Nu har jeg set alle jer andres total fede hjemmebiografer, og setup´s, men jeg har længe også godt ville vise mit efterskoleværelse frem.
Så jeg prøver lige at se om jeg kan finde ud af at tilføje et par
billeder.
Forstærker helt ude til højre, er en yamaha surround reciever, ca 3 år gammel, den har 100W i hver af de 5 udgange. Er en af de ting der MEGET snart bliver skiftet ud med en af de nyere Denon forstærkere, kommer nok til januar ca
Til venstre har vi øverst en Technics ClassA forstærkere, den er der rimelig meget ryk i
Under de har jeg en Onkyo surround reciever med 2x110 watt og så har den 40 watt i center, og 35 i baghøjttalerudgangene, og så har den 4 udgange til som jeg ikke ved hvad skal bruges til hehe. Men det er ikke Bilkawatt
Men jeg har en forforstærker, som jeg forhåbentlig snart får ned på min efterskole, og så har jeg en plan om at køre en forstærker p. kanal, altså fronterne 1 kanal, og baghøjttalerne 1 kanal, og sub en kanal, og Centerhøjttaleren den sidste kanal, altså ligesom i en rigtig biograf.
Mine fronthøjttalere er et Par B&O højttalere med 10" bas, og en stor mellemtoneenhed, og så bedst af alt er der 2 diskanter. Jeg synes de spiller godtNu har jeg set alle jer andres total fede hjemmebiografer, og setup´s, men jeg har længe også godt ville vise mit frem.
Så jeg prøver lige at se om jeg kan finde ud af at tilføje et par
billeder.
Forstærker helt ude til højre, er en yamaha surround reciever, ca 3 år
gammel, den har 100W i hver af de 5 udgange. Er en af de ting der MEGET
snart bliver skiftet ud med en af de nyere Denon forstærkere, kommer
nok til januar ca
Til venstre har vi øverst en Technics ClassA forstærkere, den er der rimelig meget ryk i
Under de har jeg en Onkyo surround reciever med 2x110 watt og så har
den 40 watt i center, og 35 i baghøjttalerudgangene, og så har den 4
udgange til som jeg ikke ved hvad skal bruges til hehe. Men det er ikke
Bilkawatt
Men jeg har en forforstærker, som jeg forhåbentlig snart får ned på min
efterskole, og så har jeg en plan om at køre en forstærker p. kanal,
altså fronterne 1 kanal, og baghøjttalerne 1 kanal, og sub en kanal, og
Centerhøjttaleren den sidste kanal, altså ligesom i en rigtig biograf.
Mine fronthøjttalere er et Par B&O højttalere med 10" bas, og en
stor mellemtoneenhed, og så bedst af alt er der 2 diskanter. Jeg synes
de spiller godt, mine STORE sorte højttalere med en fuldtone enhed
kunne i hvert faldet ikke være maed, og så undskyld at jeg ikke også fik den anden B&O højttaler med, men den står længere ovre til venstre. . Baghøjttalerne er en lille yamaha
højttaler, og så en Lille jamohøjttaler(trænger til udskiftning)
Men alt i alt så synes jeg faktisk at det spiller rigtigt godt, mine fronthøjttalere skal jo næsten ikkelave noget, altså kun lyse toner, og de bliver matchet rigtigt godt af min aktive subwoofer, og iøvrigt så er det med at give 4-5-6 tusinde for en baghøjttaler efter min mening fuldstændigt tosset, fordi de skal jo ikke lave en skid, kun lige hvis der flyver et fly forbi i baggrunden nårman ser film eller sådanne noget, og det er jo i forvejen "beskidte" lyde. Men jo jo det er indrømmet mine baghøjttalere kunne alligevel godt trænge til udskiftning.
Jeg skal også have en ny centerhøjttaler, har kigget lidt på en Dali Concept, den synes jeg spiller ret godt, såå vi får at se, men ny center bliver nok først når jeg har fået forforstærkeren hjem, fordi så skal det i hvert faldet være en center i super kvalitet, så kan godt være at det bliver en noget finere model end den der Dali Concept. Vi får at se...
Lidt mørkt billede, men man kan se forstærkerne igen
Her er den så
Min Barco 801 graphics CRT projektor.
Jeg er super glad for den.
Og frem for alt - Rørene i den er i god stand
Alle i proffer ved godt hvad den kan tage af opløsning og alt det der men vil lige tilføje alligevel 1600x1200 kan den tage
, men resten, det undlader jeg at skrive.
Men jeg synes at den har et super godt billede, specilet hvis den bliver fodret med det helt korrekte signal.
Jeg har lige nu sat den til enten Computeren, eller min Xbox 360, og
heldigvis ikke via hverken s-vhs kabel eller Composite, men via VGA
kabel, meget smart faktisk, synes at billedet når jeg ser almindelige
film på min Xbox er super godt, men helt ligeså godt som hvis jeg
sætter min computer til i opløsningen 1280x960 og ser en HD trailer
bliver det langt fra.
Der er det simpelthen bedre end i en biograf synes jeg helt ærligt,
mere skarpt, og flottere farver, selvom det bare er en hvid væg jeg
bruger, synes nemlig ikkelige at pengepungen rækker til et prof lærred
i 120" , når det samtidig også ser virkelig flot ud på væggen..
Super godt billede efter min mening. opløsning (1280x960)
Synes det stod rigtigt godt da jeg bladrede forbi dette billede
(opløsning 1280x960)
Det kan i vel nok selv se hvad er
Opløsning igen på 1280x960
Her har vi den så, min subwoofer
Den består af en 15" basenhed på hver side, og hver enhed skulle i det
rigtige kabinet skulle kunne komme helt ned på 15hz, men sådanne en
kabinet har jeg ikke plads til
Men jeg synes i hvert faldet at den spiller rigtigt godt bare som den
er nu, selvom det blot er et midlertidigt kabinet enhederne er i...
Den er gjort aktiv med en af forstærkerne.
Kunne ikke få begge enheder med på billedet, og det er også et lidt gammelt billede
Her er min nye subwoofer under konstruktion, Glæder mig godt nok til at
få den færdig.. Der skal 1 stk. 15" enhed i, i den ene ende, så skulle
der gerne komme noget dybbas, og det skulle blive noget kraftigere end
den jeg har nu.
Ud over den her på billedet, skal jeg bygge en kasse magen til, fordi
jeg har jo to stk. 15" bas enheder. Så det bliver godt nok spændende at
høre hvordan det vil lyde med to store kabinetter med 1 stk. 15" i hver
Hvilken farve den skal være kan jeg ikke rigtigt bestemme mig for
Og her er mit lille projekt hehe. Det er en Electrohome ecp 3100 jeg
har stående, men desværre virker det grønne rør ikke, og hvorfor aner
jeg ikke, men der er brændt hul på fosforen, men derfor burde røret jo
virke alligevel ?
Men den ville jeg rigtig gerne få til at køre igen en dag, synes nemlig at den havde et godt billede :D
Lidt mørkt billede, men man kan se forstærkerne igen
Her er den så
Min Barco 801 graphics CRT projektor.
Jeg er super glad for den.
Og frem for alt - Rørene i den er i god stand
Alle i proffer ved godt hvad den kan tage af opløsning og alt det der, så det undlader jeg at skrive.
Men jeg synes at den har et super godt billede, specilet hvis den bliver fodret med det helt korrekte signal.
Jeg har lige nu sat den til enten Computeren, eller min Xbox 360, og heldigvis ikke via hverken s-vhs kabel eller Composite, men via VGA kabel, meget smart faktisk, synes at billedet når jeg ser almindelige film på min Xbox er super godt, men helt ligeså godt som hvis jeg sætter min computer til i opløsningen 1280x960 og ser en HD trailer bliver det langt fra.
Der er det simpelthen bedre end i en biograf synes jeg helt ærligt, mere skarpt, og flottere farver, selvom det bare er en hvid væg jeg bruger, synes nemlig ikkelige at pengepungen rækker til et prof lærred i 120" , når det samtidig også ser virkelig flot ud på væggen..
Super godt billede efter min mening. opløsning (1280x960)
Synes det stod rigtigt godt da jeg bladrede forbi dette billede
(opløsning 1280x960)
Det kan i vel nok selv se hvad er
Opløsning igen på 1280x960
Her har vi den så, min subwoofer
Den består af en 15" basenhed på hver side, og hver enhed skulle i det rigtige kabinet skulle kunne komme helt ned på 15hz, men sådanne en kabinet har jeg ikke plads til
Men jeg synes i hvert faldet at den spiller rigtigt godt bare som den er nu, selvom det blot er et midlertidigt kabinet enhederne er i...
Den er gjort aktiv med en af forstærkerne.
Kunne ikke få begge enheder med på billedet, og det er også et lidt gammelt billede
Her er min nye subwoofer under konstruktion, Glæder mig godt nok til at få den færdig.. Der skal 1 stk. 15" enhed i, i den ene ende, så skulle der gerne komme noget dybbas, og det skulle blive noget kraftigere end den jeg har nu.
Ud over den her på billedet, skal jeg bygge en kasse magen til, fordi jeg har jo to stk. 15" bas enheder. Så det bliver godt nok spændende at høre hvordan det vil lyde med to store kabinetter med 1 stk. 15" i hver
Hvilken farve den skal være kan jeg ikke rigtigt bestemme mig for
Og her er mit lille projekt hehe. Det er en Electrohome ecp 3100 jeg har stående, men desværre virker det grønne rør ikke, og hvorfor aner jeg ikke, men der er brændt hul på fosforen, men derfor burde røret jo virke alligevel ?
Men den ville jeg rigtig gerne få til at køre igen en dag, synes nemlig at den havde et godt billede :D
Sorry har vist lige fået byttet om på noget af teksten, så det står oven over hvert billede.
Skriv hvad i synes, og ris og ros er tilladt...