Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma billedekvalitet fra TDC kabeltv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

"Jeg er sikker på at du vil blive tilfreds med en selector, men sørg for at købe den nye lille model da de gamle ikke er stabile."

Er de nye generelt mere stabile? Hvad er der bedre ved den i forhold til de ældre?

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Hvis du vil bryde monopolet er løsningen at indkøbe din egen parabol og satellit receiver. Den løsning giver også kanon god billedkvalitet, men det forudsætter selvfølgeligt at du har mulighed for at klappe parabolen op, der hvor du bor.

Nej, løsningen er at købe TO satellit-receivere, fordi Viasat og Canal Digital har besluttet sig til at genere hinanden og ikke mindst forbrugerne mest muligt. Så hellere monopol...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

mikkelfrost½
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

her hvor jeg bor er tdc signal også af l... til ..

men hvad kan man gøre i stedet for??

vi har en lille altan hvo paranpolen godt kunne side .

eller kan man bare købe en selector og så er det det ??

Til top Vis mikkelfrost½'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost½

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 04:05 | IP-adresse registreret  

Hej. Der hvor jeg bor, må vi ikke sætte paraboler eller antenner op, så vi har valget mellem TDC og ingenting. Den med at TDC ejer kobberet ved jeg ikke rigtig hvad jeg mener om, jeg og andre brugere af TDC´s kobber da de var et rigtigt monopol, har betalt det mange gange, og jeg fatter ikke det ikke blev untaget fra den salgsaftale den daværende regering lavede, da de solgte TDC, og for det må vi så betale milliarder og atter milliarder extra for tingene i dag. Men ok, sådan er det bare, det må man bøje sig for. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
Hej. Der hvor jeg bor, må vi ikke sætte paraboler eller antenner op, så vi har valget mellem TDC og ingenting. Den med at TDC ejer kobberet ved jeg ikke rigtig hvad jeg mener om, jeg og andre brugere af TDC´s kobber da de var et rigtigt monopol, har betalt det mange gange, og jeg fatter ikke det ikke blev untaget fra den salgsaftale den daværende regering lavede, da de solgte TDC, og for det må vi så betale milliarder og atter milliarder extra for tingene i dag. Men ok, sådan er det bare, det må man bøje sig for. Mvh Ib

Hallo Ismand, hvem er det nu lige der veligeholder og reparere dette kobbernet.?

Det ville da være en unfair konkurence hvis konkurenterne ikke betalte for at bruge kobbernettet, det er jo nemt at lave en god forretning og billige produkter hvis man ikke har ret mange udgifter forbundet med det.

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hej. Hvem der reparer deres net, ja det gør de forhåbentlig selv, det er jo deres guldfugl. Jeg mener da ellers at det forlyder at TDC tager store overpriser for at lade andre bruge deres kobber, hvorfor vil man eller til at gøre noget ved det fra regeringens side ?. Arbejder du hos TDC ikke Slipsefyr, du lyder som Henning Dyrmose når du forsvarer TDC ågerpriser, mener du virkligt at TDC er billige, så lever du ikke i den verden jeg lever i, der er alt fra TDC, meget dyrere end hos andre udbydere, og det på trods af at de har alle fordele med hensyn til kobberet, det er betalt af os gamle brugere mange, mange gange. Men ok, jeg erkender det er en forretning, og at de skal tjene penge, men du får mig aldrig til at elske dem, dertil har de taget for mange af mine penge på deres, først monopol, og nu deres næsten monopol ligende ejerforhold over kobberet. MVh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Boys..

Kan vi ikke glemme denne fuldstændigt ligegyldige monopolsnak, og komme tilbage til topic?

Jeg har som nævnt den lille Sagem Selectorboks og en plasmaskærm. Og på de digitale kanaler som især DR, Norge og TV3 har jeg en efter forholdende fremragende gengivelse. Ikke mindst fordi den spytter RGB ud via scart, og så har man virkelig glæde af sin gode skærm. TV2 Danmark er en analog kanal, hvorfor signalet er noget grynet.

Men alt i alt er jeg godt tilfreds, den skifter relativt hurtigt, er stabil som den gamle boks ikke var og går stort set aldrig ned. En ting som jeg dog undrer mig over er, at DR/TDC Kabeltv ikke sender DAB radiokanalerne ud via kabelnettet. Det havde jeg forventet, det var lidt en skuffelse.

Men ellers ganske fin

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
Hej. Hvem der reparer deres net, ja det gør de forhåbentlig selv, det er jo deres guldfugl. Jeg mener da ellers at det forlyder at TDC tager store overpriser for at lade andre bruge deres kobber, hvorfor vil man eller til at gøre noget ved det fra regeringens side ?. Arbejder du hos TDC ikke Slipsefyr, du lyder som Henning Dyrmose når du forsvarer TDC ågerpriser, mener du virkligt at TDC er billige, så lever du ikke i den verden jeg lever i, der er alt fra TDC, meget dyrere end hos andre udbydere, og det på trods af at de har alle fordele med hensyn til kobberet, det er betalt af os gamle brugere mange, mange gange. Men ok, jeg erkender det er en forretning, og at de skal tjene penge, men du får mig aldrig til at elske dem, dertil har de taget for mange af mine penge på deres, først monopol, og nu deres næsten monopol ligende ejerforhold over kobberet. MVh Ib

Om jeg arbejder i tdc eller kender nogen der gør er sagen uvekommende og det er lidt offtopic, men lad mig lige slutte med at sige at selvfølgelig behøver du ikke elske TDC og ja TDC er dyre, men de levere for det meste også kvalitet og god service som du ikke  får hos de andre teleselskaber og sjovt nok vender der rigtig mange kunder tilbage til tdc, simelthen fodi servicen er så ringe hos de andre.

Du kan få det meste meget billigere hos de andre, men sjovt nok køre de også allesammen med et tordene underskud og det gør de jo fordi at de ikke tjener noget på deres produkter. Det er faktsk ikke gratis at drive en forretning. 

Så hvis ikke de andre teleseskaber ikke snart lære at drive forretning, så tror jeg de inden for en årække at de knækker halsen og så har vi igen monopol.

Hvad regeringen end beslutter, så syntes jeg IKKE at tdc har pligt til bare at lade deres konkurenter bruge løs af kobberen, prøv at kigge på et selskab som dansk bredbånd, de graver selv ned, så det kan jo lade sig gøre.

Nå, men lad os holde os til tråden eller for sjov diskutere bankernes kæmpe overskud......ja man kan blive ved.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Citér:
Hvad regeringen end beslutter, så syntes jeg IKKE at tdc har pligt til bare at lade deres konkurenter bruge løs af kobberen, prøv at kigge på et selskab som dansk bredbånd, de graver selv ned, så det kan jo lade sig gøre.

Så kan man jo selvfølgelig komme ind på, at det er skatteborgerne der har betalt størstedelen af TDC´s kobbernet. Det er jo ikke noget de selv har betalt, eftersom nettet er nedgravet mens de var et statsejet monopol, hvorfor ejerskabet og omkostningen ved at etablere et nyt måske er ganske enorme for en ny aktør på markedet. Så måske er tingene ikke helt så enkle, som du åbenbart gerne vil fremstille dem.

Men igen ganske off-topic...

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Citér:

Så kan man jo selvfølgelig komme ind på, at det er skatteborgerne der har betalt størstedelen af TDC´s kobbernet. Det er jo ikke noget de selv har betalt, eftersom nettet er nedgravet mens de var et statsejet monopol, hvorfor ejerskabet og omkostningen ved at etablere et nyt måske er ganske enorme for en ny aktør på markedet. Så måske er tingene ikke helt så enkle, som du åbenbart gerne vil fremstille dem.

Men igen ganske off-topic...

Nej, men det er ikke mere skatteborgerne der betaler for veligholdensen af det mere og hvis konkurenterne vil  køre på det må de også betale for veligholdensen.Inden af konkurenterne har viden om hvordan man splisser et kabel sammen når det er blevet gravet over, men det er der så snart heller ikke i tdc, for dem fyre de jo, så det skal nok gå rigtig godt i fremtiden.

Nå slut her, hvis nogen vil dikskutere monopol med mig så skriv en PM.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Fremtiden indeholder aldrig, ever, never fastnetsprodukter. Så det problem løser sig selv, kan jeg glæde dig med. Så de mange dygtige medarbejdere der fyres, er desværre kun tegn på at TDC er ved at lugte lunten i branchen, og tilpasse sig en mobil fremtid. Faktum!

Det er fint at de kan splidse, det er bare ikke særligt relevant om kun få år. Men jeg synes at det er fint at I kan highjacke en anden brugers plasmatråd, til jeres egen mudderkastning!

Hifinovicen, vi begynder forfra

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hifi novicen skrev:

Hej,
Jeg har købet et Pioneer PDP-435 FDE og er generelt meget glad for panelet.
Dog syntes jeg, at kvaliteten fra TDC kabeltv (ingen Selector) er for dårlig.
Jeg er derfor på udkig efter måder at forbedre signalet på. efter at have søgt i forumet her har jeg fundet frem til følgende muligheder:
1) Selector (skulle give et digitalt signal, dog igennem scart)
2) Seperart tuner/scaler ex. ViewSonic N6
3) Seperart Scaler ex. DVDO iScan kombineret med Selector eller anden tuner

Er der nogen mulighed for at benytte HDMI tilslutningen til noget fornuftigt i denne sammenhæng?

Jeg er noget i tvivl om hvilken vej jeg skal gå for at få den bedste billedekvalitet når jeg ser alm. tv.
Er der mon nogen der har erfaringer med dette?

Mvh
Hifi novicen

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Måske lidt off-topic men alligevel:

Kan man anskaffe sig en brugt selector og leje et kort til denne i en tdc biks, hvis man allerede har tdc kaneltv og så er man kørende??

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

marvel skrev:

Måske lidt off-topic men alligevel:

Kan man anskaffe sig en brugt selector og leje et kort til denne i en tdc biks, hvis man allerede har tdc kaneltv og så er man kørende??

Ja det kan du godt   mener at kortet koster 199.- om året.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Man KØBER jo Selectoren nu, tidligere lejede man jo skidtet.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Derfor kan man vel sagtens købe den brugt alligevel!?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

javel ja, købe brugt selector (og var der egentlig forskel på de forskellige modeller??) + leje kort kunne udløse større TV-glæde
Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Bare kik i den blå    der er mange til salg,

Kortet skulle kunne hentes i den lokale tdc biks

Ellers læs mere her:

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=slctr_priser&_nfls=false

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

blackhawk skrev:

Derfor kan man vel sagtens købe den brugt alligevel!?

Det var jo ligesom pointen.........

Guardian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004
Sendt: 06 April 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Vedrørende selector:

Er der component udtag i SCART udtagene?

Såfremt der er, kan man så bruge et SCART > 3 RCA (Component) ?

Jeg vil tilslutte min selector til min DVDO, og helst igennem component indgangen, ellers skal jeg evt bruge S-video indgangen.

Jeg snakkede med en mand fra TDC der, så vidt jeg forstod mente, at det var muligt, men jeg ville lige høre herinde også :)

/claus
Min bio
Til top Vis Guardian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guardian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes