Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 00:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Min bio - et par nye billeder :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guardian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 18 December 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Goddag.

Er så småt begyndt at blive hooked på hifi igen efter en længere pause og har surfet disse boards et stykke tid. Så nu tænkte jeg, at det var tid til at poste billeder af min hjemmebio, i stil med det jeg har set så mange andre gøre. Det er rigtig god inspiration at se andres setups :)

Oversigt over udstyr: (Jeg kan faktisk ikke huske de præcise navne på det hele og var ude af stand til at finde alle kvitteringer frem så måske nogen kan hjælpe!)

Højtalere:

-         Fronthøjtalere:          Audiovector

-         Centerhøjtaler:          B&W

-         Baghøjtalere:              KEF Q-15

DVD afspiller:

-         SONY DVP S7700

Receiver:

-         Yamaha RXV 595

Projektor:

-         BarcoVision 700

Lærred:

-         Projecta (200x150 med sort kant, projekteret billede ca 80 tommer)

TV:

-         Siemens 29” 4/3

Diverse:

-         DVDO liniedobler

-         Selector fra TeleDK

-         Kabler ca. 25 kr / m

Her er de så:

**Opdateret 18 januar**

Et par nye billeder taget under mørklægning :)

Ja, han er hård ham Gimli...

 

Indretning:

Her først et billede der danner indtryk af indretningen.

Indretning:

Endnu et, denne gang af siddeområdet :)

Centerhøjtaler:

Nu til de enkelte dele, vi stater med centerhøjtaleren fra B&W som jeg valgte i sin tid pga. dens udemærkede talegengivelse:)

Fronthøjtalere:

Her ses et billede af dene ene af mine fronthøjtalere. De er udstykket med 2x6.5" og en diskant, spiller ok.

Baghøjtalere:

Og så til baghøjtalerne som er ret så gamle endda. Jeg fik disse som betaling for et stykke arbejde jeg udførte tilbage da jeg var studerende!

BarcoVision700:

Her er så projektoren som nu for tiende gang eller lignende er hængt op i et hjemmestrikket ophæng. Det er en gammel sag, men den har nu kørt udemærket.

Lidt spagetti!

Sony 7700 samt DVDO scaler:

Efter lang tids venten, kunne man endelig købe en scaler for menneskepenge og sådan en måtte jeg bare eje! Så her er et billede af DVDO scaler som virkelig satte fut under billedet fra BARCO'en.

Desuden ses min DVD afspiller af mærket sony. Da jeg i sin tid købte min hjemmebio forsøgte jeg mig med forskellige DVD afspillere, men Sony 7700 gav virkelig et meget bedre billede end alle de andre på markedet den gang! Jeg var selv meget overrasket over forskellen på kvaliteten på fx en afspiller til 4k kontra en til fx 9k. Det skal siges, at jeg til at begynde med kørte uden scaler og igennem S-Video! Jaja det var tider :)

Reciever og selector:

Her er et lidt bedre billede af min reciever. Den blev valgt med omhu taget mit budget på daværende tidspunkt i betragtning.

Det var så det!

Mine umiddelbare fremtidsplaner for mit setup er at forbedre lyden en smule. Jeg synes at bassen er for slap og jeg har på fornemmelsen at det er receiveren der er det svage led. Jeg vil tro at en upgrade der kunne hjælpe en del. Receiveren gør det udemærket i film (Bor i lejlighed så lydtrykket skal jo være lidt begrænset alligevel. Det er især ved afspilning af normal stereo musik at jeg synes den virkelig halter - desværre.

Desuden er jeg på udkig efter et alternativ til min Barco - har set en Z3 i drift og den så meget fin ud faktisk. Men det er jo en jungle derude og svært at vælge den helt rigtige

Nå, men det var det, kom endelig med kommentarer eller spørgsmål,

 



__________________
Mvh

/claus
Min bio
Til top Vis Guardian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guardian
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 18 December 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtigt godt ud, og ja det var vel tider da man startede uden line doubler, med SVHS og lign. Har selv haft et projecta lærred..glimrende.

Giver den BARCO ikke et ret godt billede? (lidt svært at se på fotoet..) ellers kan jeg anbefale projektorer fra Infocus (har selv en sp 5700).. 

Har du overvejet nogle lidt mørkere gardiner? eller evt. nogle lyse med folio på bagsiden?

Men en fed hjemmebio du har der

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 699
Sendt: 18 December 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Arh, fornuftigt, endelig nogle med crt ;)

 

Hva måtte du slippe for dvdoen?

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 18 December 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Nydeligt!! ...og beskedent vil jeg da ikke kalde det... 
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Guardian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 18 December 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hva måtte du slippe for dvdoen?

Lavede en deal med et AV firma, hvis navn jeg har glemt desværre, som kunne skaffe dem hjem hvor alle andre ikke rigtig kunne til den rigtige pris :) Så jeg tog derhen og handlede lidt og kom hjem med et nyt lærred (Projecta'et) samt DVDO´en for 10k.

Giver den BARCO ikke et ret godt billede?

Jeg synes det er udemærket, men den er gammel efterhånden, jeg har ikke været på jagt efter bedre billede siden jeg anskaffede mig den, så jeg har ikke indsigt i hvorledes de nye LCD'er osv performer i forhold til, men jeg har tænkt mig at se lidt på det i en nær fremtid.

Har du overvejet nogle lidt mørkere gardiner?

Jeg ser som regel film med min kæreste og det er gerne om aftenen, så jeg har egentlig ikke haft brug for mørklægning, men det er bestemt en god ide. Billedet foroven blev lige taget for nyligt om dagen, så billedet mister totalt kontrast :)

Har ikke set de folio gardiner du omtaler, det lyder som en kone venlig løsning :)



__________________
Mvh

/claus
Min bio
Til top Vis Guardian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guardian
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 18 December 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Guardian skrev:

Hva måtte du slippe for dvdoen?

Lavede en deal med et AV firma, hvis navn jeg har glemt desværre, som kunne skaffe dem hjem hvor alle andre ikke rigtig kunne til den rigtige pris :) Så jeg tog derhen og handlede lidt og kom hjem med et nyt lærred (Projecta'et) samt DVDO´en for 10k.

Giver den BARCO ikke et ret godt billede?

Jeg synes det er udemærket, men den er gammel efterhånden, jeg har ikke været på jagt efter bedre billede siden jeg anskaffede mig den, så jeg har ikke indsigt i hvorledes de nye LCD'er osv performer i forhold til, men jeg har tænkt mig at se lidt på det i en nær fremtid.

Gør dig elv en tjeneste og se på DLP også..

Har du overvejet nogle lidt mørkere gardiner?

Jeg ser som regel film med min kæreste og det er gerne om aftenen, så jeg har egentlig ikke haft brug for mørklægning, men det er bestemt en god ide. Billedet foroven blev lige taget for nyligt om dagen, så billedet mister totalt kontrast :)

Har ikke set de folio gardiner du omtaler, det lyder som en kone venlig løsning :)

Ja næmli ja,  (de har jo oftest det sidste ord...) det er derfor jeg kender til dem! Jeg tror at det er noget du kan få hos en velassorteret gardinhandler



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
flyoak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 18 December 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hej lækkert setup.

Som du selv påpeger er det nok på reciever fronten der kunne være plads til en opgradering. Jeg har selv haft en Yamaha surr. reciever (mellemstor model). Jeg syntes hele tiden der var et eller andet galt med lyden - specielt i stereo. Da jeg så solgte den og satte en 20 år gammel akai integreret forstærker til lød det fantastisk. Nu har jeg en Linn movie DI med 2x500 w ice-power evaluation board på fronterne. Det lyder 100 gange bedere.

Det var bare lidt input.

Mvh og god jul Flyoak

Til top Vis flyoak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flyoak
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 18 December 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Nydeligt! - Og cool projektor!

Har du - eller nogen - erfaringer med om DVDO og "nyere" projektorer ex. Z2 / pana ae-300/500 ?



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 18 December 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Dagens newbie spørgsmål: Hvad er en DVDO scaler ? Er det en maskine som laver flere linier, og dermed bedre billede ?

__________________
// Mit Setup , Mine Film //: Customize, don´t compromise
Til top Vis bayzer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bayzer
 
Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 18 December 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

De Q15 har jeg også. De er faktisk vilde nok i bassen.
Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder
 
Mikael10
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 178
Sendt: 18 December 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Det ser sku godt ud.

Hvordan har du lavet ophænget til Barcoen?

Hilsen

Mikael

Til top Vis Mikael10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikael10
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 19 December 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Flot og nydeligt setup.

Kun en anke fra mig og det er at jeg syntes at dit lærredet/billedet er alt for  højt monteret.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 19 December 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hej

 

Jeg synes nu det ser fint ud, ikke alt for dominerende i rummet.

 Nu er der ikke et billede af projektoren i en større sammenhæng, kan godt forestille mig at den fylder en det i landskabet.

 Mht om du vil få et bedre billede med en Z3, så tror jeg at din crt er ved at være overhalet af de nyeste projektoere(jeg har selv CRT og LCD (så er ikke ultimativt CRT nørd), og Z3’eren er et rigtig godt (bedste) bud i prisklassen. Om det skal være LCD eller DLP kan være ligegodt. Det er jo ikke teknologien men billedet som betyder noget. Den DVDO du har er vist en Iscan PRO. Hvis det er, så er det ikke en scaler eller linedoubler. Den output’er 480i/480p eller 576i/576p og kan opkonvertere interlaced til progressiv. Også en god feature men der er meget mere at hente ved at vælge en DVDO Iscan HD eller HD+, specielt hvis du vil bruge den sammen med en nyere projektor. En Iscan PRO vil være synd at bruge på en projektor med en højere opløsning end 576(PAL) medmindre man bruger en dvd uden progressiv output. Jeg har selv en HD+ i brug lige nu, og hvilke maskine (både på CRT, DLP og LCD). Den er hver en krone værd og mere til. Kan kun anbefale folk af prøve den. Jeg var selv lidt skeptisk men er meget positiv nu. Mht dine erfaringer med dvd afspillere. Så kan jeg kun give dig ret. Der er så stor forskel på dvd afspillere i de forskellige prisklasser. Tit læser jeg om folk der tror at bare der er DVI eller HDMI på en dvd så er alt perfekt og det ikke kan blive bedre. Digitale løsninger findes også i forskellige kvaliteter og hvis man tager lyden med i overvejelserne, er der ingen vej uden om, så skal der lidt dollar på bordet. Hvis du skal kigge efter ny surround reciver, så prøv at tage Marantz med i overvejelserne, de har virkelig lavet nogle vellydende produkter på det sidste.

 

 Hilsen Snedkeren

 

Til top Vis SNEDKEREN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SNEDKEREN
 
Guardian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Svar på diverse kommentarer:

Det er ganske rigtigt som påpeget at DVDO er en deinterlacer. Den gør underværker på min Barco og fjerner scanlinierne og gør billede x2 imponerende (subjektivt vurderet).

Ligeledes er jeg enig i, at det projekterede billede er ret højt, hvilket også irreterer mig! Det er et kompromis idet jeg ikke gider, at bakse rundt med TV bordet. Jeg har dog overvejet at anskaffe et lavere bord således billedet kan komme længere ned. Nogen der har bedre ideer? meget velkomne i så fald :)

Ophænget til Barco'en består af 2 stks U-jern og 2 stks 1" rør som så er svejset sammen. Således kan Barco'en hvile på U-jernet og glide frem og tilbage. Man kunne sikkert lave det uden at svejse og bare bruge møtrikker og samle det på den led.

Mht lyd forbedring, så har jeg kigget på lidt brugt i den blå avis. Kan se at der er tit nogle Denon til salg, sjældent marantz. 3803 lyder ok iflg diverse tests.

Jeg har desuden været ude at kigge på en Z3. Den blev demonstreret på stewart fyrehawk? - deres super grå lærred halløj til en 15k?..... Der var spændt en samsung HDMI DVD afspiller til. Billedet var subjektivt vurderet bedre end mit nuværende setup og langt mere engageret.

Jeg så også en SIM domino HT?...en DLPer til 40k, men enten var det regnbuer eller noget andet, men jeg blev helt stresset af at se på det billede og farverne så ikke gode ud efter min mening. Det skal siges at jeg kun så en Robbie Williams koncert derpå og kan derfor ikke afvise at det "dårlige" billede skyldes denne DVD source.

Endvidere så jeg Sony HS50 med gladiator kørende. Den er god og giver et godt billede, men jeg ved ikke om den er prisforskellen værd for mig kontra Z3. Dog har jeg kigget på de tyske priser og så er det fristende at punge de extra penge ud og gå efter Sony'en.

Jeg er ikke færdig med at "shoppe" rundt jeg mangler stadig at se lidt flere DLPere i aktion.

For tiden...hælder jeg mest til Z3, købt i Tyskland for 1500 Euro.

Har iøvrigt uploaded et par billeder taget om aftenen.

Tak for responsen iøvrigt.

 



__________________
Mvh

/claus
Min bio
Til top Vis Guardian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guardian
 
DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Det ser sku godt ud , meget stilrent og diskret.

hvis jeg skulle sige noget negativt, sidder din center ikke lige lidt for lavt i forhold til din projektor??? Hvordan lyder det??

 

Claus



__________________
Denon
Dali
Tara Labs

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 29 April 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hey.

Bringer lige lidt liv i denne tråd igen.

Kunne jeg få dig til at tage et billede af helheden med lærrede rullet op?
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har skiftet brugernavn til Claus_DK - det andet password mv gik tabt!

Det er lidt tid siden jeg har posted her, men jeg har ikke ligget på den lade side!
Jeg er igang med, at vurdere hvad jeg skal upgrade og hvordan!

Inklusiv de råd i har givet mig bevæger jeg mig mod følgende ændringer!

1) Lærredet skal længere ned - jeg vil betragte billedet med øjnene ca. 1/3 oppe på lærredet eller deromkring.
Såfremt lærredet skal ned, jamen hvordan skal man så se TV?, skal man flytte TV bordet når man bruger lærredet? hvorledes integrerer man TV med lærred uden, at skulle flytte nogen af delene, eller brække nakken? HJÆLP! :)

2) Mit siemens TV skal udskiftes. Jeg ved ikke om det kan ses på de 2 nye billeder, men det forvrænger billedet væsentlig. Den trækker alle kanterne ud af, således fx. logo ikke engang kan ses, samt den første del af underteksterne.

3) Ny projektor, plasma er nemlig droppet, det er for ringe kvalitet efter min mening, og for rigtig biostemning, så skal man over 42". Mht projektor valg, så er jeg VIRKELIG i vildrede. Har kigget på stortset alle, men det er svært at vælge.

4) Idet sommeren snart er over os, vil jeg checke de ikea gardiner ud, således man kan se en film, også midt på søndagen - med tømmermænd! og samtidig have en anstændig kontrast!

5) Denon 2805 til at afløse min gamle Yamaha. Jeg har set den i tyskland til 700 euro ca. hvilket virker billigt.


Jeg har haft sørens tralvt med dels, at søge nyt arbejde, samt færdiggøre en uddannelse, så det er mest blevet til research, og ikke så meget indkøb endnu!

Som så mange andre herinde, ligger jeg frem og tilbage med hvad jeg vil købe. Jeg er desværre nærrig med mine hifi penge, så det skal være maksimal kvalitet for pengene!

Her er billeder af lærredet oppe:
(Har p.t. et problem med at få vist de billeder. De viser sig ellers når jeg ligger dem ind under selve posting. Så snart jeg opdaterer indlæg, ja, hvertfald på min browser, så kan de ikke vises...)

---------------------------------------------------------- ----------------------------

---------------------------------------------------------- -------------------------

Mvh

Claus
Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Men gør sådanne en DVDO scaler billedet dobbelt så godt på sion Barco projektor hvis man har sådanne en?   hehe

Der er jo  nogen der har ordentlige projektorer 



__________________
Barco 801 graphics Yamaha B&O Onkyo ClassA forstærker
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46245&PN=1
Til top Vis lockheed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lockheed Besøg lockheed's Websted
 
Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Det må man godtnok sige, mht. din Sony DVP-S7700. Det var tiderne.

__________________
Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes