Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
fedt setup, du skrev noget om du var ude og høre andre, men valgte lige Q7erne.... hørte du så også deres referance serie (KEFs)?? jeg har kun hørt dem kort hjemme hos en kærestens veninder (hendes kærestes) og er du gal de lyder godt. De har diskanterne siddende oppe på toppen ligesom B&Werne. |
|
|
Hvilken reference model var det du hørte på ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
er ikke sikker om det er
203

eller 205

lige umiddelbart er der jo ikke nogen synlig forskel
han har så RDM1 som rear (damn de er flotte med den dybe røde lakering på siderne) og så ligner det samme Center som hrmand har + en KEF sub, mener den hedder 30b. Vi så Snatch og Spy game. Damn det lød godt. + jeg har været til nogle fester deroppe damn de kan spille igennem. Men nu er det ikke helt det denne tråd går ud på
men hvis de Q7ere bare minder en smule om Ref. serien så er det ihvertfald en rigtig lækker lyd.  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
Men nu er det ikke helt det denne tråd går ud på
men hvis de Q7ere bare minder en smule om Ref. serien så er det ihvertfald en rigtig lækker lyd. 
|
|
|
He he, ja vi spolerer helt hrmand's tråd.....sorry hrmand . Men hvordan lød de Reference fætre ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt også med en atmosfære alle kan være i.
Nu siger du at du kan få lov til at møblere om hvad med at prøve at flytte de højtalere længre ud måske helt op til 1meter fra vægen?
Har lige selv prøvet og resultatet blev nærmest at højtaleren forsvandt i lydbilledet måske får du ikke helt så dramatisk virkning men perspektivet skulle sikkert nok blive bedre.
Har du prøvet VDH kabler? __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 02:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot og stilrent set-up.
Og så er det rart at høre, at der er andre her der kan li' sydstatsrock med kilometer lange guitarsoloer 
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oj, har kun vendt ryggen til tråden et øjeblik og straks er der gæster, jeg tygger mig lige gennem indlæggene og kommenterer undervejs.
Henrik300 skrev:
Hej Hrmand
Dejligt at se at der også i den "voksne" del af forumet er et musikrum, samt grise og ikke mere om dem..... Det skal du nu ikke være så sikker på ... jf. diverse andre indlæg, så er nysgerrigheden vakt og jeg har lovet billeder ...
Også dejligt at læse at jeres musik er "den gamle skole" hvilket jeg også nyder i fulde drag. Også jeg er blevet kaldt gammel hippi og hvad der nu kommer af floskler. Det handler også lidt om nostalgi og det at bevare minderne om vores unge dage. Så smager det lidt af fugl at blive ved med at gå til koncerter, købe nogle genudgivelser. Og mindes ... Og så er det nærmest blevet en hobby.
|
|
|
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
Hehe tyggede mig lige igenem tråden, grise eller ej vil dit setup tilfredsstille de allerfleste, selv herinde rent lydmæssigt, ganske vist ikke det ypperste men alligevel flot setup syntes jeg da. Ja, man kan jo ikke få alt her i tilværelsen og vi går jo alle vores egne veje, for at få det, vi synes er fedt at lytte til, se på osv. Jeg tror dog ikke min last er så udtalt at jeg ville bruge en million millard på et anlæg, medmindre jeg får købt mig en lotto kupon i den der kiosk i Njalsgade. Men vi er meget glade for den lyd vi har, og vi har altid været enige om, at musikken skal være i centrum i stuen for yndlingshustruen min er også bidt af det ...
|
|
|
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hardy skrev:
Hvis du er den fakta-baserede type, vil jeg foreslå dig at kigge på lidt på f.eks. disse links, inden du investerer for meget i kabler:
http://sound.westhost.com/cables.htm
http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm
Der er givetvis en del her i forummet, som vil fnyse ad slige indlæg: Jeg er imidlertid 'plaget' af en naturvidenskabelig baggrund og bekymrer mig derfor kun om effekter, som kan dokumenteres ved en måling eller en regulær blindtest - og mit kabelbudget er følgelig ganske behersket. (Men jeg drikker gerne en god rødvin af et godt glas, så jeg kan godt forstå, at nogle føler glæde ved eksklusive kabler til dyrt grej... )
Jamen jeg er p.t. åben for alle anbefalinger om info vedr. kabler. De forskellige tråde går jo på både religion, fakta, traditioner, kontra pris, omgivelser, tilsluttet hardware osv. og der er selvfølgelig ikke nogen entydige løsninger, kun vores egne ører afgør relevansen af investeringen. Men alligevel: Kan man vælge et kabel som man selv synes lyder formidabelt, hvor der kommer en prof. og fortæller dig det lyder ad h ..... til? Så jeg søger måske nogle retningslinier for hvad der definerer et "godt" kabel, forudsat det naturligvis er til at holde ud at høre på (for os). F.eks. har jeg set en oplysning om aflevering af lyden i forhold til lysets hastighed på nogle kabler - er det en faktor man skal regne for noget og hvilken værdi har f.eks. et standardkabel, hvis det skal?
Og jeg har det helt fint med grisebasserne: Stuen ser ud til at være et hyggeligt sted at opholde sig, og jeg synes bestemt ikke, at grisene trækker fra! 
... bare vent, jf. ovenfor.  |
|
|
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Jeg fnyser ikke af naturvidenskabelighed - heller ikke i forbindelse med hifi.
Empiri er jo imidlertid naturvidenskabelighedens, religionens, mystikkens o.s.v. tro følgesvend; det skal være derude et sted - eller i det mindste skal vi tro, at det er derude...
Og det bringer mig til at mene, at alle v"well constructed" kabler IKKE lyder ens, sådan som det første link ellers slår fast. Det kan selvfølgelig være noget farligt noget at mene, at den erfaring hørelsen kan bidrage med, kan sidestilles med empiri - men tættere på kommer vi nok ikke i forbindelse med lyd.
MVH
|
|
|
... kendte ikke ordet empiri, men nu gør jeg __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Grise eller ej så ser det lækkert ud, og dejligt at se KEF stadig lever bedste velgående . Bare lidt synd de er så dårligt repræsenteret her i DK af el-mutanten og Co.
|
|
|
OG
Go4it skrev:
Dav - jeg havde planer om at købe dele af KEFs Q serie til min "bio", da den skulle være rigtig god m.h.t. lydspredning pga. deres Q-enhed. At Q serien også er flot, og rimelig billig, er kun godt. men KEF er nok det mest dårligt repræsenteret mærke i Danmark: Fona & El. city er ene om at sælge dem - og så er niveauet lagt - synd. At gå ind i Fona og bede om at høre et par Q5, er både et mareridt og LOL |
|
|
Da jeg i sin tid købte mine første KEF var det KT Radio, der repræsenterede mærket og her var ingen snak om niveau i relation til omdømme, da mange prof. interesserede havde base i den butik og på den tid var der respekt om mærket og spørgsmålet er om det kun var fordi KT havde dem?. Det har været vendt i andre tråde, at kvaliteten jo ikke har ændret sig, selv om Fona nu har forhandlingen. Så synd er det nemlig, at KEF nu ikke har den opmærksomhed, det fortjener og flere forhandlere kunne ønskes.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
Go4it skrev:
Dav - jeg havde planer om at købe dele af KEFs Q serie til min "bio", da den skulle være rigtig god m.h.t. lydspredning pga. deres Q-enhed. At Q serien også er flot, og rimelig billig, er kun godt. men KEF er nok det mest dårligt repræsenteret mærke i Danmark: Fona & El. city er ene om at sælge dem - og så er niveauet lagt - synd. At gå ind i Fona og bede om at høre et par Q5, er både et mareridt og LOL 
Er der nogen der kender lyden fra Q5, deres center & bag Ht. ?
|
|
|
Gentag efter mig: "søgefunktionen er min ven..." Her er dog en af flere tråde 
Nemli!
Ellers et fedt setup hrmand, men er centeren ikke lidt for lidt ift. fronterne ? Tak Det kan da godt være, jeg ved det faktisk ikke for jeg har kun haft denne ene og da jeg havde KEF Carlton II supplerede den ihvertilfælde meget godt. Den er kommet til at lyde bedre, fordi jeg brugte en rest Supra kabel, da jeg skiftede til Q7 fronterne. Så er der en tommefingerregel om størrelse/ydelse på en center, når jeg nu har disse fronter, eller hvad er udgangspunktet? Men den er bestemt til stede i surround-mode og 5.1 input og lyder faktisk godt.
Hvis det betyder noget: Q95 klarer 15-100 W, fronterne 15-175 W input. Forstærker er 5x100 W. |
|
|
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
fedt setup, du skrev noget om du var ude og høre andre, men valgte lige Q7erne.... hørte du så også deres referance serie (KEFs)?? jeg har kun hørt dem kort hjemme hos en kærestens veninder (hendes kærestes) og er du gal de lyder godt. De har diskanterne siddende oppe på toppen ligesom B&Werne. |
|
|
1000 tak!
Jeg lyttede til Dali, ledte efter Sonys nye serie (ja, såmænd, en anden her i forumet er vild med dem og har ellers kun Sony-udstyr) - men det lå ligesom i luften, at jeg ville ende med KEF. De gamle var knaldgode til rock og mente, det var de nye modeller nok også. Desværre var reference-modellen lige røget ud af butikken, han havde ellers lovet mig at jeg kunne få dem at høre. Men jeg har hørt noget om, at 200-serien er grundlag for noget hos Q7, jvf. mellemtonens/ diskantens placering, som du hentyder til. Men jeg ved ikke hvor meget af lyden der er fulgt med. Men jeg siger dig - de spiller fabelagtig godt! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
I spolerer ingenting, bliv ved eller jeg skriger! Jeg er jo naturligt nysgerrig, hvad angår KEF

__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Dejligt også med en atmosfære alle kan være i.
Nu siger du at du kan få lov til at møblere om hvad med at prøve at flytte de højtalere længre ud måske helt op til 1meter fra vægen? Egentlig ommøblering er ikke på tale, for ht har den optimale placering i forhold til stuens udformning som sådan. Men jeg flytter dem ud på gulvet ved særlige lyttelejligheder, hvor du har ganske ret, perspektivet ændres. I det daglige er det ikke særlig praktisk at have dem stående der, men i øvrigt er den anbefalede afstand til bagvæggen 22 cm, og jeg har 25 - og 1 meter til sidevæggene anbefales, det er de, men som du kan se har de kun delvist "udsyn" på grund af møbleringen.
Har lige selv prøvet og resultatet blev nærmest at højtaleren forsvandt i lydbilledet måske får du ikke helt så dramatisk virkning men perspektivet skulle sikkert nok blive bedre.
Har du prøvet VDH kabler? Nej, men Dejen har åbnet en tråd om deres kabler, som jeg er spændt på at følge, ny kabling ER påprogrammet.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22123&P N=1 |
|
|
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Flot og stilrent set-up. Jeg bukker!
Og så er det rart at høre, at der er andre her der kan li' sydstatsrock med kilometer lange guitarsoloer 
Akkurat! Nogle giver stadig at hive spaden frem for at give os sublim kunst. Vi havde gæster i går til påskefrokost ... demo af skærm + lyd blev til udpluk af koncerter med Lynyrd Skynyrd, Allman Brothers Band, Aerosmith (You gotta move, overfed lyd og billede, masser af klip med henført dansende publikum, især babes), på cd Molly Hatchet, Southern Gentlemen (heavy sydstatsblues), men også Rory Gallagher, som kan det dér ... og Canned Heat, som vi snart skal se på The Rock.
|
|
|
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Men alligevel: Kan man vælge et kabel som man selv synes lyder formidabelt, hvor der kommer en prof. og fortæller dig det lyder ad h ..... til? Så jeg søger måske nogle retningslinier for hvad der definerer et "godt" kabel, forudsat det naturligvis er til at holde ud at høre på (for os).
|
|
|
Man kan sagtens risikere, at der kommer en prof. og udtaler sig negativt om lyden - specielt hvis han ved, hvilke kabler man benytter! 
Min holdning fremgår nok af mine links: Min fornuft siger mig, at et godt højttalerkabel er karakteriseret ved en lav resistans og induktans (hvilket kan opfyldes med et kvalitetskabel af fornuftige dimensioner) - og mine ører er enige! 
Der er dog et problem med denne indstilling: Man får nemt penge til overs, som kunne være brugt på eksotiske specialkabler... Jeg har dog fundet ud af, at problemet kan løses ved at investere i film og musik i stedet!  __________________ A break-in period is an excuse made up by some audio manufacturers to get your ears used to the bad sound.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 6296
|
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hardy skrev:
Jeg har dog fundet ud af, at problemet kan løses ved at investere i film og musik i stedet!  |
|
|
Så sandt som det er sagt 
|
Til top |
|
|
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg er så gammel, at jeg stadig kan huske da den lokale HIFI- biks´ reference bestod af et stort luxman anlæg (champagnefarvet med store visere) og tilkoblet de store KEF med drejelig top! (husker ikke deres nummer) Der var sus i skørterne og det trillede afsted! En skam, det hæderkronede mærke nu fører en lidt tilbagetrukket tilværelse
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
Hej!
Jeg er så gammel, at jeg stadig kan huske da den lokale HIFI- biks´ reference bestod af et stort luxman anlæg (champagnefarvet med store visere) og tilkoblet de store KEF med drejelig top! (husker ikke deres nummer) Der var sus i skørterne og det trillede afsted! En skam, det hæderkronede mærke nu fører en lidt tilbagetrukket tilværelse
|
|
|
Det samme gælder vel egentlig også for Luxman, som før i tiden var med helt fremme. Husker tydeligt Hi-Fi Klubbens og KT Radios reklame fight i Hi-Fi bladene midt i firserne, hvor Denon og Luxman kæmpede om læsernes gunst. Da jeg var til Luxman og KEF, har det psykologiske tag aldrig helt sluppet mig, så jeg aldrig bliver den store fan af Hi-Fi Klubbens produkter - for det var jo fjenden at mit elskede Luxman
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og god påske til alle
De sidste par indlæg er interessante (det er andre indlæg skam også!) og jeg syns da vi skal have en tråd om fænomenet, der ændrer kunde-segmenterne, for det er ikke første gang jeg hører om det i forbindelse med KEF. Så hermed en opfordring til at snakke videre her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22224&K W=hrmand __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|