Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: JBL L80 mkII vs ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 April 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

men igen til 1500 kan du prøve dem, og er det ikke noget er det blot at sælge dem for det samme igen

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Sendt: 03 April 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

2 gange 1000 w. hva er det for en/nogle forstærkere du har? er der peak i 8,4 eller 2 ohm?
Til top Vis klud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klud

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

ja det jo rigtigt nok tonyax men det samme kan jeg jo også med jbl'erne

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 03 April 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

jeps det er det der er så smart ved brugte ting bare man holder lidt øje med man ikke blr snydt

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

ja det rigtigt nok. og man skal også lige teste l**tet inden man køber det selfølgelig.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

klud skrev:
2 gange 1000 w. hva er det for en/nogle forstærkere du har? er der peak i 8,4 eller 2 ohm?

Peak i 4 ohm, Acoustic Reality Ear1001 (B&O ICE monoblokke.)

Iøvrigt, Klud..

Hvis du ikke kan lide dem, så kan du sælge dem til mig, har overvejet at lave et surround anlæg med Dali 450 hele vejen rundt samt en sub. Men nu intet bindende løfte i den forbindelse

EDIT: Konen siger, helst i mahogni!

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:
jeps det er det der er så smart ved brugte ting bare man holder lidt øje med man ikke blr snydt

Altid en god ide at høre de behårede eksperter her på boardet omkring førpris, nupris og alder. Samt hvad de brugte ting kan, og navnligt hvad de ikke kan. Jeg har lært meget i den forbindelse, jeg er jo også nybegynder, hvilket mit setup bærer præg af!

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

hehe ok altid rart at vide at man kan sælge dem videre. og godt du bor i kbh. havde været neder hvis jeg skulle tage til jylland med dem men nu skal jeg jo lige finde nogle først.

har du så 2 ear 1001? og spiller ar'erne godt. fordi har nemlig ikke 202 men køber den snart

og er leverings tiden og alt det andet iorden hos AR?

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er som sagt nybegynder indenfor seriøst Hifi. Derfor er jeg måske ikke den rette til at anprise det ene frem for det andet. Men JEG synes at de spiller rigtigt godt, uden megen af den sovs som jeg oplever andre steder. Men på den anden side, jeg har heller ikke oplevet rigtigt tunge amps som ML, Krell mv. Såeeh..

Ear202 er jo en anden slags ICE amp, eAR1001 er en ASP1000 som så vidt jeg har forstået (ret mig hvis jeg tager fejl) er niveauet over eAr202. Jeg kender ikke deres entrymodel, men har KUN hørt gode ting om dem. De spiller meget direkte, der er ingen høflighed eller omsiggribende ting. Om man kan lide det, tjaaaeh det er op til den enkelte.

Det eneste jeg vil sige er, at det er nemt at forelske sig i antallet af watt fremfor lyden. Mange er til få men strømstærke engelske eller måske rørwatt. Men jeg fornemmer at du godt kan lide at få et los i måsen, og så er ICE bestemt et godt bud blandt flere. Jeg lider pt. under, at eAR1001 er meget ærlige, de straffer for stramt hvis man har noget skrammel ellers som anlæg. Jeg har netop skiftet til en anden for-forstærker, som gav et højere output end min gamle skortmodne. Og ICE kræver altså et rimeligt højt gain, så man skal ikke spare på for-forstærkeren eller receiveren, hvis man skal have et los i måsen. 

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

ok fair nok. lyder sku spændende. jo jeg mener også ear1001 er den samme som asp1000.

syntes næsten du burde prøve at købe et par brugt cerwin vega clsc og køre dem på 1000 w hold da kæft der må være smæk på. du kan jo bare sælge dem igen hvis det ikke er noget for dig.

hvad synes du om designet på ear'erne? personligt synes jeg det er et fedt design... og ælsker den lille blå lysdiode

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg ER vokset fra CV, det kan jeg forsikre dig om. Hovedpine diskant og bum-bum bas var sjovt dengang jeg var ung, men nu er jeg mere interesseret i hvad der foregår nede i rillen, efter bedste evne.

Det er jo derfor jeg anbefaler dig en stuehøjttaler fremfor CV, ikke...........

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

jo jeg er også ved at vokse fra den sindsygeste bas. men nyder da stadig et godt dunk i maven nogle gange det må du da også gøre. derfor jeg leder efter et komprimes. men jeg kan da klart se fordelene ved dali 450.

hvor gammel var du da du voksede fra CW osv?

jeg er 18 nu og er godt på vej....

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 07 April 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

D'herre b.hawk og klud; kan se at vi har samme fælles højtaler referancer-/ oplevelser.....har også selv for snart maaaaaange år siden haft CV, og hold da op hvor jeg elskede dem......lige indtil den begyndende, konstante summen indfandt sig efter årevis af skinger diskant, oppustet bas, o ( NUL ) perspektiv el. nuancer af nogen art, gjorde at jeg solgte CV'erne til en anden ungersvend............

Købte i stedet et sæt JBL 120TI, og DET var bare en helt anden verden - kan derfor godt forstå dig ( klud) at du gerne vil have et sæt JBL, fremfor CV...........MEN er ikke mere "JBL-fanatisk", end at jeg må erkende at JBL IKKE har samme kvalitet som i "gamle dage". Northridge serien er "lige meget", deres nuværende TI serie er en joke/fornærmelse mod deres gamle TI serie.

Personligt har jeg et par "ældgamle" JBL 240TI m. 14" bas, og tro mig de kan lev. et meget overbevisende ( og RENT ) bastryk - samtidig har den første TI serie en meget mere ørevenlig diskant end de senere modeller ( herunder TI 3000 og 5000, som - i mine ører - lyder meget skingre )

Derfor; overvej at købe et par ældre JBL'er fremfor nogen "næsten nye", de står i relativt lav kurs, men de giver den dag i dag en utrolig dynamisk lyd - og netop TI 240 tror jeg kunne være en god løsning for dig - og du skal være velkommen til at kigge forbi til en demo hvis du har lyst.

mvh

Jesper/Oldhifinut - som ligesom blackhawk har et par ICE/Ear 1001 til at forsyne højtalerne

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

ok lyder spændende jesper andersen!!! men du har ikk hørt l8 mkII. de lyder altså også godt men hvor meget tror du sådan et sæt ti 240 vil komme til at koste mig brugt?

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

- et sæt brugte 240 kan erhverves for ca. kr. 4000/sættet....nogen gange billigere. Vær blot opmærksom på at kantophænget skal være intakt på basenheden - mange er blevet re-conet igennem tiden; hvis ikke SKAL de det.

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

ok fair nok. det ændrer ikke på lyden at basserne har fået ny ophæng vel?

tak på forhånd...

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

- glemte lige; Nej, jeg har ikke lyttet til LE80.............MEN har lyttet til mange andre JBL'er, og ingen ( el. få ) af de nuværende modeller kan give samme punch i bunden som 240 TI......selv TI 3000 virker "slap" i bunden ( her er den gamle 120TI langt bedre...også/især i toppen )

mvh

Jesper 

- og nej, lyden forringes ikke alene fordi kantophænget er skiftet/re-conet. Dog er der mange der vælger/har valgt at skifte svingspolen samtidig - har selv hørt på et sæt som havde fået "hele turen", og kunne ikke høre forskel på mine som "blot" er re-conet.

klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

ok fair nok. jeg skriver lige til dig hvis jeg vil høre dem en dag....de lyder fede må jeg sige. du har ikke et link til nogle billeder vel?

tak på forhånd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes