Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 06:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvilken HTPC har du? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FoxBat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

Jeg er nysgerrig efter at vide hvordan folk herinde har sammensat deres HTPC, fordi jeg også selv går i tankerne om at bygge en.

Her er så min:

PIII 1GHz, ASUS motherboard, 386 MB ram

ATI Radeon 9200 grafikkort med pasiv køling

Terratec Aureon 7.1 Space lydkort

Hauppauge WinTV-PVR-250 TV-kort

120GB Seagate harddisk, og SONY 510A DVD brænder

Remote : Hauppauge's remote (var med TV-kortet)

HTPC er bygget ind i et møbel som jeg selv kan designet og bygget, så der er plads til fjernbetjeninger, minitastatur, forstærker og DVD afspiller. Hele HTPCen køles med en 80MM papst blæser.

Forbundet med S-Video til TV og DVI til Panasonic 700 projektor. Opløsningen kan stille via remoten, så den passer til henholdvis til TV (800x600) og projektor (1280x720).

Software:

Windows XP SP1, PowerStrip - til styring af opløsninger, Beyond TV3 til TV record etc. og Zoomplayer til DVD. MBM til check af temperature og XMLTV til opdatering af TV guiden. Alt kan styres via remoten.

 



__________________
Mvh - Martin
Til top Vis FoxBat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxBat
 
clasu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2004
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hardware:
Xbox med 120gb harddisk, optisk DD og DTS ud, fjernbetjening.

Software:
Xbox media Center. Afspiller alt man smider i hovedet på den.

Pris ialt: 3700,-

Til top Vis clasu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clasu
 
Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Bruges som PC og HTPC:

AMD Thoroughbred 2400+
2 x 512MB Transcend PC2700 DDR-SDRAM
Asus A7N8X Deluxe
Asus GeForce 4 TI4200 med 2 x DVI
5 x DiamondMax Plus 9 120GB SATA (SW RAID5)
1 x DiamondMax Plus 9 120GB SATA (System disk)
LG Super Multi DVD-brænder
Smidt i et Lian-Li PC70 med Antec 480W PSU


(billedet er lidt gammelt, så der sidder en Plextor brænder i)
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Okay jeg vil også være med :-)

Compaq Small Form Factor D510 (lille og støjsvag)

2.4Ghz, 512Mb, 1x40Gb disk til operativsystem, 1x160Gb til data, Hauppauge PVR150 tunerkort, EMU 0404 lydkort, ir/rf remote, trådløst mus/tastatur, HP i300 DVD/CD-brænder, Thomson Scenium 28" tv(SKOD), NAD 3155 forstærker(forever) og et par gode gamle Onken Focal ombygget æg med sub fremfor de gamle 90 liter baskabinetter, monteret på et par gamle B&O trompetfødder. Jeg har selv tegnet bordet som pc og forstærker er "bygget" ind i og som samtidig har tv stående ovenpå.

Jeppe

 

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

- P4 2,4Ghz. Northwood-C
- 256Mb. Samsung PC2700
(ville gerne have lidt mere, men bliver aligevel nærig for den bruger aligevel aldrig over 230Mb...)
- Seagate 160Gb. (22dB./25dB.) (med Zalman passiv køler)
- ATI All-In-Wonder Radeon grafikkort/tv-tuner (med passiv køling)
- Zalman CNPS-6500b-Cu køleprofil, med 120mm PAPST low-noise blæser
- Der sidder godtnok et TerraTec Aureon 7.1 space lydkort i den, men bruger altid min USB DAC...
- Strømforsyningen er en low-noise Chill Innovation 350w.

http://www.hardware-test.dk/oc/billedbrowser.asp?id=7480& ;pic=8
http://www.hardware-test.dk/oc/billedbrowser.asp?id=7480& ;pic=7

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 27 April 2005 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Er i mellemtiden også gået over til Xbox.

Xbox Media Center RoX (se evt: http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23434 )

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 27 April 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:

Er i mellemtiden også gået over til Xbox.

Xbox Media Center RoX (se evt: http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23434 )

Lyder spændene, og det er vel både en billigere og pænere løsning ;-)

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 27 April 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hehe.. Både ja og nej.. Til begge..

1. Jo den er nok billigere. Den kan gøres helt ned til 2000 inc chip og RGB. Ville dog anbefale lidt extra til større HDD, DVD remote og evt et par trådløse kontrollere.

2. Det vil altid være en smagssag hvad der er pænt og grimt. Man kan sige at hvis man ikke gøre noget yderligere ved den så er den meget neutral. Min er dog gejlet op til lidt mere. En crystal editon med special front (2 USB stik, BIOS switch board og 4x20char LCD display)

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker
 
xo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1010
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Beskedent...

AMD 64 3000+
2 x 512 MB Elixir PC2700 DDR-SDRAM
Asus A8N
Asus N6600
Samsung Spinpoint S-ATA 160 GB
Pioneer DVD
ESI Juli@
Chord Cobra 3

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo
 
blinxdk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 03 April 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

3R System HT1100 (imon remote og VFD)
AMD64 3200+
ASUS A8N-VM CSM
Onboard nvidia 6150
Hauppauge PVR-150mce
Pioneer 111D
1GB Ram
200GB disk
Chill Innovation 450w PSU
LG 42PM3MVA
plasma monitor

MythTV software på Gentoo Linux.




__________________
Powered by Gentoo & MythTV
Til top Vis blinxdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blinxdk
 
madsne
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 04 April 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Hej her så min:

P4 3,2 GHz
512 Mb ram 
NEC Dual layer  DVD brænder
250+300 Gb HD + 300Gb extern
Onboard lydkort
GeForce PCX 5300
Hauppauge PVR-350
15" LG touch
32" Medion

MVH Mads

Til top Vis madsne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsne
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

madsne skrev:

Hej her så min:


P4 3,2 GHz512 Mb ram NEC Dual layer DVD brænder250+300 Gb HD + 300Gb externOnboard lydkortGeForce PCX 5300Hauppauge PVR-35015" LG touch32" Medion


MVH Mads



Det lyder spændende med den Touchscreen. Hvilken model er det præcist? Og Hvordan har du sat skærmene op?

Jeg går selv og leger med samme idé - dog med touchscreen og projektor.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 04 April 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

MSI kn8 MB, 1 gb ram, nb skiftet til passiv.

300 gb seagate, Liteon dvd duallayer, M-audio revo. 7.1, 6600 gt passivt kølet (blir varm), 1300 hauppauge hybridkort, Floppy dtv sat-kort, thermaltake passiv kølet psu, Silverstone 14m med imon remote og trådløst mus/tastatur.

Frontend Mediaportal.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 05 April 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

AMD Opteron 146 overclocket til 2.7GHZ, ASROCK DUAL-SATA2, 100GB MATROX HD, Chaintech 6600GT 128mb, 21" Sony CRT monitor (har glemt model navnet og jeg sidder ikke foran den pt.), 2X120mm kabinet blæsere (kører dog kun med den ene tændt), Arctic cooler 64 pro, 1024mb Kingston RAM, Extigy lydkort, 430PSU (igen har jeg glemt navnet), Antech kabinet, NEC DVD brænder, Sapphire 550 tv tuner.

Software: ANYDVD, TheaterTek, FFDSHOW (med diverse plugins) og XP pro.

Og det er så forbundet til min AE700 projektor.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
keyser soze
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 05 April 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

mCubed HFX Media PC
Athlon XP 2600+
Borg HPC Heatpipe Processor Cooler
Asus A7N8X
2x512mb Samsung PC2700
MSI NX6200AX-TD128 (passiv køler)
Chill-Innovation 400W (nærmest lydløs)
Hauppauge PVR-500
Pioneer 107 DVD
1x250Gb Samsung Spinpoint  *
MCE 2005 dk
MCE Remote

* bruges kun til tv-optagelser - musik, film osv. kører via LAN)

Til top Vis keyser soze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyser soze
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 05 April 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Mit er som følger.....Dunken står i mit bryggers
Abit-IC7,Antec Super Lan Boy,Chill Innovations Super Silent 400w PSU,Pentium 4 2.6ghz,512mb RAM, Zalman CNPS7000a,Vantec Nexus Fanbus,Seagate Barracuda V 120gb SATA, Seagate Barracuda V 200gb SATA,Pioneer 106s DVD-ROM,NEC 1300a DVD-Rewriter,Albatron Geforce-FX5900XTV,Hauppauge Pvr-150,ATI Theater 550,HDA DIGITAL X-Mystique,SB Live 5.1 Digital,Iiayma Prolite E430T 17" TFT,Sony VPL-Cs5 Projector,Sony 32" SD TV 100hz,Dali Trio 5.1 Speakers,DENON AVR-1906,Logitec LX900,Niveus X-10 Remote, MCE Remote,Nvidia Pure Video Decoders,Windows Media Center Edition 2005 w Rollup2

__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
nr.one
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 15 April 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Har følgende:

Hardware:
- Pentium M 1,73 Ghz (Dothan)
- Asus P4GPL-X Motherboard
- Asus CT-479 adapter
- 2x512 DDR400 Kingston
- 1x250GB Samsung Spinpoint SATA HD
- 1x300GB Hitachi SATA HD
- Asus X600 128MB RAM PCI-Epress Low-Profile og fanless GFX
- 1x NEC Slimline (bærbar) DVD-R DVD-drev (Slot-in)
- Hauppauge PVR-150MCE Low-Profile tv-kort
- Trådløst PCI-netkort
- Microsoft MCE-remote-control

Software:
- WinXP Pro
- Meedio Pro 1.38 + diverse plugins.

Bruger 98 watt når den kører og 15 watt i dvaletilstand.

Til top Vis nr.one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nr.one
 
HustlerDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 15 April 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Pentium 4 2.8 ghz

1 Gb ram

Uneed Dign X15E incl. 7'' TFT  Touchscreen 

NorthQ NQ3311 UFO Alu

ASRock P4V88+, Via PT880, Socket478 

16X LiteOn 1635S (dvd brænder dl)

2 x 200 GB Seagate 7200rpm IDE 8MB

Radeon 9600SE 128 MB DDR

ASUS My Cinema P7131 Dual (tvkort, dvb-t)

HDA Digital - X-Plosion

bluetooth dongle 100 meter

kan styre en med min sonyerisson 750 i tlf.. he

og det beste ved det hele den er næsten lydløs

http://www.hjemmebio.webbyen.dk/billed.asp?PrivatBilled=6292 590

kommentar modtages gerne

 

 

Til top Vis HustlerDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HustlerDK Besøg HustlerDK's Websted
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 15 April 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

AMD XP2200+
1 GB RAM.
Nvidia FX5200 grafikkort.
AC97 lydkort (Creative X-FI på vej).
ATI Thearte G550 tuner.
Hauppauge MCE500 tuner.
Uneed HV5 kabinet (sort) m/MCE fjernbetjening.
NorthQ 3314BQ CPU køler.
40 GB Maxtor harddisk.
LiteOn DVD+/-R
Asus bundkort.

Det hele er tilkoblet netværk, hvor jeg har en filserver sat op.


__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 16 April 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

nr.one skrev:

Har følgende:

Hardware:
- Pentium M 1,73 Ghz (Dothan)
- Asus P4GPL-X Motherboard
- Asus CT-479 adapter
- 2x512 DDR400 Kingston
- 1x250GB Samsung Spinpoint SATA HD
- 1x300GB Hitachi SATA HD
- Asus X600 128MB RAM PCI-Epress Low-Profile og fanless GFX
- 1x NEC Slimline (bærbar) DVD-R DVD-drev (Slot-in)
- Hauppauge PVR-150MCE Low-Profile tv-kort
- Trådløst PCI-netkort
- Microsoft MCE-remote-control

Software:
- WinXP Pro
- Meedio Pro 1.38 + diverse plugins.

Bruger 98 watt når den kører og 15 watt i dvaletilstand.

Ser rigtig lækker ud!  Må man se et billede af den?

Har lige bygget en der ligner den meget, bare med et Aopen bundkort, og desværre fusket ned i et af de hersens slimeline kabinetter, som alle de der billige AMD maskiner kommer i... Det virker fint, men det er nu ikke noget jeg selv ville ha stående... Så hellere et fullsize desktop/htpc kabinet, uden elendige riser kort, og alt muligt som forstyrre PCI bussen

Men går kraftigt og overvejer at bygge en ny htpc til mig selv, men vil lige vente og se hvad sådan en Viiv platform kommer til at stå i? Og så self. med en Core-duo cpu
Men faktisk det vigtigste for mig, i en ny maskine ville være at kunne starte op forfra med en RAID1 løsning! Det er sku for surt at miste så meget data på én gang, og alle de backups jeg efterhånden har samlet mig, de roder alt for meget rundt, og man ved sku aligevel ikke hvor dataene ligger anyway, hvis det skulle brække ned...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes