Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: 230v kabler som HT kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nimda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

okey jeg har lige læst i min manual at man ikke kan bruge banan plugs i min amp , kun de modeller uden for EU. har følgt det op på nette og er kommet frem til at man bare skal presse igennem med bananstikker på terminalen ved det lille hul, og så brydes plastiket op, og vupti et 4mm bananstik-hul. kan dette passe?

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=145809&p age=1&pp=15
Til top Vis Nimda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nimda Besøg Nimda's Websted

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 April 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Nimda skrev:
okey jeg har lige læst i min manual at man ikke kan bruge banan plugs i min amp , kun de modeller uden for EU. har følgt det op på nette og er kommet frem til at man bare skal presse igennem med bananstikker på terminalen ved det lille hul, og så brydes plastiket op, og vupti et 4mm bananstik-hul. kan dette passe?

Det kan sagtens passe. I mit Marantz SR5400 var det nogle propper, der skulle lirkes ud med nål eller anden spids genstand. Det er noget med at man også bruger 4 mm. runde huller til stikkontakten og hvis nu man er et fjols, så propper man højtalerledningens bananstik i stikkontakten.
Og for at undgå det forbyder man altså bananstik på hifiudstyr...

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

Nimda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:
Nimda skrev:

Det kan sagtens passe. I mit Marantz SR5400 var det nogle propper, der skulle lirkes ud med nål eller anden spids genstand. Det er noget med at man også bruger 4 mm. runde huller til stikkontakten og hvis nu man er et fjols, så propper man højtalerledningens bananstik i stikkontakten.
Og for at undgå det forbyder man altså bananstik på hifiudstyr...

jeg har nu prøvet det, og det virker!! det var en lettelse.

jeg har også læst mig frem til at siden terminalerne er "beskyttet" på denne måde er netop at en mindre dreng engang kom til at smide dem i stikkontakten og døde, eller blev meget hårdt skadet, af det. derefter blev de banned i EU. - kun hifi bananstik
Til top Vis Nimda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nimda Besøg Nimda's Websted

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 April 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er for dårligt at stegegafler er tilladt i EU...! De er jo livsfarlige og passer lige ind i en stik kontakt. Forbyd dem siger jeg bare...!

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Har du fået kablerne tilsluttet? Og gav det den ønskede forbedring?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 April 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

GuldLos skrev:
Jeg synes det er for dårligt at stegegafler er tilladt i EU...! De er jo livsfarlige og passer lige ind i en stik kontakt. Forbyd dem siger jeg bare...!

ja, men til gengæld gør de hvad de kan for at man ikke tilslutter brødristeren som centerhøjttaler...............

Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen

Nimda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Har du fået kablerne tilsluttet? Og gav det den ønskede forbedring?

ja det gav en forbedring, det må jeg sige! en meget ren diskant i forhold til før, og en mere præcis bass, syntes den var lidt urolig før (i forhold til nu)
om det var det værd? ja .. om jeg kunne havde levet uden? ja...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes