Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Runde hjørner på kabinet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 28 April 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Så Bjørn!

Manden tror jo han sparer penge..

En enkelt"højteknologisk"værkstedstime overtstiger langt udgiften til en fræser af bedste fabrikat..

Det helt geniale koncept, at nappe den rigtige størrelse i den rigtige kvalitet til den rigtige pris, henne i tømmerhandelen, er jo nok ikke det mindst forsvarlige valg at tage..

Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg - finmekaniker af den meget fine årgang 1981..

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 April 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
BjarkeNR skrev:

Det er vejen frem at lave værktøjet selv, når dette ikke kan fås prefabrikeret!

Jeg tager hatten af for dit gå-på-mod.

- BR

Manden er værktøjsmager

Det er ikke "gå på mod" - det er fusk

Det var da en ufattelig ringe kommentar! Håber der manglede en smiley i indlægget.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Wvack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 28 April 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
bjørn skrev:
BjarkeNR skrev:

- BR

Manden er værktøjsmager

Det var da en ufattelig ringe kommentar! Håber der manglede en smiley i indlægget.

- BR

FUSK betyder i min ordbog ikke at det er dårligt, men at det er en prof der laver det udenfor arbejdstid(eller i arbejdstiden hvis mester kigger væk)

Bruce Lee
Til top Vis Wvack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wvack

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 April 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Wvack skrev:

FUSK betyder i min ordbog ikke at det er dårligt, men at det er en prof der laver det udenfor arbejdstid(eller i arbejdstiden hvis mester kigger væk)

Det er nemlig fuldstændig korrekt! Bjørn har ikke sagt noget forkert. Det er bare lidt "fagsprog"

Så folk må gerne hidse sig ned igen... Men ja, det KAN misforstås...

Så ja, det er FUSK, og det der med at lave det i arbejdstiden, mens mester kigger væk, det snakker vi ikke om mere....

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 April 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:

Wvack skrev:

Det er nemlig fuldstændig korrekt! Bjørn har ikke sagt noget forkert. Det er bare lidt "fagsprog"

Så folk må gerne hidse sig ned igen... Men ja, det KAN misforstås...

Så ja, det er FUSK, og det der med at lave det i arbejdstiden, mens mester kigger væk, det snakker vi ikke om mere....

Det er modtaget! Jeg hidsede mig ikke op, synes bare det var en noget malplaceret kommentar "når man ikke lige er inde i fagtermer"

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Så Bjørn!

Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forstå den der, men det eneste det koster mig et par timer af mit liv... Det har jeg det fint med!

En enkelt"højteknologisk"værkstedstime overtstiger langt udgiften til en fræser af bedste fabrikat..

Nu har firmaet jeg arbejder i, de sidste 10 år selv lavet skærende værktøjer til vores produktionsmaskiner, så vi er da ikke helt uden evner... -og ja, det kan da godt være at der skal bruges maskiner til en samlet værdi af små 5 millioner for at lave en lille fræser, men jeg bliver jo ikke bon'et for eventuelle timer jeg har brugt!

Det helt geniale koncept, at nappe den rigtige størrelse i den rigtige kvalitet til den rigtige pris, henne i tømmerhandelen, er jo nok ikke det mindst forsvarlige valg at tage..

Jeg laver det fordi jeg KAN, fordi jeg har LYST, og fordi jeg synes det er SJOVT! Det er glæden ved at være gør-det-selv-mand...

Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg - finmekaniker at den meget fine årgang 1981..

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 28 April 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
bjørn skrev:
BjarkeNR skrev:

- BR

Manden er værktøjsmager

- BR

Nej, der manglede ikke noget, det er ganske almindeligt dansk. Jeg er så tilpas gammel at mit vokabularium ikke indeholde tegn og gerninger tilhørende især yngre generationer, og det kommer det heller ikke til. 

Til gengæld belemrer jeg ikke de samme yngre generationer med min mening om deres sproglige udskejelser hvor sære de end måtte forekomme.

En rimelig "byttehandel" ikk ?

Bortset fra det så viser flere indlæg at bemærkningen blev forstået som ment - helt uden "klistermærker"

Mvh. Gråbjørn

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=C K N][QUOTE=Modifix]

Så Bjørn!

Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forstå den der, men det eneste det koster mig et par timer af mit liv... Det har jeg det fint med!

Og du fiser husleje af, passer ikke dit arbejde, bruger dyrebar maskintid, osv.osv..

Jeg var ellers næsten sikker på at de virksomheder var væk, hvor medarbejdere og fx.et trådgnisteanlæg ikke er adækvat aktiveret omtrent konstant?

En enkelt"højteknologisk"værkstedstime overstiger langt udgiften til en fræser af bedste fabrikat..

Nu har firmaet jeg arbejder i, de sidste 10 år selv lavet skærende værktøjer til vores produktionsmaskiner, så vi er da ikke helt uden evner... -og ja, det kan da godt være at der skal bruges maskiner til en samlet værdi af små 5 millioner for at lave en lille fræser, men jeg bliver jo ikke bon'et for eventuelle timer jeg har brugt!

DKK5.000.000?

Du bruger din arbejdsdag på at fremstille skærende værktøjer, men vel knapt nok til træindustrien(?) Det er her CMT's fræsere er et af de suverænt bedste valg, og endda direkte billige for kvaliteten(standtid)

CMT har forsket i skær, slibninger og frigang, omtrent siden prædiluviansk tid, men det er vel ikke noget at have den mindste smule respekt for.. 

Jeg laver det fordi jeg KAN, fordi jeg har LYST, og fordi jeg synes det er SJOVT! Det er glæden ved at være gør-det-selv-mand...

Så presser du vel også selv dit MDF, klasker hurtigt en velfungerende overfræser sammen og smeder en smidig rundsavsklinge i en varme?

Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg

[QUOTE]

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

*GAB*

Det er da godt jeg holder fri i næste uge, så taber min arbejdsgiver da ingen penge på mig....

God weekend til jer andre...

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Jamen så ønskes du da en god ferie herfra..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes