Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Marquee 8500 Ultra (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
meyer skrev:

ved i om man skal sætte frekvensen på marquee for at få den til at tage imod 720p skulle det ikke være bedre end 576p har haft den til at køre 720p et par gange for langtid siden men nu kan jeg bare ikke få den til det mere. 

Den forsøger vel blot at vise det signal den bliver fodret med?
Hvis du sender et 720p signal ind i projektoren, vil den vel forsøge at vise det?

Der skal naturligvis stilles konvergens for hvert enkelt signal du vil fodre den med, og har du ikke givet den et 720p signal før, vil du skulle stille konvergens.

når jeg sætter den over på 720p kommer der et biled men det er næsten umuligt at se hvad der sker 

Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 September 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hvis der ikke er en intern liniedopler der er slået til, bør du kunne få et brugbart billede ved at stille konvergens på projektoren med et 720p signal, forudsat at den kan vise det korrekt.

Det bør den kunne, så du må hele møllen igennem med at stille konvergens.
Men har du brugbart billede på andre signaler, slipper du for at skulle stille vinklen på linserne, samt focus af linserne.

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 September 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:
Nicholas var det noget med at du kunne skaffe et DVI indput's kort til marquee eller kender i til et sted hvor man kan købe sådan en hende regner nemlig snart med at anskaffe mig en

ja, jeg vil gerne skaffe et input kort til dig. Jeg har aldrig prøvet VGA udgangen på Momitsuerne, så jeg tør ikke sige hvordan de virker. Uanset hvad vil du også blive meget gladere for DVI kortet.

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

ok skriver en lige mail når det er. Skal lige have samlet de sidste penge sammen til det. 

Det er jo ikke nemt når man er på SU. Folketing pleas hæv su støtten.    

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Nicolas kunne vi finde ud af noget med den DVI konvorter. Kan jeg eventuel ringe til de her en af dagende.

Har et ældre læred der efterhånden er blevet gul af røg kan man godt bruge en hvid maling (glans 10) tænkte også lidt på Screen Goo til at malle på det gamle læred. eller skal man til at ofre i et nyt læred    

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg mit DVI kort hjem og det helle virker perfekt nu ingen blinkning hvor bildet falder ud af og til og nu kan jeg også tage imod 720p og 1080i + at biled står mere rendt i det.

kan klart andbefalde sådan et kort til en CRT projector.  

Ved ikke helt hvorfor det ikke virkede ordenligt føre. Tror selv at det var det RGBHV kabel jeg kørte med føre.  

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 November 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:

Så fik jeg mit DVI kort hjem og det helle virker perfekt nu ingen blinkning hvor bildet falder ud af og til og nu kan jeg også tage imod 720p og 1080i + at biled står mere rendt i det.

kan klart andbefalde sådan et kort til en CRT projector.

Ved ikke helt hvorfor det ikke virkede ordenligt føre. Tror selv at det var det RGBHV kabel jeg kørte med føre.

Jamen det er jo bare 10-4!

Jeg ved ikke om der fås et DVI bræt til min Barco 808, men har dog plan om, at udskiftet mit RGBHV port 5 kabel med et HQ port 3 kabel - skulle give tydeligt forbedret billede.

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hej læste denne artikel på filmZ og blev lidt forviret.

1. Er HDMI ikke bare et DVI signal med muglighed for LYD

2. Kan jeg med mit DVI kort køre et HD signal eller skal man ud og ofre i en ny konverter.

Artikel: Der lader til at blive problemer for folk der har købt de såkaldte HD-klargjorte tv. Problemet er i essensen at mange af de omtalte HD-skærme ikke har et digitalt HDMI input, der er blevet valgt til at være standarden for overførsel af HD-signal fra afspilleren til tv'et. Tv'et kan sagtens modtage et HD-signal analogt.

Men grundet et nyt Advanced Access Content System (AACS) der implementeres i den næste generation af afspillere, vil et HD-medie der ikke overføres til tv'et gennem HDMI-stikket automatisk nedskaleres til en opløsning, der ikke er bedre end den nuværende dvd-standard. Dette problem er aktuelt for både Blu-Ray og HD-DVD.

Der er dog kommet et smuthul i form af japanske afspillere, hvor AACS standarden implementeres lidt mere løst, således at denne nedgradering af det analoge signal ikke slår igennem før 2011. Således har ejerne af HD-tv uden HDMI input fem år til at få deres dyrt købte tv udskiftet.

Det ironiske ved dette smuthul er at AACS blev indført for at komme pirat-virksomhed til livs, så det var umuligt at kopiere HD-indhold, da det digitale signal skulle være sikkert. Med åbningen af det fuldt opløselige analoge signal er hele grundlaget for AACS forsvundet, især når det tages i betragtning at Asien er det sted i verden med størst udbredelse af pirat-virksomheder.

Imens tvinges resten af verden til at skrotte nyt og dyrt HD-udstyr, fordi HDMI ikke blev indført indtil fornyligt. Man kan blot håbe at der kommer en HDMI-til-analog konverter boks til dem der har været så uheldige at købe et af de ramte HD-klargjorte tv.

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:

Hej læste denne artikel på filmZ og blev lidt forviret.

1. Er HDMI ikke bare et DVI signal med muglighed for LYD

2. Kan jeg med mit DVI kort køre et HD signal eller skal man ud og ofre i en ny konverter.

Hej Meyer,

Du kan godt køre HD signal til dit DVI input kort i Marqueen (hvis du altså har Moonjungs kort), fordi det har HDCP indbygget. 

Så du kan roligt glæde dig til at nyde ægte HD på din super PJ.

Mvh.
Moviedude

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har lige et spørgsmål da jeg havde tænkt mig at købe en HDDVD afspiller og kan se at der kun er en hdmi udgang i A1'eren og jeg har kun en dvi indgang i min projector

? lyder på om det vil virke findt hvis jeg bruger en dvi-hdmi konverter eller vil der blive billedtab.

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:

Hej jeg har lige et spørgsmål da jeg havde tænkt mig at købe en HDDVD afspiller og kan se at der kun er en hdmi udgang i A1'eren og jeg har kun en dvi indgang i min projector

? lyder på om det vil virke findt hvis jeg bruger en dvi-hdmi konverter eller vil der blive billedtab.

Hvis dit DVI kort understøtter HDCP, så skulle der ikke være noget problem at benytte en HDMI-DVI adapter....

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej har lige et spørgsmål andgående 1080i mod 1080p har læst på projectorcentral.com at 1080p ikke vil give beder billed end 1080i kan det passe. Kan næmlig se at HDDVD afspileren XE1 vil kunne køre 1080p vil det overhovede betale sig at købe XE1 frem for A1.

En anden ting er at jeg kun har 8 tubs rør i min CRT projector og ikke kan køre ren 1080p så hvis jeg nu foder den med 1080p vil den så automatisk skale den ned eller hvad vil der ske.

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:

Hej har lige et spørgsmål andgående 1080i mod 1080p har læst på projectorcentral.com at 1080p ikke vil give beder billed end 1080i kan det passe. Kan næmlig se at HDDVD afspileren XE1 vil kunne køre 1080p vil det overhovede betale sig at købe XE1 frem for A1.

En anden ting er at jeg kun har 8 tubs rør i min CRT projector og ikke kan køre ren 1080p så hvis jeg nu foder den med 1080p vil den så automatisk skale den ned eller hvad vil der ske.

Folk med de helt dyre 9" CRT på avs har raporteret, at der ikke er så stor en forskel på 1080p og 1080i. Det samme lader til at være gældende for test via Sony VW100 a.k.a Ruby.

Din Marquee har så vidt jeg ved, nok båndbredde til at vise et 1920x1080p signal, men det er virkeligt at presse den - du vil højest sandsyneligt få et blødt billede med overlappende linier. 1080i er et bedre valg - det bruger jeg på min Barco Graphics 808.

Den vil ikke scale det ned, da den ikke har scaler indbygget

Toshiba XE1 kommer først til december... A1 kan fås nu.... jeg tror selv, at jeg køber den amerikanske - den er billigere (kan skaffes fra Sverige til 6700 SEK inkl. fragt til danmark - ca. 5500Kr med nuværende kurs... så ikke så dyrt - der følger en 115v-230V trans med i prisen!!! og dvdirect.net står inde for garantien og vil også hjælpe uden for garantien..)

Den amerikanske Toshiba skulle jo også kunne afspille de europæiske udgivelser der er lavet i 1080p/24.

Og skulle det ske, at de begynder med regions koder på HD-DVD - så kan man altid håbe på, at det vil blive knækket - og hvis ikke - så vil jeg hellere sidde "låst" til det amerikanske HD-DVD markeder end det danske/eupæiske....

Jeg tror især at HD-A1 vil være let at fixe til alt, da den kører med Ubuntu Linux og Toshiba SKAL offentlige gøre der kildekode med de ændringer de har lavet....

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hej har lige et spørgsmål mere andgående TrueHD som man skal have 5.1 indput i sin forstærker for at kunne køre. Jeg kan se at jeg har noget der heder 6CH EXT IN på min forstærker er det ikke det samme som 5.1 indput.

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

nogen der ved hvor lang leverings tid der er på dvdirect.net for en A1

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:

Hej har lige et spørgsmål mere andgående TrueHD som man skal have 5.1 indput i sin forstærker for at kunne køre. Jeg kan se at jeg har noget der heder 6CH EXT IN på min forstærker er det ikke det samme som 5.1 indput.

Jo!

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:

nogen der ved hvor lang leverings tid der er på dvdirect.net for en A1

Sidst jeg skrev med dem, sagde de ca. 1 uge....

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Har lige fået en HDDVD A1 hjem  fra dvdiect.net. ved første glans er billede kvaliteten en helt klart forbedring over DVD meget klarer, dataliered og faverig. Biledet virker meget mere matende end med almendelig dvd.

Men har lige et par problemer med biledet da det virker meget strakket ud i højden. fx planeter virker æggeformet. Har den pt. stående på 4/3 letterbox menn har prøvet bøde 4/3 og 16/9 men der er ingen forskel. det er kun når jeg sætter den over på 480p at bildet virker almenelig.

Har hørt at man bare skal prese bildet sammen så det virker nomalt men så vil jeg have en projectoren størelse stående på 84 vertikalt og kun ca. 15 horizontalt det virker for mig lidt forkert eller er det bare mig.

Ps. er der nogen der har prøvet updateringen til A1 over nettet.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 30 September 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:

Ps. er der nogen der har prøvet updateringen til A1 over nettet.

Jeps

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 September 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den.

Det erjo en rigtig god projektor du har fået fat i dér...

Mener du at den er pengene værd?

22.000,- er jo trods alt MANGE penge, men den lyder fornuftig.

Jeg har godt hørt om det problem med at de gik kortvarigt ud,
Det gjorde min electrohome også den gang den var oppe at køre, men det kommer jo så heldigvis igen kort efter, men man når da lige at blive nervøs fora t der skulle være gået et eller andet i den. Jeg ved ikke hvad dette problem skyldtes.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes