Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 18:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Marantz vil kun se stereo fra PC’en :S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Som sagt. Jeg har et 7.1 onboard lydkort på mit MSI K8N Neo Platinium, og jeg har forbundet det med min Marantz SR5500 (7.1) med et optisk kabel (et såkaldt lyslederkabel).
Men satdigvæk, frustrerende nok, viser marantzen kun 2 højtalerinput, ergo spiller den i stereo. Noge nder ved hvordan man kan få den til at vise samtlige højtalere på display?


__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Du indstiller din receiver til Auto valg af lydformat, så kan den nok finde alle kanaler og derefter vise alle kanaler på display.
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Har du AC3 codec installeret?
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

køre du med PCM/Steam output. Ved jeg havde problem med min DVD til min SR4200, og der var det grunden.

Ved dog ikke om det er det samme fra en PC ---> Reciever.



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

køre du med PCM/Steam output. Ved jeg havde problem med min DVD til min SR4200, og der var det grunden.

Ved dog ikke om det er det samme fra en PC ---> Reciever.



Det er lige netop det der er problemet. Der står nemlig PCM på marantzens display. Hvad skal man gøre for at få den til at virke?
 

__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

inden på Computerkortets indstilling skal du sætte den til steam/raw eller lign på digi out (sound)

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Så er det jo lige hvordan man finder de indstillinger Nogen anelser?

__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

pas er ikke com geni

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hvilket DVD player software bruger du..? I PowerDVD kan du under configuration gå ind og fortælle hvor mange højttalere du har sat til - default er 2, hvor den downmixer til et "normalt" Dolby Prologic lydspor.
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Bruger egenligt bare Winamp

__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvilke indstillingsmuligheder der findes for dit lydkort, men prøv at gå ind i control panel, og vælg "sounds and audio devices". Under fanen "audio" har jeg en ramme der hedder "audio playback". Her kan man vælge "advanced", og så kan man vælge mellem alle tænkelige kombinationer af højttalersetups. Prøv engang og se om det er dér problemet ligger.
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

hald skrev:
Bruger egenligt bare Winamp

Til at afspille hvad? Kan Winamp ikke kun afspille i stereo?



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 225
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

hald skrev:
Bruger egenligt bare Winamp

Til at afspille hvad? Kan Winamp ikke kun afspille i stereo?



Yup... Mener dog man kan installere et 5.1 plug-in til winamp, men det skulle ikke være specielt godt...
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted
 
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Nåhja, men jeg har også prøvet med WMP, er der virker det ligeledes ikke

Og nu har jeg siddet og ledt og ledt efter en AC3 Driver, men FORFANDEN I HELVEDE !! Jeg har downloadet flere virusser en codecs der virkede!!

Ikke noge nder vil hjælpe ?


__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Installeret! Og hvad gør man så?

Ja undskyld, men jeg kan virkeligt ikke finde ud af det her


__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

hald skrev:
Installeret! Og hvad gør man så?

Ja undskyld, men jeg kan virkeligt ikke finde ud af det her

Gå ind under startmenuen -> alle programmer -> AC3 Filter -> AC3 Filter Config og sæt speakers output til SPDIF.

Sagde også allerede i 3. post, at du bare skulle installere AC3 codec'et

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Prøv at gå ind i control panel. Her burde ac3 Filter optræde som separat punkt nu. Her kan du sætte output - igen er der alle tænkelige kombinationer af højttalere, og helt nede i bunden af dropdown menuen også et punkt der hedder spdif. Prøv at vælge denne, og så se om ikke det hjælper nu.

Programmet fungerer som en driver sammen med f.eks. Windows Media player.

Prøv at bruge en DVD der KUN har Dolby Digital 5.1 (f.eks. en hvilken som helst titel fra Warner brothers), bare så du er 100% sikker på at det ikke er 2.0 sporet der bliver afspillet ved en fejl.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Prøv at bruge en DVD der KUN har Dolby Digital 5.1 (f.eks. en hvilken som helst titel fra Warner brothers), bare så du er 100% sikker på at det ikke er 2.0 sporet der bliver afspillet ved en fejl.

AC3 codec'et kan da også klare DTS!

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg - min pointe var mest at Hald skulle bruge en DVD uden 2.0 spor for at der ikke var tvivl om hvorvidt ac3 filteret virker. Gør det ikke det vil der nemlig ikke være en lyd - ikke engang nedmixet stereo.
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes