikke er nogen afspillere der ikke kan afspille brændte diske, men afspillere der er dårligere til at læse diske med dårligere reflektion.

Tak for det uddybende svar, men hvis du læser lidt højere oppe så ejer jeg ikke en eneste brændt DVD så det kan ikke rigtigt have være problemet.....jeg har jo iøvrigt også fået en ny, og den er der indtil nu INGEN problemer med (fingre, tæer etc krydset)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

kasper-n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Originale DVD'er er også brændt. De er bare lavet professionelt selvfølgelig, men det betyder stadigvæk ikke at der ikke er fejl på enkelte skiver. Det var sådan set bare et eksempel, for at kunne forstå hvorfor det kan være at der sker en pixellering.

Du kan i øvrigt teste diskens kvalitet hvis du har et liteon DVD-rom drev eller brænder (også enkelte andre drev understøtter dette). Jeg kan desværre ikke huske hvad programmet hedder. Mener nero laver et program til det og så er der et andet der skulle være bedre. Prøv at søg på google for at finde det hvis du er interesseret

Til top Vis kasper-n's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper-n

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Originale skiver er ikke brændt de er presset.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes