Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Dejen skrev:
Du skriver at du bruger dit Supra kabel til bassen og dit "slavekabel" fra Elgiganten på diskanten. Har du prøvet at vende dem omvendt??? Det lyder godtnok ulogisk og var aldrig faldet mig ind, men jeg vil prøve det ved lejlighed. | | |
Er der forresten en logisk forklaring ....? |
|
|
Jeg kunne da godt forestille mig at opløsningen i Supra kablet var bedre end "slavekablet", så jeg ville da give diskanten det bedste. Blot hvad jeg tror... . Med som altid "prøv det".
God påske!
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
hrmand skrev:
Dejen skrev:
Du skriver at du bruger dit Supra kabel til bassen og dit "slavekabel" fra Elgiganten på diskanten. Har du prøvet at vende dem omvendt??? Det lyder godtnok ulogisk og var aldrig faldet mig ind, men jeg vil prøve det ved lejlighed. | | |
|
|
Jeg kunne da godt forestille mig at opløsningen i Supra kablet var bedre end "slavekablet", så jeg ville da give diskanten det bedste. Blot hvad jeg tror... . Med som altid "prøv det".
God påske!
|
|
|
OK, jeg har altid troet, at bassen skulle have det bedste/tykkeste ... ved ikke lige, hvor jeg har det fra ... men vi prøver.
Selv god påske!
- lige en supplerende bemærkning: Jeg tager billeder af "dyrskuet" i løbet af påsken. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
L.B. skrev:
hrmand skrev:
Dejen skrev:
|
|
God påske!
|
|
|
OK, jeg har altid troet, at bassen skulle have det bedste/tykkeste ... ved ikke lige, hvor jeg har det fra ... men vi prøver.
Selv god påske!
- lige en supplerende bemærkning: Jeg tager billeder af "dyrskuet" i løbet af påsken. |
|
|
Hej igen,
Dyrskuet 
Vil da egentlig anbefale dig at vælge samme kabel til begge enheder...
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Dyrskuet 
Ja, såmænd, nogle af d´herrer medlemmer af nærværende forum har spurgt til grisedyrene på billederne af setup´et (se tidligere indlæg). Jeg har lovet at samle op på det, når jeg atter låner et digitalt kamera. Det gør jeg i påsken.
Vil da egentlig anbefale dig at vælge samme kabel til begge enheder... Det bliver også resultatet engang. Jf. andre kommentarer til mit setup, så lægges næste investering i nye kabler til ht. Indtil da kører jeg med Supra og "slave" og grunden til at jeg bruger Supra til bassen er en eller anden opfattelse af, at bassen er den mest krævende og derfor bedst kan udnytte "pladsen" i Supra. Men noget tyder jo på, at jeg får dem bedre udnyttet via diskanten ... så det ... |
|
|
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har der været byttet kabler. Og læg mærke til "har været", for de blev lynhurtigt byttet om igen!

Bassen manglede helt den dynamik, jeg var vant til, den var slet ikke så fast og kontant, som med Supra-kablerne. Med andre ord ændrede hele lydbilledet sig i en grad jeg ikke havde forventet. Jeg kan ikke afgøre umiddelbart om det var et plus for diskanterne at køre via de gode kabler, for alt lød anderledes.
Så indlægget om at "discount-kabler" ikke er gode til at transportere bas - den holder! Ihverttilfælde her.
Det kan altså kun gå for langsomt med at få opgraderet ... om ikke andet har jeg fået en aha-oplevelse om, hvad kabler kan gøre for ht. Altså, det vidste jeg godt fra diverse litteratur og ikke mindst her i forumet. Det er bare noget andet at prøve det på egen "krop".
Test udført med:
Bryan Ferry: It´s all over now, hvor indledningen er ret basset (Frantic) Lynyrd Skynyrd: Preacher Man, fordi jeg kender guitarsoloen (Edge of Forever) Molly Hatchet: Dreams I´ll Never See, fordi det er akustisk (Devil´s Canyon)
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen der er da det dejlige ved vores "hobby" = at lege lidt med tingene og finde de bedste løsninger med de midler man har...
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jamen der er da det dejlige ved vores "hobby" = at lege lidt med tingene og finde de bedste løsninger med de midler man har...  |
|
|
Hørt! Så må man nøjes med at tænke på imens, hvordan det mon blir med et løft på kabelfronten ...
 __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hrmand
Det var jo også bare et forslag fra min side; at prøve at bytte rundt
- men så blev man jo så meget klogere
Nu vi taler om kabler, så flipper jeg helt vildt over mine nye interconnect-indkøb, VdH Integration. Jeg har lige postet en tråd med mine indtryk af det. Ikke et specielt dyrt kabel, men lad dig ikke narre af det...
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Hej hrmand
Nemlig! Og jeg synes det er helt fint med forslag!
Nu vi taler om kabler, så flipper jeg helt vildt over mine nye interconnect-indkøb, VdH Integration. Jeg har lige postet en tråd med mine indtryk af det. Ikke et specielt dyrt kabel, men lad dig ikke narre af det...
Der kommer jo et tidspunkt, hvor jeg vil få brug for hints om indkøb, hvilket dette forum er fyldt med - det er jo et tag-selv-bord, når man er nysgerrig efter viden om et emne. Efter lidt tålmodig søgning, altså! Så mon ikke vi kan se frem til dine erfaringer?
MVH
|
|
|
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hrmand
Dejligt at se at der også i den "voksne" del af forumet er et musikrum, samt grise og ikke mere om dem.....
Også dejligt at læse at jeres musik er "den gamle skole" hvilket jeg også nyder i fulde drag. Også jeg er blevet kaldt gammel hippi og hvad der nu kommer af floskler. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe tyggede mig lige igenem tråden, grise eller ej vil dit setup tilfredsstille de allerfleste, selv herinde rent lydmæssigt, ganske vist ikke det ypperste men alligevel flot setup syntes jeg da.
|
Til top |
|
|
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Dejen skrev:
Hej hrmand
Nemlig! Og jeg synes det er helt fint med forslag!
Der kommer jo et tidspunkt, hvor jeg vil få brug for hints om indkøb, hvilket dette forum er fyldt med - det er jo et tag-selv-bord, når man er nysgerrig efter viden om et emne. Efter lidt tålmodig søgning, altså! Så mon ikke vi kan se frem til dine erfaringer?
MVH
|
|
|
|
|
|
Hvis du er den fakta-baserede type, vil jeg foreslå dig at kigge på lidt på f.eks. disse links, inden du investerer for meget i kabler:
http://sound.westhost.com/cables.htm
http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm
Der er givetvis en del her i forummet, som vil fnyse ad slige indlæg: Jeg er imidlertid 'plaget' af en naturvidenskabelig baggrund og bekymrer mig derfor kun om effekter, som kan dokumenteres ved en måling eller en regulær blindtest - og mit kabelbudget er følgelig ganske behersket. (Men jeg drikker gerne en god rødvin af et godt glas, så jeg kan godt forstå, at nogle føler glæde ved eksklusive kabler til dyrt grej... )
Og jeg har det helt fint med grisebasserne: Stuen ser ud til at være et hyggeligt sted at opholde sig, og jeg synes bestemt ikke, at grisene trækker fra!  __________________ A break-in period is an excuse made up by some audio manufacturers to get your ears used to the bad sound.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fnyser ikke af naturvidenskabelighed - heller ikke i forbindelse med hifi.
Empiri er jo imidlertid naturvidenskabelighedens tro følgesvend; det skal være derude et sted - eller i det mindste skal vi tro, at det er derude...
Og det bringer mig til at mene, at alle "well constructed" kabler IKKE lyder ens, sådan som det første link ellers slår fast.
Det kan selvfølgelig være noget farligt noget at mene, at den erfaring hørelsen kan bidrage med, kan sidestilles med empiri - men tættere på kommer vi nok ikke i forbindelse med lyd.
Lidt ligesom religion måske: Hvis jeg tror der er en Gud, så ER der en Gud. Hvis jeg kan HØRE forskel på kablerne, så ER der forskel, uagtet at The Big Bang-teorien eller videnskabelige målinger prøver at fortælle mig noget andet.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav - jeg havde planer om at købe dele af KEFs Q serie til min "bio", da den skulle være rigtig god m.h.t. lydspredning pga. deres Q-enhed. At Q serien også er flot, og rimelig billig, er kun godt. men KEF er nok det mest dårligt repræsenteret mærke i Danmark: Fona & El. city er ene om at sælge dem - og så er niveauet lagt - synd. At gå ind i Fona og bede om at høre et par Q5, er både et mareridt og LOL 
Er der nogen der kender lyden fra Q5, deres center & bag Ht. ?
|
Til top |
|
|
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Jeg fnyser ikke af naturvidenskabelighed - heller ikke i forbindelse med hifi.
Empiri er jo imidlertid naturvidenskabelighedens, religionens, mystikkens o.s.v. tro følgesvend; det skal være derude et sted - eller i det mindste skal vi tro, at det er derude...
|
|
|
Empiri (dvs. erfaringslære) har i min bog intet med religion og mystik at gøre...  __________________ A break-in period is an excuse made up by some audio manufacturers to get your ears used to the bad sound.
|
Til top |
|
|
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Dav - jeg havde planer om at købe dele af KEFs Q serie til min "bio", da den skulle være rigtig god m.h.t. lydspredning pga. deres Q-enhed. At Q serien også er flot, og rimelig billig, er kun godt. men KEF er nok det mest dårligt repræsenteret mærke i Danmark: Fona & El. city er ene om at sælge dem - og så er niveauet lagt - synd. At gå ind i Fona og bede om at høre et par Q5, er både et mareridt og LOL 
Er der nogen der kender lyden fra Q5, deres center & bag Ht. ?
|
|
|
Gentag efter mig: "søgefunktionen er min ven..." Her er dog en af flere tråde 
Ellers et fedt setup hrmand, men er centeren ikke lidt for lidt ift. fronterne ?
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grise eller ej så ser det lækkert ud, og dejligt at se KEF stadig lever bedste velgående . Bare lidt synd de er så dårligt repræsenteret her i DK af el-mutanten og Co.
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Acer skrev:
Grise eller ej så ser det lækkert ud, og dejligt at se KEF stadig lever bedste velgående . Bare lidt synd de er så dårligt repræsenteret her i DK af el-mutanten og Co.
|
|
|
Ja - tilbage i 80erne var de på niveau med B&W - har ingen anelse om hvor de er nu. det kan vi takke impotøren for  |
|
|
Ja, hvem husker ikke de legendariske Ref. 104/2 ? Gad vide hvordan de ville klare sig i dag ?
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt setup, du skrev noget om du var ude og høre andre, men valgte lige Q7erne.... hørte du så også deres referance serie (KEFs)?? jeg har kun hørt dem kort hjemme hos en kærestens veninder (hendes kærestes) og er du gal de lyder godt. De har diskanterne siddende oppe på toppen ligesom B&Werne. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|